خانم به انگلیسی | تفاوت Ms، Miss و Mrs

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/27 413
خانم به انگلیسی | تفاوت Ms، Miss و Mrs

یادگیری کلمه خانم‌ به انگلیسی از این جهت اهمیت دارد که احترام به بانوان امری بسیار مهم به شمار می رود. اما این را نباید فراموش کرد که گاهی همین احترام قائل شدن ها، اگر به شیوه صحیح نباشد می تواند برای طرف مقابل، نوعی بی احترامی محسوب شود. پس باید بدانید که کدام لقب را کجا و برای چه افرادی به کار ببرید.

استفاده از لقب های مخصوص خانم‌ ها در زبان انگلیسی به شرایط تاهل آن ها بستگی دارد و‌ باید با توجه به این موضوع، لقب مناسب را به کار برد و خانم‌ ها را مخاطب قرار داد. پس برای این که این مسئله برای شما جا بیفتد، این مقاله از آموزشگاه زبان ملل را با دقت مطالعه بفرمایید.

خانم به انگلیسی چی میشه؟

در زبان انگلیسی برای بیان لقب خانم به انگلیسی واژه های مختلفی به کار برده می شود. همان گونه که در ابتدا بیان‌ نمودیم، با توجه به شرایط تاهل خانم ها باید لقب مناسب را به کار برد. برای خطاب کردن خانم ها در زبان انگلیسی می توان از لقب هایی مثل " mrs"، " ms " و " miss " استفاده نمود.

اما این را باید یادآوری کنیم که به کار بردن هر کدام از آن ها شرایط خاص خود را دارد و باید بسیار سنجیده و درست آن ها را مورد استفاده قرار داد. وضعیت تاهل بانوان نشان می دهد که کدام یک از این لقب ها برای مورد خطاب قرار دادن او مناسب است پس باید قبل از استفاده از آن ها و تعامل با بانوان، این موضوع را مشخص سازید. 

خانم متاهل به انگلیسی

در این قسمت از مقاله شما می توانید یاد بگیرید که هنگام تعامل با یک خانم متاهل به انگلیسی چه لقبی را استفاده نمایید. حتما شرایط را بسنجید و تعامل خود را با آن خانم به شیوه‌ ای کاملا صحیح و مودبانه انجام دهید‌. برای خطاب به خانمی که ازدواج کرده و متاهل است می توان لقب " Mrs " را به کار برد.

برای استفاده از این واژه فرقی ندارد که بانوی مورد نظر نام خانوادگی همسر خود را گرفته باشد یا این که از نام خانوادگی خود استفاده می نماید. البته ناگفته نماند که در گذشته در صورتی این لقب برای خانم های متاهل استفاده می شده است که حتما از نام خانوادگی همسر خود استفاده می کرده اند. اما امروزه ملاک به کار بردن این واژه، تنها متاهل بودن خانم ها می باشد. 


معانی مختلف خانم به انگلیسی
 

خانم مجرد به انگلیسی

این بخش از مقاله را به خانم‌ هایی اختصاص می دهیم که مجرد هستند. برای خطاب کردن این بانوان، می توان از القاب " ms " یا " miss " استفاده نمود. اما باز هم به نکته ای می رسیم که‌ در چه صورت می توان هر کدام از این دو واژه را به کار برد. در صورتی که خانم مورد خطاب شما مجرد و بسیار جوان باشد، حتی برای دختران کوچک و همچنین بانوان بالغ می توانید از لقب " miss" استفاده نمایید.

اما در شرایطی که شک و تردید دارید که خانم مخاطب شما مجرد است یا متاهل، می توانید از لقب " ms " استفاده نمایید. همچنین در صورتی که خانم مورد نظر مجرد باشد یا طلاق گرفته باشد، برای خطاب به او باید از لقب " ms " استفاده نمود. 

البته این را هم باید بگوییم که استفاده از این لقب ها تنها برای بیان کلام نیست‌. گاهی شما قصد دارید کارت دعوت یا هر متن دیگری را برای شخصی ارسال نمایید و باید بدانید با چه لقبی شخص مورد نظر را خطاب قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: تفاوت ms و mrs

خانمم به انگلیسی

برای این که خانمی را به عنوان « خانمم » خطاب قرار دهید، می توانید واژه " my lady " را به کار ببرید . در مقاله دیگری به طور کامل در مورد واژه " lady " به صورت کامل توضیح داده ایم و شما می توانید به گونه ای کاملا صحیح از این واژه استفاده نمایید. همچنین شما می توانید واژه " ma'am " را به جای عبارت « خانمم » به کار ببرید.

مقاله پیشنهادی: فرق mrs و lady | کدام برای چه کسانی باید استفاده شود؟

در ادامه چند مثال را در مورد لقب های مورد استفاده برای خانم‌ ها به شما عزیزان تقدیم می کنیم:
- My grandfather always calls my grandmother ma'am. 
پدر بزرگم همیشه مادربزرگم را خانمم صدا می زند. 
- Ladies, please submit your artwork to the manager. 
خانم‌ ها لطفا کارهای هنری خود را به مدیر تحویل دهید. 
- Mrs. Sadeghi is the principal of this primary school. 
خانم‌ صادقی مدیر این دبستان است. 
- Mrs. Sadeghi is an ideal and kind wife. 
خانم صادقی یک همسر ایده آل و مهربان هستند. 
- Miss Bahari is a single girl and does not want to get married. 
خانم بهاری یک دختر مجرد است و دوست ندارد که ازدواج کند.

مقاله پیشنهادی: دختر به انگلیسی

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران