صفات انگلیسی برای توصیف مکان + 52 مثال

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 1361
صفات انگلیسی برای توصیف مکان

یادگیری صفات انگلیسی برای توصیف مکان از آن جهت مهم است که در سفر های مختلف مخصوصا مسافرت به خارج از کشور کاربرد زیادی دارد. اصولا هر شخص بعد از سفر دوست دارد توضیحاتی در مورد مکان های مختلفی که مراجعه کرده داشته باشد.

از این رو باید اصطلاحات و صفت های مورد نیاز برای توصیف مکان های مختلف را بداند. به همین منظور مقاله ای توسط کارشناسان آموزشگاه زبان انگلیسی ملل به نگارش در آمده است که این موضوع را مورد بررسی قرار داده و شما با مطالعه آن قادر خواهید بود از زیباترین و کاربردی ترین صفت ها استفاده نمایید. 

توصیف یک مکان به زبان انگلیسی

مکان های مختلف در هر شهر زیبایی های خاص خود را دارند. یادگیری توصیف آن ها نکته ای بسیار مهم محسوب می شود. حتی در آزمون آیلتس نیز بخشی را به این سوال ها اختصاص داده اند و این نشان از اهمیت این موضوع در آموزش زبان انگلیسی دارد.

باید در مورد توصیف شهر ها با واژگان مربوطه آشنا شد و همچنین باید به استفاده از حروف اضافه در مورد مکان ها نیز توجه نمود. صفات انگلیسی برای توصیف مکان باید با اصول خود به کار روند که در این مقاله به آن ها می پردازیم. 

صفت برای شهر به انگلیسی

در این بخش از مقاله قرار است که موارد مختلف توصیف شهر را مورد بررسی قرار داده و توضیح کاملی داشته باشیم. تسلط روی صفت به انگلیسی میتواند به شما برای توضیح وتشریح تمامی مکان ها، افراد و اتفاقات کمک کننده باشد.

حروف اضافه برای توصیف مکان ها

اصولا در کنار صفات انگلیسی برای توصیف مکان، حروف اضافه را نیز باید به کار برد. پس آشنایی با این حروف اضافه نیز از موارد بسیار مهم در فرایند یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

حروف اضافه برای توصیف مکان در انگلیسی

برای این که بخواهید شخصی را برای پیدا کردن آدرس راهنمایی کنید نیز حتما باید این حروف اضافه را بلد باشید. در این بخش از مقاله رایج ترین حروف اضافه را برای نشان دادن مکان های مختلف در شهر در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

Near: نزدیک Besides to: نزدیک به، کنار
Next to: کنار، نزدیک Between: بین
In front of: رو به رو، جلوی Behind: پشت

برخی صفت های مهم برای توصیف شهر ها

در این بخش تعدادی از صفات انگلیسی برای توصیف مکان و شهر ها را عنوان می کنیم.

مقاله پیشنهادی: تفاوت صفات ملکی و ضمایر ملکی در انگلیسی

Modern: مدرن Old: قدیمی Large: بزرگ
Expensive: گران Clean: تمیز Polluted: آلوده
Quite: ساکت و آرام Small: کوچک Interesting: جالب
Calm: آرام Noisy: پر سر و صدا Boring: خسته کننده، کسل کننده
Exciting: هیجان انگیز Beautiful: زیبا Busy: شلوغ
Crowded: شلوغ Picturesque: زیبا Historic: تاریخی
Elegant: زیبا Magnificent: جذاب Lively: زنده
Spacious: جا دار Deserted: شهر متروکه Packed: بسیار شلوغ
No - go areas: مناطق ممنوعه Run - down buildings: ساختمان های متروکه Deprived areas: مناطق محروم

صفت های مخصوص توصیف مکان 

صفت های مخصوص توصیف مکان 

برای آشنایی بیشتر شما با صفات انگلیسی برای توصیف مکان در این بخش تمام صفت ها را عنوان خواهیم کرد و‌ در مورد هر کدام از آن ها توضیح کوتاهی خواهیم داد. با این توضیحات ارائه شده متوجه خواهید شد که در چه شرایطی از چه نوع صفت استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: گرامر زبان انگلیسی

صفت attractive

در صورتی که در یک شهر به مکانی برخورد کردید که طبیعت زیبایی دارد و همچنین از معماری خاصی برخوردار است می توانید از این صفت برای توصیف آن مکان استفاده نمایید. همچنین برای مکان هایی که جهت زندگی پر جنب و جوش شبانه استفاده می شود نیز این صفت را به کار می برند.

صفت Bustling

همه می دانید که در شهرهای بزرگ سر و صدا زیاد است و می توان گفت که این گونه شهر ها سرشار از انرژی می باشند. برای توصیف این گونه مکان ها از صفت Bustling استفاده خواهد شد.

صفت charming

مکان هایی که جذابیت های زیادی دارند را با این صفت توصیف خواهند کرد. برخی از مکان های دیدنی در شهر ها جذابیت زیادی دارند. به عنوان مثال معابد باستانی، موزه های معروف، تپه های زیبا و مکان هتی و این چنینی را می‌توان با این صفت، توضیح داد.

صفت crowded

در همه شهر ها مکان های شلوغ و پر از جمعیت وجود دارد. برای توصیف این گونه مکان ها در هر شهر از این صفت استفاده خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

صفت exciting

از این صفت برای این که یک مکان دیدنی را توصیف کنیم استفاده خواهیم کرد. این مکان ها اصولا باعث ایجاد هیجان، خوشحالی و کنجکاوی در افراد خواهند شد. 

صفت famous یکی از صفاتی است که برای توصیف مکان ها در انگلیسی استفاده می‌شود.

صفت famous

برای مکان هایی که شهرت زیادی دارند از این صفت استفاده خواهد شد. برخی مکان های دیدنی در بعضی از شهر ها شهرت زیادی دارند. این صفت برای توصیف این گونه مکان ها کاربرد دارد. 

صفت fascinating

اگر قرار باشد ویژگی های فوق العاده جالب را در مورد یک مکان جذاب توصیف نماییم، این اصطلاح را باید استفاده نماییم. 

صفت Holy 

این صفت را برای توصیف مکان هایی مورد استفاده قرار می دهند که یک مکان تاریخی و مقدس باشد. در واقع مکان هایی که بیشتر دارای ویژگی های مذهبی می باشند، شامل استفاده از این صفت هستند.

مطالعه بیشتر: توصیف مدرسه به انگلیسی

صفت homey

برخی از مکان ها به گونه ای طراحی شده اند که همانند خانه های خودمان به نظر می رسد. برای توصیف این گونه مکان ها می توان از این صفت استفاده نمود. به عنوان مثال رستوران های خانگی سنتی یا اقامتگاه های خانگی را نی توان در این دسته قرار داد. 

صفت interesting

اگر قصد دارید یک مکان جالب، جذاب، خارق العاده و هیجان انگیز را توصیف نمایید، بهتر است این صفت را به کار ببرید. 

صفت lively

برای توصیف و توضیح مکان هایی که بسیار پر جنب و جوش هستند این صفت کاربرد زیادی دارد. اصولا در چنین مکان هایی رویداد ها و اتفاقات مختلفی رخ می دهد.

صفت modern یکی از صفاتی در انگلیسی است که برای توصیف یک شهر کاربرد دارد.

صفت modern

برخی از مکان ها به گونه ای مدرن طراحی شده اند و سبک معماری و زندگی در آن بسیار مدرن و متفاوت می باشد. در توصیف این گونه مکان ها لازم است ابن صفت را مورد استفاده قرار داد. 

صفت multicultural

بعضی از مکان ها در واقع دارای فرهنگ های مختلف هستند. به عنوان مثال دلیل این چند فرهنگی امکان دارد زندگی مردم مختلف با فرهنگ‌ های متفاوت باشد.

مطالعه بیشتر: مکان های تاریخی به انگلیسی

صفت peaceful

در سر تا سر دنیای امروز که مدام از جنگ و درگیری صحبت به میان می آید و همه با این مشکلات و در گیری ها سر و کله می زنند، وجود یک منطقه آرام و عاری از جنگ و درگیری اهمیت زیادی دارد. این گونه مکان ها که صلح و آرامش را نشان می دهند، با این صفت توصیف خواهد شد.

صفت popular

مکان هایی وجود دارند که دارای فرهنگ بسیار جالب بوده و از معماری زیبا برخوردار است. برای توصیف این گونه مکان ها از این صفت استفاده می شود. همچنین در این مکان ها اصولا غذاهای بسیار خوشمزه در کنار طبیعت زیبا و منحصر به فرد، را سرو می نمایند که جذابیت آن را دو چندان می کند.

صفت picturesque

برای توصیف مکان های زیبا می توان از این صفت استفاده نمود.

صفت polluted مکان هایی را توصیف می نماید که بسیار آلوده هستند.

صفت polluted

این صفت مکان هایی را توصیف می نماید که بسیار آلوده هستند. این آلودگی امکان دارد به دلیل دود و سایر آلاینده های مختلف باشد.

صفت thriving

مکان های پر رونق که در حال پیشرفت و توسعه هستند را با این صفت توضیح می دهند. به عنوان مثال کشوری که پس از دوره سخت جنگ در حال ایجاد مکان های زیبا و پر رونق هستند. 

صفت touristy

برخی مکان ها در شهر های مختلف یک مکان توریستی هستند. اصولا گردشگران از کشورهای مختلف این مکان ها را دوست دارند و تمایل زیادی برای دیدن این مکان ها نشان می دهند. این صفت می تواند این گونه مکان ها را توصیف نماید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران