خدمات آموزشی

آموزش زبان آلمانی از مبتدی تا پیشرفته+دانلود فایل های رایگان

آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی (German language) جزو ده زبان گسترده جهان است و بزرگترین تعداد زبان مادری در اتحادیه اروپا می باشد. شاید زبان آلمانی Deutsch بیشتر از زبان اسپانیایی، انگلیسی یا فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد. برای یادگیری زبان آلمانی شما به صرف وقت و انرژی زیادی نیاز دارید. اما آموزش زبان آلمانی به چه صورتی ممکن است؟

دوره های زبان آلمانی

دوره های زبان آلمانی بزرگسالان در آموزشگاه زبان ملل به شرح زیر هستند:

دوره های گروهی: این دوره با بهره گیری از کتاب آموزش زبان آلمانی starten wir در 4 دوره و به صورت ترم  دو روز در هفته (یک جلسه 120 دقیقه ای در هر روز)  برگزار می گردد. دوره های مبتدی و متوسطه و پیشرفته آموزشگاه زبان ملل با استفاده از برنامه درسی منظم به بهبود و پیشرفت دانش زبانی زبان آموزان پرداخته و آن ها را برای ورود به سطوح بالاتر زبانی آماده می سازند.

   🔰 برای دانلود کتاب starten wir کلیک کنید!

دوره های خصوصی: کلیه دوره های فشرده آموزشگاه زبان ملل برای کلیه سطوح و سنین، به صورت خصوصی نیز برگزار می گردد؛ و تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آن ها بر اساس توافق با زبان آموز صورت می پذیرد. همچنین به منظور محک زدن میزان تسلط خود بر زبان آلمانی می توانید در آزمون بین المللی زبان آلمانی گوته شرکت نمایید. 

دانلود منابع رایگان آموزش زبان آلمانی از پایه

دانلود رایگان آموزش زبان آلمانی جهت دسترسی زبان آموزان برای آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته را در ادامه آورده ایم:
 

menschen a2.1

کتاب منشن آلمانی A2.1

menschen a1.2

دانلود کتاب menschen a1.2

menschen a1.1

کتاب منشن آلمانی A1.1

Menschen b1.2

Menschen b1.2

menschen b1.1

دانلود کتاب menschen B1.1

menschen a2.2

Menschen A2.2


آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

افراد معمولا پافشاری می کنند که بگویند گرامر زبان آلمانی خیلی دشوار است. اما در واقعیت این Case System است که گرامر و در کل آموزش آلمانی را دشوار می ‌کند. البته پیش از هر چیز، به این دقت کنید که هر بومی آلمانی زبانی این موارد را از کودکی یاد گرفته و هیچ مشکلی هم در یادگیری آن ‌ها نداشته است!

منظور از Case System این است که هر جمله از قسمت های گوناگونی تشکیل شده است. هدف از case system زمانی است که حرف تعریف یک کلمه با توجه به نقشی که دارد، تغییر شکل یابد. به یاری این تغییر شکل، اطلاعات گوناگونی مربوط به بافت جمله در اختیار خواننده قرار می ‌گیرد. از قسمت های گوناگون یک جمله می ‌توان به فاعل، مفعول مستقیم، مفعول غیر مستقیم و صفت ملکی در جمله اشاره نمود. به مثال زیر توجه کنید:

der Mann ‌‌(آن مرد) و der Ball (آن توپ) مذکر هستند و تا موقعی که آن‌ ها را به عنوان فاعل جمله به کار ببرند، حرف تعریف آن‌ها der‌ باقی می ‌ماند. زبان المانی یادگیری عجیب غریبی نیاز ندارد.

 (مرد توپ را پرت کرد)‌ :Der Mann wirft den Ball

در این جمله توپ فاعل نیست و به عنوان مفعول در جمله جای گرفته است. به همین خاطر، حرف تعریف der‌ به den مبدل شده است. چنین چیزی را در زبان فارسی یا انگلیسی نداریم. هیچ‌ گاه حرف تعریف بر اساس نقشی که کلمه در جمله دارد، تغییر پیدا نمی کند.

طبیعی‌ است که در ذهن ماندن همه این نکات، برای همه دشوار باشد. با این مثال تلاش کردیم به شما درباره این سیستم توضیح دهیم. طبیعتا این که همواره پاسخ درست را در آستین خود داشته باشید یا اینکه در هر موقعیت حرف تعریف آن کلمه را بفهمید، کار آسانی نیست. سه دلیل که نشان دهنده آسانی زبان آلمانی است عبارتند از:

- لغات آشنا: اگر از پیش با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، متوجه می‌ شوید که در زبان آلمانی و انگلیسی کلمات شبیه به هم زیاد هستند. در واقعیت، زبان انگلیسی به طور تقریبی فرم دیگر زبان آلمانی است. کلمات فراوانی بین این دو زبان وجود دارند که کاملا یک معنی و مفهوم دارند و کاربرد آن‌ها نیز یکی است. همچنین، لغات فراوانی از زبان انگلیسی وارد زبان آلمانی شده که تغییر شکل یافته و فرم امروزی زبان آلمانی را به خود گرفته‌اند.  

یادگیری لغات هم ریشه‌‌ آلمانی و انگلیسی نیز راحت هستند، اما تشخیص معنی آن‌ ها مقداری توجه می‌خواهد. برای نمونه، خیلی دشوار نیست که بدانیم کلمه‌ آلمانی hund (سگ) دقیقا hound (سگ) انگلیسی است. اما فهمیدن این کلمه که die Schere همان the scissors‌ است، کمی زمان می برد. اهمیت ندارد که چقدر لازم است تحقیق کنید تا ریشه‌ کلمات جدید را بیابید و رابطه بین دو زبان انگلیسی و آلمانی را بفهمید، از این راه می ‌توانید لغات را برای آپدیت حفظ کنید و بر این لغات مسلط شوید.

صرف افعال مشابه: امکان دارد هنگام یادگیری زبان فرانسوی، روسی یا اسپانیایی با صرف فعل‌ ها به مشکل بخورید، اما صرف فعل در زبان آلمانی قابل لمس تر است. با فاکتور گیری از تغییر شکل کلمات، این افعال به طور تقریبی مانند زبان انگلیسی صرف می ‌شوند. همانطور که در زبان انگلیسی یک فعل، به سه صورت گوناگون به کار می ‌رود مثل (drink-drank-drunk) در گرامر زبان آلمانی نیز هر فعل، سه حالت به خود می گیرند و فرم گذشته‌ افعال بی قاعده با فرم ساده‌ آن ‌ها تفاوت دارد. 

همچنین افعال زبان آلمانی یک بخش سوم فعل نیز دارا می باشند که آن در present perfect به کار برده می شود. نکته جالب اینجا است که حتی صدا و تلفظ این کلمات نیز شکل انگلیسی دنبال می‌ کند. این نیز ترفند دیگری برای یادگیری واژگان به زبان آلمانی است؛ زیرا در این زبان، قوانین و نکات دستوری مشابه بسیاری به زبان انگلیسی دارد. همچنین افعال بی قاعده‌ زیادی در زبان آلمانی وجود دارد که عینا به همان صورت انگلیسی نوشته می ‌شوند.


آموزش زبان آلمانی تهران
 

منابع یادگیری بی کران: زبان آلمانی یکی از با اهمیت ترین زبان‌های زنده در دنیا به شمار می رود. با اینکه فقط ۱۲۰ میلیون نفر به زبان آلمانی صحبت می کنند، اما با توجه به تاریخ و فرهنگ کشورهای اروپایی، از زبان آلمانی نمی توان چشم پوشی کرد. همچنین، امکان تحصیل رایگان و اخذ اقامت راحت در این کشور، توجه افراد را جلب نموده است. برای ثبت نام در دانشگاه‌ های آلمان، لازم است این زبان را یاد بگیرید. امکان آموزش زبان آلمانی به فارسی در ملل برای شما فراهم شده است.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان مشخص و ثابتی وجود ندارد که ضمانت کند شما در آموزش آلمانی کامیاب خواهید شد. قطعا شما یک روز از خواب بيدار نمي ‌شويد که پی ببرید می ‌توانید به زبان آلماني کاملا مسلط حرف بزنيد. این اتفاق تنها به اراده، تکرار و تمرین بستگی دارد. فراگیری یک زبان جدید به عوامل زیادی مثل تجربه قبلی و قرار گرفتن در برابر زبان، صبر، تحمل و انگیزه بستگی دارد. پس مدت زمان یادگیری برای هر فرد امکان دارد تفاوت داشته باشد. اما اگر به طور روزانه برای یک دوره حداقل چهار تا هشت ماهه تلاش کنید،

امکان دارد بتوانید از عهده یک مکالمه ساده روزانه مثل رفتن به یک کافه یا رستوران بر بیایید. بعضی از افراد بیش از دیگران تلاش می کنند و برای رسیدن به آن سطح به مدت زمان زیادی احتیاج دارند. اگر بخواهید به زبان آلمانی روان حرف بزنید، شاید چند سال طول خواهد کشید البته این کار با تمرین و پشتکار زودتر هم اتفاق میفتد. 

آموزش زبان آلمانی به فارسی

راهکار ساده برای یادگیری زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته شامل موارد زیر می شود:

1. الفبای آلمانی

به یادگیری الفبای آلمانی بپردازید. به آوای هر حرف الفبا مجزا گوش فرا دهید و صدای حروف را با همدیگر و در کلمات بشنوید و قیاس کنید. اگر پایه زبان انگلیسی شما خوب است، صدای حروف الفبا را با زبان انگلیسی مورد مقایسه قرار دهید تا درک بهتری از شیوه تلفظ آن ‌ها داشته باشید. هر چند آموزش زبان آلمانی رایگان نبوده و یادگیری اصولی آن نیازمند پرداخت هزینه می باشد، اما در آموزشگاه ملل می توایند این مبلغ را به صورت اقساط پرداخت نمایید. 

الفبای زبان آلمانی همراه با تلفظ

 

2. حفظ کردن کلماتی که چارچوب آسان تری دارند

پس از این که به الفبای آلمانی و آوای حروف کاملا ماهر شدید، نوبت این است که یکسری چارچوب را به یاد بسپارید. در زبان آلمانی مثل انگلیسی کلمات ساده ای هستند که در سطح مبتدی به شما یاری می رسانند تا پایه دایره واژگان در زبان آلمانی را درست کنید.

3. گسترش دایره لغات

حالا که مقدمات را فرا گرفتید، زمان آن رسیده که دایره واژگان‌ خود را گسترش دهید و اسم، فعل و صفت‌ها را به زبان آلمانی بیاموزید.

   🔰 لیست 121 لغت پرکاربرد و مهم آلمانی

   🔰 تمام لغات آلمانی سطح a1 | کتاب منشن

4. جملات ساده بسازید

پس از یادگیری کلمات و لغات واجب در زبان آلمانی، اکنون نوبت آن است که به طور کاربردی این کلمات را به کار ببرید. از اینجا به بعد باید تلاش کنید تا بافت جملات آلمانی و ترتیب کلمات در جمله سازی را فرا گیرید. شما باید برای آموزش زبان آلمانی رایگان خودتان بافت های اصلی را یاد گرفته و با به کار بردن تکنیک شخصی سازی به آن‌ها تسلط پیدا کنید.

5. عبارات پرکاربرد آلمانی را حفظ کنید

این مسیر فوت کوزه گری یادگیری زبان آلمانی از صفر است که می ‌تواند مسیر یادگیری آلمانی از صفر تا پیشرفته را چندین و چند گام جلو بیاندازد. بهتر است که نخست چند عبارت ابتدایی را یاد بگیرید و آن ها را حفظ کنید تا بتوانید منظور خود را به مخاطب برسانید.

6. فیلم به زبان آلمانی مشاهده کنید

پس از این که عبارات ساده به زبان آلمانی را فرا گرفتید، اکنون زمان آن رسیده که خلاقیت به خرج دهید و فیلم‌ هایی که قبلا مشاهده کرده اید را با دوبله آلمانی نگاه کنید؛ این یکی از راه های خودآموز زبان آلمانی می باشد.

   🔰 فیلم آلمانی برای یادگیری زبان (10 فیلم برتر)

7. به زبان آلمانی خبر بخوانید

اگر دوست دارید از صفر تا صد زبان آلمانی را فرا بگیرید، برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب خود، خبرها را به زبان آلمانی بخوانید.

8. پادکست گوش دهید و کتاب داستان به زبان آلمانی بخوانید.

روزانه فقط 30 دقیقه به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. اختصاص دادن این زمان به یادگیری زبان آلمانی کافی است تا بتوانید صحیح و با تلفظ درست به زبان جدید خود حرف بزنید و به مهارت برسید. برای یادگیری زبان المانی از صفر تا صد این راه بسیار تاثیرگذار است.

   🔰 دانلود رایگان کتاب آموزش زبان آلمانی به فارسی pdf

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی

همه کسانی که تمایل دارند یادگیری هر زبانی را آغاز کنند، شایسته است تا مسائلی را برای خود حل کنند. اول این که فرد باید درک کند که چرا دوست دارد زبان آلمانی را فرا بگیرد و آیا زبان آلمانی به درد او خواهد خورد یا نه. ثانیا داشتن انگیزه برای یادگیری زبان می باشد یا خیر.

دارا بودن این موارد به زبان آموزان یاری خواهد کرد تا بتوانند تمرین های خویش را در وقت خود انجام دهند و از تمرین نکردن آن خودداری کنند. دارا بودن پشت کار قوی از دیگر مسائلی است که باید به وسیله انگیزه و هدف گذاری آن را یافت. به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که برای آغاز یادگیری زبان آلمانی باید چه چیز هایی را دارا باشید، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • داشتن انگیزه
  • هدف گذاری کردن
  • وقت گذاشتن برای تمرین
  • به تمرین کردن پایبند بودن


آموزش زبان آلمانی با تصاویر
 

سطوح زبان آلمانی

در واقع سطوح گوناگون زبان آلمانی که توسط سازمان CEFR تعریف شده است، تعیین کننده این است که شما تا چه حدی به زبان آلمانی تسلط پیدا کرده اید. این سطوح عبارتند از:

  1. سطح A1 یا Lower Beginner
  2. سطح A2 یا Upper Beginner
  3. سطح B1 یا Lower Intermediate
  4. سطح B2 یا Upper Intermediate
  5. سطح C1 یا Lower Advanced
  6. سطح C2 یا Upper Advanced

آموزش رایگان زبان آلمانی این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. زبان آلمانی یکی از زبان های پرکاربرد می باشد که بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل، راه اندازی کسب و کار و… به آموزش آن نیاز دارند. با استفاده از منابع مختلفی می توان زبان آلمانی را یاد گرفت.

از جمله کتاب های معتبر در این زمینه می توان به منشن و اشتودیو اشاره کرد که بسیاری از موسسات آموزشی نیز در حال حاضر از آن برای تدریس استفاده می کنند. اما کتاب اشتارتن ویر (Starten wir) از جدیدترین کتاب های آموزش زبان آلمانی a1 است که مورد تایید سفارت آلمان است.

کتاب starten wir از جدیدترین و تازه ترین کتاب های آموزش زبان آلمانی از صفر در حال حاضر است. نویسنده این کتاب Rolf Brüseke بوده که از مشهورترین نویسندگان کتاب های آلمانی است. کتاب اشتارتن ویر توسط انتشارات Hueber آلمان به انتشار رسیده است.

این انتشارات بعد از سری بسیار موفق و پرطرفدار کتاب های Menschen اقدام به چاپ این کتاب نمود که اولین چاپ کتاب starten-wir آلمانی در سال ۲۰۱۷ انجام شد، اما استقبال رسمی از کتاب آموزش زبان آلمانی starten wir در آموزشگاه گوته و سایر آموزشگاه زبان آلمانی در سراسر دنیا از سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است.

این کتاب اخیرا در آموزشگاه های زبان آلمانی در ایران نیز تدریس شده، آموزشگاه زبان ملل (melalinstitute.com) نیز از این کتاب در متد آموزشی خود استفاده کرده و از مجرب ترین اساتید و اساتید نیتیو برای برگزاری دوره های آموزشی خود با استفاده از این کتاب بهره می گیرد.

(starten wir) در زبان آلمانی به معنی “بیا شروع کنیم” است. این کتاب برای سه سطح A1 ، A2  و B1 طراحی شده است. از دیگر ویژگی های این کتاب این است که هر سطح دارای کتاب درسی و کتاب تمرین می باشد. هر سطح این کتاب شامل ۱۲ درس است که مفاهیم گوناگون را به صورت اصولی به زبان آموز می آموزد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری کلاس های اموزش زبان المانی و دوره فشرده زبان آلمانی گوته می توانید با شماره 02137651 تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است که امکان آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی با کتاب منشن در کلاس های خصوصی با درخواست زبان آموز وجود دارد. نکته دیگری که تنها در آموزشگاه زبان ملل وجود دارد، پرداخت اقساط شهریه می باشد که در جهت رعایت شرایط زبان آموزان در نظر گرفته شده است.

   🔰 دانلود رایگان کتاب آموزش زبان آلمانی در 60 روز

 


دانلود دیکشنری زبان آلمانی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (341 امتیاز)
نظرات
سارا صادق (پنجشنبه 24 اسفند 1402 23:35:18)

ببخشید آموزش زبان آلمانی ب صورت آنلاین هم دارین اگ کسی شهر دیگه ای باش بتونه یاد بگیره؟

عمران زارعی (جمعه 04 اسفند 1402 09:57:14)

موسسه زبان ملل واقعا یکی از بهترین موسسه ها برای یادگیری زبان آلمانی هشت.همچنین استاد های فرهیخته و دانایی مثل خانم کمالی رو در اختیار داره و من از کار این موسسه راضیم.

saberi hedye (چهارشنبه 04 بهمن 1402 16:31:03)

یاد گرفتن گرامر آلمانی زمان بیشتری میخواد یا لغاتش؟


خانم مشهدی (چهارشنبه 04 بهمن 1402 16:45:46)

سلام به شما کاربر گرامی،
دوست عزیز یادگیری لغات و گرامر را باید توام با هم انجام دهید تا بتوانید مکالمه ای درست داشته باشید و فرآیند یادگیری زبانتان به درستی پیش رود.

احمد پژوهش (سه شنبه 12 دی 1402 16:57:21)

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی رایگان جایی سراغ داری بهم معرفی کنی؟


خانم مشهدی (چهارشنبه 27 دی 1402 15:21:48)

سلام دوست عزیز
اگر کمی به زبان انگلیسی آشنا باشید، میتونید از اپلیکیشن های مختلف مثل دولینگو استفاده کنید.

روژان عسگرزاده (سه شنبه 12 دی 1402 16:55:13)

سلام من دانلود کتاب آموزش زبان آلمانی به فارسی با تلفظ نیاز دارم، از کجا میتونم فایلشو پیدا کنم؟ زیادم وقت ندارم ممنون میشم سریع بهم بگید


خانم مشهدی (چهارشنبه 27 دی 1402 15:25:37)

سلام وقت بخیر
شما میتونید از کتاب های صوتی آموزش زبان آلمانی استفاده کنید. پیشنهاد ما اینه به کتابراه و طاقچه مراجعه کنید.

sama (چهارشنبه 05 مهر 1402 18:17:38)

لغات سطح a1 زبان آلمانی چیا هستن؟


خانم مشهدی (چهارشنبه 05 مهر 1402 18:26:50)

سلام به شما کاربر گرامی آموزشگاه ملل، برای این مورد می توانید با شماره 02137651 تماس حاصل نمایید.

yasin m (چهارشنبه 05 مهر 1402 17:44:37)

تدریس برای زبان آلمانی a1 به صورت خصوصی هم دارید؟


خانم مشهدی (چهارشنبه 05 مهر 1402 17:51:25)

سلام به شما کاربر گرامی آموزشگاه ملل،
بله آموزش برای همه سطوح از a1 تا c2 انجام میشه.

حمید طالبی (دوشنبه 09 مرداد 1402 16:32:15)

آموزش زبان آلمانی نصرت چه تفاوتی با بقیه روش ها داره؟


خانم مشهدی (دوشنبه 09 مرداد 1402 16:34:07)

در روش نصرت برخی معایب و مشکلات وجود دارد که در آموزشگاه زمان ملل به آن ها اشاره می کنیم و شیوه ای جدید با استراتژی های استاندارد را به شما ارائه می دهیم.

ساره بنی آدم (دوشنبه 09 مرداد 1402 16:28:01)

آموزش زبان آلمانی از پایه رو انجام میدید شما؟


خانم مشهدی (دوشنبه 09 مرداد 1402 16:31:06)

سلام به شما کاربر گرامی آموزشگاه ملل
بله، شما در ابتدا تعیین سطح می شوید و سپس مطابق با نتیجه تعیین سطح، کلاس های آموزشی شما آغاز می شود.

بهار طلوعی (دوشنبه 03 بهمن 1401 14:08:19)

کتاب آموزش زبان آلمانی موسسه گوته چیه؟

الما رحمانی (دوشنبه 03 بهمن 1401 13:56:13)

آموزش زبان آلمانی در سفارت آلمان هم انجام میشه؟


خانم مشهدی (دوشنبه 03 بهمن 1401 14:06:12)

سلام به شما کاربر گرامی آموزشگاه ملل
در پاسخ به سوال شما باید بگوییم سفارت آلمان در تهران، طبق تفاهم بین آلمان و ایران در سال ۱۹۹۵ "مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران" را تأسیس نموده است.

مریم زارع کار (سه شنبه 29 آذر 1401 17:23:16)

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی چجوریه؟

معصومه فتحی (یکشنبه 15 خرداد 1401 12:14:31)

اساتید آلمانی شما حرف ندارن خیلی از استادم راضی هستم


melalinstitute (دوشنبه 16 خرداد 1401 12:09:44)

از حسن انتخاب شما خوشحالیم.

وحید محمدی (جمعه 10 دی 1400 11:41:58)

شعبه نبرد آلمانی کلاس اومدم عالی بود اساتید کار درست و حرفه ای دمتون گرم


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 09:54:18)

از حسن انتخاب شما کمال تشکر را داریم.(تیم پشتیبانی ملل)

کیمیا محمدی (سه شنبه 07 دی 1400 13:38:03)

باسلام هزینه کلاسهای خصوصیتون به چه صورت میباشد برای مدرک A2 چند جلسه کلاس میتونم بردارم


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 09:56:38)

با سلام و احترام جهت کسب اطلاعات دقیق بابت پکیج های آموزشی با پشتیبان تماس حاصل فرمایید.02133201700(تیم پشتیبانی ملل)


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 09:56:33)

با سلام و احترام جهت کسب اطلاعات دقیق بابت پکیج های آموزشی با پشتیبان تماس حاصل فرمایید.02133201700(تیم پشتیبانی ملل)

ميلاد رستمي (سه شنبه 07 دی 1400 13:26:43)

باسلام خواستم ازتون تشكر ويژه بكنم بابت دوره هاي خصوصي كه برداشتم واقعا استادي كه داشتم استاد بسيار حرفه اي و كار درست بودن و همچنين ممنونم از برخورد عالي كادر اداري اموزشگاه ملل خداروشكر كارهاي مهاجرتم درست شد به لطف شما


خانم افسریان (پنجشنبه 30 دی 1400 09:57:23)

با سلام و احترام از اعتماد شما سپاسگزاریم(تیم پشتیبانی ملل)

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران