13 تا از بهترین دیکشنری چینی به فارسی را بشناسید!

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/03/09 129 زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین دیکشنری چینی به فارسی

معرفی انواع دیکشنری چینی به فارسی از آن جایی اهمیت زیادی دارد که امروزه این زبان طرفداران زیادی پیدا کرده است و از پر کاربردترین زبان ها در سر تا سر دنیا به شمار می رود. دانشجویان و زبان آموزان زیادی یادگیری این زبان را دنبال می کنند و از این رو به دنبال دیکشنری های خوبی برای مطالعه و بررسی خواهند بود‌. به همین منظور آموزشگاه زبان ملل به معرفی تعدادی از بهترین دیکشنری ها می پردازد.

بهترین دیکشنری های چینی به فارسی

یادگیری زبان چینی با چالش های زیادی همراه است و بدون تردید زبان آموزان باید برای رو به رو شدن با این چالش ها به دنبال راهی باشند‌. قطعا آموزش زبان چینی دشوار است پس باید به دنبال دیکشنری هایی بود که از نظر محتوایی و نحوه آموزش ویژگی های عالی داشته باشد که بتواند به یادگیری این زبان کمک کند‌. در این بخش چند دیکشنری زبان چینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: روزهای هفته به چینی

دیکشنری آکسفورد انگلیسی به چینی

بدون تردید همگی با نام آکسفورد آشنا هستید. این دانشگاه برای یادگیری هر چه بهتر زبان چینی، دیکشنری در نظر گرفته است که بسیار کاربردی بوده و برای آموزش زبان آموزان اهمیت بشیار زیادی دارد. برای دانلود این دیکشنری می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
https://myket.ir/app/com.mobisystems.msdict.embedded.wireless.svcon.tlen.full

دیکشنری Pleco

این دیکشنری می تواند جای همه دیکشنری های دیگر را پر کند و در واقع با این دیکشنری نیازی به سایر فرهنگ های لغت نخواهید داشت. این دیکشنری را می توان‌ برای ترجمه متون تخصصی به زبان چینی به کار برد.

با این دیکشنری سرعت ترجمه به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. از ویژگی های مهم این دیکشنری شیوه نگارش هر کلمه است و همچنین می توان در صورت تمایل به آن فلش کارت اضافه نمود. لینک دانلود این دیکشنری را در ادامه این مطلب قرار داده ایم.

https://myket.ir/app/com.pleco.chinesesystem

مطالعه بیشتر: حقوق مترجم زبان چینی در تهران

دیکشنری Line Dictionary/ Nciku

افرادی که علاقه دارند به خوبی زبان چینی را صحبت کنند می توانند از این دیکشنری استفاده های زیادی داشته باشند‌. در ابتدای فرایند یادگیری زبان چینی، این دیکشنری را به عنوان یک همراه همیشگی در نظر داشته باشید.

برای آموزش صحیح تلفظ هر کلمه از افراد بومی چینی زبان استفاده شده است. لینک دانلود را برای شما عزیزان قرار داده ایم که بتوانید به راحتی با آن در ارتباط باشید. 

https://chinese-english-dictionary.ir.aptoide.com/app

دیکشنری چینی Hanping

قبلا هم گفته شده است که دیکشنری چینی به فارسی بسیار محدود است و به همین منظور اکثر کاریران از دیکشنری های چینی به انگلیسی استفاده می نمایند. یکی از دیکشنری ها که می توان به راحتی آن‌ را در گوشی دانلود و مورد استفاده قرار داد، دیکشنری Hanping می باشد.

در این فرهنگ لغت چینی اصطلاحات پر کاربرد زبان چینی را به شیوه ای بسیار عالی بارگذاری نموده اند و بهترین روش آموزش را در نظر گرفته اند. در واقع در مورد هر کدام از آن ها توضیح دقیقی به زبان انگلیسی داده شده است که کمک بسیار زیادی به درک و فهم آن ها خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: حروف الفبای چینی

برای یادگیری تلفظ کلمه ها از ابزارهای صوتی بسیار خوبی استفاده شده است و تلفظ ها بسیار دقیق هستند. با ضربه زدن بر روی لینک دانلود می توان این دیکشنری را به راحتی در اختیار داشت. 
https://myket.ir/app/com.embermitre.hanping.app.lite

دیکشنری چینی به فارسی اندروید

افرادی که سیستم گوشی آن ها اندروید است و به دنبال یک دیکشنری خوب برای یادگیری زبان چینی هستند، می توانند این قسمت را مطالعه نمایند. یکی از دیکشنری های خوب برای این افراد دیکشنری Han You می باشد. این دیکشنری کامل بوده و سیستم اندروید را پوشش می دهد.

زبان چینی را می توان در رده بزرگ ترین زبان های جهان به شمار آورد و افراد زیادی برای صحبت کردن و مراودات خود این زبان را به کار می برند. از این رو یادگیری این زبان اهمیت بسیار زیادی دارد. یادگیری این زبان نسبت به زبان های دیگر قدری مشکل تر بوده و چالش های زیادتری دارد.

مطالعه بیشتر: یاد گرفتن زبان چینی چقدر طول می کشد؟

پس باید از یک دیکشنری خوب برای گذر از این چالش ها استفاده نمود. این فرهنگ لغت را می توان هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین مورد استفاده قرار داد. همچنین در این برنامه فناوری وجود دارد که از طریق تصویر نیز کلمه را می‌شناسد و نیاز نیست از حروف و کاراکترها های زبان چینی برتی که تایپ کلمه استفاده شود.

شما اگر گوشی خود را به سمت چیزی که برای ترجمه مورد نظر دارید بگیرید، برنامه آن را تشخیص داده و ترجمه می نماید. این برنامه حدود ۱۳۰۰۰ کاراکتر را تشخیص خواهد داد. همچنین این برنامه قادر است زبان های دیگری مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و مجارستانی را پوشش دهد.

از دیگر ویژگی های این برنامه امکان ایجاد لیست واژگان می باشد. افرادی که قصد دارند به این کشور مسافرت نمایند، بدون‌ هر گونه شم و تردید این برنامه را دانلود و استفاده نمایند.

مترجم و دیکشنری چینی به فارسی APKPure

این دیکشنری چینی به فارسی نیز برای سیستم اندروید طراحی شده است و کمک زیادی به کاربران خواهد کرد. دیکشنری "APKPure" ابزاری برای یادگیری هر چه بهتر زبان چینی می باشد. 

دیکشنری چینی به فارسی آیفون

در این بخش هم به معرفی دیکشنری چینی به فارسی برای گوشی های آیفون می پردازیم. این اپلیکیشن ها برای افرادی که در مسیر یادگیری زبان چینی قرار دارند بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. البته پیدا کردن دیکشنری هایی که چینی به فارسی باشند کار سختی است.

مطالعه بیشتر: اعداد به زبان چینی

  1. اپلیکیشن My Language Pro: این اپلیکیشن برای گوشی های آیفون طراحی شده است و بیش تر از ۹۰ زبان دنیا را تحت پوشش دارد. این برنامه به راحتی متن ها را ترجمه و در اختیار کاربران قرار خواهد داد. 
  2. اپلیکیشن Reverso Context: این برنامه برای ترجمه طراحی شده است و گزینه های مختلفی برای این کار در آن بارگذاری شده و برنامه‌های متنوعی هم برای سرگرمی دارد.
    فرمت ترجمه های ارائه شده بیش تر از یک مورد است به این صورت که پس از تایپ متن مورد نظر، برنامه یک ترجمه ساده را ارائه داده و همچنین مثال های دیگری هم از شیوه استفاده از واژگان را نشان می دهد. در واقع می توان گفت که شکل ادبی و محاوره ای را از متن ارائه خواهد داد.
    این برنامه برای مبتدی ها کاربرد زیادی دارد. در این دیکشنری به کاربران این فرصت داده می شود که فهرستی از واژه ها داشته باشند و همچنین برای خودشان فلش کارت بسازند. از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن وجود آزمون های کوتاه است که کاربران می توانند از این طریق خود را محک بزنند. 
  3. برنامه iTranslate Viice: زبان آموزانی که به دنبال یک برنامه فوق العاده برای یادگیری گیری زبان چینی هستند، نباید از این اپلیکیشن غافل شوند. در این برنامه ترجمه ها دقیق است و مکالمه های صوتی را می توان کپی نمود و آن ها را به اشتراک گذاشت.
    این امکانات دلیلی برای محبوبیت این اپلیکیشن به شمار می رود. در این دیکشنری قسمتی به نام phrasebook قرار داده شده است که می توان عبارت های متداول را در آن ذخیره نمود. نکته مهم دیگر این است که بیش تر از چهل زبان دنیا را پوشش خواهد داد و کار با آن بسیار ساده و با سرعت بالا می باشد‌.
  4. اپلیکیشن SayHi Translate: این اپلیکیشن بیشتر از ۵۰ زبان دنیا را پوشش می دهد و افراد با کم ترین دانش زبانی می توانند از آن استفاده نمایند. برای استفاده از این برنامه و ترجمه کردن متن، می توان به دو شیوه عمل نمود. در روش اول می توان متن را تایپ نموده و ترجمه را دریافت کرد و در روش دوم می توان از طریق میکروفون گوشی اقدام نمود. 

دیکشنری چینی به فارسی آنلاین

برخی اعتقاد دارند که برای یادگیری زبان چینی بهتر است از دیکشنری چینی به فارسی استفاده نمود و عده ای دیگر دیکشنری را ترجیح می دهند که به زبان چینی و انگلیسی باشد. اما امروزه اکثر زبان آموزان و دانشجویان از دیکشنری ها به صورت آنلاین استفاده می نمایند. در ادامه چندین دیکشنری آنلاین را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری "Wenlin"

این دیکشنری به صورت آنلاین به کار می رود و یکی تز و بهترین دیکشنری ها برای متن های گسترده چینی به شمار می رود. از طریق این دیکشنری می توان متن های چینی را بسیار حرفه ای ترجمه نمود.

در ماه های اولیه که در حال یادگیری زبان چینی هستید می توانید استفاده های زیادی از این دیکشنری داشته باشید. لینک دانلود را در ادامه برای شما عزیزان قرار خواهیم داد که بتوانید به راحتی آن را دانلود و استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: زبان چینی چند حرف دارد؟

https://fa.softoware.org/apps/download-wenlin-322757-for-windows-10-os.html

دیکشنری "WrittenChinese Dictionary"

این دیکشنری ساده می تواند در مرورکر شما قرار بگیرد و شما آن را استفاده نمایید. افراد مبتدی می توانند به راحتی این دیکشنری را استفاده نمایند.

برای این کار فقط باید کلمه یا متن مورد نظر خود را تایپ کرده و ترجمه را به سرعت دریافت نمایند. با ضربه زدن بر روی لینک دانلود زیر، به راحتی این دیکشنری را دانلود نمایید. 

https://m.apkpure.net/fa/written-chinese-dictionary/com.gigabud.wcc.dictionary

دیکشنری "MDBG"

زبان آموزانی که دوست ندارند از دیکشنری های قطور استفاده و آن ها را همه جا حمل نمایند و همچنین تمایلی به استفاده از دیکشنری های پیچیده ندارند، می توانند این دیکشنری را در سیستم خود داشته باشند. این برنامه به صورت رایگان است و نیازی یه پرداخت مبلغی نیست‌.

همچنین این دیکشنری تلفظ دقیقی برای کلمه ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد و برای دست پیدا کردن به معنی کلمه ها و نحوه نوشتن آن ها کمک‌ زیادی به کاربران می کند. پس با کلیک بر روی لینک زیر، از امکانات این دیکشنری استفاده نمایید. 

https://www.mdbg.net/chinese/dictionary

از آن جایی که داشتن دیکشنری چینی به فارسی قدری مشکل است، با این دیکشنری های معرفی شده می توانید در یادگیری زبان چینی موفق شوید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران