خدمات آموزشی

منابع رایگان آزمون ÖSD |ثبت نام و زمان آزمون ÖSD در تهران

آزمون ÖSD

برای این که بتوانید مدرک زبان آلمانی را دریافت کنید باید در آزمون ÖSD شرکت نمایید. این آزمون یکی از معتبرترین مدارک زبان آلمانی به شمار می آید. شما با این مدرک می توانید در سفارت خانه ها و دانشگاه هایی که در کشورهای آلمانی زبان هستند نیز پذیرش بگیرید.

در واقع ÖSD_Österreichisches Sprachdiplom Deutsch یک سیستم آزمون و ارزیابی مورد تایید برای آلمان است که مهارت شما را در زبان آلمانی خواهد سنجید. امتحانات ÖSD عمدتاً بر جنبه‌های ارتباطی متمرکز است. آزمون های ÖSD با سطوح چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) مطابقت دارد. در این بخش از آموزشگاه زبان ملل با آزمون ÖSD بیشتر و کامل تر آشنا می شوید.

آزمون ÖSD چیست؟

ÖSD مخفف کلمات (Österreich – Deutschland – Schweiz) است؛ این کلمات به معنی مدرک زبان آلمانی، سوئدی و اتریشی هستند. این آزمون معمولا برای افرادی است که زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم خود می شناسند و تسلط کامل روی آن دارند.
 

ثبت نام آزمون ösd


خوب است بدانید که با داشتن این مدرک زبان، می توانید آن را به بیش از ۳۰ کشور ارائه دهید. این که بتوانید این مدرک پرکاربرد را در سطوح ها B1،C1 ، C2 دریافت کنید، به این منظور است که شما دارای هوش بالایی هستید. از این نوع مدرک شما می توانید به عنوان دیپلم زبان آلمانی و اتریشی استفاده نمایید. ازمون ösd هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی انجام می شود.

برای ⭐ آموزش زبان آلمانی ⭐ با متدهای خاص آموزشگاه زبان ملل روی لینک کلیک کنید. 

تفاوت آزمون osd و گوته چیست؟

این دو آزمون دارای شباهت های زیادی هستند به طوری که در برخی از مواقع اگر مشاهده کنید متوجه می شوید که بانک سوالات هر دو آزمون با یک‌ دیگر یکی است. اما در این بین، این دو آزمون تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که در این بخش می خواهیم به آن ها بپردازیم:

  • آزمون گوته نسبت به آزمون osd شناخته شده تر است. ولی ناگفته نماند که مدرک هر دو آن ها به یک اندازه معتبر هستند. 
  • اگر دقت داشته باشید این آزمون ها در یک سطح انجام می شود. ولی برخی از افراد معتقدند که آزمون های osd سخت تر از گوته است. 
  • حتما لازم است که شما در آزمون ösd زمانی که به سطح B1 رسیده اید، علاوه بر لهجه آلمانی به لهجه های اتریشی و سوئیسی نیز تسلط کامل داشته باشید. برای آموزش زبان سوئیسی ملل را انتخاب کنید.
  • اگر قصد دارید به کشور اتریش برای تحصیلات بروید، باید مدرک ösd  داشته باشید.
  • معمولا هزینه های یادگیری آزمون ösd از آزمون گوته کم تر است. 

نحوه ثبت نام آزمون ÖSD

اگر شما قصد شرکت در آزمون ösd را دارید، می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی ثبت نام خود را انجام دهید. بهتر است حتما یک مرکز مناسب برای آزمون ösd انتخاب نمایید. مرکزی که برای این آزمون انتخاب می کنید باید اطلاعات دقیقی درباره تاریخ و ساعت در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.

 

ثبت نام ازمون ösd تهران

افرادی هم که قصد دارند به صورت اینترنتی این آزمون را انجام دهند باید سایت های معتبری را برای این کار انتخاب نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند.

محل برگزاری آزمون ösd در تهران

مراکز برگزاری آزمون ösd به شرح زیر می باشد:

1. آزمون osd در آکادمی آلمانی آنجل در تهران

آکادمی آلمانی آنجل یکی از معتبرترین آکادمی هایی است که این آزمون را برگزار می کند. این مرکز بیش از ۷ سال است که آزمون ösd را به طور تخصصی برگزار می کند.

2. آزمون osd در انجمن فرهنگی اتریش ( OKF ) در تهران

انجمن فرهنگی اتریشی در سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را در تهران شروع کرده است. لازم است بدانید که این انجمن وابسته به سفارت اتریش می باشد. 

3. آزمون osd در موسسه اندیشه پارسیان در تهران

موسسه اندیشه پارسیان یک مرکز رسمی آزمون های بین المللی شناخته شده که در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز در فصل های مختلفی آزمون ösd را برگزار می کنند.

تاریخ آزمون ösd تهران

این آزمون به طور هماهنگ در سراسر دنیا انجام می شود. تاریخ آزمون osd کاملا شناور بوده و توسط موسسه دیوان تعیین می شود. معمولا هر ماه یک بار سطوح مختلفی از این آزمون را برگزار می کنند.
 

آزمون osd


برای این که از تاریخ دقیق آزمون های مربوط به سطح خودتان اطلاع پیدا کنید، باید به مراکز و سایت هایی که ثبت نام کرده اید مراجعه کنید.

 هزینه آزمون ösd

هزینه آزمون ösd در هر کشوری متفاوت است و طبق اختیارات موسسات پرداخت می شود. لازم است بدانید که هزینه این آزمون با تاییدیه مرکز وین تعیین می شود. معمولا هزینه آزمون ösd طبق سطح مورد نظر، متفاوت است. هزینه این آزمون از ۱۴۰ یورو تا ۲۰۰ یورو متغییر می باشد. هر چقدر سطوح این آزمون رو به بالا باشد، هزینه آن هم نسبت به سطح آن افزایش می یابد.

منابع آزمون ösd

منابع آزمون ösd تهران و سراسر جهان در یک سطح هستند که در این بخش می خواهیم چند مورد از منابع معتبر آزمون ösd را به شما معرفی نماییم:

  • Barron's 501 German Verbs
    ترجمه: 501 افعال آلمانی بارون
  • Basic German Vocabulary
    ترجمه: واژگان پایه آلمانی
  • German Essential Grammar
    ترجمه: گرامر ضروری آلمانی

منابع معتبر دیگری هم وجود دارد که شما زمان ثبت نام در مراکز منتخب، دریافت خواهید کرد. در انتهای این متن نیز ما منابع رایگانی را در اختیار شما قرار داده ایم.

مقاله پیشنهادی: آزمون testdaf | ثبت نام آزمون تست داف + هزینه 2023

امتحان ösd شامل چه بخش هایی می شود؟

این آزمون را در ۴ بخش برگزار می کنند و شما در هر سطحی که باشید، باید آزمون خود را در این چهار بخش انجام دهید. 

  • بخش اول خواندن

در این بخش سه متن بر حسب سطحی که دارید به شما می دهند. این سه متن از موضوعات مختلفی از کشور های آلمان، اتریش و سوئیس هستند. داوطلبان باید بتوانند سوالات طرح شده را از داخل این متن پاسخ دهند. 

  • بخش دوم شنیداری

در این بخش از شما ۳ سوال شنیداری از طریق فایل های صوتی پرسیده می شود. هر سوال با لهجه مخصوص آن کشور پرسیده می شود که شما نیز باید با همان لهجه به آن ها پاسخ دهید.

  • بخش سوم نوشتاری

در این بخش یک فرمی به داوطلبان داده می شود تا آن را کامل نمایند.

  • بخش چهارم صحبت کردن

در این بخش باید دواطلبان به سه روش مهارت خودشان را نشان دهند. این سه روش نظیر ۱ معرفی خود ۲ توصیف ساده از یک تصویر ۳  ساخت دیالوگ برای تصویری که در اختیارتان قرار می دهند.

سطوح آزمون ösd

سطح A1: در این سطح نمرات قبولی به این ترتیب هستند. بخش Sprechen  حداقل نمره ١٢ از ٢٥ / مجموع کتبی شامل Lesen, Hören  و Schreiben  حداقل نمره ٣٨ از ۷۵
سطح A2: در این سطح تمامی بخش های Sprechen, Schreiben, Lesen, دارای ۲۵ نمره هستند. شما نیز موظف هستید نمره ۶۰ را از ۱۰۰ دریافت نمایید.
سطح B1: در این سطح از آزمون باید نمرات قبولی شما به این ترتیب باشد. هر کدام از بخش های Lesen, Hören, Schreiben و Sprechen حداقل نمره قبولي ٦٠ از ۱۰۰ است.
سطح B2: نمرات قبولی سطح B2 به این صورت است: بخش Sprechen  حداقل ١٨ از ٣٠ / Lesen  حداقل ١٠ از ٢٠ / Hören  حداقل ١٠از ٢٠ / Schreiben  حداقل ١٥ از ٣٠ / در مجموع قسمت کتبی حداقل ٤٢ از ۷۰
سطح C1: هر بخش Lesen, Hören, Schreiben و Sprechen این آزمون  100 نمره دارد که حداقل نمره قبولی در هر بخش 60 است.
سطح C2: برای قبولی هر بخش Lesen, Hören, Schreiben و Sprechen  باید نمره ۷۵ را در هر بخش بدست آورید.

کاربردهای آزمون ÖSD

  • اخذ مجوز اقامت (A1، الحاق خانواده)
  • انجام توافقنامه یکپارچه سازی (A2 / B1)
  • اخذ تابعیت اتریش (B1)
  • استخدام در اتریش (AMS) و موسسات حرفه ای
  •  دسترسی به دانشگاه های اتریش (B2، C1 یا C2)

دانلود رایگان منابع آزمون ÖSD

منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD
منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD منابع رایگان آزمون ÖSD
پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (6 امتیاز)
نظرات
همایون (یکشنبه 29 مرداد 1402 13:34:55)

این آزمون تو چه کشورهایی معتبره؟


خانم مشهدی (یکشنبه 05 شهریور 1402 11:43:25)

سلام کاربر آموزشگاه ملل
این مدرک معتبر آلمانی است که در کشورها و دانشگاه های اتریش و سوییس نیز مورد تایید است.

هلما آموزگار (دوشنبه 03 بهمن 1401 17:14:08)

ثبت نام آزمون ösd a1 چجوریه؟

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران