تفاوت زبان ایتالیایی و اسپانیایی|زبان ایتالیایی یا اسپانیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 1233
تفاوت زبان ایتالیایی و اسپانیایی

برای مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی بهتر است ابتدا آشنایی نسبی با هر دو زبان داشته باشیم. علاقمندان به این دو زبان گاهی در انتخاب یکی از این دو برای یادگیری دچار تردید می شوند. با توضیحات اجمالی در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل می توانید تصمیم بهترین در انتخاب خود داشته باشید. پس با ما باشید و تا انتها این مطالب را مطالعه بفرمایید. 

شناخت دو‌ زبان ایتالیایی و اسپانیایی

قبل از این که به مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی بپردازیم باید اطلاعات مفیدی در مورد هر دو زبان داشته باشیم. یکی از مهم ترین ویژگی های زبان ایتالیایی آهنگین بودن آن است. هر جا اسمی از این زبان به میان می آید، شکوه تمدن روم باستان خودنمایی خواهد کرد.

غذاهای بی نظیر ایتالیایی که باید گفت همین کلام آهنگین نیز نتیجه زبان آشپزهای ماهر و چیره دست می باشد، نمایانگر فرهنگ این سرزمین است. اما زبان اسپانیایی هر شخصی را به یاد فوتبال و اسطوره های به نام ورزشی می اندازد. کشور های ایتالیا و اسپانیا هر دو زبان های خاص و زیبایی دارند. این دو کشور فرهنگی بسیار غنی داشته و غذاهای عالی و آب و هوای آن ها هر شخصی را مجذوب خود خواهد کرد.

ایتالیایی یاد بگیرم یا اسپانیایی؟

شاید بتوان گفت که این دو زبان در زمره محبوب ترین زبان ها جهت یادگیری قرار دارند. افرادی که به هر دلیل تمایل دارند به این دو کشور سفر کنند، یا برای تحصیل، کار و زندگی برای مهاجرت به آن ها اقدام می نمایند، باید به فکر یادگیری این زبان ها باشند. حتی برخی از علاقمندان به این دو زبان بدون این که تمایلی به زندگی در این دو کشور داشته باشند به دنبال یادگیری آن هستند و برای ترجمه و سایر مشاغل آن را فرا می گیرند.

مقاله پیشنهادی: آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

زبان ایتالیایی و اسپانیایی هر دو از زبان های رومی هستند و ریشه آن ها لاتین می باشد. به دلیل اشتراک ریشه، این دو زبان از نظر گرامر و واژگان شباهت های زیادی به هم دارند. میزان شباهت این دو زبان حدود ۸۲ درصد است که همین امر یادگیری این دو زبان را بسیار راحت می سازد. در واقع با یادگیری یکی از این دو زبان، می توان بسیار راحت زبان دوم را نیز فرا گرفت. شاید یکی دیگر از دلایل این شباهت همسایگی این دو کشور باشد.

مقاله پیشنهادی: تفاوت زبان ایتالیایی و انگلیسی چیست؟

اصولا کشورهایی که در همسایگی هم قرار دارند، شباهت هایی را از هم می گیرند و تاثیرات مستقیم روی زبان هم دیگر دارند‌. از این رو درک متقابل بین این دو زبان و گویندگان آن ها وجود دارد. اشتراکات این دو زبان از نظر زبان شناسی، در قوانین صرف افعال و زمان آن ها، واج شناسی و ساختار جمله و نحوه قرار گرفتن کلمه ها در هر جمله می باشد. این نقاط مشترک می تواند کمک زیادی به مترجمان کند‌. 

تشابه زبان اسپانیایی و ایتالیایی

مژده ای برای علاقمندان به یادگیری زبان های اسپانیایی و ایتالیایی داریم که مطمئنا این افراد را بسیار خوشحال خواهد کرد. یادگیری زبان اسپانیایی می تواند نیمی از راه و مسیر یادگیری زبان ایتالیایی را هموار سازد.

ایتالیایی یاد بگیرم یا اسپانیایی؟

در مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی مشخص خواهد شد که نکات گرامری و دستوری این دو زبان شباهت زیادی به هم دارند و با یادگیری گرامر یکی از این زبان ها می توان به راحتی زبان دیگر را فرا گرفت. به این طریق شخص می تواند خود را بسیار جلوتر بیندازد. این دو زبان از نظر واژگان، اصطلاحات و نکات گرامری نقاط مشترک زیادی دارند.

مقاله پیشنهادی:  مقایسه زبان ایتالیایی و فرانسوی

شباهت های واژگانی زبان ایتالیایی و اسپانیایی

گفتنی است که بین زبان های اسپانیایی و ایتالیایی واژگان زیادی به صورت مشابه وجود دارد که شاید هزاران لغت را شامل شود. ریشه این دو زبان از زبان های رومی بوده و در واقع از زبان های لاتین گرفته شده اند. زبان های مشابه این دو زبان، پرتغالی، فرانسه و رومانیایی می باشند.

مقاله پیشنهادی: حروف الفبای اسپانیایی

با این وجود می توان میزان شباهت این دو زبان را حدود هشتاد درصد مشخص کرد که این میزان بسیار چشمگیر بوده و نشان می دهد که تفاوت بسیار کمی بین این دو زبان وجود دارد. یعنی فراتر از حد تصور ما شباهت بین این دو زبان مشاهده می شود. پس با خیال راحت می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. برخی از لغت ها و عبارت های این دو زبان از نظر معنا و مفهوم نیز شبیه هم هستند و دقیقا یک معنا را نی رسانند. 

مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی

از نظر ساختار جمله نیز هر دو زبان یک قانون‌ را دنبال می کنند و ساختار یکسانی برای جمله دارند. فرمول ساختار جمله در این دو زبان به صورت فاعل، فعل و مفعول می باشد. مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی از نقطه نظر حروف صدا دار نیز همین نتیجه را نشان می دهد و شباهت بین این حروف را نمایان می سازد. پس افرادی که در بیان صحیح لغت ها و جمله های اسپانیایی مهارت به دست آورده اند، می توانند به راحتی زبان ایتالیایی را نیز تلفظ نمایند.

تفاوت املایی برخی از لغت ها

در مقایسه زبان ایتالیایی و اسپانیایی به نکته ای بر می خوریم که مطمئنا برای شما هم جالب است و باید آن را یاد بگیرید. برخی از واژه ها در این دو زبان از نظر املایی تفاوت های با هم دارند. البته این کلمه ها به هم شبیه هستند و تنها تفاوت در املای آن ها مشاهده می شود. در ادامه تعدادی از این لغت ها را مشاهده خواهید کرد.

مطالعه بیشتر: فواید یادگیری زبان اسپانیایی

Caffè در ایتالیایی Café در اسپانیایی قهوه
Zero در ایتالیایی Ceroدر اسپانیایی صفر
La terra در ایتالیایی La tierra در اسپانیایی کره زمین
Secondo در ایتالیایی Segundo در اسپانیایی دوم
Sempre در زبان ایتالیایی Siempre در زبان اسپانیایی مفهوم
Tempo در زبان ایتالیایی Tiempo در زبان اسپانیایی زمان
Supermercato در زبان ایتالیایی Supermercado در زبان اسپانیایی سوپر مارکت

این کلمه ها در هر دو زبان ریشه یکسان دارند و به یک معنی به کار می روند. همچنین این کلمه ها بسیار شبیه به هم نوشته می شوند. تفاوت های کمی بین آن ها وجود دارد که به مرور زمان و با تمرین و تکرار به راحتی ملکه ذهن خواهد شد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.25/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران