فرق زبان اوکراینی و روسی | زبان مردم‌ اوکراین چیست؟

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 361
فرق زبان اوکراینی و روسی

بیان فرق زبان اوکراینی و روسی، علیرغم تصور بسیاری از افراد که آن ها را یکسان می دانند، موضوع مهم این مقاله می باشد. بالاخره باید به این تصور اشتباه پایان داد و با توضیحات کامل در این مورد، این مهم امکان پذیر خواهد شد.

در کشور اوکراین حدود ۶۰ درصد از مردم همین زبان را در واقع زبان مادری خود می دانند و حدود پانزده درصد از مردم زبان روسی را به عنوان زبان مادری خود قبول دارند. البته تا گفته نماند که بسیاری از افراد در این کشور، هر دو‌ زبان را به کار می برند. بنا بر خواست شما، آموزشگاه زبان روسی ملل این آموزش را ارائه می دهد. 

میزان شباهت زبان اوکراینی و روسی

قبل از این که به فرق زبان اوکراینی و روسی بپردازیم سعی داریم این سوال را که این دو زبان تا چه میزان یکسان و شبیه هستند، پاسخ بدهیم. بدون تردید از خارج این دو زبان شباهت بسیار زیادی به هم دارند که البته دلیل این امر همسایگی و نزدیکی دو کشور می تواند باشد. این دو زبان ریشه های مشابه دارند و از خانواده هند و اروپایی هستند.

فرق زبان اوکراینی و روسی

در واقع ریشه خاص آن ها ریشه اسلاوی شرقی می باشد. زبان اوکراینی بیش تر تحت تاثیر زبان های لهستانی و اسلواکی قرار گرفته است‌. زبان روسی به میزان زیادی روی زبان اوکراینی نفوذ داشته است اما عوامل کافی برای فرق زبان اوکراینی و روسی وجود داشته است و از آن ها شاخه های جداگانه به وجود آورده است. 

تفاوت زبان روسی و اوکراینی

در این قسمت به بررسی فرق زبان اوکراینی و روسی می پردازیم و از چندین جنبه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

فرق زبان اوکراینی و روسی از نظر حروف الفبا

این دو زبان الفبای مشابهی با هم دارند اما نمی توان آن ها را زبان های مشابه پنداشت. زبان های دیگری هم هستند که حروف الفبای مشابه با هم دارند اما دلیلی برای یکسان بودن آن ها نمی باشد. برخی از حروف الفبای اوکراینی در حروف الفبای زبان روسی وجود ندارد و همین امر به صورت برعکس نیز صادق است. 

تفاوت در واژگان

زبان اوکراینی و روسی حدود ۶۰ درصد واژگان یکسان دارند. این دو زبان ارتباط خوبی دارند و البته درک هر کدام از این زبان ها به منطقه جغرافیایی در آن کشور بستگی دارد. به عنوان مثال اوکراینی هایی که در نزدیکی روسیه ساکن هستند، می توانند بسیار راحت تر زبان روسی را متوجه شوند.

تفاوت زبان روسی و اوکراینی

شباهت در نوشتار

این دو زبان الفبای یکسانی دارند و به همین دلیل در فرایند نوشتاری می توان آن ها را درک نمود و تنها چند تفاوت جزئی بین آن‌ها وجود دارد. در واقع روس ها می توانند به راحتی متن های اوکراینی را مطالعه نمایند و در این کار مشکلی نداشته باشند. در واقع بابد گفت که این دو زبان حدود هشتاد درصد شباهت در نوشتار دارند‌. 

فرق زبان اوکراینی و روسی از نظر گرامر

علیرغم شباهت در نوشتار این دو زبان، تفاوت های در بخش نکات گرامری در آن ها مشاهده می شود که هنگام آموزش زبان روسی و اوکراینی کاملا مشهود هستند. 

تفاوت در تلفظ کلمه ها

فرق زبان اوکراینی و روسی از نظر تلفط کاملا مشخص است‌. البته افرادی که غیر بومی هستند و با این زبان آشنا نیستند تشخیص این تفاوت ها مشکل است و گاهی این دو زبان را یکسان می دانند‌. البته این دو زبان تقریبا مشابه هستند و افرادی که این زبان ها را می شناسند می توانند این مسئله را متوجه شوند.

در زبان اوکراینی صامت های نرم بیشتری وجود دارد و می توان گفت که این زبان بیشتر آوایی است‌. با این وجود باید گفت که این دو زبان از برخی جنبه ها با هم تداخلاتی دارند اما تفاوت های زیادی هم بین آن ها مشاهده می شود‌.

زبان مردم‌ اوکراین چیست؟

پس از بیان فرق زبان اوکراینی و روسی، قصد داریم قدری در مورد زبان مردم اوکراین صحبت نماییم. زبان رسمی مردم در کشور اوکراین، زبان اوکراینی می باشد. همان گونه که در ابتدای این مقاله گفته شد، این زبان از خانواده زبان های هند و اروپایی می باشد و در واقع از شاخه شرقی گروه زبان های اسلاوی می باشد.

زبان مردم‌ اوکراین چیست؟

هنگام آموزش زبان اوکراینی میاموزید که این زبان شباهت های زیادی با زبان لهستانی و اسلواکی دارد. بسیاری این زبان را با زبان کشور روسیه یکسان می دانند در صورتی که علیرغم شباهت های بین این دو زبان، تفاوت های زیادی نیز وجود دارد که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم. الفبای زبان اوکراینی، سیریلیک است. در شهر کیف هر دو زبان روسی و اوکراینی استفاده می شود. جمعیت زیادی در بخش شمالی و مرکزی کشور اوکراین به زبان روسی صحبت می نمایند.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران