بهترین سایت بررسی درستی متون انگلیسی (آنلاین و رایگان)

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/31 113 زمان مطالعه: 2 دقیقه
سایت غلط گیری متون انگلیسی

آیا به دنبال راهی برای اصلاح متون انگلیسی خود هستید؟ آیا به دنبال یک ابزار قدرتمند و رایگان برای اصلاح اشتباهات گرامری و املایی در متون خود می‌گردید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس سایت غلط گیری و اصلاح آنلاین و رایگان متن‌های انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند. این سایت‌های قدرتمند و راحت برای استفاده، به شما امکان می‌دهند تا به راحتی متون خود را بررسی کرده و اشتباهات را تصحیح کنید. در این مقاله به معرفی ۵ سایت غلط گیری و اصلاح متون انگلیسی خواهیم پرداخت.

1. سایت ویرایش متون StackEdit

برای تولید اسناد با فرمت Markdown، می‌توانید از ویرایشگر StackEdit استفاده کنید. این فرمت، محتوا و ظاهر را از هم جدا می‌کند و با استفاده از پلاگین‌های مناسب، کپی ‌برداری در CMS مورد علاقه‌تان را ساده می‌کند. اما باید توجه داشت که StackEdit قابلیت ویرایش متون فارسی را ندارد.

با اتصال StackEdit به Google Drive یا Dropbox، می‌توانید از همگام‌ سازی خودکار به عنوان پشتیبان استفاده کنید. همچنین، می‌توانید نوشته‌های خود را در وردپرس، Tumblr، Github و... منتشر کرده و از آن برای ساخت PDF استفاده کنید. این سایت با استفاده از راهکارهای گرافیکی، تنظیمات پیشرفته‌ای برای ایجاد الگو ارائه می‌دهد. 
علاوه بر این، برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام نیست و می‌توانید بلافاصله شروع به کار کنید. یکی از مزایای این برنامه این است که فایل شما را به صورت محلی در جستجوگر شما ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید به آن حتی در حالت آفلاین هم دسترسی داشته باشید.

امکان نوشتن و تبدیل فرمول‌های ریاضی نیز یکی از ویژگی‌های فوق ‌العاده این ابزار ویرایش آنلاین است. البته تنها نکته منفی آن این است که هجی ‌کننده یکپارچه ندارد و تنها زیر غلط‌های املایی خط می‌کشد. با این حال، توسعه ‌دهندگان سایت روی رفع این مشکل کار می‌کنند و ممکن است به‌ زودی آن را حل کنند.


ابزار بررسی درستی متون انگلیسی
 

2. سایت ویرایش متن انگلیسی Hemingway

ویرایشگر آنلاین متن این سایت، با الهام از نویسنده مشهور ارنست همینگوی، به نام Hemingway شناخته می‌شود. این سایت به شما کمک می‌کند تا سبک و خوانایی نوشتاری خود را بهبود بخشید، زیرا همینگوی طول جملات شما را بررسی می‌کند و پس از آن، نکاتی در مورد کاهش قیدها و ساده ‌سازی متن به شما ارائه می‌دهد. در پایان، این سایت به متن شما نمره‌ای بر اساس سطح خوانایی، تعداد کلمات، پاراگراف‌ها و طول جملات اختصاص می‌دهد. با استفاده از Hemingway، متن خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید.
استفاده از همنیگوی به صورت رایگان امکان پذیر است و برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام ندارید. این سایت قابلیت ویرایش متون فارسی را نیز داراست. با این حال، یکی از نقاط ضعف آن این است که در برخی موارد، شما را در ایجاد بهبودهای بالقوه متن خود تنها می‌گذارد. بنابراین، هر چند که Hamingway برای ویرایش متن بسیار مفید و کاربردی است، اما نمی‌توانید به عنوان یک ویرایشگر مستقل از آن استفاده کنید.


Hemingway
 

3. سایت ویرایش متن Draft

تجربه دیدن مجموعه ویژگی‌های Draft، کافی است تا شما را به انتخاب آن به عنوان بهترین برنامه ویرایش متن ترغیب کند. این برنامه دارای کنترل نسخه است که هم برای استفاده و هم برای مقایسه با نسخه‌های قدیمی سند شما مناسب است. همچنین، می‌توانید آن را به Google Drive، Dropbox، Evernote و Box متصل کنید و حتی فایل‌های خود را به Draft ایمیل کنید. آمار دقیق این وب سایت، شما را در فهمیدن زمان مورد علاقه خوانندگان برای خواندن جملات طولانی‌تر یاری می‌دهد. به همین دلیل، Draft به عنوان یک برنامه خوب برای ویرایش محتوا پیشنهاد می‌شود.
استفاده از ویرایشگر Draft، به صورت رایگان امکان‌پذیر است، اما برای استفاده از آن، باید ثبت نام کنید. البته، شما می‌توانید برای حمایت از سازنده، هزینه ۳۹٫۹۵ دلار در سال را پرداخت کنید، اما پرداخت آن اجباری نیست و تنها جنبه حمایتی دارد.

این ادیتور آنلاین، قابلیت اصلاح هجی و دستور زبانی را ندارد، حتی در صورت خرید اشتراک و پرداخت هزینه. همچنین، Draft به شما اجازه می‌دهد تا در جریان اقدامات جزئی قرار بگیرید و برای این منظور، از ایمیل به عنوان رابط بین شما و نرم‌افزار استفاده می‌کند. در هنگام ثبت نام، توجه داشته باشید که اگر ایمیل بیش از حد شما را آزار می‌دهد، آدرس ایمیل اصلی خود را وارد نکنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین مترجم آنلاین | معرفی 13 برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی


سایت های چک کردن گرامر متون انگلیسی به صورت آنلاین
 

4. سایت ویرایش متن WriteURL

این سایت ویرایش متن آنلاین ادعا می‌کند که یک ویرایشگر متن در زمان واقعی است. این به این معناست که شما و همکارانتان می‌توانید به صورت همزمان در یک مقاله کار کنید. هر تغییری که شما یا همکارانتان اعمال می‌کنید، برای دیگران نیز قابل مشاهده است. این سامانه WriteURL این امکان را فراهم کرده است که چند نفر به صورت همزمان به ویرایش یک متن بپردازند.

همچنین بدون نیاز به ثبت نام، می‌توانید بلافاصله از این سامانه استفاده کنید. با کلیک بر روی سند جدید، به یک ویرایشگر متن اصلی، مشابه وردپرس، دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر تمایل دارید تغییرات در زمان واقعی را مشاهده کنید، نیاز به دو پنجره جداگانه دارید. به این ترتیب هر تغییری که در یک پنجره انجام دهید، در پنجره دوم نمایش داده می‌شود. 
برای انجام این کار، باید لینک عمومی را با حق ویرایش به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید یک لینک که فقط حق خواندن را به دیگران می‌دهد به اشتراک بگذارید. افراد با استفاده از این لینک می‌توانند نحوه پر کردن سند را تماشا کنند یا نسخه‌ای از کار خود را منتشر کنند. WriteURL امکان کار آفلاین را نیز فراهم می‌کند و تمام اسناد شما در سرور ذخیره می‌شود. یکی از ویژگی‌های دیگر این ویرایشگر، امکان ویرایش متون فارسی است.


بهترین سایت ویرایش متن انگلیسی
 

5. سایت ویرایشگر متن Google Doc

برای استفاده از ویرایشگرهای آنلاین همزمان، بهترین گزینه Google Doc است. این پردازشگر امکانات گسترده‌ای را مشابه ورد فراهم می‌کند و استفاده از آن آسان است. همچنین، تقریباً همه امکانات ورد را نیز داراست، از جمله ایجاد پاورقی، ویرایش زیرنویس متون، ویرایش متن، و تشخیص اشتباهات املایی. این ویرایشگر آنلاین قادر به کار با همه زبان‌ها است که شامل فارسی نیز می شود.

یکی از ویژگی‌های مهم گوگل داکیومنت، امکان ویرایش همزمان است. با ایجاد لینک، می‌توانید نوشته‌هایتان را به اشتراک بگذارید و همزمان ویرایش کنید. سرویس Google Doc امکان کار آفلاین بدون نیاز به اینترنت را نیز فراهم می‌کند. همچنین گوگل فضای ابری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دسترسی به گوگل داکیومنت باید از طریق Google Drive وارد شوید و پس از کلیک روی گزینه new، Google Docs را انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی برای آیفون


سایت های برتر برای ویرایش آنلاین رایگان متون انگلیسی

سخن پایانی
با استفاده از سایت‌های غلط گیری و اصلاح آنلاین متون انگلیسی که در این مقاله معرفی کردیم، شما می‌توانید به سرعت و با دقت متون زبان انگلیسی خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس بیشتری در نوشتار خود به دست آورید. بنابراین، بهترین زمان برای شروع استفاده از این سرویس‌های فوق العاده، همین حالاست. منتظر چه هستید؟ با سایت‌های غلط گیری و اصلاح آنلاین، متون خود را به بهترین شکل ممکن تصحیح کنید و به دنبال رسیدن به موفقیت در نوشتار خود باشید.

مقاله پیشنهادی: کتاب oxford word skills➕دانلود کتاب و فایل صوتی"ویرایش جدید"

مقاله پیشنهادی: دانلود کتاب American English File ویرایش سوم

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران