عبارت گل به انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/14 229
گل و لای به انگلیسی

آیا تا کنون به معنی واژه گِل به انگلیسی فکر کرده اید؟ بدون‌ تردید برای شما پیش آمده است که در این مواد چسبنده گیر کرده باشید. موادی که از خاک و آب تشکیل شده و زمین را بسیار مرطوب و چسبناک می سازد. کارشناسان آموزشگاه زبان انگلیسی ملل بر این مسئله اعتقاد دارند که برای یادگیری زبان انگلیسی و البته سایر زبان های رایج در دنیا، باید تمام ریز و درشت آن را یاد گرفت.

کلمه های ساده بیش ترین استفاده را در مکالمات روزمره در آموزش زبان انگلیسی خواهند داشت. قبل از هر کاری باید با این لغت ها و نحوه استفاده از آن ها آشنا شوید. پس در این مقاله با ما همراه باشید و در مورد این واژه اطلاعات مفید را مطالعه بفرمایید. 

گِل به انگلیسی چی می شه؟ 

برای آشنایی بیش تر شما با زبان انگلیسی برنامه داریم که جنبه های مختلف این زبان را مورد بررسی قرار دهیم. کلمه گِل به انگلیسی به صورت واژه mud استفاده می شود. در واقع زمانی که خاک و آب با هم مخلوط شوند ماده ای نرم و چسبناک به دست می آید که در زبان فارسی به آن « گِل » گفته می شود و در زبان انگلیسی نیز " mud " معنی می دهد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

در حالتی که به عنوان فعل به کار برده شود می تواند به زمان گذشته و زمان های دیگر  تبدیل شود. برای تبدیل به زمان گذشته یا حالت سوم آن باید به آن "ed" اضافه نمود. در این صورت تغییری در آن به وجود می آید و به صورت mudded نوشته می شود.

گِل به انگلیسی

اما این فعل در حالت زمان حال استمراری نیز تغییراتی را در خود می بیند. در این حالت به این فعل ing اضافه خواهد شد و فعل به صورت "mudding" استفاده می شود.

مترادف های کلمه گِل به انگلیسی

برای کلمه گِل به انگلیسی، مترادف های دیگری نیز وجود دارد که در این بخش با آن ها آشنا خواهید شد. علاوه بر کلمه "mud" می توان از این واژه ها نیز استفاده ‌نمود: 

  • Dirt
  • clay
  • ooze
  • silt

مطالعه بیشتر: گل به انگلیسی

با این توضیحات اکنون می توانید از واژه " mud " در شرایط مختلف و به صورت کاملا صحیح استفاده کنید. در بخش بعد می توانید مثال های مختلفی را با این کلمه مشاهده نمایید. 

مثال های مختلف در مورد واژه گِل به انگلیسی

در بخش پایانی این مقاله، برای آشنایی بیشتر شما با واژه گل و لای به انگلیسی، مثال هایی را آماده کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

مطالعه بیشتر: طبیعت به انگلیسی

 

  • My son's foot sank in the mud.
    پای پسرم در گل فرو‌ رفت.
  • Please do not muddy the river water.
    لطفا آب رودخانه‌ را گل آلود نکنید.
  • Today the sea water is very muddy and dirty.
    امروز آب دریا خیلی گل آلود و کثیف است.
  • The little girl likes to walk on mud.
    دختر کوچولو دوست دارد روی گِل ها راه برود.
  • Army forces poured mud on cars and ambulances.
    نیروهای ارتش روی ماشین ها و آمبولانس ها را گِل کشیدند.
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران