گرامر زبان فرانسه

گرامر زبان فرانسه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/27 1015 زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرامر زبان فرانسه

گرامر زبان فرانسه را به آسانی یاد بگیرید. همه زبان هایی که در سراسر جهان به کار می روند، داری یکسری قواعد و اصولی هستند که به ما در ساخت جملات طولانی تر کمک می کنند. یادگیری گرامر بخش ضروری یادگیری هر زبان جدید است. آموزش زبان فرانسه نیز این قضیه مستثنی نیست. زمانی که شروع به یادگیری زبان فرانسوی می کنید، زمان زیادی از شما صرف یادگیری قواعد دستور زبان فرانسه خواهد شد. اکثر افراد از یادگیری این قواعد واهمه زیادی دارند. اما زمانی که به شیوه ای درست آموزش زبان فرانسوی را فرا بگیرید متوجه خواهید شد که آنقدرها هم ترسناک نیست. در ادامه این مطلب از آموزشگاه زبان ملل مطالبی درباره گرامر زبان فرانسه بیان خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

گرامر زبان فرانسوی چقدر دشوار است؟

بسیاری از مردم زبان فرانسوی را بر دیگر زبان ها ترجیح می دهند؛ زیرا گرامر این زبان به نسبت سایر زبان ها ساده تر است. اما باید به خاطر داشت که تسلط بر آن، درست همانند هر مهارت دیگری لازمه تکرار و تمرین است. ممکن است شما با برخی از جنبه های دستور زبان فرانسوی مشکل داشته باشید و برخی دیگر را نیز به آسانی فرا بگیرید. جالب است بدانید که بسیاری از نکاتی که به راحتی به آن ها تسلط پیدا می کنید، به دلیل شباهت زیاد به زبان هایی است که از قبل آن ها را فرا گرفته اید. نباید فراموش کنید که همه افراد به طور یکسان بر این زبان تسلط پیدا نمی کنند؛ بنابراین بخش هایی از گرامر زبان فرانسوی که برای شما به آسانی درک می شود ممکن است برای فرد دیگری بسیار سخت باشد.

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

آیا گرامر فرانسه مشابه انگلیسی است؟

بله! گرامر فرانسوی از بسیار جهات مشابه با گرامر انگلیسی است که برقراری ارتباط بین دو زبان را بسیار آسان تر می کند. هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی دارای بخش های یکسانی از گفتار هستند مانند فعل، ‌اسم، ضمایر، صفت و حروف اضافه. اما گرامر این زبان تفاوت های بسیاری با زبان انگلیسی دارد.

شاید شنیده باشید که زبان فرانسوی زبان جنسیتی است، بدین معنا که هر اسم دارای طبقه بندی جنسیتی می باشد. بنابراین جنسیت نیز در زبان فرانسوی بر صفت های فرانسوی تاثیر می گذارد. به طوری که باعث تغییر قسمت پایانی می شود تا با جنسیت و تعداد اسم هایی که به آن ها ارجاع می دهند، مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این موارد، موضوع افعال فرانسوی نیز از دیگر جنبه های تفاوت این دو زبان به شمار می رود. افعال فرانسوی مزدوج هستند،‌ به این معنا که انتهای افعال مطابق با قوانین خاصی تغییر می کند. زبان فرانسه برای انگلیسی زبانان تا حدودی یک مفهوم بیگانه است.

شاید به همین خاطر است که اکثریت افراد این زبان را زبانی سخت به شمار می آورند. اما تفاوت زبان فرانسه با زبان انگلیسی به همینجا ختم نمی شود و یکی دیگر از تفاوت ها این است که املای برخی از اشکال جمع متفاوت با حالت مفرد آن است. یادگیری این مورد به نسبت سایرین شاید کمی سخت به نظر برسد؛ زیرا همه اشکال منحصرا از قواعد خاصی پیروی نمی کنند. بدین ترتیب می توان با تمرین و تکرار آن به سادگی آن را فرا گرفت.

یادگیری گرامر زبان فرانسه

معرفی 3 منبع مؤثر جهت یادگیری و آموزش گرامر زبان فرانسه

تنها خواندن و حفظ قواعد دستور زبان فرانسه کافی نیست. بلکه شما باید محتواهای زیادی را ببینید و بشنوید تا بتوانید به خوبی با روندی ساده و لذت بخش تر این زبان را فرا بگیرید. در این بخش چند منبع برای شنیدن گرامر فرانسوی در زمینه های واقعی پیشنهاد شده است که می تواند فراگیری و یا حتی آموزش زبان فرانسوی را بسیار لذت بخش کند. این منابع عبارتند از:

اخبار فرانسه

گوش سپردن و حتی تماشای ایستگاه های خبری فرانسوی یک راه حل فوق العاده برای تمرین دستور زبان فرانسه به شمار می رود. همچنین می تواند تمرینی باشد تا سطح خود را ارزیابی کنید.

شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد و در فهمیدن مفهوم اخبار کمی مشکل داشته باشید. اما به شما این اطمینان را می دهم که با تکرار این روند و تمرکز و دقت بر روی آن می توانید به طور قابل توجهی پیشرفت داشته باشید.

مطالعه بیشتر: قید تکرار در فرانسه

برنامه فلوئنت یو

برنامه FluentU ویدیوهای معتبر فرانسوی مانند تریلرهای فیلم، بخش های خبری و یا گفتگو های الهام بخش را نشان می دهد. قابلیتی که این برنامه را از سایر نمونه های موجود منحصر به فرد می کند، این است که این ویدیوها با زیرنویس همراه هستند و هنگامی که موس را روی هر کلمه می برید می توانید تعریف مشخص و کاملی از آن را مشاهده کنید.
اطلاعات فوق العاده این برنامه در زمینه دستور زبان هر کلمه بسیار مفید است. همچینین می توانید کلمات را به عنوان فلش کارت ذخیره کنید و جملات نمونه را بخوانید یا نمونه کلیپ هایی را از ویدیوهای دیگر که حاوی کلمات مربوطه هستند، تماشا کنید. نمونه هایی که مشاهده خواهید کرد، مختص آن شکل از کلمه خواهند بود. برای مثال اگر زمان خاصی را تمرین می کنید یا قصد مطالعه اسامی جمع یا جنسیت را دارید، می توانید نمونه هایی را در متن مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات انگلیسی

پادکست ها

اساتید برجسته همواره گوش دادن به انواع پادکست را به زبان آموزان پیشنهاد می دهند. آموزش گرامر زبان فرانسوی نیز می تواند با به کار بردن و استفاده از این روش بسیار شیرین تر و خاطره انگیز تر شود. پادکست های متنوعی در زمینه های متفاوت و در زبان های مختلف وجود دارند. پیدا کردن موضوعات جذاب منطبق با هر سلیقه ای در زمینه پادکست بسیار آسان است. پادکست راهی است که می توان تنها با گوش سپردن به آن سطح خود را ارتقاء دهید. برای فرا گرفتن زبان فرانسوی شما می توانید پادکست های ساخته شده برای زبان آموزان را بیابید و یا اینکه به پادکست های ساخته شده برای افراد بومی گوش دهید.

زمان های مختلف افعال در زبان فرانسه

افعال در زبان فرانسه

کاربردهای زمان حال در زبان فرانسه

ساخت حال ساده در زبان فرانسه، شباهت زیادی به زمان حال در زبان انگلیسی دارد. از این ساختار می توان در شرایط گوناگونی استفاده کرد. به مثال های زیر توجه کنید:
•    بیان حقایق عمومی، واقعیت ها، توضیح شرایط در زمان حال.
Le garçon s'appelle Michel. 
پسر مایکل نام دارد.
•    بیان عملی که یک بار یا چند بار در زمان حال استفاده می شود.
Michael va à l'école tous les jours. 
مایکل هر روز به مدرسه می رود.
•    عملی که هرگز در زمان حال انجام نمی شود.
Michael ne va jamais à l'école. 
مایکل هرگز به مدرسه نمی رود.
•    نشان دادن زمان انجام فعالیت.
Il joue au football depuis trois ans. 
 او سه سال است که فوتبال بازی می کند.

•    بیان فعالیتی که در زمان حال، برای آینده برنامه ریزی می شود.
            Michael a un match important mardi prochain. 
           مایکل سه شنبه آینده یک بازی مهم دارد.    

کاربرد زمان گذشته ساده در زبان فرانسه

زمان گذشته ساده در زبان فرانسه به بیان رخدادهایی می پردازد که در زمان گذشته اتفاق افتاده اند. زمان حال ساده معمولا در فرم نوشتاری زبان فرانسه استفاده می شود و در زبان محاوره ای رایج نیست. به مثال های زیر توجه کنید:
•    کار یا فعالیت تکمیل شده در زمان گذشته.
L'année dernière, je suis allé à Paris.               
            سال گذشته من به پاریس رفتم.
•    بیان اتفاقات پی در پی در زمان گذشته.
Michael a fait du vélo de Brest à Saint-Marc, puis a visité Saint-Marlow.
مایکل، با دوچرخه از برست تا سنت مارکو رفت و سپس سنت مارلو را سیاحت کرد.
•    بیان یک فعالیت که یک اتفاق تمام شده در زمان گذشته را توصیف کرده است.  
Pendant mon séjour à Paris, j'ai pris beaucoup de photos.               
در طول مدتی که در پاریس بودم، عکس های زیادی گرفتم. 

کاربردهای زمان آینده ساده

زمان آینده ساده در زبان فرانسه برای بیان گمان نسبت به آینده و یا اشاره به اتفاق در آینده استفاده می شود. مهم ترین کاربردهای زمان حال ساده در قسمت زیر آورده شده است. به مثال های زیر توجه کنید:
•    بیان برنامه برای آینده.
je rangerai la maison demain. 
فردا خانه را مرتب خواهم کرد.
•    پیش بینی برای زمان آینده.
L'équipe de France ira aux championnats du monde. 
تیم ملی فرانسه به مسابقات جهانی خواهد رفت.
•    استفاده ازعبارات شرطی .
Si nous pratiquons ensemble, nous gagnerons. 
اگر با هم تمرین کنیم، برنده خواهیم شد.
سخن پایانی 
موسسه آموزشی زبان های خارجه ملل با بیش از ۲۰ سال سابقه با همکاری جمعی از اساتید برجسته و با سابقه فعالیت دارد. این آموزشگاه با استفاده از متدهای آموزشی نوین در تمامی گروه های سنی اقدام به برگزاری کلاس هایی با کیفیت کرده و توانسته است رضایت مندی زبان آموزان را از آموزش زبان فرانسه و دیگر زبان ها به همراه داشته باشد.


 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (10 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران