الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسوی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 809 زمان مطالعه: 2 دقیقه
الفبای زبان فرانسوی

اولین قدم از یادگیری هر زبانی، آموختن الفبای آن است. طبیعتا یادگیری الفبای زبان های دیگری نظیر فرانسه نیاز به تکرار و تمرین های مکرری خواهد داشت. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، می توانیم به شما بگوییم که یادگیری الفبای زبان فرانسه برای شما بسیار ساده تر از سایر افراد خواهد بود؛ چرا که الفبای زبان فرانسه شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد. با ما در ادامه این مطلب آموزشگاه زبان ملل همراه باشید تا الفبا زبان فرانسه را با یکدیگر بررسی کنیم.

آشنایی با الفبای زبان فرانسه

زبان فرانسه از حروف لاتین الفبای مدرن تشکیل شده و دارای 26 حرف است. از میان این حروف، 6 تا از آن ها صدا دار و یا مصوت هستند و 20‌ حرف باقی مانده بی صدا و یا صامت می باشند. زمانی که یادگیری زبان فرانسه را شروع می کنید، باید به خاطر داشته باشید که علاوه بر یادگیری اسامی حروف زبان فرانسه، باید بر آواهای مربوط به هر یک تسلط کافی را پیدا کنید.
تمامی حروف فرانسوی مانند زبان حروف زبان انگلیسی هستند. با این تفاوت که تلفظ آن ها کمی متفاوت بیان می شود. علاوه بر این برخی از حروف زبان فرانسه زمانی که در کنار دیگر حروف می آیند،‌ ممکن است آواهای متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل نیاز است که وقت و تمرکز بیشتری را برای یادگیری این زبان بگذارید. در جدول زیر لیست کاملی از الفبای زبان فرانسه به همراه تلفظ آن آورده شده است:

حروف ترکیبی و اعراب گذاری شده

نام

تلفظ

حرف

Àà, â, Ææ

آ

/a/

A

 

بِ

 

/be/

 

B

Çç

 

سِ

­­

/ʃ/, /k/ or /s/

C

 

دِ

/de/

 

D

Éé, Èè, Êê, Ëë. Œœ

 

اُ

/ə/

 

E

 

اف

/ɛf/

 

F

 

ژ

 

/ʒe/ or /g/

 

G

 

اَش

 

/aʃ/

H

Îî, Ïï

 

ای

 

/i/

 

I

 

ژی

/ʒi/

 

J

 

کا

 

/ka/

 

K

 

اِل

/ɛl/

 

L

 

اِم

/ɛm/

 

M

 

اِن

/ɛn/

 

N

Ôô

 

اُ

/o/

 

O

 

پِ

/pe/

 

P

 

کو

 

/ky/

 

Q

 

اِق

 

/ɛʁ/

 

R

 

اِس

/ɛs/

 

S

 

تِ

 

/te/

 

T

Ù ù, Û û, Ü ü

 

تِ

 

/y/

 

U

 

وِ

 

/ve/

 

V

 

دوبلِ و

 

/dubləve/

 

W

 

ایکس

 

/iks/

 

X

Ÿ ÿ

 

ایگ قگ

 

/iɡʁɛk/

 

Y

 

زِد

 

/zɛd/

 

Z

قواعد تلفظ زبان فرانسه

همانطور که پیش از این گفتیم، ترکیب حروف در زبان فرانسه،‌ ممکن است تلفظ های متفاوتی ایجاد کند. در این بخش مهم ترین قوانین تلفظ حروف زبان فرانسه آورده شده است:
•    تلفظ حرف R
مهم ترین حرفی که در زبان فرانسه وجود دارد، حرف R‌ است. شاید تصور می کنید که این حرف، در زبان فرانسوی مشابه زبان انگلیسی تلفظ می شود؛ اما اینطور نیست. تلفظ حرف R به دو صورت “ق ”و “خ” می باشد. پس زمانی که به این حرف می رسید، دقت زیادی به خرج دهید.
•    تلفظ حرف U
این حرف هم تلفظی کاملا متفاوت با همتای انگلیسی خود دارد. البته این حرف می تواند با ou هم ترکیب شده و کمی متفاوت بیان شود. این صدا نزدیک به صدای “او” در کلمه انگلیسی soup است. برای درک بهتر صدا ها حتما باید از یک مدرس زبان فرانسوی، و یا کسی که به زبان فرانسوی تسلط کاملی دارد، کمک بگیرید.
•    تلفظ حرف H
 حرف H در زبان فرانسوی معمولا ساکن است و تلفظ نمی شود. البته به یاد داشته باشید که استثناهای بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که با گفتن آن ها ممکن است کار را برای شما کمی سخت کنیم. به همین خاطر شما باید به مرور توسط اساتید این حوزه، آموزش ببینید،‌ تا بتوانید سطح مکالمه زبان فرانسوی خود را ارتقا دهید.

مطالعه بیشتر: اعداد در زبان فرانسه

•    تلفظ double l 
در فرانسه حرف ll‌ به دو صورت  “ل” و “ی”‌ تلفظ می شود. برای این که بدانید در کدام قسمت ها،‌ از کدام تلفظ استفاده می شود، باید استثناها و نکات زیادی را مدنظر داشته باشید. به همین خاطر شما نیاز دارید که حتما دوره های مقدماتی زبان فرانسه را بگذرانید.

یادگیری الفبای زبان فرانسوی

نکات مهمی که برای یادگیری الفبای زبان فرانسوی باید بدانید

ممکن است یادگیری زبان فرانسوی کار بسیار مشکلی به نظر برسد. اما شما می توانید با نکاتی که گفته می شود به راحتی مهم ترین قدم خود را در این زمینه بردارید. در این قسمت نکاتی گفته شده است که به کمک آن، به راحتی و در کم ترین زمان ممکن می توانید بر الفبای زبان فرانسه،‌ تسلط پیدا کنید.

روزانه با راهنمای تلفظ یا آهنگ الفبای فرانسوی تمرین کنید

یکی از بهترین راهنماها تلفظ The French Tutorial‌ است. این راهنما به جزئیات دقیقی از تلفظ حروف می پردازد؛ به همین خاطر می تواند برای شما بسیار مفید باشد. با یادگیری نام هر حرف شروع کنید. آن را بنویسید و با صدای بلند تکرار کنید.

مطالعه بیشتر: حروف صدادار فرانسوی

سعی کنید آن ها را با استفاده از موسیقی های دلنشینی وجود دارد به خاطر بسپارید. نیازی نیست هفته ها وقت خود را صرف یادگیری الفبای زبان فرانسه کنید. با این حال تلاش کنید که به صورت پی در پی این برنامه را ادامه دهید.

به صدای صامت ها در ابتدا و انتهای کلمات دقت کنید.

در زبان فرانسوی، صامت ها بسته به جایی که در یک کلمه قرار می گیرند، می توانند به روش های مختلفی تلفظ شوند. در حالی که حروف صامت در زبان فرانسوی به طور چشمگیری متفاوت تلفظ نمی شوند. آن ها ممکن است بسته به کلمه ای که در آن به کار برده می شوند، تغییر کنند. هر هفته یک حرف جدید انتخاب کنید و فهرستی از کلماتی که آن حرف در ابتدا، وسط و انتهای استفاده شده است، تهیه کنید. سپس از یک فرهنگ لغت فرانسوی، برای شنیدن تلفظ صحیح کلمات استفاده کنید. 

دروس خود را با تمرینات و بازی های صوتی پایان دهید.

مانند تمامی مراحل یادگیری زبان فرانسه، تسلط کامل بر الفبای زبان فرانسوی در طول زمان انجام می شود. هیچ کس از شما انتظار ندارد که پس از چند بار شنیدن حروف فرانسوی، آن ها را به خاطر بسپارید. پس نگران نباشید. هنگامی که در حال یادگیری هستید، سعی کنید از درس ها را با فعالیت ها و بازی های تعاملی دنبال کنید تا همه چیز برای شما لذت بخش تر و در عین حال ملموس تر باشد.
همچنین می توانید با سایر زبان آموزان، به صورت تعاملی تمرین کرده و به یکدیگر املا بگویید. سعی کنید هر تمرینی را که انجام می دهید با صدای بلند باشد. این کار به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تلفظ را داشته باشید. پس سعی کنید در همین ابتدای کار تلفظ کلمات و یا حروف فرانسوی را با صدای بلند، تمرین کنید.

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

سخن پایانی
یادگیری الفبای زبان فرانسوی، یکی از اولین و مهم ترین کارهایی است که هنگام یادگیری زبان انجام می دهید. زمانی که بتوانید به صورت عالی و با شیوه ای استاندارد به این حروف و تلفظ آن ها تسلط پیدا کنید، می توانید به صورت راحت تر، به خواندن، نوشتن،‌ گوش دادن و صحبت کردن در زبان فرانسه، مسلط شوید. موسسه آموزشی زبان ملل از طریق بهترین اساتید، و به روز ترین برنامه های آموزشی‌ توانسته است، گامی موثر را در این حوزه بردارد. موسسه ملل یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز آموزشی است که توانسته است رضایت زبان آموزان خود را با بالا ترین امتیاز کسب کند.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران