10 پادکست زبان ترکی استانبولی + ترجمه فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/28 763
پادکست زبان ترکی استانبولی

گوش دادن پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی یکی از راهکارهای بسیار مهم و کاربردی برای یادگیری این زبان شیرین و جذاب است. مزیت پادکست ها در این است که در موضوعات مختلف وجود دارند و این امکان برای شما فراهم خواهد شد که با توجه به سلیقه خود پادکست را انتخاب نموده و پس از دانلود گوش دهید. در این پادکست ها دنیایی از لغات و اصطلاحات وجود دارد و شما در مقابله با این دریای عظیم می توانید دامنه لغات خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید. آموزشگاه زبان ملل در این مقاله و به جهت آشنایی شما با این پادکست ها، چندین نمونه را تقدیم خواهد کرد. 

بهترین پادکست ها به زبان ترکی استانبولی همراه با ترجمه فارسی

برای این که در مسیر آموزش زبان ترکی استانبولی تمام موانع را از سر راه خود بردارید و با تمام چالش ها مقابله کنید، باید تکنیک ها و متدهای نوین و کاربردی را به کار ببرید. گوش دادن به پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی یکی از بهترین راهکارها برای این منظور است. شما باید دامنه لغات خود را به قدری بالا ببرید که بتوانید جمله های زیبایی را بسازید و با این کار اعتماد به نفس خود را نیز بالا ببرید. در این پادکست ها شما با لهجه و طرز بیان صحیح لغت ها آشنا خواهید شد. اکنون می توانید دو نمونه از این پادکست ها را مطالعه بفرمایید. 

پادکست MEVLANA TÜRBESİ

Mevlana Celaleddin Rumi İslam ve Batı dünyasında tanınmış, şair ve düşünce adamıdır. 
Mevlana' nın sözleri ve yaşamı dünyaca meşhurdur. 
Konya şehrindeki Mevlana Türbesi Selçuklu mimarisinin en güzel örneklerinden biridir. Türbe, Mevlana Müzesi olarak da bilinir. 
Türbedeki mistik havayı hissetmek için dünyanın her yerinden burçok zitaretçi gelmektedir. 
Mevlana' nın ölüm yıldönümü 17 Aralık' ta Konya' da Şeb-i Arus törenleri yapılmaktadır. 
Bu törenlerde Mevlana anılmakta ve sema ayinleri gibi birçok etkinlik düzenlenmektedir. 
Bu ayinlerde semazenleri izlemek mümkündür. 
==> مقبره مولانا 
مولانا جلال الدین رومی یکی از شاعران و متفکران رومی در دنیای اسلام و غرب است. 
زندگی و سخنان مولانا در دنیا مشهور می باشد. 
مقبره مولانا یکی از زیبا ترین معماری های سلجوقی در شهر کنیا می باشد. این مقبره همچنین به عنوان موزه مولانا نیز شناخته می شود. 
همیشه تعداد زیادی بازدید کننده از سر تا سر دنیا، برای مشاهده حال و هوای معنوی و اسرار آمیز داخل این مقبره، به این مکان می آیند. 

مطالعه بیشتر: شباهت زبان ترکی و انگلیسی

در کنیا هر ساله در تاریخ ۱۷ دسامبر در سالگرد فوت مولانا، مراسم شب آروس را برگزار می کنند. 
در این آیین می توان مراسم رقص شما را مشاهده نمود. 
واژه های مهم و کلیدی این پادکست:
Türbe: مقبره
Şair : شاعر 
Tanınmış: شناخته شده، مشهور 
Örnek: نمونه، مثال
Düşünce adamı: متفکر
Yıldönümü: سالگرد 
Tören : مراسم، جشن 
Ziyaretçi: بازدید کننده 
Düzenlenmek: برگزار شدن 


بهترین پادکست های زبان ترکی استانبولی
 

*****************

پادکست KAPALI ÇARŞI

İstanbul'da iki kapalı çarşı vardır. Biri Mısır Çarşısı, diğeri ise Kapalı Çarşı' dır. Mısır Çarşısı' nda daha çok yiyecek maddeleri var. Burada turistlerin ilgisini çeken en ilginç şey tarihi baharatçılardır. Burada çok çeşitli baharatlar satılmaktadır. Kapalı Çarşı ise hem büyüklüğü hem de çok çeşitli mağazalarıyla turistleri şaşırtır. Burada kuyumcular, antikacılar, bakırcılar, halıcılar ve bir sürü başka mağaza vardır. Hiçbir turist burada kendisini yabancı hissetmez, çünkü satıcıların hemen hemen çoğu en az bir yabancı dili az da olsa konuşabilir. Buradaki esnaflar Fransızcadan Rusçaya, Farsçadan Japoncaya kadar birçok dili konuşurlar. 
1954 yılında Kapalı Çarşı' da bir yangın çıkmış ve yangından sonra çarşı büyük bir hasar görmüş ve birçok dükkân değişmiştir. 
Kapalı Çarşı 1987 yılında istanbul Güzel Sanatlar Akademisi' nin en yetenekli öğrencileri tarafından restore edilmiştir. 
==> بازار سر پوشیده 
در شهر استانبول دو بازار سر پوشیده وجود دارد. یکی از آن ها میسیر چارشیسی و دیگری کاپالی چارشی است. در بازار میسیر چارشیسی بیشتر مواد غذایی وجود دارد. در این بازار جالب ترین چیز ها برای توریست ها ادویه فروشی ها می باشد. ادویه های بسیار متفاوتی در این جا به فروش می رسد.

مطالعه بیشتر: سلام به ترکی

و اما بازار کاپالی چارشی نیز هم به دلیل بزرگی و هم به خاطر مغازه های مختلفش نظر بسیاری از توریست ها را به خود جلب می کند. در این بازار، جواهر فروشی ها، عتیقه فروشی ها، مسگرها، فرش فروشی ها، دمپایی فروشی ها و مغازه های هدیه فروشی وجود دارد. هیچ توریستی در این بازار احساس غریبی نمی کند، چرا که تقریبا تمام فروشندگان دست کم یک زبان خارجی را، حتی خیلی کم، صحبت می نمایند. مغازه دارهای این بازار زبان های مختلفی از جمله بلغاری تا صربی، فنلاندی تا ژاپنی را صحبت می کنند. 
در سال ۱۹۵۴ آتش سوزی بزرگی در کاپالی چارشی اتفاق افتاد و پس از آن بسیاری از مغازه ها تغییر پیدا کردند. 
در سال ۱۹۸۷، دانشجویان آکادمی هنرهای زیبا ذر دانشگاه استانبول، بازار کاپالی چارشی را بازسازی نمودند. 
واژه های مهم و کلیدی پادکست 
Çarşı: بازار 
Baharat: ادویه 
Kuyumcu: جواهر فروشی
Antika: عتیقه 
Bakır: مس 
Halı: فرش
İlgi çekmek: جلب توجه کردن
Yangın: آتش سوزی
Güzel Sanatlar: هنرهای زیبا
Restore etmek: بازسازی کردن

مطالعه بیشتر: انواع زبان ترکی


بهترین پادکست زبان ترکی استانبولی
 

سایر پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

اکنون شما را با تعدادی از پادکست های بسیار خوب برای یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا خواهیم کرد. شما می توانید در انتخاب پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی با توجه به سلیقه خود تصمیم بگیرید. 

3. Turkish Class 101

این پادکست از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهد و در هر قسمت از آن می توانید اطلاعات بسیار خوب زبانی و نکات بسیار جالب در زمینه فرهنگ این کشور را گوش دهید. همه زبان آموزان در هر سطح و دانش زبانی که باشند این فرصت را دارند که از این پادکست نهایت استفاده را داشته باشند. در قسمت از پادکست را می توان در مدت زمان تقریبا ۷ دقیقه گوش داد.

مقاله پیشنهادی: آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز + نکات کلیدی

4. Learn Turkish with LinguaBoost

این پادکست را افراد بومی تهیه نموده اند و البته تمام مطالب آن به صورت ترجمه وجود دارد. هر بخش از این پادکست در مورد موضوعی خاص است و اطلاعات مهمی را در اختیار زبان آموزان و علاقمندان قرار می دهد. بیان این پادکست بسیار ساده است و کلمات مهم و کاربردی در زبان ترکی استانبولی را با تاکید بیشتری بیان می کند و روی آن ها تمرکز می نماید. 

5. Fluent In Turkish

اگر در فرایند آموزش زبان ترکی استانبولی در دوره مبتدی قرار دارید، پیشنهاد می کنیم که این پادکست را حتما مورد استفاده قرار دهید. در این پادکست تعداد محدودی از بخش های مختلف قرار دارد اما نکته مهم این است که واژگان و اصطلاحات اولیه و بسیار کاربردی در این پادکست آموزش داده می شود. همچنین شما می توانید نکات گرامری را نیز در این پادکست یاد بگیرید. شما این فرصت را دارید که شیوه سلام و احوالپرسی را در زیان ترکی استانبولی یاد بگیرید. 


پادکست Fluent-In-Turkish
 

6. Let's Learn Turkish

شخصی که این پادکست را میزبانی می کند، یک ترک زبان است که البته آن را با همکاری یکی از دوستان اسپانیایی خود تهیه نموده است. در هر قسمت از این پادکست می توانید موضوع جداگانه ای را دنبال کنید و همچنین نکات گرامری را با زبان بسیار ساده یاد بگیرید. البته با پیشرفت و بالا رفتن سطح پادکست موضوعات آن هم قدری مشکل تر خواهد شد. به طور میانگین هر کدام از بخش های این پادکست حدود چهار دقیقه به طول می انجامد. 

مقاله پیشنهادی: شباهت زبان ترکی و انگلیسی + کلمات مشترک

پادکست ترکی استانبولی سطح a1

از آن جایی که ایرانی ها تمایل زیادی به مسافرت و مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، یادگیری این زبان طرفداران زیادی پیدا کرده است. امروزه روش های بسیار نوین برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و سایر زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد. گوش دادن به پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی یکی از راه های بسیار مهم و کاربردی برای این کار است. در ابتدای این مقاله در مورد مزیت های این پادکست ها زیاد صحبت کردیم. افرادی که در دوره مبتدی آموزش این زبان قرار دارند، می توانند از طریق پادکست ها پیشرفت زیادی در این مسیر داشته باشند. شما با دانلود کردن پادکست های مناسب با سطح و دانش زبانی خود این فرصت را دارید که از طریق گوشی خود در هر زمان و مکانی آن ها را گوش دهید. در این بخش از مقاله شما با چند پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی در سطح a1 آشنا خواهید شد. سه تا از بهترین پادکست ها را در قسمت قبل توضیح داده ایم که شامل موارد زیر هستند: 

  • Turkish Class 101
  • Let's Learn Turkish
  • Fluent In Turkish
  • Learn Modern Turkish

این پادکست آموزش زبان ترکی استانبولی یک مکمل بسیار عالی برای یادگیری این زبان محسوب می شود. در واقع این مجموعه صوتی دارای اپیزودهای محدودی است که شما را با این زبان بیش تر آشنا می سازد. در این پادکست نکات دستوری و گرامری مهم و صرف فعل ها را یاد می گیرید.

همچنین در این پادکست می توانید با تاریخ و فرهنگ کشور ترکیه نیز آشنا شوید. شما نکات مهم را در مورد مهارت های زبانی مثل خواندن، مهارت گفتاری و درک مطلب یاد خواهید گرفت و آن ها را تقویت خواهید کرد. شما برای یادگیری هر چه بهتر زبان ترکی استانبولی باید به دنبال تقویت مهارت های زبانی خود باشید پس این فرصت را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی: آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران