آموزش 0 تا 100 الفبای زبان مجاری

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/25 98 زمان مطالعه: 3 دقیقه
الفبای زبان مجاری

یادگیری الفبای زبان مجاری، اولین گام در فرایند آموزش این زبان می باشد. از این رو باید اهمیت بسیار زیادی برای این مرحله از یادگیری قائل شد و از ابتدا نحوه صحیح تلفظ و به کارگیری این حروف را باید به درستی فرا گرفت. یادگیری صحبت کردن و نوشتن یک زبان جدید بسیار هیجان انگیز است و دریچه جدیدی را به روی هر فردی باز می کند.

اما باید از ابتدا کاملا اصولی در این راه گام نهاد. آموزشگاه زبان ملل با علم به این موضوع، همیشه برای یادگیری زبان های مختلف، راهکارهای اصولی را در اختیار زبان آموزان عزیز قرار داده و به روز ترین تکنیک ها را برای آموزش به کار می بندد. اگر تا انتهای این دانشنامه با ما همراه باشید، گواه زنده ای را در اختیار خواهید داشت. 

معرفی الفبای زبان مجاری

گفتنی است که قبلا سیستم نوشتاری در زبان مجارستانی شیوه خاص خود را داشته است اما مانند سایر زبان ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. در قرن یازدهم، مجارستانی ها الفبای لاتین را جایگزین الفبای خود کردند و امروزه دقیقا همان الفبای لاتین مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی الفبای زبان مجاری

قابل ذکر است که الفبای زبان مجاری عمدتا آوایی می باشد و این نوید را می دهد که تطبیق صدا و حرف باعث می شود که بتوان به راحتی آن ها را خواند. الفبای مجاری ۴۰ یا ۴۴ حرف دارد که البته با توجه به چهار حرف "w,x,q,y" می توان این تعداد را به حساب آورد.

پاین چهار حرف به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و باید گفت که تنها در نام ها و کلمه های خارجی کاربرد دارند. در این الفبا ۳۰ حرف صامت وجود دارد و زبان آموزان باید این نکته را بدانند که ترکیب دو هم خوان چه چیزی را نشان می دهد. در ادامه می توانید لیست تمام صامت ها را مشاهده نمایید.

b, c, cs, d, dz, dzs, f, g, gy, h, j, k, l, ly, m, n, ny, p, q, r, s, sz, t, ty, v, w, x, y, z, zs

اما در مورد حروف صدا دار باید گفت که امکان دارد چالش هایی را برای زبان آموزان به همراه داشته باشند و البته نکته ای که تلفظ آن ها را ساده تر می سازد، این است که به صورت جفت صداهای بلند کوتاه می آیند. در ادامه حروف صدادار که در واقع هفت جفت می باشند را مشاهده خواهید کرد.

a - á, e - é, i - í, o - ó, ö - õ, u - ú, ü - ú.

اکنون می توانید الفبای کامل را در زبان مجارستانی مشاهده نمایید.

الفبای زبان مجاری

A, Á, B, C, Cs, D, Dz, Dzs, E, É, F, G, Gy, H, I, Í, J, K, L, Ly, M, N, Ny, O, Ó, Ö, Õ, P, Q, R, S, T, Ty, U, Ú, Ü, Ú, V, W, X, Y, Z, Zs. 

توضیحات تکمیلی در مورد الفبای زبان مجاری

در زبان مجارستانی الفبای بسیار گسترده ای وجود دارد و همان گونه که قبلا هم گفته شد تعداد الفبای زبان مجاری به ۴۴ حرف می رسد. به عنوان مثال در این زبان می توان چهار مورد از حرف "O" را مشاهده نمود و همچنین تعداد زیادی هم حروف ترکیبی در این زبان وجود دارد که در قسمت های قبل با آن ها آشنا شده اید. این حروف شامل این موارد هستند: 

Dz, Dzs, Gy, Ly, Ny, Sz, Zs, Ty

الفبای زبان مجارستانی از الفبای لاتین نشات گرفته است و همین امر می تواند یادگیری آن ها را تا حدودی راحت تر سازد‌. در ادامه با مثال هایی می توانید کاربرد حروف را بیش تر متوجه شوید.

A a: alma Á á: ága B b: bokor
C c: cica Cs cs: csókch D d: darál
Dz dz: edzõ Dzs dzs: dzsekidg E e: egy
É é: négy F f: fodor G g: gaz
Gy gy: gyalo H h: határh I i: lifti
Í í: híd J j: jég K k: kastély
L l: leány Ly ly: hely M m: mag
N n: nap Ny ny: nyak O o: hol
Ó ó: ló Ö ö: föl Õ õ: kõ
P p: pörkölt Q q: Aquincum R r: rajz
S s: saroksh Sz sz: szám T t: táskat
Ty ty: tyúk U u: hun Ú ú: út
Ü ü: süt Ú ú: tú V v: vad
W w: vécé X x: Alexandra Y y: Báthor
Z z: zongora Zs zs: zsiráf  

 

دانش آموزانی که قصد دارند زبان مجارستانی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند از این موضوع خرسند خواهند شد که این زبان یک زبان آوایی است و کلمه ها در این زبان همان گونه که خوانده می شوند، به نگارش در می آیند.

الفبای زبان مجاری

به همین دلیل هنگامی که این افراد نحوه تلفظ و نگارش و شیوه استفاده از حروف الفبای زبان مجاری را یاد گرفتند متوجه خواهند شد که تلفظ و املای کلمه ها از زبان های دیگر بسیار راحت تر خواهد بود.

این بدان معنا است که افرادی که برای یادگیری زبان مجارستانی، مهارت شنیداری خود را تقویت می نمایند، می توانند به طرز چشمگیری نوشتن کلمه های این زبان را یاد بگیرند. اما این نکته را فراموش نکنید که برای یادگیری هر چه بهتر این زبان باید حروف ترکیبی را به خوبی یاد گرفت.

سیستم لهجه ای برای یادگیری الفبای زبان مجاری

حروف الفبای مجارستانی از سیستم لهجه ای استفاده می کنند و امکان دارد در ابتدا قدری پیچیده به نظر برسد، اما بدون تردید پس از یادگیری آن ها متوجه خواهید شد که چقدر درک کلمه های جدید راحت تر صورت می گیرد. به عنوان مثال قرار گرفتن یک علامت خاص بر روی یک کلمه نشان دهنده این است که این کلمه باید به شیوه ای دیگر تلفظ شود. 

دلیل اهمیت یادگیری الفبای زبان مجاری

اصولا حروف الفبا در هر زبانی از جمله زبان مجارستانی، عوامل سازنده آن زبان محسوب می شوند. پس برای یادگیری زبان مجارستانی باید حروف الفبا را به عنوان تک آجرهایی در نظر گرفت که دیواره و بدنه زبان مجاری را تشکیل می دهند.

پس باید تک تک این آجرها را در اختیار داشت و به خوبی آن ها را روی هم قرار داد و پایه یادگیری را محکم بنا نهاد. این گونه شما هنگام یادگیری کلمه های جدید متوجه پیشرفت خود خواهید شد و این جا است که باید با یک تشویق جانانه برای خود به ادامه راه بپردازید.

دانستن حروف الفبا کمک می کند که در ادامه مسیر آموزش زبان مجارستانی بتوان کلمه ها و جمله ها را به خوبی تلفظ نموده و نکات ظریف و پیچیدگی های این زبان را حل کرد. مهم نیست که تسلط بر یادگیری الفبای زبان مجاری چه مدت زمان به طول می انجامد، اما باید شروعی موفقیت آمیز در فرایند یادگیری زبان باشد چرا که در ادامه خواندن و نوشتن را برای شما راحت تر می سازد. با این کار هر چهار مهارت زبانی به درستی تقویت خواهد شد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران