چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/15 1359
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟ احتمالا برای خیلی از افراد در زندگی روزانه پیش آمده است که برای خواندن یک متن انگلیسی به مشکل برخورده اند. خیلی از افراد درگیر این مشکل هستند که زبان انگلیسی ضعیفی دارند یا حتی اصلا این زبان را نیاموخته اند. شاید در ذهن همه ما یادگیری زبان انگلیسی بسیار سخت و پیچیده ای باشد، ولی امروز قرار است که روش هایی را به شما بیاموزیم که در سه ماه به مهارت خوبی در این زبان برسید. در ادامه همراه آموزشگاه زبان ملل باشید.

هدف از آموختن زبان انگلیسی چیست‌؟

نخستین قدم در آغاز یادگیری زبان انگلیسی داشتن هدف است. در این صورت انگیزه زیادی برای شروع و استمرار روند یادگیری خواهید داشت. برای یادگیری زبان انگلیسی هدف های معینی وجود دارد که می توانند «تحصیلی»، «کاری»، «مهاجرتی» یا اهداف «شخصی» باشند. با داشتن یک هدف می ‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌ جویی کنید و راه یادگیری را مناسب تر سازید. از خود سوال کنید که با چه هدفی زبان انگلیسی یاد می گیرید. سپس برای رسیدن به هدف یک برنامه‌ کامل داشته باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه

روشی که قرار است به شما آموزش داده شود بسیار ساده و کاربردی است و می تواند برای شما مفید واقع شود. برای این کار به یکسری ابزار و وسایل ساده نیاز داریم که شامل: دیکشنری کاغذی، دفتر، کاغذ، قلم و دیگر مواردی که نیاز است داشته باشید یک شبکه به زبان انگلیسی را در دسترس داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد: آموزش زبان انگلیسی

بعد از اینکه این موارد را آماده کردید، به سراغ روش کارمان می رویم. این روش به این شکل است که شما هر روز یا هرشب به مدت ۴۵ دقیقه زبان انگلیسی را تمرین می کنید. به این صورت که سعی کنید اخبار به زبان انگلیسی را مشاهده کنید. هنگام دیدن آن سعی کنید خوب گوش کنید و ببینید تا کمی متوجه صحبت ها و کلماتشان شوید.

در واقع شما هنگام تماشای این برنامه ها با چند دسته از کلمات رو به رو خواهید شد که بخشی شامل کلماتی می شوند که معنی آن را خوب متوجه می شوید و بخشی دیگر کلماتی هستند که معنی آن را متوجه نمی شوید. شاید در دفعات اول دقتی به این کلمات نداشته باشید، اما سعی کنید که این کلمات را خوب بشنوید و برای خودتان آن را اسپل کنید.


یادگیری زبان انگلیسی در 3 ماه
در حقیقت قسمت مهم ماجرا این است که وقتی با یه کلمه انگلیسی ناآشنا مواجه شدید و آن را مدام تکرار کردید در همان لحظه کلمه را وارد دیکشنری کنید. شاید کلمات مشابه آن تلفظ را زیاد مشاهده کرده باشید. سعی کنید ناامید نشوید و به کلمه درست برسید. 

ممکن است حتی در آن جست ‌و جوی اولیه به لغت مورد نظر برسید. خب تبریک می گویم شما توانستید یک لغت پرکاربرد و مهم را با تلفظ درست یاد بگیرید و وارد دفترچه لغات خود کنید. با همین روش شما می توانید حدود ۲۰ لغت خوب و کاربردی را با تلفظ درست یاد بگیرید.

در واقع اگر شما این روش را به صورت مداوم به مدت چهل و پنج دقیقه تکرار کنید و لغت های جدید رو دائما مرور کنید و به فراموشی نسپارید،‌ در پایان از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد. در واقع شما توانستید مهارت شنیداری خود را به طرز عالی افزایش دهید و شکل صحیح تلفظ را یاد گرفته اید و این یعنی شما با بهترین شکل آموزش زبان انگلیسی خود را تقویت کردید.

راهکارهای یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه

1. مهیا کردن خودتان

 یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه مهیا کردن خودتان است. خودتان را چقدر می شناسید؟ بر توانایی ها و مهارت هایتان مسلط هستید؟ آیا نقاط قوت و ضعفتان را می دانید و برای تقویت نقاط قوت خویش سعی کرده اید؟ یا اینکه از آن طبقه از افراد هستید که فکر می کنند باید نخست نقطه ضعف های خود را رفع کنند؟ در حقیقت این طرز فکر اشتباه است.

اگر ما همیشه به فکر نقاط ضعف خویش باشید،  تمرکز ذهن خود را روی مواردی خواهید گذاشت که از اساس صحیح نیستند. پس هر قدر سعی بیشتری کنید در راه اشتباه تری پیش خواهید رفت و برای نجات از این مسیر، باید نخست دیوار را خراب و دوباره شروع به ساختن کنید. اما اگر روی نقاط قوت خویش تمرکز کنید، ناخودآگاه اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنید و در راه درست تری پیش می روید. همین امر سبب می شود ما به تنهایی بتوانیم دست به آغاز کارهای جدید، بدون استاد، کلاس و یا موارد دیگر بزنیم. 

2. شنیدن :

گوش کنید و بشنوید و بشنوید! یکی از مواردی که به یادگیری سریع زبان انگلیسی بسیار کمک میکند، شنیدن است. تاکید بر روی این مسئله دلایل زیادی را به همراه دارد. کودکی خویش را به یاد بیاورید؛ چه موقع به ارتباط کلامی شروع کردید؟ یک سالگی، هشت ماهگی یا…؟ در واقع اگر شما جزء افرادی هستید که در سنین پایین به صحبت شروع کرده اید، شاید از همراهی افرادی در کنار خود استفاده کرده اید که با شما به طور دائمی صحبت کرده اند و برای دست یافتن به این مهارت، زمان صرف کرده اند. 

همه ما به تدریج  و با شنیده ها و اتفاقاتی که در کنار ما صورت می گیرد، به تدریج و بعد از تجزیه و تحلیل های زیاد، صحبت کردن را آغاز کرده ایم. نگاه کردن به فیلم و انیمیشن یک تمرین است. این تمرین مناسبی است که یادگیری به نحو ناخودآگاه را برای مشتاقان زبان رقم می زند. شما به تدریج و بعد از تقویت مهارت شنیداری، قادر هستید گام های موثری را از لحاظ  تلفظ و ادای درست آواها نیز بردارید.

3. دیدن فیلم و اخبار به زبان انگلیسی:

پس از اینکه این موارد را مهیا کردید، به دنبال روش کار خود بروید. این روش به این صورت است که شما روزانه به مدت ۴۵ دقیقه روی زبان انگلیسی خود کار کنید. به این شکل که تلاش کنید اخبار را به زبان انگلیسی نگاه کنید. هنگام مشاهده آن تلاش کنید، خوب گوش فرا دهید و نگاه کنید تا کمی صحبت ها و کلمات آن ها را متوجه شوید.

دیدن فیلم و اخبار به زبان انگلیسی
در حقیقت شما هنگام تماشای این برنامه ها، با چند طبقه از کلمات مواجه خواهید شد که شامل کلماتی هستند که معنی آن را بهتر می فهمید. طبقه دیگر کلماتی هستند که معنی آن را متوجه نمی شوید. امکان دارد در دفعات اول توجهی به این کلمات نداشته باشید، اما تلاش کنید که این کلمات را بهتر بشنوید و برای خودتان آن را یاداشت کنید و به یاد بسپارید.

4. یادداشت لغات جدید:

در حقیقت بخش مهم ماجرا این است که زمانی که با یک کلمه انگلیسی ناآشنا رو به رو شدید، در همان موقع کلمه را به دیکشنری وارد کنید. ممکن است کلمات شبیه آن تلفظ را زیاد دیده باشید. تلاش کنید نا امیدی را کنار بگذارید و به کلمه صحیح برسید. شاید حتی در نخستین جست ‌و جوی  به لغت مورد نظر برسید.

مقاله پیشنهادی: مکالمه فشرده زبان انگلیسی

خب تبریک می گوییم شما قادر شدید یک لغت پرکاربرد و مهم را با تلفظ صحیح فرا بگیرید و به دفترچه لغات خود وارد کنید. با همین شیوه شما می توانید تقریبا ۲۰ لغت خوب و کاربردی را با تلفظ صحیح یاد بگیرید. در حقیقت اگر شما این شیوه را به طور  همیشه و پایدار به مدت چهل و پنج دقیقه تکرار کنید و لغت های جدید را همیشه مرور کنید و به فراموش نکنید،‌ در آخر از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد. شما قادر شدید مهارت شنیداری خود را به طرز عالی افزایش دهید و شکل درست تلفظ را بیاموزید. این یعنی شما با بهترین صورت آموزش زبان انگلیسی خود را تقویت کردید.

5. آموزش زبان انگلیسی با موسیقی، فیلم، انمیشن در سه ماه:

یکی‌ از روش ‌های شگفت انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از موسیقی و آهنگ است. آهنگ و موسیقی انگلیسی روشی خوب برای یادگیری کلمات و اصطلاحات پایه است. افزون بر این بسیاری از افراد مدت زیادی از روز خود را صرف گوش دادن به موسیقی و آهنگ می‌ کنند. شما می ‌توانید هنگام پیاده ‌روی و یا انجام کارهای روزانه، به موسیقی ‌های انگلیسی زبان نیز گوش دهید.

روش دیگر آموزش مکالمه زبان انگلیسی، به کاربردن انیمیشن است. آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن موثر و پر طرفدار است. شما می‌ توانید کلیپ‌ های آموزشی زیادی را بر پایه تکه ‌هایی از انیمیشن‌ های مشهور پیدا کنید. البته شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی در تهران نیز یکی از شیوه های دیگر یادگیری مکالمه و بهبود لیسنینگ است. انيميشن‌ های محبوبی كه براي آموزش زبان انگليسي انتخاب مناسبي هستند عبارت است از:

  • Up
  • How to train your dragon
  • Home
  • Finding Nemo

مقاله پیشنهادی: 33 آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان ➕ دانلود رایگان 2024

سطوح زبان انگلیسی

بیشتر افراد در سطح «یک چیزهایی را درک می کنم، یک چیزهایی را نه» هستند. خوب است بدانید کسانی که در این طبقه هستند، کلا در یک سطح قرار ندارند. یکی از دشوارترین قسمت های یادگیری، هنگامی است که در این طبقه برزخی جای بگیریم؛ یعنی قسمت هایی را می ‌دانیم و قسمت هایی را نمی‌ دانیم.

مقاله پیشنهادی: دوره بحث آزاد انگلیسی

زبان انگلیسی سطوح گوناگونی را دارا می باشد که زبان آموزان براساس آن از نظر دانش زبانی مطلع می شوند. برای یادگیری زبان انگلیسی بر همین اساس، این سطوح رده بندی می شوند و آموزش زبان انگلیسی را شروع می کنند. هر سطح بیانگر میزان توانایی زبان آموزان برای گرفتن مدرک های بین المللی زبان محسوب می شود. در نتیجه آشنایی با استانداردهای سطوح گوناگون زبان، برای اهدافی که برای یادگیری زبان پیروی می کنید دارای اهمیت است. این سطوح عبارتند از:

  1. استاندارد
  2. سطح پایهA 1
  3. سطح پایه A2
  4. سطح متوسط B1
  5. سطح متوسطه B2
  6. سطح پیشرفته c1
  7. سطح پیشرفته C2

آموزش انلاین زبان انگلیسی در آموزشگاه ملل

آموزشگاه زبان ملل برگزار کننده زبان های خارجی مخصوصا زبان انگلیسی به طور آنلاین به وسیله مدرسین با سابقه با مدرک کارشناسی ارشد است. این آموزشگاه دارای مدرسینی فارق التحصیل از دانشگاه های دولتی است. همچنین بهره مندی از عالی ترین کتاب های آموزشی روز دنیا در همه سطوح از پایه تا پیشرفته برای همه مقاطع سنی به طور خصوصی و نیمه خصوصی از دیگر مزیت های این موسسه زبان می باشد. 

سخن پایانی

شما طی این سه ماه خیلی از لغات مهم و کاربردی را یاد می گیرید که می توانید خیلی سریع به خاطر بیاورید و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار دهید. از طرفی شما توانسته اید این لغات و کلمات را با تلفظ درست افراد معروف و صاحب نظری یاد بگیرید که ایرادی در کارشان وجود ندارد و به عنوان یک معلم خصوصی از آن ها استفاده کنید. اگر شما قصد دارید آموزش زبان انگلیسی را در بهترین موسسه زبان انگلیسی، بیاموزید، پیشنهاد ما به شما موسسه زبان ملل است.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (7 امتیاز)
نظرات
مهلا (شنبه 10 دی 1401 13:06:27)

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران