معنی دانلود به انگلیسی download

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/10 272
دانلود به انگلیسی

مقاله ای را که قرار است مورد مطالعه قرار دهید، در مورد کلمه دانلود به انگلیسی است و قصد ما این است که شما را بیشتر با این واژه آشنا سازیم. تعریف دانلود را همه می دانید. انتقال اطلاعات یا نرم افزار از اینترنت یا از دستگاه دیگر، به کامپیوتر یا تلفن های هوشمند، دانلود معنا می دهد.

از آن جایی که امروزه این مسئله بسیار پر کاربرد است و همه در هر شغل و حرفه ای که باشند، دانش آموزان و دانشجویان و حتی خانم های خانه دار، به دانلود کردن نیاز دارند، آموزشگاه زبان انگلیسی ملل توضیحات بسیار کاربردی و مهمی را در قالب این مقاله به شما عزیزان تقدیم خواهد کرد.

کلمه دانلود به انگلیسی چی میشه؟

در این بخش از مقاله آموزش زبان انگلیسی، شما با این واژه انگلیسی بیش تر آشنا خواهید شد. در انگلیسی از واژه "download" استفاده خواهد شد. این کلمه انگلیسی به راحتی وارد زبان ما شده است و همه از آن استفاده خواهند کرد. البته ما قصد داریم توضیحات بسیار کاملی در مورد این کلمه برای شما عزیزان ارائه دهیم.

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران

در حالت مصدری به این کلمه "to" اضافه می شود‌. پس واژه "to download" به معنای دانلود کردن با انتقال اطلاعات و نرم افزارها از اینترنت می باشد. اگر بخواهید این فعل را در زمان گذشته به کار ببرید می توانید به آن "ed" اضافه نمایید.

پس این فعل در زمان گذشته و البته در حالت سوم برای استفاده در زمان حال کامل به صورت "downloaded" به کار می رود. در زمان حال استمراری باید به این فعل "ing" اضافه نمود. در این حالت فعل به صورت "downloading" استفاده خواهد شد. 

مثال های مختلف از واژه دانلود به انگلیسی

  • You can download this file twice a week. 
    شما می توانید این فایل را دو بار در هفته دانلود کنید. 
  • My teacher download the video last night. 
    معلم من، فیلم را شب قبل دانلود کرد. 
  • My son is downloading the film to his computer. 
    پسرم دارد فیلم را در کامپیوترش دانلود می کند.

مطالعه بیشتر: ماساژ دادن به انگلیسی

متضاد کلمه download  چیست؟ 

اکنون با واژه دانلود به انگلیسی آشنا شده اید و می توانید آن‌ را در حالت های مختلف به کار ببرید. در این قسمت شما را با واژه دیگری آشنا خواهیم کرد که دقیقا متضاد واژه " download" می باشد. این کلمه در زبان انگلیسی "upload" می باشد.

متضاد کلمه download  چیست؟

معنای این واژه با دانلود کردن تفاوت دارد. از طریق آپلود کردن شما می توانید یک فایل را از یک کامپیوتر کوچک به یک کامپیوتر مرکزی انتقال دهید. برخی این کلمه را به معنای بارگذاری نیز به کار می برند‌.

مطالعه بیشتر: سونا به انگلیسی

مترادف های کلمه دانلود به انگلیسی

اما در این بخش شما می توانید واژه های مترادف با کلمه دانلود به انگلیسی را یاد بگیرید. بدون تردید با یادگیری این کلمه ها، دامنه لغات شما بسیار افزایش می یابد. این کلمه ها عبارتند از:

مترادف های کلمه دانلود به انگلیسی

  • Load 
  • Log in
  • Compute
  • Computerize
  • Digitize
  • Input 

سعی کنید این کلمه ها را نیز فرا گرفته و در شرایط مناسب استفاده نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران