روش های رایج سلام کردن به کره ای که باید بلد باشید!

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/08 9938
سلام به کره ای

زبان کره ای یک زبان غنی و جذاب است که در کره جنوبی و کره شمالی به عنوان زبان رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد دارید با افراد کره ای صحبت کنید یا به کشور کره سفر کنید، آشنایی با عبارات احوال پرسی به زبان کره ای در این زبان می تواند مفید باشد. چندین نحوه برای گفتن سلام در زبان کره ای وجود دارد. در ادامه با آموزشگاه زبان ملل همراه باشید.

«روز بخیر» به زبان کره ای

در آموزش زبان کره ای میاموزید که عبارت "안녕하십니까" (Annyeong Hasimnikka) به معنای "روز بخیر" یا "سلام" است. این عبارت یک شکل رسمی تر از سلام در زبان کره ای محسوب می شود و معمولاً در مکالمات رسمی و در مقابل افراد ناشناخته یا در موقعیت های رسمی تر به کار می رود.
 

صبح بخیر به زبان کره ای

از آنجا که از احترام و ادب در فرهنگ کره ای بسیار اهمیت می دهند، استفاده از این عبارت در مواقع رسمی و مهم به عنوان شیوه ای از نشان دادن احترام به دیگران معمول است.

"سلام" به زبان کره ای

سلام! به زبان کره ای "안녕하세요" (annyeonghaseyo) به معنای "سلام" است. عبارت "여보세요" (Yeoboseyo) در زبان کره ای به معنای "سلام" است و به عنوان یکی از شکل های رایج سلام در زبان کره ای مورد استفاده قرار می گیرد. این عبارت به خصوص در مکالمات تلفنی یا وقتی که با دیگران در تلفن تماس می گیرید به کار می رود.
 

سلام به کره ای


واژه "여보세요" به عنوان یک نوع سلام و اعلام حضور در مکالمات تلفنی به کار می رود و از آنجا که بیشتر مکالمات تلفنی در کشورهای مختلف به شکل غیررسمی انجام می شوند، این عبارت نیز به عنوان یک شیوه ی غیررسمی برای سلام گذاری در تماس های تلفنی در کره متداول است.

به طور معمول، وقتی می خواهید به شکل های مختلف "سلام" به کره ای بگویید، می توانید از عبارات و اصطلاحات مختلفی استفاده کنید. اینجا چند نمونه از اشکال مختلف سلام به زبان کره ای هستند:

  • 안녕하세요 (Annyeonghaseyo) - سلام (اصطلاح رسمی و معمولی)
  • 안녕 (Annyeong) - سلام (اصطلاح غیررسمی)
  • 안녕하십니까 (Annyeonghasimnikka) - سلام (اصطلاح رسمی و محترمانه)
  • 안녕히 가세요 (Annyeonghi gaseyo) - خداحافظ (زمانی که کسی را می بینید)
  • 안녕히 주무세요 (Annyeonghi jumuseyo) - شب بخیر (زمانی که کسی می خواهد بخوابد)

سلام و احوال پرسی به زبان کره ای

این تنها چند نمونه از عبارات مختلفی هستند که می توانید در زبان کره ای برای ابراز سلامتی و تعامل با دیگران استفاده کنید. هر عبارتی به شرایط و مخاطب خاص خودش متناسب است، بنابراین انتخاب به عهده شماست.

«از آشنایی با شما خوشحالم» به کره ای

عبارت "만나서 반갑습니다" (Mannaseo Bangapseumnida) در زبان کره ای به معنای "از آشنایی با شما خوشحالم" یا "به شدت خوشحالم که شما را ملاقات کردم" است. این عبارت به عنوان یک شیوه مودبانه و دوستانه برای اعلام خوشامدگویی و ابراز خوشحالی از آشنایی با کسی به کار می رود. افراد معمولاً از این عبارت در موقعیت های اجتماعی و رسمی استفاده می کنند، به ویژه در مواقعی که با افرادی که قبلاً ندیده اند، آشنا می شوند. این عبارت نشان از احترام و خوش آمدگویی نسبت به دیگران دارد.
 

سلام خوبی به کره ای
 

"حالت چطوره؟" - احوال پرسی به زبان کره ای

درست است! عبارت "어떻게 지내세요؟" (Eotteoke Jinaeseyo؟) در زبان کره ای به معنای "حالت چطوره؟" یا "چگونه هستید؟" استفاده می شود و به عنوان یک شیوه مودبانه و دوستانه برای پرسیدن از کسی در مورد حالشان و روند زندگیشان به کار می رود. این عبارت رایج در مکالمات روزمره و اجتماعی در کره است و نشان از اهمیت دادن به دیگران و خوبی و آرامششان دارد.

بیشتر بخوانید: جملات عاشقانه به زبان کره ای

چطور در کره ای بگوییم سلام و خوبی؟

برای گفتن "سلام، خوبی؟" به زبان کره ای، می توانید از عبارت زیر استفاده کنید:
"안녕하세요, 어떻게 지내세요?" (Annyeonghaseyo, eotteoke jinaeseyo?)
- "안녕하세요" (Annyeonghaseyo) به معنای "سلام" و "خداحافظ" در کره ای است.
- "어떻게 지내세요?" (Eotteoke jinaeseyo?) به معنای "خوبی؟" یا "حالت چطوره؟" می باشد.
این عبارت به عنوان یک شیوه مودبانه برای سلام گذاری و پرسیدن از دیگران در مورد حالشان استفاده می شود.
 

مقاله پیشنهادی: 10 برنامه آموزش زبان کره ای (بهترین اپلیکیشن زبان کره ای)

آداب و رسوم احوال پرسی در کره ای

آداب احوال پرسی در کره ای بسیار مهم و محترمانه است و به عنوان یک بخش از فرهنگ کره ای تلقی می شود:

احوال پرسی به کره ای

  1. اصطلاحات رسمی: از اصطلاحات رسمی و محترمانه استفاده کنید. به عنوان مثال، "안녕하세요" (Annyeonghaseyo) به معنی "سلام" در سطح رسمی استفاده می شود.
  2. سلام به طرفین: وقتی دو نفر از دو سن و سال مشابه دیگر ملاقات می کنند، به طور معمول هر دو طرف از یکدیگر احوال می پرسند. 
  3. نحوه پرسش احوال: برای پرسیدن احوال شخص دیگر، معمولاً از عباراتی مانند "어떻게 지내세요؟" (Eotteoke jinaeseyo?) به معنی "حال شما چطور است؟" یا "잘 지내고 계세요?" (Jal jinaego geseyo?) به معنی "خوب هستید؟" استفاده می شود.
  4. پاسخ به احوال پرسی: وقتی سوال احوال پرسی پرسیده می شود، معمولاً به صورت مثبت پاسخ داده می شود، حتی اگر وضعیت شما خوب نباشد. به عنوان مثال، می توانید بگویید "네, 잘 지내고 있어요" (Ne, jal jinaego isseoyo) که به معنی "بله، خوب هستم" است.
  5. تبادل احوال: بعد از پرسش احوال، شما نیز باید از شخص مقابل در مورد حال و اوضاعشان سوال کنید.
  6. اهمیت احترام به سن: در فرهنگ کره ای، احترام به سن بسیار مهم است. وقتی با کسی از سن بالاتر صحبت می کنید، باید احترام و ادب لازم را به خرج دهید.
  7. استفاده از نام های خانوادگی و عنوان های محترمانه: افراد در کره ای معمولاً از نام های خانوادگی یا عنوان هایی مثل "آقا" (Mr.) یا "خانم" (Ms.) برای اشاره به یکدیگر استفاده می کنند.
  8. به عنوان مثال اشتباهی پیشنهاد ندهید: به عنوان مثال، اگر در حین احوال پرسی به کسی پیشنهادی کنید که بهترین کارها برای وضعیتش انجام دهد، ممکن است به عنوان دخالت تلقی شود.
  9. ممنوعیت پرسش های شخصی: در اولین دیدارها، پرسش های شخصی مانند سن، وزن، وضعیت تاهل و موارد مشابه ممنوعیت دارد و معمولاً به عنوان ناپسند تلقی می شوند.
  10. لبخند زدن: هنگام احوال پرسی، لبخند زدن نماد ادب و مهمان نوازی است و ترجیحاً باید لبخند بزنید.

مقاله پیشنهادی: دوست دارم به کره ای 💗 چطوری به کره ای بگیم دوستت دارم؟

اصطلاحات رایج احوال پرسی در کره ای

در زبان کره ای، اصطلاحات رایجی برای احوال پرسی و مکالمات روزمره وجود دارند که می توانند در مکالمات اجتماعی و فرهنگی مفید باشند:

  1. 어떻게 지내세요؟ (Eotteoke jinaeseyo?) - حالتان چطور است؟
  2. 잘 지내고 있어요؟ (Jal jinaego isseoyo?) - خوب هستید؟
  3. 어제 무슨 일 있었어요؟ (Eoje museun il isseosseoyo?) - دیروقت چه خبر بود؟
  4. 요즘 어떻게 지내고 계세요؟ (Yojeum eotteoke jinaego geseyo?) - این روزها چطوری زندگی می کنید؟
  5. 좋은 일 있었어요? (Joheun il isseosseoyo?) - خبر خوبی داشته اید؟
  6. 힘들지 않아요؟ (Himdeulji anayo?) - دشواری ندارید؟
  7. 건강하세요? (Geonganghaseyo?) - سلامتیتان خوبه؟
  8. 가족은 어떻게 지내세요? (Gajogeun eotteoke jinaeseyo?) - خانواده تان چطوری هستند؟
  9. 일은 어떻게 되고 있어요? (Ireun eotteoke doego isseoyo?) - کارتان چطور پیش می رود؟
  10. 뭐 특별한 일 있었어요? (Mwo teukbyeolhan il isseosseoyo?) - چیز خاصی اتفاق افتاده؟

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان کره ای را به کیبورد اضافه کنیم؟ | آموزش قدم قدم

این اصطلاحات رایج معمولاً در مکالمات روزمره و احوال پرسی در کره ای استفاده می شوند. با استفاده از آنها، می توانید مکالمات خود را بهبود ببخشید و با دیگران به راحتی در ارتباط باشید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظرات
هوشنگ مرادی (سه شنبه 08 اسفند 1402 17:58:14)

کره ای ها برای احترام و سلسله مراتب ارزش زیادی قائل هستند. هنگام خطاب به کسی، مهم است که از نام خانوادگی او و به دنبال آن عنوان مناسب مانند آقای، خانم یا عنوان شغلی او استفاده کنید. فقط از نام های کوچک با دوستان نزدیک یا خانواده استفاده کنید.

افرا (سه شنبه 08 اسفند 1402 17:56:48)

برای سلام کردن به کره ای لازمه غیر این کلمات تعظیم هم بکنیم. برای محیط های کاری باید حداقل 30 درجه باشه! برای معذرت خواهی 45 درجه

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران