ماه های سال به آلمانی

ماه های سال به زبان آلمانی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 2272
ماه های سال به زبان آلمانی

آموزش ماه های سال به آلمانی را در این مقاله آموزشگاه زبان ملل مورد بررسی قرار می دهیم. اگر تصمیم دارید زبان دومی را برای یادگیری انتخاب نمایید، حتما روی این موضوع تمرکز داشته باشید و به آموزش آن بپردازید.

اهمیت یادگیری ماه های سال به آلمانی

این نکته بر کسی پوشیده نیست که برای یادگیری هر زبان دومی باید نام روزها، فصل ها، ماه ها و ایام مختلف را فرا گرفت. این بخش، قسمت مهمی از هر زبان را تشکیل می دهد‌. زبان آلمانی نیز همانند هر زبان دیگری از این قاعده مستثنی نیست. پس باید آموزش ماه های سال به زبان آلمانی را در برنامه خود قرار دهید. نکته ای که از همین ابتدای کار باید به شما بگوییم این است که اصلا در ذهن خود این مسئله را القا ندهید که کاری سخت در پیش دارید.

 

 

 

افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند اصلا در این زمینه مشکلی ندارند چون از نظر نوشتاری تمام این ماه ها شبیه ماه های سال به انگلیسی نوشته می شود. افرادی هم که زبان انگلیسی را نمی دانند اصلا مشکلی برای یادگیری ندارند. تنها چیزی که باید در این مسیر در برنامه خود قرار دهید تمرین مکرر و تکرار در نوشتن می باشد. فراموش نکنید که زبان آلمانی بسیار شیرین و جذاب است و تعداد افراد علاقمند و و پیگیر این زبان روزانه افزایش می یابد. پس اطمینان داشته باشید که قدم در مسیر درستی گذاشته اید.

مقاله پیشنهادی: ماه های میلادی

تطابق ماه ها و فصل ها

در این قسمت و قبل از این که ماه های سال به آلمانی را مد نظر قرار دهیم به شما یادآوری می کنیم که تمام ماه های سال در چه فصل هایی قرار دارند. گفتنی است که ماه های April، March و May در فصل بهار قرار دارند. اما فصل تابستان شامل ماه های August، July، و June می باشد. بعد از تابستان نوبت به پاییز می رسد که شامل ماه های September ،November و October است. همچنین درباره زمستان نیز باید گفت که ماه های December، February و January زمستانی هستند‌.

آشنایی با ماه های سال به آلمانی

در این قسمت قصد داریم که دوازده ماه سال را به زبان آلمانی به شما آموزش دهیم. برای این که شما بتوانید راحت تر این اسامی را تلفظ کنید روش تلفظ را نوشته ایم:

ماه های سال به آلمانی تلفظ آلمانی معادل انگلیسی معادل فارسی
Januar یانوار January  از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن
February فبروار Februar  از ۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند
März مرتس March  از ۱۲ اسفند تا ۱۲ فروردین
April آپریل April از ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت
Mai مای May از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد
Juni جونی June از ۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر
Juli یولی July  از ۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد
August آئوگوست August از ۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور
September زپتمبر September از ۱۱ شهریور تا ۹ مهر
Oktober اکتبر October از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان
November نفمبر November از ۱۱ آبان تا ۱۰ آذر
Dezember دتسمبر December از ۱۱ آذر تا ۱۰ دی

اکنون تمام ماه های سال به آلمانی را فرا گرفته اید. مثال زیر  را نیز مورد مطالعه قرار دهید تا در ذهن شما بماند. 
Wann hast du Geburtstag?
- تولدت چه ماهیه؟
Mein Geburtstag ist im März.
- تولدم در ماه مارس است. 

آموزش فصل ها به زبان آلمانی

در انگلیسی بهار را به صورت spring به نگارش در می آورند. همین واژه در زبان آلمانی به صورت Frühling نوشته و به صورت فولینگ خوانده می شود. تابستان در زبان انگلیسی summer و در زبان آلمانی sommer نوشته می شود و آلمانی ها به آن زومر می گویند. در انگلیسی برای فصل پاییز واژه autumn داریم که همین واژه در زبان آلمانی herbst است.

فصل های سال به زبان آلمانی

تلفظ این کلمه نیز هربست است‌. واژه زمستان در هر دو زبان به صورت یکسان‌ نوشته می شود. Winter را در زبان آلمانی به صورت وینتر نلفظ می کنند.

مطالعه بیشتر: آموزش میوه ها به آلمانی

همان گونه که ماه های سال به آلمانی مذکر حساب می شوند، این فصل ها نیز همین حالت را دارند. فقط به این نکته توجه کنید که فصل بهار یک استثنا بوده و مونث به حساب می آید. کلا زبان آلمانی یک زبان جنسیت محور است و برخی همین حالت را دلیل سختی این زبان می دانند. 

فصل به آلمانی معادل فارسی
Frühling بهار
sommer تابستان
herbst پاییز
Winter زمستان

روزهای هفته به آلمانی

در این قسمت و برای تکمیل بیشتر، تمام روزهای هفته را به زبان آلمانی به نگارش در می آوریم. 

  • Montag : دو‌شنبه
  • Dienstag: سه شنبه
  • Mittwoch : چهارشنبه
  • Donnerstag: پنج شنبه
  • Freitag: جمعه
  • Sonnabend: شنبه
  • Sonntag: یک شنبه

برای یادگیری راحت تر این واژه ها بهتر است که تمرین و تکرار مداوم‌ را هرکز فراموش نکنید و در برنامه درسی و کاری خود قرار دهید.‌ آن ها را در شرایط لزوم‌ در جمله به کار ببرید و با این کار آن ها را ملکه ذهن خود کنید. یادگیری ماه های سال به آلمانی و همچنین روزها و فصل ها در بحث تاریخ و تقویم کمک زیادی به شما خواهند کرد. شما باید این توانایی را داشته باشید که در مورد اتفاقات زمان و تاریخ و روز را حتما ذکر کنید. از این رو آموزش این واژه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

تاریخ را چگونه به آلمانی بنویسیم؟

اکنون که با ماه های سال به زبان آلمانی آشنا شده اید بهتر است شیوه نوشتن تاریخ را به زبان آلمانی بدانید. در کل در زبان آلمانی فرق ندارد که به صورت عددی تاریخ را بنویسند یا به صورت حروفی، باید از ترتیب روز، ماه و سال استفاده شود. ابتدا ماه را می نویسند و بعد از آن نقطه ای گذاشته و شماره روز و دوباره نقطه می گذارند. به عنوان مثال برای نوشتن عبارت ۲۲ام جولای به صورت juli.22 نوشته خواهد شد. 
سخن پایانی
در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل درباره ماه های سال به آلمانی صحبت کردیم. آشنایی با این واژه ها اهمیت زیادی دارد. برای آموزش بهتر حتما تمرین مداوم‌ را در دستور کار خود قرار دهید و کاری کنید که همه این واژه ها ملکه ذهن شما شود. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان مجرب ما صحبت کنید. اما توصیه مهم ما این است تمرین و تکرار را هرگز فراموش نکنید.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران