ضمایر اشاره در زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/02/19 2172
ضمایر اشاره در زبان انگلیسی

از مهم ترین نکات گرامری، ضمایر اشاره در انگلیسی می باشد که در فرایند یادگیری قرار می گیرد. این ضمایر برای اشاره کردن به چیزی یا شخصی به کار برده می شود. اگر خود را در مسیر آموزش زبان انگلیسی قرار داده اید و به دنبال آموزش رایگان نکات مهم و کلیدی هستید، به راحتی از مقالات آموزشگاه زبان ملل عبور نکنید! 

گرامر ضمایر اشاره در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی برای اشاره از ضمایر خاصی استفاده می شود که در این مقاله به آن ها می پردازیم. ضمایر اشاره در انگلیسی شامل این موارد می باشند:

  • This این

اشاره به یک چیز در حالت مفرد و در صورتی که نزدیک باشد. 

  • That آن

اشاره به چیزی که مفرد باشد و در فاصله دور قرار داشته باشد. 

  • These این ها

اشاره به چیزهای جمع که در فاصله نزدیک هستند. 

  • Those آن ها

برای اشاره به چیزهای جمع در فاصله دور مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم این است که جمله هایی که این ضمایر در آن ها وجود دارد، در حالت سوم شخص می باشند. 


ضمایر اشاره در زبان انگلیسی
 

آشنایی با ضمایر اشاره در انگلیسی برای فاصله نزدیک

در ابتدا ضمایر اشاره در انگلیسی را برای فاصله های نزدیک توضیح خواهیم داد. برای این شرایط از دو ضمیر اشاره استفاده خواهد شد. این ضمایر، " this " به معنی « این » و ضمیر " these " به معنای « این ها » هستند. برای اشاره به اشیا یا افرادی که در فاصله نزدیک قرار دارند از این ضمایر استفاده می شود. این ضمیر ها در زبان انگلیسی کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. 

مطالعه بیشتر: حروف اضافه در زبان انگلیسی

رایج ترین موارد استفاده از این ضمیر برای صحبت کردن راجع به افراد یا اشیایی است که در فاصله نزدیک قرار دارند. این مثال ها گویای این نکته گرامری می باشند. 
This is a beautiful flower. 
- این یک گل زیبا است. 
These  are so delicious foods. 
- این ها غذاهای بسیار خوش مزه ای هستند. 

work-sheets board-games exercises
آموزش-گرامر-there-is-there-are there-is-there-are-grammar there-is-there-are-exercises

در حالت دیگر از این ضمایر اشاره برای معرفی کردن شخص نیز استفاده می شود. در واقع زمانی که بخواهیم فردی را برای بار اول معرفی نماییم از این ضمیر استفاده می کنیم. 
This is my doughter. 
- این دختر من است. 
These are my children. 
- این ها بچه های من هستند. 

مقاله پیشنهادی: ضمایر انگلیسی و انواع آن

در این قسمت باید یک نکته مهم را یادآور شویم. برای این که اشخاصی را بخواهید معرفی کنید باید برای هر کدام از آن ها از یک ضمیر اشاره استفاده نمایید. مثال های زیر این موضوع را به خوبی مشخص می سازند. 
These are Maria and Rachel.
در این جمله برای معرفی دو نفر از یک ضمیر اشاره استفاده شده است و کاملا نادرست می باشد. برای این که بخواهیم دو‌ نفر را به طور هم‌ زمان معرفی کنیم به این صورت انجام می دهیم. 
This is Maria and this is Rachel.
این جمله کاملا درست می باشد و به شیوه صحیح معارفه را انجام داده است. 
در حالت دیگر از ضمیر اشاره برای معرفی خود در پشت خط تلفن می توان استفاده نمود. به این مثال توجه کنید.
Hello, this is Leila. I want to speak to Alice.
این کاربردهای ضمایر اشاره در انگلیسی برای حالت نزدیک به شما کمک می کنند که بتوانید در مکالمه های خود از آن ها استفاده نموده و بسیار زیبا تر و روان تر صحبت نمایید. 


ضمایر اشاره به انگلیسی
 

شناخت ضمایر اشاره به دور در زبان انگلیسی

برای شرایطی که بخواهید به افراد یا اشیایی که دور هستند، اشاره نمایید دو نوع ضمیر را می توانید مورد استفاده قرار دهید. این ضمیر ها شامل " that " به معنای « آن »و " those " به معنای « آن ها » هستند. این دو ضمیر نیز در زبان انگلیسی کاربردهای مخصوص به خود دارند. ضمایر اشاره در انگلیسی را می توان برای روان تر کردن صحبت های خود در شرایط مناسب استفاده نمود. 
اولین کاربرد این ضمایر برای اشاره کردن به اشیا و افرادی می باشد که در فاصله دور از ما قرار دارند. به مثال های زیر توجه فرمایید. 
That is my teacher's car. 
- آن ماشین متعلق به معلم من است. 
Those  are very expensive books.  
- آن ها کتاب های بسیار گرانی هستند. 
کاربرد دیگری که از ضمیر اشاره " that " باید عنوان نماییم برای حالتی است که بخواهیم به حرف یا کاری در گذشته یا زمان حال اشاره داشته باشیم. نکته مهم این است که در این گونه جمله ها نیاز نیست کلمه " that " را ترجمه نمایید. 
That's a good idea. 
- فکر خوبی است. 
That's great. 
- عالی است ‌.
Why is that? 
- دلیلش چیست؟ 
این نکات مهم می تواند راهکار خوبی برای استفاده از ضمایر اشاره در انگلیسی برای شما باشد. با به کار بردن این نکات مهم و کلیدی می توانید به بهترین صورت ممکن از آن ها استفاده نمایید. 

مقاله پیشنهادی: آموزش "ضمایر ملکی" در زبان انگلیسی+ تفاوت آن با صفات ملکی

تفاوت ضمیر اشاره و صفت اشاره در انگلیسی

در قسمت قبل توضبح بسیار کاملی در مورد ضمایر اشاره در انگلیسی داشته ایم. کاربردهای متفاوت این ضمیرها را مشاهده نموده اید. اما در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد صفات اشاره نیز صحبت نماییم. صفت ها همان گونه که می دانید قبل از اسم ها قرار می گیرند و آن ها را توصیف می نمایند.

این صفت ها قادر هستند اسم ها را از نظر شکل، رنگ، کیفیت و سایر موارد توصیف کنند. اما صفات اشاره توصیف دیگری از اسم ها دارند. این صفت ها قادر هستند جمع و مفرد بودن و همچنین دور یا نزدیک بودن اسم ها را بیان نمایند. یعنی در واقع می توانند به ما بگویند که اسم مورد نظر در حالت مفرد و نزدیک، مفرد و دور، جمع و نزدیک و جمع و دور قرار دارد. این صفات اشاره شامل موارد زیر هستند. 
This, that, these, those
این صفات از نظر ظاهری شبیه یه ضمایر اشاره در انگلیسی می باشند. 

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان انگلیسی

صفات اشاره در زبان انگلیسی در چه جایگاهی قرار دارند؟

در زبان انگلیسی ساختار استفاده از صفات اشاره به این گونه است که یا قبل از اسم های مورد نظر یا بعد از افعال " to be " قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان گفت: 
This book, this pen, this girl
These foods, these books
این جمله ها گویای این صفت های اشاره هستند. 
This book is so excited. 
I know that girl. 
I want to see this movie again. 
These foods are so delicious. 
با این توصیف ها می توانید به تفاوت بین ضمایر اشاره در انگلیسی و صفات اشاره در این زبان پی ببرید. شما به این صورت می توانید به راحتی و به صورت صحیح از هر کدام از این ضمایر و صفات استفاده کنید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران