Zip code چیست و چه کاربردی دارد؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 80 زمان مطالعه: 2 دقیقه
Zip code چیست

zip code در واقع معادل انگلیسی «زیپ کد» است که یک عدد پنج رقمی می باشد‌. آموزشگاه زبان انگلیسی ملل جهت بالا بردن آگاهی شما کاربران گرامی، تصمیم گرفته این صفحه را به بررسی زیپ کد و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید اختصاص دهد.

آموزش زبان انگلیسی

Zip code یعنی چه؟

آیا تاکنون واژه zip code را شنیده اید و از ذهنتان خطور کرده است که zip code چیست؟ برای این که بیش تر با این کد آشنا شوید، توضیحاتی را آماده کرده ایم و در این مقاله به شما عزیزان تقدیم می نماییم. این کد در واقع یک دنباله برای تحویل دادن نامه و مرسوله های پستی محسوب می شود. کدهای پستی اعدادی 5 رقمی هستند که توسط خدمات پستی ایالات متحده برای نشان دادن دفاتر پست فردی در سراسر ایالات متحده آمریکا ایجاد شده اند. "ZIP Code" نام سیستم کد پستی ایالات متحده است.
 

Zip code چیست


در واقع باید گفت که این کدها منطقه نیستند‌. بسیاری از زیپ کدها در واقع دارای منطقه های تحویل می باشند و برخی از آن ها برای ساختمان های خاص و دانشگاه ها که در واقع مرزی برای خود دارند هستند. هر زیپ کد مجموعه ای از مسیرهای تحویل را نشان می دهد که توسط حامل های پست مورد استفاده قرار می گیرد. عبارت "zip" که در عبارت "zip code" مشاهده می شود، در واقع مخفف عبارت Zone Improvement Plan می باشد.

در پاسخ به این سوال که "zip code" یعنی چه، باید گفت که کد پستی همان اعداد پنج رقمی است که برای نشان دادن پست فردی مورد استفاده قرار می گیرد. در ایالات متحده آمریکا این عبارت نام سیستم کد پستی است‌. در سایر کشورها نیز برای عبارت زیپ کد، نام خاصی در نظر گرفته شده است. 

آموزش زبان انگلیسی آنلاین

بررسی رقم های zip code

در این قسمت در مورد رقم های zip code صحبت خواهیم کرد. باید بدانیم که این رقم ها چه چیزی را نشان می دهند. سه رقم اول در زیپ کد نشان دهنده مرکز پردازش پست الکترونیکی می‌ باشند که در واقع به آن مرکز ثانویه یا مرکز مقطعی نیز می گویند و در واقع کد پستی به آن تعلق دارد. در این مرکز، نامه ها را برای هر منطقه مرتب سازی می نمایند. رقم چهارم و پنجم در زیپ کدها در اصل مساحت شهر یا شهرک مورد نظر را نشان می دهد.
 

zip code امریکا چیست


زیپ کدها منطقه های جغرافیایی را نشان نمی دهند بلکه از طریق آن ها می توان آدرس خیابان ها و مسیرهای تحویل دادن نامه و سایر مرسوله های پستی را مشخص نمود.

مقاله پیشنهادی: ثبت نام به انگلیسی

Zip code در ایران

در ایران همانند سایر کشورها زیاد زیپ کد خواسته نمی شود. البته می توان برای این کار از کد کشور که همان ۰۰۹۸ است استفاده نمود. در این صورت باید برای شهرهای مختلف در کنار زیپ کد، کد شهر را هم نوشت‌.

به عنوان مثال برای شهر تهران می توان zip code را به صورت ۰۰۹۸۲۱، یا برای شهر شیراز از زیپ کد ۰۰۹۸۷۱ نوشت.


zip code tehran چیست


البته این نکته را در نظر بگیرید که برای بسیاری از فرم ها در سیستم پستی ایران نیاز نیست که زیپ کد نوشته شود. در ایران از کد پستی یا همان "postal code" استفاده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که اگر در فرمی نیاز باشد که زیپ کد را وارد نمایید، دقیقا باید به همان شیوه ای که توضیح داده شد عمل نمود.

مقاله پیشنهادی: فارسی به انگلیسی چی میشه؟

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران