15 بهترین آهنگ های فرانسوی برای تقویت زبان فرانسه + دانلود

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 3381
بهترین آهنگ های فرانسوی برای تقویت زبان فرانسه

گوش دادن به آهنگ های فرانسوی راهی است برای یادگیری بهتر زبان فرانسه و مطمئنا دامنه لغات را بالا برده و تلفظ را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل تعدادی از آهنگ های فرانسوی برتر را به شما معرفی می کنیم. 

آیا زبان فرانسه سخت است؟

برخی تصور می کنند که زبان فرانسه زبانی مشکل است و یادگیری آن چالش های زیادی برای زبان آموزان به همراه دارد. اما در واقع این طرز فکر کاملا اشتباه است. شاید دلیل مهمی که برخی این زبان را مشکل می دانند و از نیمه راه بر می گردند، متدهای اشتباه آموزشی باشد. این گونه است که زبان آموزان دلسرد شده و راه را ادامه نمی دهند.

این اطمینان را به شما می دهیم که یادگیری این زبان اگر با تکنیک ها و متدهای درست همراه باشد، کاری بسیار لذت بخش خواهد بود‌. گوش‌ دادن به آهنگ های فرانسوی روشی است که به یادگیری سرعت بیشتری می بخشد. 

آموزش زبان فرانسه

آهنگ Love Story

این آهنگ با نام Love Story یا داستان عشق، اثر خواننده معروف فرانسوی آدیلا سدرایا می باشد که با نام هنری ایندیلا معروف است. این خواننده متولد پاریس است و مادربزرگ او نیز خواننده بوده است. این آهنگ ریتم ملایم و آهسته ای دارد و بیان آن کاملا واضح و مشخص است. توصیه می کنیم افرادی که در سطح مقدماتی زبان فرانسه هستند، این آهنگ را گوش دهند. 

 

آهنگ آخرین رقص Derière Danse

آهنگ آخرین رقص از آهنگ های فرانسوی بسیار معروف است که طرفداران زیادی دارد. نام دیگر این آهنگ که در واقع مردم همه با آن می شناسند دانس دانس است. سرعت این آهنگ متوسط است و کلمات به صورت واضح بیان می شود. از این رو برای زبان آموزانی که در سطح مقدماتی رو به بالاتر هستند بسیار مناسب است. 

 

 

آهنگ من می خواهم Je veux 

اهنگ Je veux یکی از معروف ترین آهنگ های فرانسوی از ZAZ است‌. به احتمال زیاد همگی این آهنگ را شنیده اید. حتی خوانندگان ایرانی نیز این آهنگ را اجرا نموده اند. نکته جالب درباره این آهنگ استفاده از کلمات و عبارات پرکاربرد است. در واقع با گوش دادن به این آهنگ شما با کلماتی آشنا می شوید که در امور روزانه بسیار استفاده می شوند. مطمئن باشید که این آهنگ کمک زیادی به تقویت زبان شما خواهد کرد. پس توصیه ما را جدی بگیرید و این آهنگ زیبا و پر مفهوم را گوش دهید. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات روزمره در فرانسه

آهنگ زیر آسمان پاریس Sous Le Ciel De Paris

این آهنگ‌ را یو مونتاند Yves Montand خواننده مشهور فرانسوی خوانده است. این خواننده اصالتا ایتالیایی است. این آهنگ یک اثر هنری و شاهکار کلاسیک است و به افرادی که به آهنگ کلاسیک فرانسوی علاقه دارند، توصیه می شود که این آهنگ را از دست ندهند‌.

آهنگ زیر آسمان پاریس Sous Le Ciel De Paris

از آن جایی که این آهنگ کلاسیک است، می توان به راحتی آن را درک نمود چون بسیار آسان و شفاف است. از این رو تمام زبان آموزان از سطح مقدماتی تا پیشرفته می توانند آن را گوش دهند‌. 

آهنگ پاپ باید همش رو فراموش کرد Tout Oublier

این آهنگ را خواننده معروف و جوان فرانسوی آنجل Angèle با همکاری Romèo Elvis اجرا نموده اند. آهنگ سبکی کاملا متفاوت دارد و ریتم آن بسیار عالی و مشخص است. آنجل خواننده این اثر در عرصه موسیقی کاملا منحصر به فرد است و کلیپ هایی دارد که بسیار متفاوت هستند و تمام محافل هنری و اهالی موسیقی توجه ویژه ای به آن دارند. 

آهنگ parler a mon pere

یکی از آهنگ های فرانسوی بسیار زیبا، آهنگ parler a mon pere است که سلن دیون آن را خوانده است. توصیه می کنیم این آهنگ را دانلود و حتما گوش دهید.

آهنگ زندگی به رنگ صورتی La Vie En Rose

آهنگ «زندگی به رنگ صورتی» یکی از مشهورترین آهنگ های فرانسوی است که ادیت پیاف Édith Piaf آن را خوانده است. این آهنگ برای زبان آموزان سطح مبتدی بسیار مناسب است چرا که خواننده آن‌ را با سرعت پایین و به صورت کاملا شمرده خوانده است. ترانه زیبای این آهنگ را خواننده آن سروده است و در وصف عشق و دست یافتن به عشق واقعی در زندگی می باشد. آهنگی بسیار رمانتیک و زیبا که مطمئنا سریع آن را حفظ می شوید. 

آهنگ II est temps از گروه KYO

اگر علاقمند به آهنگ های فرانسوی راک و پاپ هستید این آهنگ را به شما معرفی می کنیم. گروه KYO یکی از گروه های بسیار پرطرفدار در فرانسه است که سبک آن ها راک و پاپ راک است. این آهنگ نیز راک بوده و عشق و روابط صمیمانه را توصیف می کند. این گروه کارهای زیبای زیادی دارد که در صورت تمایل می توانید آهنگ های آن ها را گوش داده و اصطلاحات بسیار جالبی را در ارتباط با دنیای جوانان امروزی یاد بگیرید.

آهنگ Hanoï از Bleu Toucan

این آهنگ بسیار شاد و ریتمیک است و از آن دست آهنگ های فرانسوی می باشد که با گوش دادن به آن می توانید اصطلاحات و کلمات فرانسوی را یاد بگیرید. این آهنگ بسیار ساده و کوتاه است و چندین مصراع را تکرار می نماید. نکته مثبت این آهنگ همین تکرار کردن است که باعث می شود به راحتی متن را حفظ نمایید.

مقاله پیشنهادی: 15 کارتون و انیمیشن فرانسوی فوق العاده برای یادگیری زبان

آهنگ On était beau از Louane

اگر علاقمند به یادگیری واژه های رایج روزمره هستید، گوش دادن به این آهنگ را به شما توصیه می کنیم. اصطلاحات موجود در متن این آهنگ احساسات، شهر و عادت ها را عنوان می نماید. خواننده این آهنگ لوآن است که از شناخته شده ترین و معروف ترین خوانندگان و بازیگران فرانسه محسوب می شود.

آهنگ On-était-beau

خواننده در این آهنگ که از آهنگ های فرانسوی بسیار زیبا است درباره فکر کردن به عشق سابقش صحبت می کند و این که زندگی با عشق معنای بیشتری برایشان داشته است. زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط می توانند به راحتی این آهنگ را گوش داده و متوجه شوند، چون ساختار ساده ای دارد و تکرار می شود. 

آهنگ tourner dans le vide با صدای Silmane

با گوش دادن به این آهنگ بسیار زیبا اصطلاحات و واژه های بسیار زیبایی را درباره احساساتی مثل دلتنگی، فقدان، غم و حسرت را یاد می گیرید. این آهنگ را سلیمان خوانده که خواننده ای فرانسوی است البته او اصالتا الجزایری محسوب می شود. متن این آهنگ درباره از دست دادن یک عزیز می باشد و اوج احساس را به رخ می کشد. اما این آهنگ پیام بسیار خوبی برای همه دارد و چیزی فراتر از غم را نشان می دهد.

درسی که می توان از این آهنگ گرفت این است که با از دست دادن یکی از اعضای خانواده و عزیزان همه چیز تمام نمی شود و زندگی ادامه دارد. در این آهنگ تاکید می شود که شاید امروز آخرین روز هر شخص باشد و نباید از لذت های ساده و کوچک در زندگی دست کشید. ریتم شمرده و آرام این آهنگ آرامش خاصی دارد و احساسات پیچیده را نشان می دهد. همین ریتم باعث می شود که زبان آموزان مبتدی بتوانند به راحتی آهنگ را گوش داده و متوجه شوند. 

مقاله پیشنهادی: الفبای زبان فرانسوی

آهنگ On s'endort

این آهنگ بسیار شاد و پر انرژی است و شما را با واژه هایی درباره خواب، بی خوابی، رویا و بی قراری آشنا می سازد. آهنگ را ویلی ویلیام و کوین بون خوانده اند و گوش‌ دادن به آن خواب را از سر می پراند و انرژی زیادی می دهد. ریتم این آهنگ سرعت متوسطی دارد. افراد مبتدی و متوسط به راحتی آن‌ را متوجه می شوند. این آهنگ نیز از آهنگ های فرانسوی بسیار زیبا است که مطمئنا گوش دادن به آن برای شما جالب می باشد. 

آهنگ Je te promets

موضوع این آهنگ قول دادن و عدم قطعیت آن است. خواننده این آهنگ زاهو که اصالتی الجزایری - کانادایی دارد به شنونده این حس را القا می کند که در هر رابطه دو‌ طرف دوست دارند که اتفاقات زیادی با هم داشته باشند و به چیزهایی پایبند بمانند اما هرگز نمی توان آینده را پیش بینی کرد.

مطالعه بیشتر: بهترین سریال فرانسوی زبان

این آهنگ از جمله آهنگ های فرانسوی است که شما را با اصطلاحات و واژه های زیادی در زمینه احساسات و روابط آشنا می کند. نکته گرامری در این آهنگ درباره استفاده از زمان آینده می باشد‌. ریتم آهنگ بسیار آرام است و کلمات بسیار کاربردی در آن به کار می رود‌. افرادی که در سطح متوسط زبانی هستند به راحتی این آهنگ را متوجه خواهند شد. 

 

آهنگ Demain c'est toi با صدای ZAZ

زاز که از خوانندگان معروف و اثرگذار در عرصه موسیقی فرانسوی می باشد، در این آهنگ همدلی، شفقت، ایستادگی و آسیب پذیری در مقابل افراد دیگر را نشان می دهد.

15 بهترین آهنگ های فرانسوی برای تقویت زبان فرانسه + دانلود

نکته مهم درباره متن این آهنگ استفاده و کاربرد زمان حال ساده است. این آهنگ از آهنگ های فرانسوی بسیار خوب برای زبان آموزان سطح متوسط است.

آهنگ Foile arcadienne

اگر روزی دوست داشتید با گوش دادن به آهنگ های فرانسوی انرژی زیادی کسب کنید این آهنگ را فراموش نکنید. گروه موسیقی Arcadian با این آهنگ حال و هوای شما را کاملا تغییر می دهد. از مزیت های این آهنگ آشنایی با ریتم در زبان فرانسه است. واژه های به کار رفته در آن در زمینه موسیقی، ساز و رقص است. 

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان فرانسه

تاثیر موسیقی بر یادگیری زبان

گفتنی است که گوش دادن به موسیقی، خلاقیت و تمرکز را در انسان افزایش می دهد. در واقع باید گفت کلماتی که در موسیقی شنیده می شوند، بهتر در حافظه می مانند و در زمان لازم به راحتی یادآوری می شود‌. این تاثیر بر مغز انسان مطمئنا برای یادگیری هر زبانی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

هنگامی که شما به موسیقی های هر کشوری گوش می دهید، می توانید از آن کشور و فرهنگ و گویش آن درک بیشتری داشته باشید. در این صورت در کنار مطالب خشک کتاب ها می توانید از فرایند یادگیری زبان لذت بیشتری ببرید. آهنگ های کلاسیک فرانسوی با کلام نیز مطمئنا مسیر را برای شما هموارتر و لذت یادگیری را بیشتر می سازد. شما می توانید علاوه بر خواندن این مطلب، مقاله هفت کتاب برتر برای یادگیری زبان فرانسه را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

نکات مهم برای زمان گوش‌ دادن به آهنگ های فرانسوی

در این قسمت توصیه هایی برای شما عزیزان داریم که بتوانید حداکثر استفاده را از آهنگ های فرانسوی ببرید. هنگامی که تصمیم دارید آهنگ ها را گوش دهید، سعی کنید متن آهنگ را از قبل آماده کرده و هم زمان با گوش دادن به آن، متن را نیز نگاه کنید.

بهتر است که هم زمان و همراه با آهنگ شما هم تکرار کنید و متن را بخوانید. آهنگ ها را بارها و بارها گوش داده و سعی کنید آن ها را حفظ نمایید. معنای کلمات را پیدا کرده و روی آن ها و همچنین تلفظ کلمات دقت کنید. در ادامه آهنگ های فرانسوی زیبایی را به شما معرفی می کنیم. 

سخن پایانی

بدون شک گوش دادن به آهنگ های فرانسوی یکی از راهکارهای بسیار مهم برای پیشرفت در یادگیری زبان است. روشی که در نهایت سرگرمی و لذت دامنه لغات و اصطلاحات را در زبان آموزان افزایش خواهد داد. آموزشگاه زبان ملل به همین منظور شما را با تعدادی از آهنگ های خوب فرانسه آشنا ساخته است. با کادر مجرب ما زبان های رایج دنیا را به راحتی یاد بگیرید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (5 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران