لیست 121 لغت پرکاربرد و مهم آلمانی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 1228
لغت پرکاربرد و مهم آلمانی

یادگیری لغات پرکاربرد آلمانی قطعا برای بالا رفتن از این پله های پیشرفت ضروری ترین گام محسوب می شود. شما با قدم نهادن بر این مسیر می توانید مدت زمان آموزش این فرایند را کوتاه تر سازید‌. از لغات مربوط به روابط ساده روزانه تا اصطلاحات و عبارت های رسمی باید به گونه ای آموزش داده شود که ملکه ذهن شده و بتوان در مواقع لزوم مورد استفاده قرار داد. این مقاله آموزشگاه زبان ملل مبنا را بر یادگیری این لغت ها و عبارت ها قرار داده است‌. با مطالعه این مطالب کار شما بسیار راحت تر خواهد بود‌.

چکار کنیم تا لغت ها را به خاطر بسپاریم؟

بدون شک به خاطر سپردن تمام لغات پر کاربرد آلمانی کمی سخت است و باید راهکارهای درستی برای این مهم در نظر گرفته شود. البته در این مقاله تمرکز را بر زبان آلمانی قرار داده ایم، اما فرقی نمی کند شما کدام زبان را برای یادگیری انتخاب کرده باشید‌. برای به خاطر سپردن لغات در هر زبانی مثل انگلیسی، ترکی، فرانسوی، ایتالیایی و سایر زبان ها باید راهکارهای مهمی را به کار ببرید.

ناگفته نماند که شیوه های یادگیری در هر فرد متفاوت است و نمی توان قطع به یقین گفت که تمام شیوه ها برای همه زبان آموزان کاربردی خواهد بود. اما با وجود این ما این راهکارها و روش ها را با شما در میان می گذاریم. 

✔ به کار بردن کلمات در جمله ها

دیگر زمان آن گذشته که برای یادگیری لغات پر کاربرد آلمانی و سایر زبان ها آن ها را دانه به دانه حفظ کنید. برخی روش ها کاملا منسوخ شده اند و باید به دنبال شیوه هایی نوین برای یادگیری بود. یکی از روش ها برای یادگیری هر چه بهتر کلمات این است که از جملات استفاده شود. با این روش کلمات ملکه ذهن شما خواهد شد اما در مدل های گذشته پس از چند روز به کار نبردن کلمه ها، کاملا از ذهن پاک می شدند‌.

اما مزایای استفاده از لغت ها در جمله چیست؟ بدون تردید زمانی که لغت ها و عبارت ها را در جمله به کار ببرید، بیشتر در ذهن شما می ماند و امکان فراموش شدن آن بسیار کاهش می یابد. اما فایده دیگری که این روش برای شما دارد این است که با معنای مختلف کلمات آشنا خواهید شد. در واقع این امکان وجود دارد که کلمه ها در جمله های گوناگون معنای متفاوت داشته باشند. با این حساب شما می توانید معنی های مختلف کلمه ها را فرا بگیرید. 

✔ استفاده مکرر از کلمه های جدید

یکی دیگر از روش ها برای ماندگاری کلمات در ذهن این است که کلمه ها و عبارت های جدید را به صورت مداوم و مکرر استفاده نمایید. یکی از راهکارهای کلیدی همین تکرار و تمرین مداوم است که مطمئنا راهی مهم و کاربردی برای رسیدن به موفقیت خواهد بود. شک نداشته باشید که استفاده بیشتر از کلمات، یادگیری هر چه بهتر آن ها را به دنبال خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: حروف صدادار آلمانی

فرقی ندارد که کلمات را به صورت نوشتاری یا گفتاری به کار ببرید. در هر صورت سعی کنید تکرار و تمرین را در دستور کار خود قرار دهید. در طول روز و هنگام انجام کارهای روزمره این کلمات را به زبان بیاورید و به اصطلاح از زیر تمرین و تکرار لغات پر کاربرد آلمانی شانه خالی نکنید. 

لغات پرکاربرد آلمانی

✔ تکنیک رنگ‌ کردن یا هایلایت برای یادگیری لغات پر کاربرد آلمانی

بدون تردید این روش می تواند کمک بسیار زیادی به زبان آموزان کند‌. این راهکار بسیار جالب و کاربردی می باشد و شما با استفاده از دنیای زیبای رنگ‌ ها همگام با آموزش لغات پر کاربرد آلمانی، لذت خاصی نیز می برید. برای این کار تعدادی هایلایت را با رنگ‌ های مورد علاقه خود تهیه نمایید و سعی کنید لغت های جدید را با آن ها رنگ نمایید. این کار قدرت یادگیری شما را بسیار افزایش می دهد.

اما راهکار صحیح تر این است که برای هر کدام از کلماتی که در یک گروه و دسته هستند، رنگ خاص و جداگانه ای در نظر بگیرید. به عنوان مثال اسم ها، افعال، صفت ها و سایر دسته ها را مشخص نموده و برای هر کدام رنگی در نظر داشته باشید. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که نباید زیاد شلوغ کنید و خود را در دنیای این رنگ ها گم کنید. 

✔ استفاده از فلش کارت 

یکی از مهم ترین روش ها برای بهتر به خاطر سپردن لغات پرکاربرد آلمانی استفاده از کارت است. اگر کارت ها دارای تصویر نیز باشند، شک نکنید که به میزان بیشتری در ذهن شما حک می شود و کلمه را به راحتی فراموش نخواهید کرد. برخی تصور می کنند که این روش تنها برای کودکان باید استفاده شود در صورتی که اصلا محدودیت سنی برای این روش وجود ندارد. مغز این توانایی را دارد که تصاویر را در خود ذخیره سازد‌‌. پس بهتر است کارت هایی را خریداری نمایید که در یک سمت عکس و در سمت دیگر لغت وجود دارد. برای به کار بردن این کارت ها می توانید خلاقیت به خرج دهید و یادگیری را برای خودتان بسیار سرگرم کننده بسازید. 

✔ ایجاد محیط یادگیری زبان

شایان ذکر است که برای یادگیری هر چه بهتر هر زبانی باید در محیط آن زبان قرار داشت. صحبت و گفتگو‌ با افرادی که با آن زبان صحبت می کنند، بهترین راهکار برای فراگیری لغات پر کاربرد آلمانی محسوب می شود. ایجاد این محیط بسیار کاربردی و با ارزش است. اما مطمئنا همه این امکان و شرایط را ندارند که مثلا به کشور آلمان سفر کنند. پیشنهاد ما این است که اصلا نیاز نیست برای این کار به فکر سفر به آن کشور باشید؛ تنها کافی است محیطی کاملا زبانی را برای خود ایجاد نمایید.

سعی کنید دوستانی آلمانی زبان یا افرادی که بر این زبان تسلط کافی دارند برای خودتان پیدا کنید و هم صحبتی با او را در برنامه خود قرار دهید. مطالعه کتاب های مختلف به زبان آلمانی، مجله ها، مشاهده فیلم و اخبار و گوش دادن به موسیقی و پادکست را حتما در برنامه خود بگنجانید و آلمان را به منزل خود بیاورید. اگر امکان دارد در فضای مجازی دوستانی آلمانی زبان پیدا کرده و ارتباط خود را حفظ نمایید. 

مقاله پیشنهادی: وسایل خانه به آلمانی | لوازم خانه به زبان آلمانی (مثال+ترجمه)

آشنایی با لغات پر کاربرد آلمانی درباره مراودات روزانه

در این بخش از مقاله برخی از لغات پر کاربرد آلمانی را برای مراودات و ارتباط های معمولی روزانه در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. 

Hallo سلام Tschüss خدا حافظ
Guten Morgen صبح بخیر Gute Nacht شب بخیر
Tag روز Die Nacht شب
Vielen Dank متشکرم Willkommen خوش آمدید
Entschuldigen Sie معذرت می خواهم Bitte لطفا
Hier اینجا Dort آن جا
ich  من Sie  تو
Ausgezeuchnet عالی Kein problem مشکلی نیست
ich bin ok خوبم Ja بله
Nicht نه  

یادگیری کلمات پرسشی در زبان آلمانی

مطمئنا از مهم ترین لغات پرکاربرد آلمانی، کلمات پرسشی هستند که برای بیان نیازهای شما بسیار کاربردی هستند. این واژه ها در مراودات ساده و مهم و رسمی گره های مهم را برای شما باز خواهند کرد. در ادامه این عبارت های مهم را بیان می کنیم.

Warum چرا Wie wäre es mit? چطور
Wie چگونه Wo  کجا
Wo ist es کجاست Wann چه زمانی
Wo hin کجا برویم Was ist das آن چیست
Was ist lhre erklärung چه توضیحی دارید Woher kommen Sie اهل کجا هستید
Welchen Rat haben sie چه توصیه ای دارید Wie gehts حالت چطوره
Wie heiben sie اسم شما چیست Warum gehen چرا بریم؟
Wie ist alles اوضاع چطوره Würden Sie bitte wiederholen?  لطفا تکرار می کنید؟
Sprechen sie English? می توانید انگلیسی صحبت کنید؟ Wie komme ich zum Hotel چگونه می توانم به هتل بروم
Was sagst du? چی میگی؟ Wo bist du gegangen? کجا رفتی؟

لغات پرکاربرد آلمانی برای صرف غذا

یکی از نکات مهم در فرایند یادگیری زبان آلمانی، کلمات مربوط به غذا می باشد. از این رو این بخش از مقاله را به لغات پر کاربرد آلمانی در ارتباط با غذا اختصاص داده ایم. قطعا این پارامتر ها را در کشور آلمان بسیار نیاز دارید و باید بتوانید در چنین شرایطی ارتباط لازم را بر قرار کنید. 

Essen غذا Vorspeise پیش غذا
Dessert دسر Restaurant رستوران
Getränke نوشیدنی Tabelle میز
Der Stuhl صندلی Köstlich خوشمزه
Halal - Essen غذای حلال Fleisch گوشت
Käse پنیر Frühstück صبحانه
Mittagessen ناهار Abendessen شام
Snack میان وعده Das Gemüse سبزیجات
Protein پروتئین Molkerei لبنیات
Brot نان Obst میوه

همان گونه که مشاهده نمودید این عبارت ها و لغات را حتما باید یاد بگیرید چرا که در ارتباطات معمولی روزانه حتما مورد استفاده می باشند. 

برخی دیگر از عبارت های کاربردی در زبان آلمانی

در روابط روزانه یک سری از اصطلاحات و عبارت ها را باید حتما به کار ببرید. از این رو یادگیری این واژه ها از ملزومات آموزش زبان آلمانی محسوب می شوند. این عبارات و لغات پر کاربرد آلمانی را در ادامه می توانید مطالعه بفرمایید:
- Es gibt ...  :   هست، وجود دارد
- Das ist mir egal: اهمیتی نمی دم
- Das macht nichts: مهم نیست.
- Ich habe es vergessen: من اینو فراموش کردم.
- Keine Angst: نگران نباش 
- Ich habe hunger / durst: گرسنه ام / تشنه‌ ام
- Jetzt muss ich gehen: من باید دیگه برم.
- Ich habe langeweile: حوصله ام سر رفته
- Ich bin krank / müde: مریض هستم / خسته هستم
- Alles ist in ordnung : همه چیز خوبه 
- Ich möchte / Ich hätte gern : من .... دوست دارم. من ..... میل دارم. 
- Prima / Toll / Super: عالی/ فوق العاده/ خیلی خوب 
- Das gefällt mir: ازش خوشم میاد.
- Herzluchen Glückwunsch: تبریک می گم.
- Gesundheit: ( بعد از عطسه کردن ) عافیت باشه، سلامت باشید.
- Sie ruhig: آرام باش
- Schauen sie mal / schau mal: نگاه کن. ببین
- Viel glück: موفق باشید
- Zahlen bitte: صورت حساب لطفا
- Bitte schön?: ببخشید؟ بله؟
- Ich bin satt: سیر هستم
- Stimmt so: بقیه پول رو نگه دار.
- Es tut mir weh: درد می کنه
- Mir ist schlecht: حالم بده. حس مریضی دارم
- Du fahlst mir: دلم برات تنگ شده.
- Ich liebe dich: دوستت دارم. 

مقاله پیشنهادی: 11 بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در سال 1402

صفت های رایج و کاربردی در زبان آلمانی

صفت ها را نیز می توان از زمره لغات پر کاربرد آلمانی به شمار آورد. برای بیان جمله ها معمولا استفاده از صفت ها بسیار مهم و ضروری می باشند. بنابراین باید این لغت ها را نیز یاد بگیرید. در ادامه تعدادی از این صفت های رایج و کاربردی را مطالعه خواهید کرد. 

  • Glücklich : شاد، خوشحال
  • GroB: بزرگ، بلند
  • Gut : خوب
  • Jung : جوان، تازه 
  • Klein : کوچک
  • Klug: با هوش
  • Kurz : کوتاه
  • Lang : بلند
  • Langsam : کند، کم سرعت
  • Leicht : ساده، آسان
  • Müde : خسته
  • Nah: نزدیک، کم فاصله
  • Nett: خوب، نیک
  • Neu : تازه، نو
  • Schnell: سریع، پر سرعت
  • Schön: زیبا، قشنگ
  • Schwer: سخت، سنگین، مشکل
  • Traurig: غمگین، ناراحت
  • Weit: دور
  • Ganz: همه، تمام
  • Erste: اولین
  • Deutsch: آلمانی
  • Hoch: بالا، بسیار
  • Einfach: ساده
  • Letzte: آخرین
  • Gleich: مشابه، شبیه
  • Möglich: ممکن، امکان پذیر
  • Eigen : خود، خاص خود
  • Spät: دیر
  • Wichtig: مهم
  • Weitere: اضافه، بیشتر
  • Genau: دقیقا
  • Stark: قوی، قدرتمند
  • Richtig: درست، صحیح
  • Verschieden: متفاوت

مقاله پیشنهادی: ماه های سال به زبان آلمانی

سخن پایانی
برای آگاهی بیشتر شما از لغات پر کاربرد آلمانی، این دانشنامه را با بهترین صورت ممکن به نگارش در آورده ایم. مطمئنا این عبارت ها و واژه های نوشته شده در مراودات روزانه چه به صورت عادی و چه به شکل رسمی، زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. آموزشگاه زبان ملل همیشه بهترین تکنیک ها و متدها را برای آموزش زبان های مختلف به کار می برد.

کادر این موسسه بسیار کارآمد و مجرب بوده و اساتید نیز همگی متخصص و کار بلد می باشند. به روز ترین روش ها را برای آموزش به کار برده و یادگیری زبان آموزان تضمین خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: فصل های سال به آلمانی

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران