یادگیری دو زبان همزمان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 681
یادگیری دو زبان همزمان

آیا یادگیری دو زبان همزمان امری محقق شدنی می باشد؟ این سوال در ذهن خیلی از زبان آموزان علاقمندان وجود دارد. برای پاسخ به این سوال قصد داریم توضیحاتی ارائه دهیم و راهکارهایی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. مطالعه مقاله های نوشته شده توسط آموزشگاه زبان ملل دید شما را باز کرده و آگاهی شما افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند که آموزش دو‌ زبان به طور هم‌ زمان می تواند چالش زیادی به همراه داشته باشد. 

چالش یادگیری دو‌ زبان به صورت هم زمان

بسیاری از افراد تمایل دارند بتوانند به چند زبان زنده در دنیا صحبت کنند و حتی شاید دوست داشته باشند به طور هم زمان دو یا چند زبان را آموزش ببینند. شاید به نظر سخت و یا غیرممکن باشد. این موضوع باید کاملا مورد بررسی قرار بگیرد و راهکارهای درستی برای آن در نظر گرفته شود‌. یادگیری هر زبانی می تواند چالش هایی را در پی داشته باشد.

مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

جدیت در آموزش امری بسیار مهم است و باید برای رسیدن به هدف منابع درستی در نظر گرفته شود. گاهی اوقات منابع نادرست راه شما را کج خواهد کرد و نمی توانید مقصد را به درستی پیدا نمایید. تمرین مداوم مهم ترین بخش در فرایند یادگیری دو‌ زبان همزمان می باشد. روزانه باید ساعات زیادی را برای تکرار و‌ تمرین در نظر بگیرید و اصلا برنامه خود را تغییر ندهید‌. در غیر این صورت نکات زبانی فراموش خواهد شد.

افراد بزرگسال از یادگیری زبان ترس دارند و شاید در این مسیر سختی بیشتری را تحمل کنند‌. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که ذهن آدمی قابلیت این را دارد که دو موضوع را به طور هم زمان فرا بگیرد. حتی در زندگی و امور روزمره نیز ذهن ما قادر است قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

چگونگی یادگیری دو زبان همزمان

یادگیری دو زبان همزمان وقت زیادی را می طلبد و باید انرژی زیادی صرف آن شود پس برای تسلط بر زبان سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید و نکات را در حافظه بلند مدت خود ثبت نمایید. این پروسه باید جزیی از برنامه زندگی شما شود و حتما زمان خود را بین دو‌ زبان به صورت منظم تقسیم نمایید. در غیر این صورت مهارت های خاص زبان را نمی توانید به طور دقیق در یابید. در کنار روش های کلاسیک و آکادمیک حتما باید تمرین و تکرار مداوم را در دستور کار خود قرار دهید. 

جهت آموزش زبان انگلیسی رایگان، از صفر تا صد روی لینک کلیک کنید.

داشتن انگیزه برای یادگیری دو‌ زبان همزمان

مطمئنا یادگیری دو‌ زبان همزمان مغز را دچار درگیری و چالش می کند. حتی در برخی موارد شخص دچار استرس و اضطراب خواهد شد و این امر فرایند یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد‌‌. این نکته را در نظر داشته باشید‌ که این استرس باعث خواهد شد یادگیری به سرانجام نرسد. در این شرایط داشتن انگیزه امری بسیار مهم و اساسی می باشد.

اگر صرف این که بخواهید فقط دو زبان را یاد بگیرید قدم در این مسیر بگذارید، امکان دارد به موفقیت نرسید. برای رسیدن‌ به نتیجه مطلوب بهتر است انگیزه درستی داشته باشید. این انگیزه شما را تحریک خواهد کرد و روند آموزش را برای شما بسیار راحت تر می سازد. برخی مواقع داشتن یک انگیزه و علاقه مندی کوچک می تواند برای یادگیری بسیار کافی باشد و شما را به سر مقصد موفقیت برساند. پس در ابتدای راه حتما انگیزه و هدف خود را مشخص ساخته و طبق آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.  

جهت آموزش زبان آلمانی از پایه و یادگیری تکنیک های آن، روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم برای یادگیری دو‌ زبان همزمان

در این قسمت برای افرادی که تصمیم دارند در مسیر یادگیری دو‌ زبان همزمان قدم بگذارند، نکات مهمی را عنوان خواهیم کرد. مهم ترین نکته مدیریت زمان و برنامه ریزی منظم می باشد. اما باید مقداری زمان اضافه نیز برای یادگیری هر دو‌ زبان داشته باشید. گفتنی است که هر زبان را باید با برنامه ریزی درست تمرین کرده و با توجه به هدف مورد نظر و انگیزه یادگیری هر کدام از زبان ها، برای آن ها وقت بگذارید.

نکته مهم این است که باید حتما دو‌ زبانی را انتخاب نمایید که کاملا با هم متفاوت باشند. این شرایط باعث می شود که‌ دچار سردرگمی نشوید. می توانید زبانی را انتخاب کنید که شباهت بیشتری با زبان مادری خودتان داشته باشد و زبان دوم را به گونه ای انتخاب نمایید که شباهت کمتری داشته باشد. توصیه ما این است که یکی از زبان ها را ساده تر انتخاب نمایید. نکته بسیار مهم و کلیدی این است که باید هر روز برای تمرین هر دو زبان وقت کافی بگذارید. مرور و تمرین و تکرار مداوم یکی از اصولی ترین روش ها برای یادگیری دو‌ زبان همزمان می باشد.

راه های یادگیری دو زبان همزمان

همچنین باید سعی کنید فرایند یادگیری خود را بسیار جذاب و سرگرم کننده نمایید. به هیچ عنوان خود را خسته نکنید چرا که امکان دارد دلسرد و مایوس شوید. در این صورت امکان دارد ادامه راه برای شما سخت شده و دست از یادگیری دو زبان همزمان بردارید.

موضوعات مورد علاقه خود را برای آموزش انتخاب نمایید. منابع درست و مناسب را برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید این منابع با کیفیت باشد. سعی کنید سطح دانش زبانی خود را مشخص نموده و مناسب با آن منابع و کتاب های لازم را تهیه نمایید. نکات آموزشی منابع را در نظر داشته باشید. صحبت کردن به زبان های مورد نظر را حتما در برنامه خود قرار دهید و برای هر دو‌ زبان وقت بگذارید. بدون صحبت کردن و برقراری ارتباط نمی توانید به موفقیت برسید. مهارت گفتاری را حتما باید تقویت نمایید.

برای یادگیری هر زبان اهداف مشخصی داشته باشید‌. سعی کنید کیفیت یادگیری خود را بالا ببرید و به فکر کمیت آن نباشید. مسئله مهم دیگر که باید در این فرایند در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان از اپلیکیشن های ناکارآمد و ناآشنا استفاده نکنید. درست است که برخی از این برنامه ها جایگاه درستی دارند اما باز هم زمان زیادی را برای استفاده از این اپلیکیشن ها نگذارید. اما یکی از نکات خوب این اپلیکیشن ها ارتباط با افرا بومی است که از همان اپلیکیشن استفاده می‌ کنند. در این مسیر با افراد موفق مشورت کرده و از توصیه های مهم آن ها بهره ببرید. 

به منظور یادگیری سریع و آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت رایگان روی لینک کلیک کنید.

به کارگیری تکنیک های حافظه در یادگیری دو زبان همزمان

در فرایند یادگیری دو زبان همزمان باید روی حافظه خود کار کنید و تکنیک هایی را به کار ببرید که پیشرفت تان را تضمین کند. برای یادآوری نکات آموخته شده باید تکنیک هایی داشته باشید که از جمله آن ها استفاده از فلش کارت می باشد. استفاده از این استراتژی ها تقویت حافظه شما را به دنبال دارد. دایره لغات خود را با تکنیک های تقویت حافظه گسترش داده و با تمرین و تکرار آن ها را ملکه ذهن خود کنید. هنگامی که لغات در ذهن شما حک شده باشد همیشه باقی می ماند و فراموش نخواهد شد. 

تکنیک های یادگیری دو زبان همزمان
سخن پایانی
در این مقاله موضوع یادگیری دو‌ زبان همزمان را مورد بررسی قرار داده ایم و نکات بسیار مهمی را برای زبان آموزان عزیز به رشته تحریر درآورده ایم. این نکته را فراموش نکنید که آموزشگاه زبان ملل همیشه همراه و همگام شما عزیزان خواهد بود و راهکارهای مهمی را در اختیار شما قرار خواهد داد. اصول و نکات نوشته شده را حتما در نظر بگیرید و آن ها را به کار ببرید. در صورتی که در مسیر یادگیری زبان مورد نظر خود با مشکلی مواجه شده باشید می توانید با کارشناسان ما به شماره 02144752000 مشاوره نمایید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران