پشتیبانی021-37651

زبان انگلیسی چند کلمه دارد

مقالات
انگلیسی
مدت زمان مطالعه : 2 دقیقه
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
تعداد بازدید : 342
4

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های جهان است و به دلیل تاثیرگذاری فرهنگ غربی در جوامع بین المللی، به عنوان زبان اصلی تجارت، علم و فناوری، ارتباطات و گردشگری شناخته می‌شود. اما آیا می‌دانید که زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟ شاید محاسبه تعداد کلمات زبان انگلیسی غیر ممکن به نظر برسد، اما جالب است که بدانید پروژه‌های مختلفی تعداد کلمات موجود در این زبان را تخمین زده‌اند!

اگر دوست دارید تعداد کلمات زبان انگلیسی را بدانید تا پایان این مقاله همراه زبان ملل باشید.

تعداد کلمات زبان انگلیسی

بسیاری از مردم تخمین می‌زنند که بیش از یک میلیون کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد. در واقع، طی پروژه‌ای که اخیرا به بررسی کلمات در کتاب‌های دیجیتالی پرداخته بود، محققان دانشگاه هاروارد و گوگل در مجموع 1022000 کلمه را تخمین زدند که این تعداد هر سال افزایش می‌یابد. با این حال، وقتی عدد عظیمی این چنینی را می‌بینید، مهم است که به یاد داشته باشید شکل های مختلف یک کلمه در این عدد لحاظ شده است.

همچنین بسیاری از کلمات انگلیسی باستان هم در این عدد گنجانده شده یعنی کلماتی که در انگلیسی مدرن استفاده نمی‌شوند! در ویرایش دوم فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، تقریباً 600000 فرم کلمه تعریف شده است. باز هم، این تعداد شامل بسیاری از کلمات قدیمی می‌شود که دیگر رایج نیستند. فرهنگ لغت همچنین هر سال گسترش می‌یابد تا با کلمات جدیدی که برای توصیف دنیای اطراف ما اختراع می‌شوند، آشنا شده و معانی جدیدی را بسازیم.

با این حال، این مقدار کلمه زیاد است و تعداد کلماتی که انگلیسی زبانان واقعاً استفاده می‌کنند را منعکس نمی‌کند. به طوری که اکثر بزرگسالان بومی انگلیسی زبان واژگانی بین 20000 تا 35000 کلمه دارند. بدیهی است که اینها کلمات مشابهی نیستند و دایره لغات هر فرد با توجه به شغل، تحصیلات و علاقه او شامل کلمات متفاوتی خواهد بود. بنابراین اگر بخواهیم در مورد تعداد لغات انگلیسی صحبت کنیم، باید بگوییم که بیش از یک میلیون کلمه در کل زبان انگلیسی وجود دارد که حدود 170000 کلمه در حال حاضر و بین 20000 تا 30000 کلمه توسط هر فرد استفاده می‌شود. 


چند کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد
 

نقش شکسپیر در زبان انگلیسی

شاید جالب باشد که بدانید شکسپیر یکی از مشارکت کنندگان مهم زبان انگلیسی است و آثار او بیش از 1700 کلمه به واژگان انگلیسی اضافه کرده است.

تأثیر زبان فرانسوی و انگلیسی قدیمی بر واژگان انگلیسی

فرانسه و انگلیسی قدیم مهم‌ترین تاثیرگذاران بر روی واژگان انگلیسی هستند. حدود 29 درصد از کلمات انگلیسی منشاء فرانسوی دارند، در حالی که حدود 26 درصد منشاء انگلیسی قدیمی دارند. نمونه‌هایی از واژه‌های فرانسوی و انگلیسی قدیمی در زبان انگلیسی نوین به ترتیب عبارتند از "chef" و "knight".

برای یادگیری زبان انگلیسی چند کلمه لازم است؟

رابطه بین اندازه واژگان و تسلط به زبان انگلیسی پیچیده است و تعداد کلمات مورد نیاز برای رسیدن به هر سطح از تسلط، متفاوت است. برخی تخمین‌ها نشان می‌دهد که حدود 3000 کلمه برای دستیابی به تسلط اولیه لازم است، در حالی که برخی دیگر 10000 کلمه یا بیشتر را پیشنهاد می‌کنند. راهبردهای یادگیری مانند یادگیری مبتنی بر زمینه و تکرار می‌تواند به زبان آموزان کمک کند دایره لغات خود را افزایش دهند.

مقاله پیشنهادی: روزانه چند لغت انگلیسی یاد بگیریم؟

مقاله پیشنهادی: رایج ترین لغات انگلیسی (300 لغت کاربردی انگلیسی)

سخن پایانی
با توجه به پویایی زبان انگلیسی و تغییرات زبانی در طول زمان، تعداد کلمات آن به سرعت افزایش می‌یابد. با این حال، برآورد می‌شود که تعداد کلمات زبان انگلیسی حدود یک میلیون کلمه است. با یادگیری و استفاده از کلمات جدید، ما می‌توانیم نه تنها در ارتباط با دیگران بهتر صحبت کنیم، بلکه به رشد توانایی‌های شخصی خود هم کمک کنیم. به همین دلیل، یادگیری زبان انگلیسی و افزایش دایره لغات آن، برای هر شخصی که به دنبال پیشرفت در زندگی خود است، بسیار حائز اهمیت است.

مقاله پیشنهادی: کلاس زبان انگلیسی چند ترم است؟

سریع ترین اتفاق
تخفیف ویژه
ثبت دیدگاه

دیدگاه‌ها

درخواست مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ملل