بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی|مبتدی تا پیشرفته+دانلود

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/21 225 زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

در این مقاله به معرفی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم چرا که می توان کتاب ها را مهم ترین و جامع ترین منابع جهت یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان ها دانست. در سرتاسر دنیا ناشران معتبر و معروفی وجود دارند که در امر تهیه این گونه کتاب ها فعالیت دارند. کارشناسان آموزشگاه زبان ملل برای دسترسی راحت شما به این گونه کتاب ها در همه سطوح زبان انگلیسی، بهترین ها را در این مقاله به شما معرفی خواهند کرد. نکته مهمی که باید حتما مد نظر داشته باشید این است که با توجه به سطح و دانش زبانی خود کتاب مورد نظر را انتخاب نمایید. 

کتاب آموزش زبان انگلیسی

کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی باید طبق اصول و با توجه به سطح زبانی انتخاب شوند و در زمینه لغت، گرامر و مهارت های زبانی مفید باشند. همچنین در مسیر یادگیری زبان باید از رمان ها و داستان های متعدد برای یادگیری و آموزش استفاده شود. کتاب های یادگیری زبان انگلیسی عموما به صورت ترمیک هستند و برای افرادی که قصد دارند زبان انگلیسی را در زمینه مکالمه روزمره آموزش ببینند گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند.

در واقع این کتاب ها، قادر خواهند بود هر چهار مهارت زبانی یعنی مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و همچنین مهارت شنیداری را تقویت نمایند. در هر درس بخش های مهمی را به آموزش انواع واژگان، نکات گرامری و نحوه تلفظ اختصاص می دهند. از این جمله می توان کتاب "American English File" را نام برد که انتشارات آکسفورد آن‌ را منتشر ساخته است؛ این کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز نیز بسیار مفید و کاربردی می باشد. همچنین کتاب های "four corners" هم مجموعه ای چهار جلدی هستند که از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهند و هر چهار مهارت را مورد توجه قرار می دهند.

برای معرفی بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی می توان کتاب های "Top Notch" را نام برد که برای تمام سطوح مناسب می باشد. از دیگر کتاب ها مجموعه "Cutting Edge" را می توان معرفی کرد که همه سطوح را پشتیبانی می کند. یکی از موفق ترین مجموعه کتاب های یادگیری زبان انگلیسی، کتاب های "Interchange" می باشند که دانشگاه کمبریج آن را منتشر نموده است. 

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان انگلیسی آنلاین

نکات آموزش زبان انگلیسی با کتاب

اما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی از طریق انواع کتاب، باید نکاتی را مد نظر داشت، البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که نوع کتاب مهم نیست. فقط باید از بین کتاب های معتبر یک منبع مناسب را انتخاب نموده و به یادگیری پرداخت. در این راه دنبال نمودن نکات مهم می تواند این مسیر را هموارتر و فرایند یادگیری را جذاب تر سازد.
- داشتن هدف: قبل از هر کاری باید هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص نمود و مسیر را به این شیوه هموار ساخت. این که انگلیسی را برای سفر، درس خواندن، کار و علاقه بخواهید دنبال کنید اهمیت زیادی دارند و نوع مطالعه را تحت تاثیر قرار می دهند. 
- انتخاب روش مناسب: در گام بعد با توجه به نوع هدف، باید روش مناسبی را برای یادگیری زبان در نظر گرفت. البته این نکته را در نظر داشته باشید که روش ها می تواند برای هر زبان آموز متفاوت باشد. نکته بسیار مهم این است که باید در این مسیر واقع گرا بوده و تلاش و تمرین مداوم را در برنامه خود قرار داد. سعی کنید به صورت آهسته اما پیوسته به آموزش زبان ادامه دهید و خود را خسته نکنید. روش های سخت را انتخاب نکنید اما سعی کنید مسیر را برای خودتان سرگرم کننده و جذاب کنید. باید برای خودتان مشخص کنید که چه زمان و ساعتی برای یادگیری شما بهتر است و دقیقا در همان بازه زمانی به مطالعه و تمرین بپردازید. 
- در مسیر یادگیری زبان انگلیسی متعهد باشید‌: همان گونه که می دانید برای این که بهتر و بیشتر زبان انگلیسی را فرا بگیرید، باید انگیزه بسیار قوی برای خود در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که فرایند یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان ها، فرایندی زمان بر است و نمی توان برای گذراندن این مسیر عجله نمود بلکه باید با صبر و تلاش مسیر را دنبال نمود و به هیچ عنوان درجا نزد.
- داشتن سرگرمی: یکی از عواملی که فرایند آموزش را برای زبان آموزان لذت بخش می سازد، داشتن سرگرمی و خوش گذراندن است. سعی کنید هنگام درس خواندن و مطالعه حتما شادابی و شادی را برای خود داشته باشید و از مسیر یادگیری لذت لازم را ببرید. 
- تقویت مهارت های زبانی: یکی از نکات مهم در مورد یادگیری زبان انگلیسی این است که هر چهار مهارت را باید تقویت نمود. این که به دنبال بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشید درست است اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کتاب ها باید هر چهار مهارت زبانی را مورد توجه قرار دهند. مهارت های خواندن، نوشتاری، گفتاری و شنیداری، چهار مهارت بسیار مهم و کلیدی هستند. خود را محدود نکنید و در هر چهار زمینه به فعالیت بپردازید.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

نکته مهم این است که باید برنامه های درسی را به گونه ای متمرکز دنبال نمود. در این بخش از مقاله تعدادی از کتاب های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد. انتخاب بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی امری بسیار مهم و کلیدی محسوب می شود و باید با توجه به سطح زبان آموزان انتخاب شود. بهترین کتاب های سطح مبتدی عبارتند از:

Learning Another Language Through Actions by James J. Asher

نویسنده این کتاب " James J. Asher " بنیانگذار روش " T. R. P." یا " Physical Response " می باشد. این کتاب دقیقا همین روش آموزش را دنبال می کند و برای زبان آموزانی مناسب است که انگلیسی را سریع تر تشخیص می دهند. این کتاب برای زبان آموزان در سطح مبتدی بسیار مناسب است و با روش های عالی و مرتبط به آموزش زبان انگلیسی می پردازد. بدون تردید زبان آموزان با این روش، از یادگیری زبان بسیار لذت می برند و با چالش هایی رو به رو می شوند. لینک دانلود را می توانید کلیک کرده و این کتاب را در اختیار داشته باشید. 

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی
 

TEFL flashcard games for young learners by Chris Morgan

این کتاب برای زبان آموزانی مناسب است که تمایل دارند به صورت خودآموز به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. زبان آموزان جوان این کتاب را بسیار دوست خواهند داشت چرا که بسیار هیجان انگیز بوده و بازی های سرگرم کننده زیادی دارد. ارتباط زبان آموزان با این کتاب در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد و می توانند با تلفظ صحیح کلمه ها و نکات گرامری به خوبی آشنا شوند. به جرات می توان گفت که بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می رود. برای دسترسی به این کتاب فقط کافی است لینک زیر را کلیک نمایید. 

   ==> لینک دانلود کتاب

The Practice of English Language Teaching by Jeremy Harmer

این کتاب برای زبان آموزان سطح مبتدی بسیار مناسب است و می توان آن را در رده بهترین منابع آموزشی قرار داد. در این کتاب موضوعاتی هم برای معلمان گنجانده شده است و در مورد روان شناسی در کلاس هم صحبت نموده است. 

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای سطح مبتدی
 

Easy TEFL guide to teaching English as a Foreign Language by T.S. Seifert

این کتاب هم بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می رود و در زمینه آموزش واژگان، مهارت های زبانی و نکات گرامری بسیار مفید می باشد. 

   ==> لینک دانلود کتاب

Reading English News on the Internet: A guide to connectors, verbs, expressions, and vocabulary for the E.S.L. students by David Peterson

در این کتاب نکات مهم در مورد افعال، عبارت ها و واژه های انگلیسی و نکات مهم گرامری و درک مطلب وجود دارد. همچنین این کتاب برای زبان آموزان بسیار سرگرم کننده می باشد. 

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی
 

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای سطح متوسط

دانش آموزان و زبان آموزانی که در سطح متوسط زبان قرار دارند باید در ایجاد ارتباط به شیوه ای عالی رفتار کنند. نا گفته نماند که آموزش زبان انگلیسی چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت، اما در دسترس داشتن منابع آموزشی معتبر کمک بسیار زیادی برای زبان آموزان خواهد بود. در این قسمت از مقاله با این گونه کتاب ها آشنا می شوید.

☑️ Backpacker's Guide To Teaching English Series

در این کتاب، نویسنده نکات بسیار ظریف و مهمی را به چالش کشیده است و این نکات را می شکافد. توصیه ها و نکات موجود در این کتاب شیوه تلفظ و مکالمه را به همراه دارد. متن های خنده دار و حکایتی نمونه های بسیار خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد. 

   ==> لینک دانلود کتاب


کتاب های یادگیری زبان انگلیسی سطح متوسط
 

☑️ Great Writing: foundations 

اصول یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در این کتاب بسیار مفید  بوده و بخش های گفتاری آن بسیار عالی و کاربردی می باشد. مثال های زیادی در مورد مباحث و نکته های آموزشی وجود دارد. لینک زیر را کلیک کرده و کتاب را در اختیار بگیرید.

    ==> لینک دانلود کتاب

☑️ Understanding and Using English Grammar ( 5th Edition)

زبان آموزان با داشتن این کتاب، یک کتاب کار فوق العاده در اختیار خواهند داشت و نکات گرامری و توضیحات بسیار کامل در آن بارگذاری شده است.

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان سطح متوسط
 

☑️ The Oxford Picture Dictionary

این کتاب برای زبان آموزان مبتدی و متوسط بسیار مناسب و کاربردی است و امتحان خود را پس داده است‌. موضوعات بسیار گوناگون و متنوعی در این کتاب طبقه بندی شده و آموزش داده می شود و از طریق آن می توان واژگان را به راحتی یاد گرفت. با لینک زیر می توانید این کتاب را داشته باشید. 

   ==> لینک دانلود کتاب

☑️ Cambridge Phrasal Verbs Dictionary

در این کتاب بالغ بر ۵۰۰۰ فعل عبارتی توضیح داده می شود و جمله های مثال، فرایند یادگیری زبان را بسیار راحت تر می سازند.

   ==> لینک دانلود کتاب


کتاب Cambridge Phrasal Verbs Dictionary، بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی
 

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

زبان آموزانی که به سطح پیشرفته در یادگیری زبان انگلیسی رسیده اند باید به دنبال منابعی مناسب تر باشند. این افراد بهتر است دامنه لغات خود را افزایش دهند و خود را برای شرایط بهتر کاری و تحصیلی آماده سازند‌. کتاب ها مکمل بسیار خوبی برای طی نمودن این مسیر به شمار می روند. در ادامه کتاب های مناسب برای زبان آموزان این سطح را معرفی می کنیم.

✔️ Advanced Grammar in Use

این کتاب نکات گرامری پیچیده و مهم را مورد بررسی قرار می دهد و بر روی آن ها تمرکز دارد که برای زبان آموزان سطح پشرفته بسیار مناسب می باشد. تمرین ها و نمونه های بسیار زیادی در این کتاب وجود دارد که مرتب به روزرسانی می شوند. این کتاب برای معلمان انگلیسی، افراد انگلیسی زبان و کسانی که قصد دارند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود یاد بگیرند بسیار مناسب و کاربردی می باشد. 

   ==> لینک دانلود کتاب

✔️ English Vocabulary in Use

این کتاب، یهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی و البته بالا بردن دایره لغات و واژگان انگلیسی می باشد و برای زبان آموزان سطح پیشرفته طراحی شده است. بیش تر از صد واحد تمرینی و توضیحی در این کتاب وجود دارد و مهارت صحبت کردن را بسیار تقویت می کند. تلفظ کلمه ها به شیوه ای دقیق در این کتاب وجود دارد و مهارت گفتاری را تقویت خواهد کرد.

   ==> لینک دانلود کتاب


کتاب English Vocabulary in Use، بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی سطح پیشرفته
 

✔️ English Collocations in Use

در این مجموعه می توان جمع بندی های بسیار خوبی از عبارت ها داشت و طبقه بندی ها بر اساس مضامین می باشد و یک منبع بسیار عالی برای خودآموزی این زبان به شمار می رود. 

   ==> لینک دانلود کتاب

✔️ Word Power Made Easy

این کتاب همانند یک گنجینه گرانبها برای یادگیری لغات و کلمات زبان انگلیسی می باشد. بخش های این کتاب کاملا سازماندهی شده اند و در تمام زمینه ها توضیح کامل داده می شود. 

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی سطح پیشرفته
 

✔️ Advanced Writing Skills for Students of English

با استفاده از این کتاب، مهارت نوشتاری زبان آموزان تقویت خواهد شد و همچنین دستور زبان و املا و سایر نکات آموزش داده می شود. نکته مهم دیگر این است که جنبه عملی نوشتن با راهنمایی های مختلف در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.

   ==> لینک دانلود کتاب

مقاله پیشنهادی: معرفی 20 "کتاب داستان انگلیسی" برای رده های سنی و سطوح مختلف

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

یادگیری دو زبان به صورت هم زمان برای کودکان می تواند مزایایی را به دنبال داشته باشد. به کودکان باید این اجازه داده شود که دنیا را کشف کرده و آن را درک نمایند. در زمینه یادگیری زبان انگلیسی هم باید فرصت های عملی زیادی برای آن ها انجام بگیرد. در این بخش تعدادی از منابع و بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را معرفی خواهیم کرد. 

?Brown Bear, Brown Bear, What Do You See

این کتاب یک کتاب کلاسیک بوده به صورت مصور است و به یادگیری و آموزش رنگ ها، نام حیوانات و همچنین جمله های ساده می پردازد. لینک دانلود را در ادامه قرار داده ایم.

   ==> لینک دانلود کتاب

✅ ?Gruffalo, Where Are You

این کتاب می تواند کودکان را با چالش های زیادی رو به رو کند. مهارت های حرکتی کودکان و به چالش کشیدن ذهن از نکات مهم این کتاب می باشد.

   ==> لینک دانلود کتاب

✅ ?Will You Be My Friend

این کتاب دو زبانه بوده و در انتهای آن نسخه فرانسوی نیز وجود دارد. جمله های این کتاب با ریتم بسیار خوب و الیته و کوتاه هستند و کودکان می توانند با صداها آشنا شوند و معنای کلی را یاد بگیرند. روی لینک دانلود ضربه زده و کتاب را دانلود نمایید. 

   ==> لینک دانلود کتاب


بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان
 

✅ That's Not My Car

این کتاب به صورت بازی طراحی شده و در اختیار کودکان عزیز قرار می گیرد. هدف این کتاب این است که کودکان فعال شده و به درک خوبی از زبان برسند‌‌. برای این که این کتاب را داشته باشید کافی است روی لینک زیر ضربه بزنید. 

   ==> لینک دانلود کتاب

✅ The tale of Peter Rabbit

این کتاب، کودکان را بسیار مجذوب می نماید و از طریق آن می توانند مهارت های زیادی را کسب نمایند. لینک را دنبال نموده و کتاب را دانلود نمایید. 

   ==> لینک دانلود کتاب

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی در خانه

برای یادگیری گام به گام زبان انگلیسی در خانه می توانید از کتاب های معرفی شده در این قسمت استفاده نمایید. بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را به علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی معرفی خواهیم کرد تا بتوانند به شیوه درست در این مسیر قرار بگیرند. 

☑️ 505 Business English Idioms and Phrasal Verbs

با مطالعه این کتاب می توان اصطلاحات انگلیسی مربوط به دنیای تجارت و کسب و کار را آموخت و با اطمینان کامل در این زمینه ها فعالیت نمود. از این طریق می توان به خوبی در جلسه ها، مذاکرات و سخنرانی ها شرکت نموده و با اطمینان کامل صحبت نمود.

   ==> لینک دانلود کتاب

☑️ Business Writing Essentials

در این کتاب می توان دستورالعمل های بسیار مفید و مهم برای نوشتن را یاد گرفت. در واقع نحوه نشانه گذاری، املا و طراحی دقیق آموزش داده می شود. صدها نمونه از ایمیل و نامه های تجاری در این کتاب وجود دارد که می تواند یادگیری را آسان تر سازد.

   ==> لینک دانلود کتاب

☑️ Speak English 30 Days to Better English

در صورتی که صحبت کردن به زبان انگلیسی برای شما سخت می باشد، توصیه ما استفاده از این کتاب می باشد. برای مکالمه در مغازه ها، رستوران ها و محل کار باید عبارت های لازم را حتما فرا بگیرید. این برنامه سی روزه کمک زیادی به شما عزیزان خواهد کرد و می توانید در شرایط و مکان های مختلف، انگلیسی صحبت کنید.

   ==> لینک دانلود کتاب

☑️ 99 Ways to Speak Better English Today

در صورتی که مکالمه های انگلیسی را متوجه نمی شوید و یا این که در زمینه گفتاری ضعف دارید، این کتاب برای شما بسیار کاربردی می باشد و به شما کمک خواهد کرد که زبان انگلیسی را همچون زبان مادری خود یاد بگیرید.

   ==> لینک دانلود کتاب

☑️ English Grammar for Busy People

امکان دارد در مکالمه های روزمره نکات گرامری را به اشتباه استفاده نمایید. از این رو توصیه می کنیم با استفاده از این کتاب شیوه نوشتن و صحبت کردن خود را بهتر کرده و از نکات گرامری به بهترین صورت ممکن استفاده نمایید. 

   ==> لینک دانلود کتاب

مقاله پیشنهادی: یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی | معرفی بهترین ابزارها

مقاله پیشنهادی: کتاب oxford word skills ➕ دانلود کتاب و فایل صوتی"ویرایش جدید"

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران