آموزش سریع زبان انگلیسی

یادگیری سریع زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 2102
یادگیری سریع زبان انگلیسی

یادگیری سریع زبان انگلیسی برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این گونه افراد فرصت زیاد برای کلاس رفتن ندارند و به دنبال راه چاره ای برای فرا گرفتن این زبان هستند. این افراد می توانند با آموزشگاه زبان ملل و راهکارهای عالی آن به هدف خود دست یابند‌. این مقاله سرشار از مطالب مهم و راهکارهای کاربردی است. 

چه کار کنیم که سریع زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

حال سوال این است که این گونه افراد چگونه باید در کمترین زمان ممکن انگلیسی را یاد بگیرند و به کار ببرند. این نکته را یادآوری کنیم که به هر روشی نباید اقدام به یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری نمود. چرا که یادگیری غیر اصولی نه تنها نتیجه مطلوبی به همراه ندارد، بلکه امکان این وجود دارد که زبان آموز در نیمه راه دلسرد و مایوس شده و از ادامه مسیر سر باز زند. اما این مژده را بدهیم که راهکارهای ما شما را به قله پیشرفت می رساند‌. در ادامه نکات مهمی را بیان خواهیم نمود و امیدواریم با رعایت این اصول هدف خود را در دست داشته باشید‌. 

تعیین هدف برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

گفتنی است که یادگیری زبان انگلیسی اگر بدون هدف و انگیزه باشد امکان دارد شور و اشتیاق را از شما بگیرد. صرف این که شما وارد این مسیر شوید و مطالبی را یاد گرفته و در امتحانات شرکت نمایید، نمی تواند موفقیت شما را تضمین نماید. پس به دنبال یک دلیل و انگیزه بزرگ باشید. به عنوان مثال اگر انگلیسی را برای کسب درآمد قرار است یاد بگیرید، به دنبال راه های پول دار شدن و رویای داشتن خانه و موارد دیگر باشید و تصور کنید که در انتهای مسیر یادگیری سریع زبان انگلیسی به این اهداف خود می رسید. یا در مورد سفر و مهاجرت می توانید تمام رویاهای خود را در نظر داشته باشید. حتی برخی اعتقاد دارند که بهتر است هدف خود را بر کاغذی نوشته و در اتاق خود نصب نمایید. این گونه هیچ گاه فراموش نخواهید کرد که چرا این مسیر را انتخاب نموده اید.

مقاله پیشنهادی: چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم

1. تقویت مهارت شنیداری و خواندن

درست است که یادگیری گرامر و صحبت کردن از مهارت های مهم در مراحل یادگیری سریع زبان انگلیسی است اما باید روی مهارت های دیگر نیز تمرکز داشته باشید. توصیه ما این است که روی مهارت شنیداری و خواندن متون زیاد وقت بگذاربد. در واقع باید بگوییم که تقویت این دو مهارت راهی برای یادگیری سریع و کارآمد زبان انگلیسی است. سعی کنید همیشه کتاب مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشید و مطالعه نمایید. رمان های انگلیسی و گوش به داستان های صوتی می تواند شما را چند قدم به جلوتر ببرد. 

یادگیری سریع زبان انگلیسی

2. تمرین روزانه را فراموش نکنید

رسیدن به موفقیت و یادگیری سریع زبان انگلیسی بدون تمرین و تکرار تقریبا امری محال است. سعی کنید روزانه بین هشت تا چهارده ساعت از وقت خود را صرف زبان‌ انگلیسی به شیوه های مختلف بکنید و مطمئن باشید که در عرض دو تا سه ماه می توانید به درجه قابل قبول و بسیار خوبی از زبان برسید و تا حدودی تسلط پیدا کنید. این مدت زمان روزانه را بین موضوعات مختلف تقسیم کنید به عنوان مثال یک ساعت را به یادگیری لغات جدید و تکرار لغات قبل بپردازید.

مکالمات ساده و مطالب کتاب ها را به مدت یک ساعت تمرین کنید و برای این کار حتی می توانید از آینه استفاده نمایید. گوش دادن به زبان انگلیسی به گونه های مختلف می تواند کمک شایانی به یادگیری این زبان بکند. همچنین متون انگلیسی را مورد مطالعه قرار دهید، این اطمینان را به شما بدهیم که تقویت مهارت خواندن نیز می تواند کمک زیادی برای صحبت کردن شما باشد. 

3. گوش فرا دادن به موسیقی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

اصولا گوش‌ دادن به موسیقی تمرکز انسان را برای یادگیری و کار بسیار افزایش می دهد. زبان آموزان اگر هم زمان با مطالعه از موسیقی نیز لذت ببرند بخش اضافی مغزشان نیز به کار افتاده و یادگیری را برای آن ها راحت تر می سازد. البته این نکته را فراموش نکنید که اگر هنگام تمرین و مطالعه زبان انگلیسی قرار است موسیقی گوش دهید، باید صدای آن را بسیار آرام کنید.

آهنگ های مورد علاقه خود را از خوانندگانی که دوست دارید انتخاب و مدام گوش کنید. به متن آهنگ زیاد دقت کرده و پس از اتمام آهنگ واژه های را که متوجه شده اید یادداشت نمایید. یکی از راه های مهم برای تقویت زبان انگلیسی این است که هم زمان با گوش دادن به موسیقی، متن را تکرار کنید. صدای شما نباید زیاد آرام باشد و سعی کنید صدای خودتان را بشنوید. 

گوش دادن به موسیقی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

مقاله پیشنهادی: بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی

4. برای مطالعه زمان بندی دقیق داشته باشید

یکی از اصول مهم برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برنامه ریزی و زمان بندی صحیح و دقیق است. اگر مطلب جدید یا واژه تازه ای را یاد می گیرید سعی کنید که مدام مرور و تمرین نمایید. طبق مطالعات، مشخص شده است که مطالب جدید را اگر در بیست و چهار ساعت اولیه یادگیری، مرور و تمرین کنید نتیجه بسیار مطلوب خواهد بود و آن مطلب یا واژه ملکه ذهن شما خواهد شد.

با این کار پس از یک هفته متوجه می شوید که چه میزان از مطالب را بدون فراموش کردن یاد گرفته اید. مطالعه هفتگی باعث می شود که مطلب به مدت ۳۰ روز در ذهن شما ماندگار شود. مطالعات نشان داده اند که پس از چهل روز از یادگیری اگر دوباره مطالعه شود، حدودا شش ماه در ذهن باقی می ماند. پس این زمان بندی را حتما رعایت نمایید و همیشه تمرین و تکرار مداوم را در دستور کار خود قرار دهید. 

5. خلاصه نویسی مطالب

امروزه تحقیقات توانسته جدیدترین متد را برای یادگیری سریع زبان انگلیسی در اختیار زبان آموزان و علاقمندان قرار دهد. شما می توانید با خلاصه نویسی مطالب آموخته شده، میزان یادگیری و سرعت آن را به میزان چشمگیری افزایش دهید. پس سعی کنید پس از مطالعه مطالب مورد نظر، در حد دو تا سه پاراگراف خلاصه نویسی نمایید. در کنار این فعالیت ها و نوشتن خلاصه ها، می توانید در کنار همان مطلب خلاصه، نظر و تفسیر خود را نیز بنویسید. 

خلاصه نویسی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

6. به کار بردن ذهن و گوش و زبان

در تمرین های روزانه باید مدام اعضای بدن خود را درگیر زبان انگلیسی بکنید.‌ سعی کنید تحت هر شرایطی ذهن و گوش و زبان خود را با یادگیری سریع زبان انگلیسی درگیر نمایید. گوش دادن به مکالمات مختلف یا موسیقی، مطالعه و صحبت کردن حتما باید در برنامه روزانه شما وجود داشته باشد و اعضای بدن شما باید به این رویه عادت کند‌.

مقاله پیشنهادی: اعضای بدن به انگلیسی + ویدیو آموزشی

7. با صدای بلند تمرین کنید

امر تمایل دارید در مسیر یادگیری سریع زبان انگلیسی، صحبت کردن خود را بسیار تقویت نمایید، سعی شما بر این باشد که متن های انگلیسی و مکالمات را با صدای بلند بخوانید و تکرار نمایید. از اشتباهات خود اصلا هراس نداشته باشید و با بلند خواندن می‌توانید اشکالات خود را مرتفع سازید. مطمئنا زمان مطالعه یک سری از لغات و مطالب را بلد نیستید، این نکته را نباید برای خودتان نقطه ضعف در نظر بگیرید. نگران نباشید و سعی کنید طرز تلفظ آن ها را یاد بگیرید و تمرین نمایید. 

8. تمرین مکالمه با خودتان یا دوستانتان

این نکته را اصلا فراموش نکنید که یکی از راه های یادگیری سریع زبان انگلیسی صحبت کردن با دوستان یا حتی با خودتان است. فعالیت های روزانه را در شرایطی انجام دهید که هم زمان درباره آن ها با خودتان انگلیسی صحبت نمایید. به عنوان مثال تمام فعالیت های درون آشپزخانه را برای خودتان به انگلیسی تکرار نمایید. در ادامه نمونه ای از این گونه صحبت کردن را برای شما به نگارش در می آوریم. 
I'm going to the kitchen. I want to make a cup of tea. I love tea and coffee. They refresh me. I want to make a salad and a delicious food. 
این گونه مکالمات هر چند که بسیار ساده و غیر معمول به نظر می رسند اما پس از مدتی باعث می‌شود که مهارت گفتاری و شنیداری شما تقویت شود. 

9. دفترچه یادداشت داشته باشید

هر جا که می روید این را فراموش نکنید که شما در مسیر یادگیری سریع زبان انگلیسی هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک دفترچه یادداشت کوچک را تهیه کرده و همه جا با خود ببرید. هر زمان که لغت یا اصطلاح جدیدی را شنیدید یا مشاهده نمودید، آن را یادداشت نمایید. اگر فرصت دارید مطالب یادداشت شده را نرپر بفرمایید. این گونه در مدت زمان مثلا یک هفته تعداد زیادی لغت و اصطلاح را یاد گرفته اید و مجموعه جالبی برای خود دارید. 

تمرین مکالمه برای یادگیری زبان انگلیسی

10. گوش دادن به اخبار راهی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

امروزه گوش‌ دادن به اخبارهای مختلف مثل بی بی سی و سایر شبکه ها می تواند کمک زیادی به شما زبان آموزان عزیز بکند. پیج آموزش زبان بی بی سی بسیار عالی کار می کند و همچنین پادکست هایی با موضوعات مختلف در اختیار زبان آموزان عزیز و علاقمندان قرار می دهد. این فایل های صوتی بسیار با کیفیت هستند و مهارت شنیداری شما را تقویت خواهند کرد. سعی کنید روزانه سه تا چهار فایل صوتی را گوش داده و تمرین کنید. همچنین برای علاقمندان به لهجه آمریکایی نیز رادیو وی او ای را پیشنهاد می کنیم. 

11. انتخاب موضوعات مورد علاقه و کاربردی

موضوعاتی که مورد علاقه شما هستند مثل فوتبال، آشپزی، دنیای مد و سایر موارد را در نظر بگیرید و درباره آن صحبت نمایید. درباره این موضوعات از دنیال اینترنت و مجازی مطالبی را پیدا نموده و مطالعه بفرمایید. کلمات و واژه های جدید را یادداشت و تمرین کنید. 

مقاله پیشنهادی: چگونه در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم

12. مطالعه کتاب های انگلیسی

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی راهکاری بسیار مهم را به شما معرفی خواهیم کرد. مطالعه کتاب های مختلف از درسی گرفته تا رمان و موضوعات دیگر، دامنه لغات شما را بسیار افزایش می دهد. سعی کنید مطالب را با صدای بلند بخوانید. انتشارات معروف در دنیا کتاب های بسیار خوب و معتبری را روانه بازار می کنند که می تواند در دسترس شما قرار بگیرد و حتی می‌توانید آن ها را به صورت PDF نیز دانلود کنید. 

13. استفاده از اپلیکیشن های آموزشی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

اپلیکیشن های آموزشی مختلفی وجود دارند که یادگیری سریع زبان انگلیسی را برای شما بسیار لذت بخش می سازند. با این نرم افزارها به صورت هم زمان می توانید مهارت های مختلف را در خود تقویت نمایید. این اپلیکیشن ها و نرم افزار ها به طور شگفت انگیزی توانایی یادگیری را در شما افزایش خواهد داد. 

__________________________________________________________________________

منبع جامع دیکشنری‌های زبان انگلیسی
دوره TTC

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران