زبان روسی را چگونه یاد بگیریم؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1004
زبان روسی را چگونه یاد بگیریم

زبان روسی یکی از زبان هایی است که یادگیری آن به شما کمک می کند تا در زمینه های مختلفی موفق شوید. در واقع شما با یادگیری این زبان یک تیر و چند نشان زده اید و از نظر فرهنگی و اقتصادی هم پیشرفت هایی خواهید داشت. البته این موضوع کاملا به هدف شما بستگی دارد. در این مطلب بررسی می کنیم که زبان روسی را چگونه یاد بگیریم و یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد. پس اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این دو سوال هستید تا پایان این مطلب آموزشگاه زبان ملل با ما همراه باشید. 

اهمیت یادگیری زبان روسی

در کشورهایی که به زبان روسی صحبت می کنند، کمتر کسی را خواهید یافت که به زبان انگلیسی صحبت کند. در واقع روسی زبانان ترجیح می دهند که به زبان روسی صحبت کنند تا انگلیسی. این موضوع ممکن است برای شما مشکل ساز باشد زیرا اگر زبان روسی را ندانید و حتی سفر کوتاه مدتی به این منطقه داشته باشید، اذیت خواهید شد. پس یادگیری این زبان برای ارتباط با مردم مهم است. 
تعداد افرادی که در کل دنیا زبان انگلیسی را به صورت حرفه ای و تخصصی می دانند بسیار زیاد است اما زبان روسی چنین نیست. در واقع تعداد محدودی از دانشگاه ها زبان روسی آموزش می دهند و حالا اگر شما زبان روسی را یاد بگیرید از جایگاه خوبی برخوردار خواهید شد. از این طریق می توانید در سفرهای افراد مختلف به این کشور به عنوان مترجم شروع به کار کنید. 
شما می توانید از این طریق با فرهنگ کشورهای روسی زبان آشنا شده و بسیاری از آثار ادبیات جهانی را با زبان اصلی بخوانید. علاوه بر این شما خواهید توانست فرصت های تجاری را غنیمت شمرده و سطح اقتصادی خود را ارتقا دهید. شما از این طریق با بسیاری از فناوری ها و تکنولوژی ها آشنا خواهید شد زیرا مبدأ آنها روسیه است. پس الان می دانید که اهمیت یادگیری این زبان چقدر است و برای یادگیری آن انرژی و شوق بیشتری دارید. 

آموزش زبان روسی

چگونه زبان روسی یاد بگیریم؟

این سوال که زبان روسی را چگونه یاد بگیریم بسیار مهم است زیرا شما را به سمت مسیر اصلی یادگیری این زبان پیش می برد. در این بخش به بررسی این موضوع و چگونگی یادگیری زبان روسی می پردازیم. 

چگونه زبان روسی یاد بگیریم

۱- تعیین هدف یادگیری زبان روسی

شما باید در ابتدا مشخص کنید که چرا می خواهید زبان روسی را یاد بگیرید. این موضوع به شما کمک می کند تا هدف روشن و واضحی داشته باشید. بدین شکل متوجه خواهید شد که زبان روسی را باید تا چه سطحی ادامه دهید و میزان زمانی که باید به آن اختصاص دهید چقدر است. تمام این موارد بر روی روش انتخابی یادگیری زبان موثر است. 

مطالعه بیشتر: فرق زبان اوکراینی و روسی

همچنین هدف شما باعث می شود که انگیژه و انرژی بیشتری برای یادگیری زبان روسی داشته باشید. ممکن است هدف شما سفر به کشور روسیه یا سایر کشورهای روسی زبان باشد. پس بدین شکل می توانید با یکسال وقت گذاشتن به تسلط خوبی بر این زبان برسید. حال اگر قصد ادامه تحصیل داشته باشید باید به فکر زمان بیشتری برای این کار باشید. پس این کاملا بستگی به هدف شما دارد که هدفتان از یادگیری زبان روسی چیست. 

 ۲- انجام برنامه ریزی 

برای اینکه بدانید زبان روسی را چگونه یاد بگیریم باید برنامه ریزی داشته باشید. در واقع بدون برنامه ریزی نباید انتظار موفقیت در این راستا داشته باشید. برنامه ریزی به شما کمک می کند تا روش یادگیری زبان، ابزار و تجهیزات و زمان بندی لازم برای تکرار و تمرین را مشخص کند. برای انجام برنامه ریزی باید کاملا منطقی باشید تا برآورد شما از زمان تمرین یا زمان اتمام یادگیری صحیح باشد. 

۳- یادگیری الفبای سیریلیک 

روسی زبانان از الفبای سیریلیک استفاده می کنند. این الفبا حاوی ۳۳ حرف است که برخی از آنها شبیه به الفبای لاتین هستند. این الفبا صدای مشابهی با الفبای لاتین ندارند و به همین دلیل شما باید زمان خاصی را به یادگیری این الفبا اختصاص دهید. برای یادگیری این الفبا باید وقت حوصله خرج دهید حتی اگر کار خسته کننده ای باشد. 

۴- آموزش کلمات ساده 

قطعا در ابتدا باید کلمات ساده و پرکاربرد زبان روسی را یاد بگیرید. در واقع شما باید ابتدا کلماتی را یاد بگیرید که در مکالمات روزمره نقش دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع به این دلیل است که انجام مکالمه به زبان روسی بسیار حائز اهمیت است.

هر اندازه که سریع تر این کلمات را یاد بگیرید پس زودتر هم پیشرفت خواهید کرد. افرادی که می پرسند زبان روسی را چگونه یاد بگیریم تا کلمات ساده نیز در آن باشند باید به دنبال یادگیری کلمات سلام و احوالپرسی باشند. در واقع همه چیز از سلام و احوالپرسی شروع می شود پس یادگیری کلمات ساده برای برقراری چنین ارتباطی ضروری است.  

 ۵- یادگیری دستور زبان 

بدون شک یادگیری دستور زبان روسی بسیار مهم است زیرا زمانی که شما کلمات زیادی بدانید اما دستپر زبان روسی را بلد نباشید پس در به کار بردن کلمات دچار مشکل خواهید شد. این زبان نیز برای اسامی جنسیت قائل است و بهتر است به محض یادگیری کلمات به جنسیت آن نیز توجه داشته باشید. جنسیت کلمات روسی به صورت مذکر، مونث و خنثی می باشد. 

۶- کمک از مربی متخصص و حرفه ای 

اگرچه شما می توانید کم کم آموزش خود را شروع کنید و زبان روسی را یاد بگیرید اما بهتر است که در این مسیر از یک مربی متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. بهتر است که در انتخاب مربی دقت داشته باشید زیرا علم مربی و میزان دانش وی در آموزش دادن می تواند زمان یادگیری شما را کوتاه تر کند. 

مقاله پیشنهادی: بهترین فیلم و سریال های روسی

یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد؟

در این مطلب بررسی کردیم که زبان روسی را چگونه یاد بگیریم اما یک سوال دیگر نیز وجود دارد و آن این است که یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد‌ . در واقع نمی توان زمان خاصی را برای یادگیری این زبان در نظر گرفت زیرا همه چیز به هدف شما بستگی دارد. هر اندازه که شما زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید، نتیجه اش را خواهید دید. 

 
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (6 امتیاز)
نظرات
سپیده (پنجشنبه 07 دی 1402 09:30:33)

با سلام و احترام.
مطالب نوشته شده در مورد چرایی یادگیری زبان روسی و مدت زمان یادگیری این زبان بسیار سهل و ساده نوشته شده است. این نوشته ها می تواند مربوط به هر زبانی باشد و هیچ ویژگی خاص و حرفه ای در مورد زبان روسی قید نشده است. به عنوان کسی که از صفر میخواهد این زبان را شروع کند و سایت شما را می خواند نه تنها هیچ انگیزه ای برای پیام دادن به استادان شما در من ایجاد نشد بلکه تاثیر منفی در ذهن من گذاشت. پیشنهاد می شود متفاوت تر و تخصصی تر در وبسایت خود اطلاعات را منتشر کنید. پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی متشکرم.


خانم مشهدی (شنبه 09 دی 1402 15:52:07)

با سلام دوست عزیز
سپیده جان ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و انقدر دقیق و موشکافانه مقالات مجموعه ملل رو بررسی کردید. صمیمانه بابت این که نتونستیم پاسخ درستی بدیم عذرخواهی میکنیم و تمام تلاشمون رو میکنیم تا بتونیم نیاز و سوالات شمارو به خوبی برطرف کنیم.
اگر سوالی دارید که در این مقاله بهش پرداخته نشده میتونید در کامنت عنوان کنید تا با کارشناسان مجموعه مطرح کنیم.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران