12 پادکست انگلیسی رایگان برای تقویت لیسنینگ | سطح بندی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 423 زمان مطالعه: 5 دقیقه
پادکست انگلیسی رایگان برای تقویت لیسنینگ

گوش دادن و استفاده از پادکست انگلیسی راهکاری بسیار مهم برای یادگیری زبان و تقویت لیسنینگ و مهارت شنیداری و البته گفتاری می باشد. فرقی ندارد که زبان آموزان در چه سطحی از آموزش زبان باشند، از سطح مبتدی تا پیشرفته باید از پادکست های متنوع استفاده نمایند.

هنگام گوش دادن به این پادکست ها در کنار تلاش برای درک محتوای آن ها، بر روی لایه های عمیق معنایی نیز تمرکز کنید و سعی نمایید آن ها را به خاطر بسپارید. آموزشگاه زبان ملل در این مقاله چندین پادکست را به شما عزیزان معرفی می کند‌. امیدواریم کمک زیادی به فرایند یادگیری شما کرده باشیم. 

توضیحاتی در مورد گوش دادن به پادکست انگلیسی

اصولا در ابتدای مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، توانایی و مهارت های زبانی در حال تقویت است و امکان دارد هنگام گوش دادن به پادکست انگلیسی چیز زیادی متوجه نشوید. معمولا گوینده های پادکست ها سرعت زیادی در صحبت کردن دارند و شما در مرحله اول نمی توانید درک کاملی از آن ها داشته باشید. این امر شاید انگیزه را در زبان آموزان از بین ببرد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که پادکست ها بسیار سرگرم کننده هستند و همچنین می توانند منشا بسیار خوبی برای صحبت کردن شما با دیگران باشد. اما فراموش نکنید که انتخاب پادکست ها باید بر طبق دانش و سطح زبانی زبان آموزان باشد‌.

پادکست ها در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند و این نکته بسیار مهم می باشد. یکی از راهکارهای مهم این است که هنگام انتخاب پادکست ها، موضوعات مورد علاقه خود را در نظر گرفته و آن ها را گوش دهید. می توانید هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی در نظر گرفته و بر طبق همان موضوعات، پادکست ها را انتخاب نمایید.

مدت زمانی را که قرار است برای گوش دادن به پادکست ها در نظر بگیرید نیز اهمیت زیادی دارد. این نکات تاثیر زیادی در انتخاب پادکست مناسب برای شما دارد. ابتدا پادکست را به گونه ای گوش دهید که خلاصه آن را درک نمایید و در مرحله بعد به گونه ای به آن گوش فرا دهید که کلمات جدید را یاد گرفته و دامنه لغات شما گسترش پیدا کند. همیشه این فرصت را به خودتان بدهید که پادکست ها را به خوبی درک کنید و برای این کار بهتر است هر کدام را چندین بار گوش دهید. در ادامه تعدادی از بهترین پادکست های انگلیسی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بدون اینترنت

پادکست انگلیسی مناسب افراد مبتدی

در این قسمت از مقاله تعدادی پادکست انگلیسی را برای شما عزیزان داریم که برای افرادی که در سطح مبتدی قرار دارند مناسب می باشد. این پادکست ها سرعت کمتری دارند و تلفظ آن ها بسیار واضح تر می باشد. اصطلاحات مهمی نیز در این پادکست ها وجود دارد و همچنین نکات گرامری نیز به صورت کاملا ملموس آموزش داده می شود. درک واژه های مورد استفاده در این پادکست ها بسیار آسان تر است. 

✔ The English We Speak

در این پادکست می توانید اپیزودهای سه دقیقه ای را گوش دهید و با اصطلاحات و عبارت های مختلف آشنا شوید. لینک دانلود این پادکست انگلیسی را برای شما عزیزان قرار داده ایم. 

>>> لینک دانلود پادکست
بهترین پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ

✔ Pod English Business

برای آشنایی با محیط های حرفه ای می توانید این پادکست را گوش دهید. در هر قسمت از این پادکست این فرصت را دارید که با آزمون ها و درس های مربوطه آشنا شوید. برای دسترسی به این پادکست لینک‌ زیر را کلیک نمایید. 

>>> لینک دانلود پادکست

 Pod English Business بهترین پادکست برای تقویت لیسنینگ

✔  Luke's English Podcast

گوینده این پادکست لوک، معلم و استنداپ کمدین است که شما را با دستور زبان و لغت های جدید آشنا می کند. لینک زیر راه استفاده شما از این پادکست می باشد. 

>>> لینک دانلود پادکست
پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ سطح مبتدی

✔ Minute Grammar

آموزش نکات گرامری زبان انگلیسی و سایر موضوعات توسط این پادکست انگلیسی بسیار ساده و قابل فهم است. برای دانلود این پادکست فوق‌العاده کافی است روی لینک زیر کلیک کنید. 

>>> لینک دانلود پادکست

پادکست های مناسب برای سطوح متوسط و پیشرفته

در این قسمت از مقاله، پادکست هایی را معرفی نموده ایم که برای زبان آموزان سطوح متوسط یا پیشرفته بسیار مناسب هستند. 

✔ پادکست های زبان مستر

سایت فارسی زبان مستر که لینک آن را در ادامه مشاهده می نمایید، پادکست های انگلیسی متنوعی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.‌

>>> لینک دانلود پادکست ها

✔ A Way with Words

این پادکست انگلیسی به گونه ای طراحی شده است که در آن میزبان های بسیار سرزنده به سوال های اشخاصی که تماس می گیرند گوش فرا داده اند‌. همچنین ماهیت کلمه ها و عبارت های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با کلیک کردن لینک زیر، پادکست را خواهید داشت. 

>>> لینک دانلود پادکست


A Way with Words
 

✔ Unlocking Us

در این پادکست انگلیسی موضوعات روانشناسی مطرح شده است. نویسنده این پادکست برنی براون است و ایده ها و‌ تجربه های زیادی را مورد بررسی قرار خواهد داد. لینک زیر را کلیک و از پادکست استفاده نمایید. 

>>> لینک دانلود پادکست


پادکست Unlocking Us
 

✔ Dare to Lead

این پادکست جذاب نیز اثر برنی براون است. این نویسنده در مورد موضوع رهبری صحبت خواهد کرد. راه استفاده از این پادکست لینک زیر است. 

>>> لینک دانلود پادکست

✔ Hidden Brain

در این پادکست برای کشف الگوهای رفتاری و روابط اجتماعی، علم و داستان گویی با هم ترکیب شده اند. لینک زیر را کلیک کرده و پادکست را دانلود فرمایید. 

>>> لینک دانلود پادکست


بهترین پادکست های انگلیسی برای سطح پیشرفته
 

✔ Ten Percent Happier

با گوش دادن به این پادکست انگلیسی می توانید تمام جنبه های خوشبختی را بررسی نموده و ذهن خود را آموزش دهید تا با غلبه بر موانع خوشبختی و شاد بودن، زندگی بسیار خوبی را به ارمغان آورد. برای رسیدن به این هدف کافی است لینک زیر را فشار دهید. 

>>> لینک دانلود پادکست

✔ Stuff You Should Know

در این پادکست هیچ موضوعی ممنوع نیست و در تمام زمینه ها گفت و گو خواهد شد. لینک دانلود را می توانید کلیک نمایید. 

>>> لینک دانلود پادکست


پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ رایگان
 

✔ Super Soul

این پادکست در مورد برنامه ای به همین نام از اپرا وینفری می باشد. پس پیشنهاد می کنیم که این پادکست انگلیسی را از دست ندهید‌. در این پادکست با نویسندگان، روشنفکران و رهبران فکری گفت و گو می شود. لینک دانلود را در ادامه برای شما قرار خواهیم داد. 

>>> لینک دانلود پادکست

خدمات پیشنهادی: آموزش آنلاین زبان انگلیسی

مزایای گوش دادن به پادکست برای تقویت لیسنینگ

بدون تردید گوش دادن به پادکست انگلیسی یکی از راهکارهای مهم برای یادگیری هر چه بهتر این زبان است. برای تقویت مهارت های شنیداری و همچنین گفتاری می توانید این پادکست ها را با توجه به علاقه خود دانلود و گوش دهید. مهم ترین مزیت این پادکست ها تقویت مهارت شنیداری می باشد. اگر در مورد درک پادکست ها با مشکل مواجه می شوید، می توانید متن آن ها را پیدا کرده و زمانی که قدری با آن آشنا شدید، چندین بار به آن گوش دهید.

نکته مهم دیگر این است که دامنه لغات شما به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. چندین مرتبه پادکست انگلیسی را گوش داده و لغات جدید را یادداشت نمایید. گفتنی است که شما می توانید از این طریق نکات گرامری را یاد گرفته و این مسئله باعث می شود که بتوانید جمله های بسیار درستی را بنویسید. نکته مهم این است که یادگیری نکات گرامری از این طریق بسیار فراگیرتر خواهد بود‌.

همچنین نوع تلفظ کلمه ها نیز آموزش داده می شود و این کمک بزرگی برای شما خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های گوش دادن به این پادکست ها این است که سرعت خواندن در شما تقویت خواهد شد و شما قادر خواهید بود مطالب را بهتر و راحت تر درک نمایید. در صورتی که قصد دارید زبان انگلیسی را به طور خودآموز یاد بگیرید، گوش دادن به پادکست ها را حتما در برنامه آموزشی خود قرار دهید.

پادکست ها در هر زمان و مکانی قابل استفاده می باشند و همین امر کمک زیادی به یادگیری زبان انگلیسی خواهد کرد. شما می توانید موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب نموده و گوش فرا دهید. این پادکست ها راه فراگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی خواهد بود.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران