پشتیبانی021-37651
آموزش زبان ژاپنی (حضوری و آنلاین) | یادگیری زبان ژاپنی

آموزش زبان ژاپنی (حضوری و آنلاین) | یادگیری زبان ژاپنی

آموزشگاه زبان ملل دوره‌های زبان ژاپنی را در سطوح مبتدی تا پیشرفته برای رده‌های سنی مختلف ارائه کرده است. آموزش زبان ژاپنی در این آموزشگاه زیر نظر اساتید باتجربه و مجرب برگزار شده تا زبان‌آموزان را به درستی در مسیر یادگیری همراهی کنند.

از مزایای آموزشگاه زبان ملل برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین است که افراد با توجه به شرایط خود هم امکان حضور در کلاس‌ها را دارند و هم می‌توانند در جلسات آنلاین حضور پیدا کنند. دوره‌های آموزشی این موسسه در فضایی تعاملی و دوستانه برگزار می‌شود. دوره‌های آنلاین آموزش زبان ژاپنی نیز توسط اساتید مجرب تدریس می‌شوند و شامل محتوای آموزشی کامل و تمرینات تعاملی می باشند.

1,626+زبان‌آموز فعال
ویژگی‌های دوره حضوریدوره‌های حضوری ژاپنی بزرگسالان در آموزشگاه زبان ملل به سه دسته تقسیم می‌شود
دوره‌های ترمیک عادی
  • ۳ جلسه در هفته
  • مدت زمان هر جلسه ۸۵ دقیقه
  • مناسب افرادی که در طی هفته برای آموزش زمان دارند.
کلاس‌های نیمه‌فشرده
  • تک جلسه‌ای جمعه‌ها
  • مدت زمان هر جلسه ۱۸۰ دقیقه
  • مناسب افرادی که در طی هفته زمان کمتری برای آموزش زبان دارند.
کلاس‌های فشرده خصوصی
  • تعداد جلسات و زمان برگزاری متناسب با شرایط زبان‌آموز
  • مدت زمان هر جلسه ۸۵ دقیقه
  • مناسب افرادی که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن یا در محدوده زمانی خاص به هدف خود برسند.
معرفی کتاب آموزشی دوره

کتاب آموزش زبان ژاپنی minna no nihongo

  • Minna no Nihongo Shokyu
  • Minna no Nihongo Chukyu
  • Minna no nihongo Jokyu

Minna no Nihongo یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کتاب‌های آموزش زبان ژاپنی است که توسط بسیاری از مدارس زبان و دانشگاه‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه با رویکردی ساختارمند و گام به گام، زبان‌آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته هدایت می‌کند و شامل تمرین‌های متنوع، درس‌های گرامر، و تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری است.

نظرات زبان‌آموزان

مقاله بسیار جامعی بود. توضیحات درباره سیستم نوشتاری ژاپنی و روش‌های یادگیری آن خیلی مفید بود. من به خصوص بخش مربوط به استفاده از فلش کارت‌ها و مشاهده فیلم‌ها را پسندیدم. فکر می‌کنم این راهکارها برای یادگیری زبان ژاپنی خیلی کاربردی هستند.

حسین علیزاده
حسین علیزادهژاپنی - حضوری

خیلی مهمه که با وجود سخت بودن زبان ژاپنی از نظر من نحوه تدریس استاید به شکلیه که واقعا احساس می کنی راحت تر می تونی یاد بگیری این زبان رو.

یاسین چراغی
یاسین چراغیژاپنی - حضوری

من خیلی دلم می خواست این زبان رو یاد بگیرم واقعا یک یاز آرزوهام بود تسلط رو زبان ژاپنی به کمک اساتید این دوره واقعاااا به آرزوم رسیدم. خیلی با کیفیت بود.

سوده آسایش دوست
سوده آسایش دوستژاپنی - حضوری
درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل

اطلاعات تکمیلی

آموزش زبان ژاپنی می تواند برای زبان آموزان و علاقمندان به این زبان چالش های زیادی در پیش داشته باشد. می توان گفت که زبان ژاپنی از سخت ترین زبان های دنیا محسوب می شود و برای یادگیری آن باید زمان زیادی گذاشت و تمرین فراوانی را در برنامه خود قرار داد.

ژاپنی زبان ملی کشور ژاپن است اما در کره و ایالات متحده و کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حتی اگر شما به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید نمی توانید این زبان را راحت تر یاد بگیرید. تفاوت زیادی بین این زبان ها وجود دارد و باید برای یادگیری زبان ژاپنی تلاش زیاد و تمرین مداوم را در برنامه های روزانه خود قرار دهید.

مدت زمان یادگیری زبان ژاپنی

آموزش زبان ژاپنی برای افرادی که در سطح مبتدی قرار دارند و هیچ دیدگاهی از این زبان ندارند، بسته به میزان تلاش و تمرین زبان آموز متفاوت است. در حالت کلی اگر زبان آموز به تمرین های مستمر و روزانه بپردازد، می‌تواند در مدت 10 الی 12 ماه به حد قابل قبولی از زبان ژآپنی برسد.

  • مدت زمان لازم برای رسیدن به سطح متوسط زبان ژاپنی: 10 ماه
  • مدت زمان لازم برای رسیدن به سطح پیشرفته زبان ژاپنی: 12 ماه

اموزش زبان ژاپنی از صفر

برای آموزش ژاپنی به بهترین نحو و از پایه، مراحل زیر را طی نمایید:

✅ یادگیری و تمرین دستور زبان ژاپنی

از آن جایی که یادگیری هر زبانی در ابتدا سخت است، افراد ترجیح می دهند از تلفظ فارسی کلمات استفاده کنند؛ برای آموزش زبان ژاپنی با تلفظ فارسی هم می توان از اصول اولیه که در اول راه باید یاد گرفته شوند شروع کرد. یادگیری گرامر و دستور زبان، ابتدایی ترین مواردی هستند که باید مورد یادگیری قرار بگیرند. حتما به یاد داشته باشید که نباید به هیچ عنوان قوانین، مفاهیم و گرامر زبان مادری خود را در یادگیری این زبان مورد استفاده قرار دهید. برای موفقیت در آموزش زبان ژاپنی باید گرامر دستور زبان را با ارزش ظاهری آن و به صورت اصولی یاد بگیرید.

✅ آموزش زبان ژاپنی با یادگیری عبارت های اصلی

یکی از راه ها برای شروع یادگیری زبان ژاپنی این است که برخی از عبارت های اصلی و مهم این زبان را فرا گرفته و به کار ببرید. شک نداشته باشید که با یادگیری این عبارت ها در ابتدای راه می توانید با یک شخص ژاپنی گفتگوی لذت بخشی داشته باشید. در ابتدای این کار می توانید به صورت محدود از روماجی ها نیز استفاده نمایید و تمرکز خود را روی اصول درست بگذارید. در این قسمت تعدادی از عبارت های مهم‌ را برای شما به نگارش در آورده ایم:

  • Kon' nichiwa: سلام
  • Sayonara: خداحافظ
  • Watashiwa genki, desu Arigato: من خوبم، تشکر
  • Domoarigato gozaimasu: بسیار متشکرم
  • Hajime mash' te: از ملاقات با شما خوشحالم.

✅ استفاده از فلش کارت برای آموزش زبان ژاپنی رایگان

برای این که در مسیر آموزش زبان ژاپنی رایگان موفق شوید و بتوانید با روش های سرگرم کننده ادامه دهید، می توانید برای خود فلش کارت زبان‌ ژاپنی تهیه نموده و همیشه به همراه داشته باشید. با به کارگیری این کارت ها می توانید دامنه لغات خود را گسترش دهید و در سه سیستم هیرگانا، کانجی و کاتاکانا کلمات خود را تقویت نمایید. یکی از روش ها این است که این کارت ها را در چند جای منزل به دیوار بزنید. در منزل خود نام همه چیز را به زبان ژاپنی بگویید. هرازگاهی با این کارت ها قدرت زبانی خود را محک بزنید.

✅ صحبت کردن اصولی ژاپنی

شایان ذکر است که کودکان هنگام شروع به صحبت بسیار خارق العاده هستند و مهم ترین ویژگی آن ها این است که اصلا دستپاچه نمی شوند و از هر گونه تقلید صدا هراسی ندارند. سعی کنید برای صحبت کردن همین شجاعت کودکانه را داشته باشید. به راحتی صداها و کلمات ژاپنی را ادا کرده و خجالت و ترس را کنار بگذارید.

از تلفظ نادرست نیز نترسید و با تمرین تمام مشکلات خود را رفع نمایید. سعی کنید شخصی را پیدا کنید که با این زبان آشنا است و با او تمرین کنید. در گردهمایی ها شرکت کنید و حتی می توانید به صورت آنلاین با کسی ژاپنی صحبت کنید. از اشتباه کردن هراس نداشته باشید و به دنبال تصحیح آن ها باشید. اگر در مورد واژه ای اطمینان ندارید آن را به کار نبرید. سعی کنید در دوره ها و کلاس آموزش زبان ژاپنی ثبت نام کنید و برای این کار وقت بگذارید. 

✅ مشاهده فیلم ها و سریال های زبان اصلی

یکی از روش های بسیار مهم و کاربردی برای آموزش زبان ژاپنی مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی می باشد. با این کار دریایی از لغات را خواهید داشت و مکالمات روزمره را نیز به راحتی یاد خواهید گرفت. همچنین می توانید از برنامه های رادیویی و پادکست ها نیز استفاده نمایید. 

✅ مطالعه مکرر

برای تقویت مهارت های اصلی آموزش زبان ژاپنی در کنار تمام نکاتی که در این مقاله صحبت شد، حتما مطالعه را در برنامه خود قرار دهید. کتاب های مختلف با موضوعات مورد علاقه خود تهیه کرده و حتما مطالعه کنید. مجله ها کمک زیادی به شما خواهند کرد. لغات جدید را یادداشت کرده و به دنبال معنا و کاربرد آن باشید. این روش ها به همراه تلاش و تمرین مداوم، شما را به موفقیت می‌رساند.

برخی از مقالاتی که در مسیر یادگیری ژاپنی برایتان مفید هستند عبارتند از:

آموزش الفبای ژاپنی اپلیکیشن های برتر یادگیری زبان ژاپنی
34 اصطلاحات ژاپنی رایج و پرکاربرد نحوه سلام و احوالپرسی به زبان ژاپنی 

راه های یادگیری زبان ژاپنی

 پیشنهاد می کنیم برای آموزش زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته، راه های زیر را انجام دهید:

1. یادگیری هیرگانا یا الفبای زبان ژاپنی

احتمالا کنجکاو شده اید که هیرگانا Hirgana چیست؟ در واقع هیرگانا همان حروف الفبای ژاپنی است که شامل ۵۱ نشانه آوایی می باشد. هر نشانه دقیقا بیانگر یک صدا می‌باشد. این نکته را می توان وجه تمایز بین این زبان و زبان انگلیسی دانست.

چرا که در زبان انگلیسی برخی از حروف در شرایط مختلف امکان دارد صدای متفاوتی از خود نشان دهند. یادگیری هیرگانا به شما کمک خواهد کرد که کلمات ژاپنی را بیان نمایید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید یا این که کلا به زبان ژاپنی علاقه دارید در ابتدای کار باید مسیرتان را با یادگیری هیرگانا آغاز نمایید. 

آموزش زبان ژاپنی رایگان

2. یادگیری کاتاکانا یا نشانه های خاص

همه می دانیم که در هر زبانی یک سری از کلمات وجود دارند که متعلق به آن زبان نیستند و در واقع اقتباسی محسوب می شوند. به عنوان مثال در زبان ژاپنی کلمه هات داگ یا اینترنت کاملا اقتباسی و غیر ژاپنی می باشند. برای ادای این گونه واژه های وارداتی از مجموعه نشانه هایی به نام کاتاکانا استفاده می شود. شما باید برای یادگیری و اموزش زبان ژاپنی حتما این نشانه‌ ها را یاد بگیرید. 

3. یادگیری کانجی Kanji یا علامت های چاپی

کانجی‌ها علامت هایی چاپی هستند که برای کلمات و واژه ها و عبارت های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این کانجی‌ها با هیرگانا این است که در واقع هیرگانا شبیه به حروف انگلیسی به نگارش در می آیند و نشانگر صداهای ساده هستند. اما نشانه های کانجی کاملا متفاوت هستند و با آن ها می توان کلمات کامل را نشان داد.

نکته جالب این است که اگر برخی از کانجی های اصلی را بدانید، قادر خواهید بود زبان اصلی ژاپنی را درک کرده و تا حدودی صحبت نمایید. 

روش های یادگیری زبان ژاپنی

4. یادگیری روماجی ها Romaji

شایان ذکر است که در زبان ژاپنی برای تلفظ کلمات سیستمی، از حروف انگلیسی استفاده می شود. نکته مهمی که باید درباره روماجی ها بدانید این است که شما می توانید از آن ها برای یادگیری عبارت های اولیه و اصلی استفاده نمایید و یا این که در ارتباطات آنلاین خود آن ها را به کار ببرید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر به صورت مداوم و در تمام پاسخ دادن ها از روماجی ها استفاده نمایید، نمی توانید به درک درستی از زبان ژاپنی برسید و این امر آموزش زبان ژاپنی را برای شما طولانی تر و مشکل تر می‌کند.

5. استفاده از برنامه آموزش زبان ژاپنی

بهترین اپلیکیشن هایی که برای یادگیری زبان ژاپنی وجود دارد عبارتند از:

  • اپلیکیشن Kanji Study
  • اپلیکیشن LingoDeer
  • اپلیکیشن Learn Japanese Phrases By Bravolol
  • اپلیکیشن Doulingo

آموزش زبان ژاپنی در آموزشگاه زبان ملل

در دنیای امروز، یادگیری زبان‌های جدید به یک ضرورت تبدیل شده است. زبان ژاپنی، با توجه به جایگاه اقتصادی و فرهنگی ژاپن، از جمله زبان‌های پرطرفدار در میان زبان‌آموزان است. آموزشگاه ملل با ارائه دوره‌های جامع و باکیفیت زبان ژاپنی، فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به این زبان فراهم کرده است. اساتید مجرب و native ملل، با استفاده از روش‌های نوین آموزشی، به شما کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاهی به سطح مطلوبی از مهارت در زبان ژاپنی دست پیدا کنید.

  • سطوح آموزشی: آموزشگاه زبان ملل دوره‌های زبان ژاپنی را در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌دهد.
  • نوع برگزاری کلاس‌ها: کلاس‌ها به صورت حضوری، آنلاین و خصوصی برگزار می‌شوند.
  • محتوای آموزشی: برنامه آموزشی بر اساس کتاب‌های معتبر و به روز مانند Minna no Nihongo و Marugoto طراحی شده است.
  • اساتید: اساتید مجرب و native زبان ژاپنی تدریس دوره‌ها را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که کیفیت کلاس ها توسط سوپروایزر مجموعه نظارت می‌گردد.
  • مزایا: ارائه مدرک معتبر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی

قطعا آموزش زبان ژاپنی نسبت به زبان هایی مثل انگلیسی و سایر زبان های روز دنیا مشکل تر می‌باشد. زبان ژاپنی ( 日本語 ) در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان تسلط دارند و آن را به کار می‌برند. سیستم نوشتاری ژاپنی همچنین از دو خط هجایی (یا مورائیک) استفاده می‌کند:

  • هیراگانا (ひらがな یا 平仮名)
  • کاتاکانا (カタカナ یا 片仮名)

هزینه دوره های آموزش زبان ژاپنی ملل

هزینه دوره‌ها با توجه به تعداد جلسات انتخابی و سطح زبان شما تعیین می‌شود تا بتوانید مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کنید. هزینه کلاس های ژاپنی در ملل از 608 هزار تومان برای هر جلسه می باشد که جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با شماره 02137651 تماس بگیرید.

آموزش زبان ژاپنی آنلاین

در دوره آنلاین آموزش زبان ژاپنی آموزشگاه ملل، با استفاده از پلتفرم بیگ بلو باتن، شما می‌توانید از هر مکانی با بهترین کیفیت از آموزش بهره‌مند شوید. این دوره‌ها با توجه به سطح زبان‌آموزان، از مبتدی تا پیشرفته، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

در این دوره‌ها، مهارت‌های مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن زبان ژاپنی به‌صورت جامع و هدفمند تقویت می‌شود.
از مزایای این دوره آنلاین می‌توان به:

  • انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی
  • دسترسی آسان به کلاس‌ها بدون نیاز به حضور فیزیکی
  • تعامل مستقیم با اساتید از طریق برنامه بیگ بلو باتن
  • امکان ضبط جلسات و مرور مجدد آن‌ها برای یادگیری بهتر

محیط آموزشی آنلاین ما به شما این امکان را می‌دهد تا در هر مکان و زمانی به یادگیری زبان ژاپنی بپردازید و با تمرین‌های متنوع و برنامه‌ریزی دقیق، مهارت‌های خود را به‌سرعت ارتقا دهید.

دانلود کتاب آموزش زبان ژاپنی pdf

تنوع در کتاب آموزش زبان ژاپنی چندان بالا نبوده و زبان آموزان انتخاب های متعددی پیش رو ندارند. دو مورد از فایل هایی که برایتان مفید خواهند بود عبارتند از:

🔰 فایل pdf کتاب a history of the japanese language

🔰 فایل pdf کتاب an elementary grammar of the japanese language

در ادامه فایل های گرامر مربوط به آموزش زبان ژاپنی pdf را قرار داده ایم که می‌توانید از طریق آن ها معلومات خود را بالا ببرید.

گرامر درس 7 تا 9gerameryadgirizhaponi

گرامر درس 4 تا 6gerameramuzeshzhaponi

گرامر درس 1 تا 3zhaponi

گرامر درس 16 تا 18Filezhaponi

گرامر درس 13 تا 15filepdfzhaponi

گرامر درس 10 تا 12ketabgeramer

گرامر درس 25 تا 27zhaponipdf

گرامر درس 22 تا 24Filepdfzhaponi

 

گرامر درس 19 تا 21Fileyadgirizhaponi

 

مطالعه بیشتر

سوالات متداول

سطوح مختلف دوره‌های آموزش زبان ژاپنی در آموزشگاه ملل چگونه تعریف شده‌اند و در هر سطح چه مهارت‌هایی آموزش داده می‌شود؟
اساتید آموزشگاه ملل چه ویژگی‌ها و تجربه‌ای دارند؟
چه روش‌هایی برای بهبود تلفظ و درک شنیداری در زبان ژاپنی ارائه می‌شود؟