قید تکرار در فرانسه | آموزش انواع قید تکرار در زبان فرانسوی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 312
قید تکرار در فرانسه

در این مقاله به موضوع قیدهای تکرار در زبان فرانسه می پردازیم. قید ها در زبان فرانسه از اهمیت زیادی در گرامر برخوردار هستند و باید برای استفاده صحیح از آن ها آموزش ها به صورت کاملا اصولی پایه ای صورت بگیرد. از این رو آموزشگاه زبان ملل به واسطه کارشناسان و اساتید برجسته خود، این مقاله را به قید های تکرار اختصاص داده است و نکات مربوطه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

قید چیست؟

قبل از این که با قیدهای تکرار در زبان فرانسه آشنا شویم، بهتر است مفهوم قید به صورت کلی را بدانیم. قید ها در جمله قرار می گیرند که توصیف خوبی برای فعل باشند‌. پس باید گفت که قید ها چیزی در مورد فعل جمله برای ما توضیح می دهند.

مطالعه بیشتر: جایگاه قید در زبان فرانسه

به عنوان مثال در زبان فارسی می گوییم: او به سرعت رانندگی می کند. در این جمله فعل ما «رانندگی کردن» است. همان گونه که مشاهده می نمایید عبارت «به سرعت» در مورد نحوه رانندگی کردن توضیح می دهد. پس باید گفت که این واژه همان قید می باشد.

البته در برخی موارد قید ها می توانند در جمله صفت ها را نیز توصیف نمایند‌. در زبان فرانسه چندین نوع قید وجود دارد. وظیفه آن عا توصیف فعل جمله، صفت و یا قید دیگر می باشد. در این مقاله انواع قید تکرار در زبان فرانسه را به شما عزیزان آموزش می دهیم. 

آموزش زبان فرانسه آنلاین

قیدهای تکرار در زبان فرانسه

در آموزش زبان فرانسه میاموزید که قیدهای تکرار در زبان فرانسه برای این در جمله به کار می روند که نشان دهند یک اتفاق هر چند وقت یک بار رخ خواهد داد. به عنوان مثال دو نوع قید تکرار را برای شما داریم. قید تکرار " encore " به معنای « دوباره » در جمله به کار می رود. اما قید تکرار " rarement " معنای « به ندرت » دارد. در ادامه مثال هایی از قیدهای تکرار در زبان فرانسه برای شما می آوریم.

قید تکرار در فرانسه

De moins en moins de + nom

Tu as moins en moins d' argent. 
تو پول کم تری ( کم تر و کم تر ) داری.
نوع دیگر قید تکرار با این فرمول است.

مطالعه بیشتر: ساختار جمله در زبان فرانسه

انواع قید تکرار در فرانسه

De plus en plus de + nom

Pourquoi a- t - elle de plus en plus de travail؟
چرا آن خانم بیش تر و بیش تر کار دارد؟ 
فرمول بعد برای قید تکرار در فرانسه:

 

معرفی انواع قید تکرار در زبان فرانسه

Verbe + de plus en plus.

Ils changent de plus en plus. 
آن آقایان بیش تر و بیش تر تغییر می کنند.

مطالعه بیشتر: افعال حرکتی در زبان فرانسه

Verbe + de plus en plus.

De moins en moins + adverbe 

Il dort de moins en moins longtemps. 
آن آقا کم تر و کم تر می خوابد. 

 

Verbe + de plus en plus+ adverbe 

Verbe + de plus en plus+ adverbe 

Elle marche de plus en plus vite. 
آن خانم بیش تر و بیش تر تند راه می رود. 

همان گونه که مشاهده می فرمایید چند نوع از قیدهای تکرار در زبان فرانسه را برای شما عزیزان توضیح دادیم. با یادگیری این قیدها می توانید جمله های بسیار زیبا و جذاب ساخته و بدون تردید این امر تسلط شما بر زبان فرانسه را افزایش داده و همچنین اعتماد به نفس شما را بیشتر می کند.

مطالعه بیشتر: ضمایر پرسشی در زبان فرانسه

برای این که بتوانید در مورد موضوعات مخالف متن بنویسید یا صحبت کنید، مطمئنا باید با تمام جزئیات زبان فرانسه آشنا باشید. قید ها در هر زبانی از جمله زبان فرانسه اهمیت بسیار زیادی دارند و می توان گفت که از نکته های مهم و پایه ای در گرامر به شمار می رود. پس در فرایند یادگیری این زبان حتما در مورد انواع قید تمرین و تکرار را در برنامه خود قرار دهید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران