آزمون testdaf

آزمون testdaf | ثبت نام آزمون تست داف + هزینه 2023

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/07/30 1458
آزمون testdaf | ثبت نام آزمون تست داف + هزینه 2023

زیبایی آزمون TestDaF این است که در سراسر آلمان به رسمیت شناخته شده است، بنابراین اگر در این آزمون پذیرفته شوید، به این معنی است که الزامات زبان ضروری برای همه دانشگاه‌ها را برآورده کرده اید. یک مزیت خوب این است که نمره آزمون شما منقضی نمی‌شود.

در حالی که اکثر افراد آزمون تست داف را برای حضور در دانشگاه می‌گذرانند، شرکت در آزمون مزایای دیگری نیز دارد. به دست آوردن یک ارزیابی واضح از اینکه چگونه مهارت‌های زبان آلمانی شما در یک استاندارد ملی سنجیده می‌شود، بدون شک سودمند است، همانطور که می‌توانید به یک کارفرما نشان دهید که می‌توانید به طور موثر در یک محیط آلمانی زبان کار کنید. آموزش زبان آلمانی

TestDaF VIP: مجوز دسترسی شما به یک دانشگاه آلمانی

فرمت آزمون TestDaF

TestDaF مخفف Test Deutsch als Fremdsprache (آلمانی به عنوان یک آزمون زبان خارجی) است. این آزمون استاندارد شده توسط موسسه TestDaF در هاگن، آلمان ایجاد شده است و برای ارزیابی مهارت افراد در زبان آلمانی قبل از پذیرش دانشگاه استفاده می‌شود. برای شرکت در امتحان، TestDaF توصیه می‌کند که حداقل سطح زبانی از متوسط ​​تا پیشرفته (تسلط به سطح زبان B2 تا C2، بر اساس مقیاس شایستگی زبانی چارچوب مرجع اروپایی مشترک) داشته باشید.

TestDaF از چهار حوزه ارزیابی خاص برای خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن تشکیل شده است. بیایید نگاهی به این چهار حوزه بیندازیم تا ببینیم آزمون‌دهندگان می‌توانند با چه چیزی روبرو شوند. شما می‌توانید اطلاعات عمیق‌تر در مورد ساختار آزمون را در این برگه اطلاعات رسمی امتحان بیابید.

* خواندن

قالب: سه متن با 30 سوال، 60 دقیقه

بخش درک مطلب TestDaF از سه متن جداگانه تشکیل شده است. شما نیاز دارید که موضوعاتی از موقعیت‌های روزمره در محوطه دانشگاه تا متون پیچیده‌تر را که موضوعات آکادمیک را پوشش می‌دهند، درک کنید.

* نوشتن

قالب: یک قسمت، 60 دقیقه

بخش کتبی این آزمون نیاز به یک مقاله منطقی و ساختار یافته بر اساس یک موضوع معین دارد. از شما خواسته می‌شود دیدگاهی را بیان کنید. این بخش همچنین احتمالاً شامل نمودارها، جداول یا نمودارهایی است که باید به عنوان بخشی از پاسخ کتبی شما مورد تجزیه و تحلیل و ارجاع قرار گیرند.

* شنیداری

فرمت: سه کار صوتی با 25 مورد، 40 دقیقه

در طول این بخش از آزمون، توانایی شما در درک مجموعه‌ای از ضبط‌های صوتی از دیالوگ‌ها، مصاحبه‌ها یا سخنرانی‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. شما باید بتوانید ایده‌های متنی ضبط را درک کنید و پس از نتیجه گیری به سوالات پاسخ دهید.

* صحبت كردن

فرمت: هفت بخش مکالمه، 30 دقیقه

در بخش شفاهی TestDaF، باید ویژگی‌های خود را به زبان آلمانی به طور منسجم بیان کنید. تنظیمات موقعیتی شما را در زمینه‌هایی مانند نظر دادن و شرکت در بحث‌های گروهی به چالش می‌کشد. توجه داشته باشید که این قسمت، از طریق یک رابط کامپیوتری انجام می‌شود و نه یک مکالمه زنده.

TestDaF چگونه درجه بندی می‌شود؟

TestDaF هر یک از چهار بخش آزمون را به طور مستقل درجه بندی می‌کند. امتیاز TDN 5 یا TDN 4 در سراسر کشور، جایگاه (از منظر زبان) را در همه دانشگاه‌های سراسر آلمان تضمین می‌کند. TDN 3 کمترین نمره قبولی است که می‌توانید در TestDaF دریافت کنید. با این حال، انتخاب‌های دانشگاه شما در آن مرحله بسیار محدود می‌شود زیرا اکثریت به TDN 4 یا 5 نیاز دارند.

بنابراین در حال حاضر، ممکن است از خود بپرسید، "اگر از امتیاز خود ناراضی باشم چه اتفاقی می‌افتد؟" خوب، یکی از نکات مثبت TestDaF این است که در صورت شرکت مجدد در آزمون هیچ مانعی در مقابل شما قرار نمی گیرد. می‌توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید مصرف کنید.

با این حال، اگرچه آزمون به چهار بخش تقسیم می‌شود که به صورت جداگانه درجه‌بندی می‌شوند، در نهایت بر اساس مجموع تمام قسمت‌هایی که آزمون دادید، ارزیابی می‌شوید. بنابراین اگر TDN 3 در اسپیکینگ دریافت می‌کنید اما TDN 4 در سه بخش دیگر و می‌خواهید امتیاز خود را افزایش دهید، نمی‌توانید صرفاً بخش اسپیکینگ را دوباره تکرار کنید.

محل برگزاری آزمون TestDaF

اکنون زمان آن است که مکانی را پیدا کنید که بتوانید در آن آزمون واقعی شرکت کنید. یک شبکه جهانی از مراکز TestDaF وجود دارد که برای برگزاری امتحان گواهینامه دارند. به وب‌سایت TestDaF بروید، این سایت صفحه‌ای دارد که به طور انحصاری به شما کمک می‌کند نزدیک‌ترین مرکز آزمایش را پیدا کنید. هزینه‌های مربوط به شرکت در آزمون توسط مرکز آزمایش فردی دیکته می‌شود و می‌تواند در نوسان باشد. بهترین گزینه این است که مستقیماً با مرکز انتخابی خود تماس بگیرید تا درک درستی از هزینه‌ها داشته باشید.

چگونه باید برای آزمون TestDaF مطالعه کنم؟

شما می‌توانید به وب سایت TestDaF بروید، که یک آزمون آنلاین رایگان برای شرکت کنندگان در آزمون ارائه می‌دهد. مواد رسمی TestDaF را به صورت آنلاین کاوش کنید. در حالی که تعداد زیادی سایت وجود دارد که اطلاعات، مطالب مطالعه و بینش هایی در مورد نحوه آماده شدن برای آزمون TestDaF ارائه می‌دهند، اولین ایستگاه شما باید خود وب سایت TestDaF باشد. در این سایت مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی، راهنماهای آزمون آموزشی، فهرستی از مواد مطالعه توصیه‌شده و نمونه‌های آزمون واقعی را خواهید دید که برای آشنا کردن شما با آنچه می‌توانید در روز آزمون انتظار داشته باشید، آشنا شوید.

خود را در زبان آلمانی غوطه ور کنید!

از آنجایی که TestDaF از مواد صوتی و خواندنی در سطح دانشگاه تشکیل شده است، تماشای «Peppa Pig» به زبان آلمانی استفاده خوبی از وقت شما قبل از آزمون نخواهد بود. در عوض، روی اخبار آلمانی، نوشته‌ها، ستون‌ها و تفسیرها از منظر دانشگاهی، اقتصادی، علمی و اجتماعی-سیاسی تمرکز کنید.

برای مثال، Der Spiegel یکی از پرخواننده ترین وب سایت‌های خبری آلمانی زبان است و دارای موضوعات مشابه با موارد موجود در TestDaF است. روزنامه‌های آنلاین مانند Frankfurter Allgemeine، Süddeutsche Zeitung و Welt.de نیز مکمل‌های بسیار خوبی برای فهرست خواندن شما هستند، با نوع محتوایی که مغز شما را برای روز آزمون آماده می‌کند.

کلام آخر

برای قبولی در آزمون‌های سفارت آلمانی مانند آزمون TestDaF بهتر است با استادی حرفه‌ای پیش بروید. حضور در کلاس خصوصی و یا گروهی زبان آلمانی به شما در افزایش توانایی‌های زبانی کمک خواهد نمود. به همین جهت حضور در یک آموزشگاه زبان آلمانی معتبر مانند زبان‌های خارجه ملل را به شما توصیه می‌نماییم.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران