قویت لیسنینگ فرانسوی

روش های تقویت مهارت شنیداری زبان فرانسه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/27 1921 زمان مطالعه: 4 دقیقه
تقویت مهارت شنیداری زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه اولین قدم انگیزه و سپس انگیزه و پشتکار می باشد. توجه با ساختار متفاوت زبان فرانسه در دستور زبان، تلفظ و همچنین دیکته، ماه های ابتدایی شروع آموزش زبان فرانسه، بسیار مهم هستند. گوش دادن به افراد محلی فرانسوی زبان از بهترین شیوه‌ها برای یادگیری زبان است. به همین خاطر است که بسیاری به هنگام یادگیری فرانسوی، به دیدن فیلم‌های سینمایی و شوهایی تلویزیونی روی می‌اورند. در ادامه این مقاله از آموزشگاه زبان ملل به آن پرداخته ایم.

پادکست‌ها و برنامه‌های رادیویی فرانسوی نیز همین تاثیر را دارند؛ و تنها از ویژگی زیرنویس برخوردار نیستند. گوش دادن به افرادی که به زبان مادری فرانسوی صحبت می‌کنند در فهمیدن و درک کردن تلفظ کلمات و آواها بسیار تاثیر گذار است. همچنین زبان آموز می‌تواند با گوش دادن به پادکست‌ها کلمات و عبارات جدید و روزمره را یاد بگیرد.

هدف گذاری و برنامه ریزی برای پیشرفت در تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه ضروری می باشد. توصیه ما به شما موارد زیر است:

  • برنامه ریزی فشرده و خسته کننده انجام ندهید،
  • در برنامه خود تنوع ایجاد کنید،
  • آهسته و پیوسته مهارت درک شفاهی و شنیداری زبان فرانسه خود را تقویت کنید.

بسیاری از مدرسان بر این نظر واقفند که داشتن اعتماد بنفس از جمله جنبه‌های ضروری و لازم در یادگیری یک زبان جدید است. اگر به اندازه‌ی کافی برای صحبت کردن به زبان خارجی اعتماد بنفس ندارید، میلی هم برای تمرین کردن این مهارت نخواهید داشت.

پادکست‌ها به شما در فائق آمدن به این ترس کمک می‌کنند و شما را با کلمات، عبارات و گویش‌های جدید آشنا می‌سازند تا بتوانید هرچه بهتر و راحت‌تر به زبان مقصد صحبت کنید.

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

خلاصه نویسی زبان فرانسه

خلاصه نویسی کردن یک روش بسیار مفید برای بخاطر سپردن مطالب مختلف است. این امر کمک زیادی در راستای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه به شما می نماید.

بعد از تماشا، شنیدن یا خواندن یک محتوای آموزش زبان فرانسه، از محتوای مربوطه خلاصه ای تهیه کنید. حتی اگر فیلم را تماشا می کنید، سعی کنید پس از پایان خلاصه فیلم را بنویسید، البته که به زبان فرانسه. سپس سعی کنید برای دوستی آشنا به زبان فرانسه، خلاصه را تعریف نمایید.

اما اگر فردی آشنا به زبان فرانسه در اطراف شما نیست، نگران نباشید، می توانید خلاصه تهیه شده برای خودتان و با صدای بلند تعریف نمایید.

مطالعه بیشتر: حروف صدادار فرانسوی

تصاویر مطلب

   
   
   
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران