تفاوت ms و mrs

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 235
تفاوت ms و mrs

بسیاری از افراد نمی توانند تفاوت ms و mrs را در زبان انگلیسی متوجه شوند و در شرایط مختلف نمی دانند کدام یک را باید استفاده نمایند. این لقب های زنانه در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارند و در صحبت و کلام روزانه زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. با یادگیری تفاوت این لقب ها و استفاده درست از آن ها می توانید به خانم ها به درستی احترام بگذارید. در ادامه این مقاله از آموزشگاه زبان ملل توضیحات مفیدی در رابطه با تفاوت ms و mrs ارائه می دهیم. 

تفاوت ms و mrs در زبان انگلیسی

نکته ای که باید در مورد استفاده از این لقب ها بدانید این است که بدون تردید با یادگیری تفاوت ms و mrs می توانید به شیوه ای صحیح و البته زیبا، آداب معاشرت را به جا بیاورید. در بسیاری از مراودات و ارتباطات مجبور به استفاده از این لقب ها خواهید بود. همچنین در نوشتن انواع کارت می توانید از این القاب بهترین استفاده را داشته باشید.  
لقب " ms" را زمانی باید به کار ببرید که نمی دانید وضعیت تاهل یک خانم‌ به چه صورت است. در صورتی که خانم مورد نظر شما مجرد باشد و بالای ۳۰ سال سن داشته باشد، و همچنین تمایل دارد از نظر موقعیت ازدواج به صورت بی طرف باشد، این لقب را باید به کار برد. لقب " mrs " را زمانی باید به کار برد که خانم مورد نظر متاهل باشد. 
در شرایطی که نمی دانید موقعیت تاهل خانم چگونه است، بهتر است راه بسیار امن را در نظر بگیرید و برای این که بسیار مودبانه و به دور از هر گونه شک و شبهه ای رفتار نمایید، بهتر است از لقب ms استفاده نمایید. این لقب بسیار محبوب است و برای این گونه موارد بسیار مناسب خواهد بود. اما از سوی دیگر اگر با خانمی رو به رو می شوید که می دانید متاهل است، باید از لقب mrs استفاده نمایید. حتی برخی از خانم ها تمایل دارند بعد از فوت همسرشان نیز، از همین لقب برای آن ها استفاده شود.

مقاله پیشنهادی: فرق mrs و lady | کدام برای چه کسانی باید استفاده شود؟

تفاوت miss، mrs، ms

لقب های " miss " ، " mrs "  و " ms " اگر چه برای ادای احترام به بانوان استفاده می شوند، اما توجه داشته باشید که استفاده نادرست از آن ها امکان دارد در جایی باعث توهین به طرف مقابل شود‌. دز محیط های حرفه ای، رسمی و کاری می توان این لقب ها را به کار برد. شما باید اطمینان حاصل کنید که هویت شخص مورد نظر را می دانید و سپس لقب مناسب را برای او به کار ببرید.

شما باید با توجه به شرایط تاهل خانم‌ ها از لقب مناسب آن ها استفاده نمایید. در قسمت قبل به تفاوت ms و mrs در زبان انگلیسی پرداختیم و اکنون در این بخش هر سه لقب را با هم مقایسه خواهیم کرد. لقب " ms " را در شرایطی باید به کار برد که به صورت کلی نتوان وضعیت تاهل بانوی مورد نظر را تشخیص داد. پس در صورتی که به خانمی برخورد کردید که نمی دانید مجرد یا متاهل است می توانید برای ادای احترام از این واژه استفاده نمایید.

اما برای خانم‌ های سنتی که ازدواج نیز کرده‌ اند باید از لقب " mrs " استفاده نمود. اما در صورتی که به خانمی برخورد کردید که مجرد است باید واژه سنتی " miss " را به کار ببرید. امروزه این واژه را برای خانم‌ جوان بسیار مناسب می دانند و آن‌ را به کار می برند. از این واژه می توان در شرایط رسمی نیز برای خانم‌ها استفاده نمود. همچنین اگر خانم آشنایی را ملاقات نمودید نیز می توانید این لقب را برای او‌ به کار ببرید.

مقاله پیشنهادی: تفاوت فرهنگی اروپا و آسیا

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران