فرانسه یا ایتالیا؟ | مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/27 1390
مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

در این مقاله سعی شده است که مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی را به بهترین صورت ممکن و ازجهات مختلف صورت بگیرد. مطالب این دانشنامه برای طرفداران این دو زبان بسیار مهم و کاربردی می باشد و توصیه می کنیم حتما این مطالب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

از آن جایی که این زبان ها و سایر زبان های رایج دنیا در آموزشگاه زبان ملل آموزش داده می شود، اطلاعات موجود توسط کارشناسان و اساتید مجرب تهیه و به شما تقدیم خواهد شد. در صورت تمایل به حضور در کلاس ها و دوره های آموزشی می توانید به صورت حضوری و یا از طریق وب سایت اقدام نمایید.

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

مقایسه فرانسه و ایتالیا

قبل از این که به مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی پرداخته شود، بهتر است علاقمندان به این دو کشور با آن ها بیشتر آشنا شوند. در کل کشور ایتالیا و فرانسه طرفداران زیادی برای مهاجرت دارند. چرا که این دو کشور برای مهاجران خود امکانات بسیار خوبی فراهم می سازند‌.

مقایسه فرانسه و ایتالیا

این دو کشور از نظر خدمات رفاهی و درمانی در سطحی بسیار عالی قرار دارند و هزینه ها بسیار ارزان و حتی رایگان می باشند. میزان تورم در این کشور ها پایین بوده و آمار بیماری نیز بسیار کم است. سیستم آموزشی نیز در هر دو کشور بسیار با کیفیت و در حد بین المللی می باشد.

مقاله پیشنهادی: تفاوت زبان ایتالیایی و انگلیسی چیست؟

به همین دلایل است که کشور ایتالیا و فرانسه بسیار محبوب می باشند. در این مقاله موقعیت های مختلف این دو کشور از نظر آب و هوا، تحصیل، کار، اقامت و سایر موارد مورد بررسی قرار خواهیم داد. این دو کشور در همسایگی هم قرار دارند و در واقع در یک قاره واقع شده اند. 

موقعیت جغرافیایی ایتالیا و فرانسه

در ادامه مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی در این بخش از مقاله موقعیت جغرافیایی این دو منطقه را بررسی خواهیم کرد. کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده‌ است و بزرگترین کشور در این منطقه می باشد و مساحت آن حدود ۵۵۰۰۰۰ کیلو متر مربع است.

مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

میزان زیادی از این کشور را جنگل ها و مراتع تشکیل می دهند. رشته کوه های بسیار زیبای آلپ در این کشور واقع شده است. رودخانه های زیادی هم در این کشور قرار دارد. پایتخت این کشور شهر پاریس است.

ایتالیا نیز از کشورهای معروف در اروپای غربی می باشد و پایتخت آن شهر زیبای رم است. این کشور از لحاظ مساحت کوچک تر از فرانسه می باشد و حدود ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. 

آب و هوای کشور های ایتالیا و فرانسه

کشور ایتالیا دارای کوهستان های بسیار زیاد است و در واقع یک کشور مدیترانه ای و نیمه گرمسیری به شمار می رود. در این کشور تابستان بسیار گرم و مرطوب بوده و در فصل زمستان می توان هوای معتدلی را تجربه نمود. بارش برف در این کشور بسیار کم اتفاق می افتد.

در کشور فرانسه دما و شرایط آب و هوایی متفاوتی را مشاهده می کنید که شاید دلیل آن وسعت این کشور باشد. به عنوان مثال در قسمت جنوبی این کشور به دلیل این که منطقه مدیترانه ای است، شاهد آب و هوای گرم و مرطوب خواهید بود. اما شرایط آب و هوایی در شمال و شمال شرق این کشور کاملا متفاوت خواهد بود و هوای معتدل تری مشاهده خواهد شد. در بخش غربی این کشور نیز آب و هوا کاملا اقیانوسی است. 

تحصیل و سیستم آموزشی و هزینه ها در این دو کشور

اکنون در این قسمت از مقاله فرای مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی، موقعیت تحصیلی و سیستم آموزشی را در دو کشور ایتالیا و فرانسه مورد بررسی دقیق قرار می دهیم. در کشور فرانسه کودکان باید به صورت اجباری از سن ۶ سالگی وارد سیستم آموزشی شوند و تا سن شانزده سالگی تحصیل خود را ادامه دهند.

مقاله پیشنهادی: مقایسه زبان آلمانی و فرانسوی

در مدرسه های دولتی اصلا هزینه ای دریافت نخواهد شد و تحصیل همه به صورت رایگان انجام می پذیرد. در مدرسه ها اصلا دروس دینی را وارد نمی کنند. دوران ابتدایی و دبستان در کشور فرانسه حدود پنج سال به طول می انجامد.

دوره متوسطه هم شامل دبیرستان و کالج است که دانش آموزان باید در این دوره سونوشت سال برای آینده خود تصمیم بگیرند و رشته و حرفه خود را انتخاب نمایند. برای ادامه تحصیل نیز در دوره کارشناسی حدود سه سال، کارشناسی ارشد حدود پنج و دوره دکترا نیز حدود ۸ سال طول می کشد.

مقایسه ایتالیا و فرانسه

در کشور ایتالیا نیز تقریبا همین روال وجود دارد. کشور ایتالیا انتخاب برای آموزش اصول دینی به عهده دانش آموزان و خانواده ها می باشد. در ایتالیا بر خلاف کشور فرانسه، هزینه کمی برای تحصیل پرداخته خواهد شد. در کشور ایتالیا برای تحصیل نیازی به آزمون ورودی، معدل و سایر مشکلات نمی باشد و فقط داوطلبان باید مدرک زبان داشته باشند، اما در کشور فرانسه مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دانشجویان در کشور ایتالیا می توانند از امکانات بورسیه استفاده نمایند اما در کشور فرانسه، قانون بورسیه زیاد راحت نمی باشد. برای تحصیل در هر دو کشور باید به زبان هر کدام از آن ها تسلط کافی داشت. در کشور ایتالیا می توان رشته های فلسفه و معماری را مورد توجه قرار داد و مردم استقبال زیادی از این دو رشته می کنند‌.

اما در کشور فرانسه رشت وکالت، تئاتر و رشته های هنری طرفداران زیادی دارد. سیستم آموزشی در این دو کشور کیفیت بسیار بالایی دارد. هزینه و شهریه دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا بسیار کم می باشد. در کشور فرانسه هزینه تحصیل قدری بیشتر از ایتالیا است.

فرانسه سخت تره یا ایتالیایی؟

در مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی باید گفت که بسیار به هم شبیه هستند و هر دو از پر طرفدار ترین زبان ها محسوب می شوند. هر دوی این زبان ها از زبان های رومی هستند و از ریشه لاتین می باشند. نکات گرامری این زبان ها بسیار به هم شبیه هستند و از نظر واژگانی نیز به همین صورت می باشند.

مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

طبق معیارهای لازم می توان گفت که این دو زبان حدود ۸۹ درصد به هم شباهت دارند. ایتالیایی تلفط بسیار ساده تر و املای بسیار منظم تری نسبت به زبان فرانسه دارد. اما زبان فرانسه صامت های بی صدای زیادی دارد و پر از تلفظ های نا منظم می باشد.

از نظر ماهیت تلفظ باید گفت که ایتالیایی تلفظ بسیار واضح تری دارد اما زبان فرانسه روان تر می باشد. در رتبه بندی های انجام شده از نظر سختی زبان ها، زبان ایتالیایی در رتبه هفتم و زبان فرانسه در رتبه هستم قرار می گیرند. پس نباید در تصمیم گیری برای انتخاب بین این دو زبان، میزان سختی و راحتی آن ها را مد نظر قرار دهید. 

شباهت زبان ایتالیایی و فرانسوی

در ادامه فرایند مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی باید گفت که افرادی که در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی قرار دارند، می توانند زبان فرانسه را نیز به راحتی یاد بگیرند. درست است که این دو زبان شباهت های زیادی به هم دارند اما بالاخره تفاوت هایی نیز دارند که همین موارد چالش هایی را برای زبان آموزان ایجاد خواهد کرد. در این بخش پنج شباهت بین این دو زبان را بیان خواهیم کرد. 

بیان شباهت ها بین این دو زبان 

این دو زبان از نظر واژگان حدود ۸۹ درصد شباهت دارند. ریشه این دو زبان به لاتین بر می گردد و همین مسئله دلیل این شباهت ها می باشد. نکته دیگر شباهت ها بین زبان ایتالیایی و فرانسوی در مورد نکات گرامری می باشد. ساختار جمله در هر دو زبان به صورت فعل، فاعل و مفعول می باشد. هر دو زبان برای بیان زمان گذشته ساده از حال کامل استفاده می نمایند. فرایند صرف کلمه نیز در هر دو زبان مشابه می باشد. 

مقاله پیشنهادی: آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

نکته جالب دیگر برای مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی و شباهت این دو زبان در این است که هر دو را به عنوان زبان عشق می شناسند. در واقع این دو زبان را با لقب رمانتیک در جهان می شناسند. دلیل این امر کیفیت و حالت آوازی و آهنگین این دو زبان می باشد.

همچنین این دو زبان تاریخچه بسیار طولانی در شعر، موسیقی و هنر دارند و همین امر دلیل دیگری بر رمانتیک بودن آن ها است. الفبای این دو زبان تقریبا یکسان هستند که البته قواعد تلفظ در آن ها متفاوت است.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران