حروف الفبای اسپانیایی با تلفظ فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/23 552
حروف الفبای اسپانیایی

آموزش حروف الفبای اسپانیایی اولین گام و در واقع مهم ترین گام برای یادگیری این زبان می باشد. به صورت کلی دروازه یادگیری هر زبانی از حروف الفبای آن می گذرد. از آن جایی که در آموزشگاه زبان ملل اکثر زبان های رایج دنیا آموزش داده می شود، نکات مهم در مورد این زبان ها را به صورت رایگان در سایت آموزشی بارگذاری خواهیم کرد. مطالعه این مطالب راه شما را بسیار هموارتر خواهد ساخت. 

آموزش الفبای زبان اسپانیایی

حروف الفبای اسپانیایی با نام "abecedario alfabeto" معروف می باشد. یادگیری این حروف به شیوه صحیح، اساس و پایه آموزش زبان اسپانیایی است و به درک شما از زبان و همچنین تلفظ درست و روان کمک خواهد کرد. در ادامه می توانید این حروف را به همراه تلفظ فارسی مشاهده خواهید کرد.

D - د C - س B - ب A - آ
H - اِچِ G - خ F - اِفِ E - اِ
L - اِلِ K - کا  J - خوتا I - ای
O - اُ Ñ - انیه N - اِنِ M - اِمِ
S - اِسِ R - اِرِّ Q - گو P - پ
W - اُوِ دابله V - اُوِ U - اُ T - ت
  Z - زِتا Y - ج X - اگیز

می توان گفت که حدود نیمی از متون در زبان اسپانیایی را حروف صدادار تشکیل داده اند. در زبان اسپانیایی حرف "e" پر کابردترین و رایج ترین حرف به شمار می رود.

حروف الفبای اسپانیایی با تلفظ فارسی

  • Oía: این کلمه به معنای «شنیده شد» است و سه هجا را با سه حرف تشکیل داده است. 
  • Murciélago: این واژه به معنای خفاش است و هر پنج مصوت را در خود دارد. 

تعداد حروف الفبای اسپانیایی

در این قسمت مطالب بسیار مهم و جالبی را در مورد حروف الفبای اسپانیایی برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. در سال ۲۰۱۰ در الفبای زبان اسپانیایی تغییراتی صورت گرفته است. این تغییرات را آکادمی سلطنتی اسپانیا بر عهده داشته است.

تعداد حروف الفبای اسپانیایی

نکته مهم این است که تا قبل از این سال، الفبای زبان اسپانیایی ۲۹ حرف بوده است. اما در سال ۲۰۱۰ طی تغییرات صورت گرفته، تعداد این الفبا به ۲۷ تغییر پیدا کرد. قبل از تغییر دو حرف "ch" و "ll" در حروف الفبای اسپانیایی وحود داشته است.

مقاله پیشنهلادی: تفاوت زبان پرتغالی و اسپانیایی

این دو حرف تلفظ مخصوص به خود داشته اند. پس از به روز شدن حروف در زبان اسپانیایی، این دو حرف از الفبا حذف شده اند. به همین دلیل برخی از کلمه ها نیز تغییر ساختار دادند. در ابتدا این مسئله همه را سر در گم کرده بوده است. تمام لغت نامه ها ساختار خود را تغییر دادند.

یادگیری اصولی این حروف همراه با نحوه نگارش آن ها حدود چهار روز طول می کشد که به صورت روزانه به دو ساعت تمرین نیاز دارد. گفتنی است که از این تعداد حروف در زبان اسپانیایی، ۲۲ حرف صامت و ۵ حرف مصوت هستند. 

استفاده از لهجه ها و علائم خاص 

در زبان اسپانیایی سه علامت استفاده خواهند شد. این سه علامت یا دیاکریتیک شامل علامت لهجه، dieresis و tilde می باشند. گفتنی است که مصوت ها بیشتر از لهجه ها استفاده می نمایند. به عنوان مثال:

مطالعه بیشتر: الفبای یونانی

Tablón: به معنای پلانک 
Rápido: به معنای سریع

نکته این جا است که برای اضافه نمودن تاکید یا استرس بر تلفظ هجا، از لهجه استفاده می شود. در برخی موارد خاص، صدای "u" به صدای انگلیسی "w" تبدیل خواهد شد. این جا از قانون "dieresis" استفاده شده است. در کلمه "vergüenza" که به معنای «شرم» می باشد، این اتفاق رخ داده است. این اصول برای یادگیری هر چه بهتر زبان اسپانیایی بسیار مهم و کاربردی است و باید همگی آموزش داده شوند‌.

راهکارهای مهم یادگیری حروف الفبای اسپانیایی

شرکت در کلاس های حضوری بهترین حالت برای یادگیری حروف الفبای اسپانیایی و در ادامه آموزش این زبان است. اما برخی این فرصت را ندارند. این گونه افراد می توانند در کلاس های آنلاین آموزشگاه زبان ملل شرکت نموده و با کیفیتی بسیار بالا این زبان را تحت نظارت بهترین اساتید آموزش ببینند‌.

راهکارهای مهم یادگیری حروف الفبای اسپانیایی

راهکار دیگر گیری این زبان که یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا است، استفاده از اپلیکیشن های آموزشی است. می توان بر روی گوشی های اندروید و آیفون نصب نمود و به صورت رایگان جهت آموزش  از آن ها بهره برد. این اپلیکیشن‌ها به گونه ای طراحی شده اند که از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهند.

همچنین هر چهار مهارت زبانی را آموزش داده و هر زبان آموز می تواند این برنامه های آموزشی را جهت تقویت مهارت های زبانی خود مورد استفاده قرار دهد. یادگیری لهجه به سبک بومی از طریق این اپلیکیشن ها بسیار اصولی بوده و امکان تمرین و تکرار مداوم برای شما فراهم خواهد شد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران