خدمات آموزشی

نکانی که درباره آزمون Cae نمیدانید!

آزمون CAE چیست

برای یادگیری یک زبان فقط آموزش دیدن آن کافی نیست، برای اینکه به یک زبان آموز حرفه ‌ای تبدیل شوید باید علاوه بر یادگیری، راه های دیگری را هم طی کنید. بنابراین بهتر است که ریسک پذیر باشید و در آزمون های بین المللی نیز شرکت کنید. این کار نشان می‌ دهد که در چه سطحی از زبان قرار دارید و با حرفه ‌ای شدن چقدر فاصله دارید. از جمله این آزمون های معتبر و بین المللی می توان به آزمون cae اشاره کرد که در این مقاله از آموزشگاه زبان ملل قصد داریم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

بیشتر با آزمون CAE آشنا شوید

آزمون CAE خلاصه شده عبارت Certified in Advanced English است. این آزمون برای آن دسته از دانشجویانی برگزار می شود که قصد دارند با آزمودن سطح زبان خود و اخذ مدرک زبان در سطح C1 به سطح تحصیلی بالاتری برسند. این آزمون برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های معتبر به خصوص در آمریکا بسیار کارآمد است.

آزمون CAE توسط دانشگاه کمبریج هم به صورت کتبی و هم کامپیوتری برگزار می شود. این آزمون تعداد بالایی شرکت کننده را به خود اختصاص داده و می توان گفت طراحی های پیچیده آن باعث شده تا آزمون نسبتا سختی رقم بخورد.

در این آزمون مهارت های چهارگانه به منظور تعیین سطح زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می گیرند. این آزمون توسط مرکز ESOL دانشگاه کمبریج در هر ماه از سال برگزار می شود و در تمام دنیا دارای اهمیت است. همچنین همان طور که گفتیم هر ماه به هر دو صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می شود.

***سریع ترین روش آموزش زبان انگلیسی را در آموزشگاه ملل تجربه کنید***

مراکز برگزاری آزمون cae در ایران

در کشورهایی مثل ایران که این آزمون مراکز برگزاری زیادی ندارد، بهتر است که چند ماه زودتر اقدام به ثبت نام کنید؛ زیرا ممکن است به دلیل ارزش و معروفیت بالای آزمون در تاریخ های انتخابی مدنظرتان ظرفیت ها پر شده باشند و حتی مجبور به سفر به کشور دیگری شوید.

بخش های مختلف آزمون CAE

بخش درک مطلب reading

این مرحله شامل ۸ بخش و ۵۶ سوال درک مطلب است که مجموع آن چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ لغت انگلیسی به صورت مقاله به کار رفته است. مدت زمان پاسخگویی این سوالات هم ۹۰ دقیقه می باشد. پس لازمه پاسخگویی به سوالات این بخش، درک این متون است.

بخش نوشتاری writing

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش ۹۰ دقیقه است. سوالات مربوط به بخش نوشتاری در دو بخش ارائه شده اند. بخش اول اجباری است به این صورت که یک انشا در پاسخ یک متن نوشته می شود. این متن ممکن است مقاله بروشور و نامه رسمی یا غیر رسمی باشد.

بخش نوشتاری writing

در بخش دوم آن از بین سه موضوع ارائه شده داوطلب باید یکی از موضوعات را انتخاب کند. این سه موضوع ارائه شده ممکن است نوشتن یک نامه پروپوزال و گزارش باشد. شرکت کننده بر اساس محتوا و چگونگی برقراری ارتباط با خواننده و سازماندهی اطلاعات موجود در متن، ارزیابی می شود.

بخش شنیداری listening

سوالات این بخش ۳۰ سوال می باشد که مدت پاسخگویی به آن ها ۴۰ دقیقه است. از شرکت کننده های این آزمون انتظار می رود که توانایی ‌های شنیداری شان مانند درک مطلب باشد. 

بخش گفتاری speaking

در بخش گفتاری این آزمون ۴ بخش کوتاه با مشارکت و حضور دو شرکت کننده و دو ممتحن است. بخش اولیه آزمون به صورت مکالمه تک نفره و مکالمه یک داوطلب و یکی از ممتحنین بوده و در بخش دوم آن دو داوطلب با یکدیگر به مکالمه می پردازند. مدت زمان این بخش از آزمون برای هر شخص ۱۵ دقیقه است.

مدت زمان اعلام نتایج آزمون cae

نتایج این آزمون با فرم کاغذی حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از آزمون اعلام می شود و صدور مدرک آن ۷ تا ۹ هفته پس از برگزاری آزمون خواهد بود. اعلام نتایج کامپیوتری آن هم حدود ۲ تا ۳ هفته و صدور مدرک ۵ تا ۶ هفته بعد از برگزاری آزمون است. سیستم نمره دهی آزمون از A تا C است و مواد امتحانی آن از هر ۴ مهارت زبان انگلیسی گرفته می شود.

سیستم نمره دهی آزمون CAE

همه شرکت کنندگان حاضر در آزمون، یک نتیجه ای را از دانشگاه کمبریج دریافت می کنند. افرادی هم که امتیاز بالاتری را کسب کنند، یک مدرک آزمون cae اخذ خواهند کرد. در صورتی که فردی در این آزمون مجددا شرکت کند، نتایج جدید جایگزین نتایج قبلی می شود.

نمره آزمون CAE نهایی شرکت کننده متشکل از میانگین نمرات همه مهارت های چهارگانه از خواندن، نوشتن، شنیدن و گفتار تشکیل می شود. در این مدرک اخذ شده سطح زبانی و امتیاز فرد در تراز بندی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج ثبت شده است. 

بالاترین نمرات آزمون cae بین ۲۰۰ الی ۲۱۰ است. افرادی که مدرک A این آزمون را دریافت می کنند همان نشان دهنده بالاترین سطح آزمون یعنی c2  می باشد. افرادی هم که امتیاز کسب شده شان کمتر از ۱۸۰ باشد، سطح زبانی آن ها b2 است. داوطلبانی هم که نمره ۱۴۲ تا ۱۵۹ این آزمون را دریافت می کنند، هیچ مدرکی به آن ها تعلق نمی گیرد.

بخش نوشتاری شنیداری و خواندن در یک روز و بخش گفتاری در یک روز دیگر که پیش یا پس از آزمون اصلی است برگزار می شود. هم اکنون ۱۴۰۰ مرکز این آزمون در ۱۱۷ کشور دنیا وجود دارد.

منابع آزمون CAE

1. کتاب complete advanced

در این کتاب بیشتر سعی شده تا زبان آموزان را با چالش رو به رو کند. این کتاب دارای تمرینات کاملا امروزی است که زبان آموز را با نوع آزمون آشنا می کند. همچنین در این کتاب خطاهای مرسوم را متذکر می شود و راه های پیشگیری از پیدایش آن ها را آموزش می دهد؛ زیرا این کتاب توسط انتشاراتی دانشگاه کمبریج منتشر شده است.

Complete Advanced Student Book (Second Edition)

Complete Advanced Workbook(Second Edition)

پس باید اطمینان خاطر داشته باشیم که ‌تمرینات این کتاب دقیقا شبیه و هم سطح با آزمون های cae است. همراه با این کتاب یک نسخه CD هم موجود می باشد که با کمک آن زبان آموز می تواند نکات سخت و پیچیده را بیاموزد و کاستی ها و ضعف هایش را برطرف کند.

2. کتاب compact advanced

این کتاب تمام نکات دستوری، واژگان و مهارت های زبان انگلیسی و تکنیک زنی را در اختیارتان قرار می دهد. این کتاب برای زبان آموزان سطح c1 مناسب است. در طول ۱۰ درس 4 آزمون در اختیارتان قرار داده است که کل مباحث آزمون cae را برای شما توضیح می دهد. همچنین در بخش raeading, speaking ،writing، listening تست، تمرینات و نمونه سوالات جامعی را همراه با جواب ارائه داده است.

همه این ها به شما برای آمادگی سر جلسه آزمون کمک می کند. همچنین باعث بالا بردن صحت و روان صحبت کردن شما در هنگام آزمون قسمت speaking نیز می شود. مطالعه و استفاده از نکات بسیار مفید این کتاب که کاملا متناسب با سطح پیشرفته c1 است، باعث می شود تا با اعتماد به نفس بالایی سر جلسه آزمون حاضر شوید.

3. کتاب advanced trainer

در چاپ دوم این کتاب شش تست به منظور نمونه سوال در اختیار شما قرار می گیرد تا با کمک گرفتن از آن تست ها به خوبی سطح تان را برای شرکت در آزمون بالاتر ببرید. در این کتاب تست های آن و آزمون هایش دقیقاً مطابق و هم سطح با آزمون های واقعی هستند و اغلب به توضیح مواردی می پردازد که زبان آموز در درک کردن آنها با مشکلات بیشتری مواجه می شود.

4. کتاب objective advanced

این کتاب حاوی مجموعه ای از تمرینات بروز و کاملی است که به زبان آموز در اینکه سطح مهارت هایش را به مرحله پیشرفته برساند، کمک می کند. این کتاب تکنیک ها و راه حل های بسیار مهمی را در اختیار شما قرار می دهد تا با آن ها در کمترین زمان ممکن به یادگیری زبان بپردازید.

کتاب objective advanced

همچنین همراه این کتاب یک CD هم در اختیار شما قرار می گیرد که تست هایی برای پیشرفت این مهارت ها فراهم شده است. در این سی دی فایل های صوتی برای تمرین آزمون listening نیز وجود دارد.

5. کتاب english:advanced 3 cambridge

این کتاب هم شامل چهار آزمون جامع به منظور نمونه سوال در اختیار شما قرار داده است که با استفاده از آن ها تا حدودی با آزمون واقعی cae شناخت پیدا کنید. این کتاب منبعی معتبر به منظور تمرین و آماده سازی خودتان برای آزمون cae است؛ چرا که این کتاب توسط خود انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است. در قسمت speaking هم نمونه هایی از نکات و موارد کاربردی به منظور آماده سازی خودتان برای مصاحبه شفاهی و شنیداری آزمون آماده شده است.

هزینه آزمون CAE

برای حضور در آزمون انگلیسی CAE هزینه ای حدود ۱۵۸ یورو در سال ۲۰۲۰ لازم بود. این آزمون که به صورت کاغذی و کامپیوتری انجام می شود هزینه اش در هر صورت یکسان است و تفاوتی بین هزینه آن ها وجود ندارد. 

اعتبار مدرک آزمون CAE

بسیاری از افرادی که در خارج زندگی می کنند به منظور کار و ادامه تحصیل در خارج از کشور به سمت این آزمون بین المللی می روند. این آزمون برای آن دسته از زبان آموزان و داوطلبانی که در سطح متوسط به بالا قرار دارند مورد ارزیابی قرار می گیرد. پس کاربرد و هدف از گرفتن این مدرک به اهداف تحصیلی و شغلی افراد بر می گردد.

بسیاری از  مراکز و موسسات تحصیلی در جهان این مدرک دانشگاه کمبریج را معتبر می دانند. به منظور ادامه تحصیل در این دانشگاه ها و مراکز به این مدرک نیاز است؛ چرا که این مدرک نشان می ‌دهد که این فرد از مهارت نوشتاری و گفتاری خوبی در زبان انگلیسی برخوردار است. 

تعداد بسیار زیادی از شرکت های صنعتی در سراسر جهان، اخذ چنین مدرکی از دانشگاه کمبریج را به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای پذیرش کارمندان می دانند. از دیگر مزایای این آزمون می توانیم به مدت اعتبار آن اشاره کنیم. مدت اعتبار این مدرک نامحدود است. زبان آموزانی که مدرک آزمون cae  دارند، مدرک شان معادل مدرک آزمون آیلتس در نمره ۶.۵ تا ۸ است.

شرایط و ضوابط آزمون CAE

دانشگاه کمبریج برای همه آزمون هایش قوانین و ضوابطی را در نظر گرفته که برای همه آزمون ها یکسان است. آزمون cae هم جزء این آزمون ها است. این شرایط عبارتند از:

  1. آزمون همیشه زودتر از مدت زمانی که اعلام شده شروع می شود؛ چون باید برگه های امتحانی پخش شوند و حضور و غیاب صورت گیرد. درب همه حوزه های امتحان باید در همان مدت زمان ارائه شده بسته شوند و پس از آن هیچ احدی حق حضور در جلسه را ندارد. بنابراین همیشه باید قبل از شروع آزمون در حوزه آماده باشید.
  2. از صحت مشخصات درج شده بر روی برگه سوالات و پاسخ برگ اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت عواقب آن بر عهده خودتان خواهد بود.
  3. در آزمون cae به منظور اطلاع رسانی از وضعیت آزمون و کسب گزارش از‌ همه داوطلبان عکس گرفته می شود. در صورت مخالفت با این شرایط چه توسط شرکت کننده و چه خانواده وی، داوطلب اجازه شرکت در آزمون را ندارد.
  4. برای اینکه پاسخ برگ شما باطل نشود، بهتر است از آوردن هر گونه‌ دیکشنری و نکات یادداشت شده خودداری کنید.
  5. با افرادی که نزدیک شما نشسته اند صحبت نکنید؛ زیرا تقلب تلقی می شود.
  6. هنگام خروج از حوزه باید با هماهنگی خارج شوید.
  7. باید با خودتان پاسپورت معتبر و عکس جدید از متقاضی داشته باشید که بر روی کارت ورود به جلسه هم قابل مشاهده است.
  8. از آوردن هر گونه وسیله ای که باعث ایجاد سروصدا شود از جمله خوراکی، خودداری کنید.

در هر آزمونی یک سری شرایط و ضوابطی وجود دارد که فرد در صورت دارا بودن آن ها واجد شرایط ثبت نام در آن آزمون خواهد بود. در غیر این صورت نمی تواند در آن آزمون شرکت کند و باید تا زمانی که واجد شرایط می شوند، می تواند ثبت نام کند.

افراد واجد شرایط در آزمون cae
1.    با وجود اینکه همه افراد می توانند در آزمون cae شرکت کنند، اما افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند باید رضایت نامه کتبی والدین خود را به منظور شرکت در جلسه آزمون ارائه دهند. در غیر این صورت واجد شرایط نخواهد بود.
2.    این آزمون برای افرادی است که زبان مادری شان انگلیسی نیست. هر چند این آزمون برای دیگران نیز هیچ ضرری ندارد و می توانند در آن شرکت کنند.
3.    اگر دوست دارید که ویزای تحصیلی بگیرید در این موارد از شما مدرک زبان انگلیسی را می خواهند، به همین دلیل این افراد واجد شرایط دریافت این مدرک هستند.
4.    در صورتی که می خواهید در شرکت ‌های بین ‌المللی مشغول به کار شوید، یکی از شروط آن ها ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی است.

نمونه سوالات آزمون Cae

سوال 1 سوال 2 سوال 3
سوال 4 سوال 5 سوال 6
سوال 7 سوال 8 سوال 9
سوال 10 سوال 11 سوال 12
سوال 13 سوال 14 سوال 15

کتاب CAE-RESULT-STUDENT

کتاب cae-result-workbook

آزمون CAE


کتاب objective advanced students-book

کتاب objective advanced work-book

آزمون CAE چیست

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران