خدمات آموزشی

زبان یونانی | آموزش زبان یونانی

آموزش زبان یونانی

آموزش زبان یونانی که‌ یکی از کشورهای متمدن و از بزرگ ترین کشورهای ادبی در دنیا محسوب می شود، از مبتدی تا پیشرفته موضوع این مقاله می باشد. آموزشگاه زبان ملل برای علاقمندان به زبان های زنده دنیا برنامه های آموزشی تدارک می بیند و در این مسیر زبان آموزان را تنها نمی گذارد و همگام با آن ها این مسیر را می پیماید. در این خصوص می توانید با کارشناسان ما مشاوره کرده و برنامه آموزشی را دریافت کنید. 

زبان رسمی کشور یونان، زبان یونانی است که 99 درصد مردم به آن صحبت می کنند. علاوه بر این، تعدادی از زبان های غیر رسمی، اقلیت ها و برخی از گویش های یونانی نیز صحبت می‌شود. رایج ترین زبان های خارجی که یونانی ها یاد می گیرند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی هستند.

آموزش زبان یونانی

زبان یونانی جدید (Νεοελληνική γλώσσα) تنها زبان رسمی جمهوری یونان است و حدود 99.5٪ از جمعیت این کشور (حدود 11,100,000 نفر) به آن صحبت می کنند. البته چندین گویش غیر رسمی و زبان های یونانی متمایز نیز وجود دارد. گویش‌های گفتاری منطقه‌ای در کنار اشکال نوشتاری آموخته‌شده نیز وجود دارند.

درباره زبان کشور یونان

تمام اشکال بازمانده از یونانی جدید، به جز زبان تساکونیایی، از نوادگان رایج فرامنطقه ای (koiné) هستند، همانطور که در اواخر دوران باستان صحبت می شد. به این ترتیب، در نهایت می‌توان آنها را به عنوان نوادگان یونانی آتیک، لهجه‌ای که در دوره کلاسیک در آتن و اطراف آن صحبت می‌شد، طبقه‌بندی کرد.

تساکونی، یک گویش منزوی است که امروزه توسط یک جامعه رو به کاهش در پلوپونز صحبت می شود و از نسل گویش دوریک باستان است. برخی دیگر از لهجه‌ها عناصر مختلف گویش‌های غیر آتیکی باستانی را حفظ کرده‌اند، اما با این حال اکثر محققان آن را منبع اصلی همه آنها می‌دانند.

اموزش زبان یونانی

یونانی مدرن در یونان و قبرس مورد استفاده قرار می گیرد. قدیمی ترین تاریخ در این خانواده هند و اروپایی متعلق به همین زبان یونانی می باشد و حدود ۲۴ قرن محتوای مکتوب از این زبان وجود دارد. پس باید گفت که این زبان میراثی عظیم برای دنیای مدرن به حساب می آید. گفتنی است که در بین این خانواده، زبان بونانی شباهت کمی به سایر زبان ها دارد اما در بین زبان های هند و اروپایی بیشترین شباهت را با زبان ارمنی دارد.

جالب است بدانید که اولین مدارک از زبان یونانی که به صورت نوشتاری بوده است، مدارک یونانی میسنی می باشد که در شهر کریت مشاهده و کشف شده است. منشا زبان یونانی مدرن، زبان proto-Greek می باشد. در زمان های گذشته زبان یونانی قدیم دارای لهجه های مختلف بوده و در واقع هر منطقه لهجه مخصوص به خود را داشته است. این لهجه ها همانند سایر زبان ها و لهجه ها به مرور زمان تغییر پیدا کرده است. در پس این تغیبرات زبان هایی مثل زبان‌ یونانی مرسوم یا کوینه koine که در آتن وجود دارد، شکل گرفته است.

در ادامه درباره تاریخچه این زبان در دوره های مختلف صحبت خواهیم کرد. آگاهی از تاریخچه این زبان می تواند مسیر بهتری را برای آموزش زبان یونانی پیش راه شما قرار دهد.

تاریخچه زبان یونانی

برای شروع آموزش هر زبانی بهتر است که درباره تاریخچه آن زبان تحقیقاتی انجام شود و با آگاهی بیشتر قدم در این مسیر گذاشت. در مورد آموزش زبان یونانی هم همین برنامه را انجام داده و شما را با تاریخچه این زبان در دوره های مختلف آشنا می کنیم. اتفاقات سیاسی و عوامل زبانی دیگر باعث تقسیم بندی این زبان شده است. 

زبان یونانی میسن Mycenaean Greek

درباره زبان یونانی میسن یا همان Mycenaean Greek باید گفت که در دوران تمدن میسن ها تا قرن شانزده قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفته است. 

زبان یونانی کلاسیک یا یونانی باستان Classical or Ancient Greek

این زبان در دوران یونان کلاسیک متمدن و در دوران امپراطوری روم‌ باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. آشنایی با این تاریخچه ها قبل از شروع آموزش زبان یونانی دریچه بزرگی را برای شما باز خواهد کرد و آگاهی شما را درباره این زبان افزایش خواهد داد. زبان کلاسیک یونانی در قرون وسطی در غرب اروپا تقریبا کم‌ رنگ‌ شده بود‌.

زبان یونانی

اما باید گفت که در دوران امپراطوری روم شرقی این زبان مورد استفاده بوده است. پس از آن این زبان با سرنگونی قسطنطنیه و مهاجرت یونانی ها به ایتالیا، به این مناطق آورده شده و معرفی شد. 

زبان کوینه koine

زبان کوینه از شاخه های زبان یونانی بوده و در واقع باید گفت که ادغام شده از چندین لهجه و گویش مختلف یونانی به وجود آمده است. این زبان در آتن متداول و مرسوم بوده و بعدها به یک زبان و گویش جهانی در تبادلات بین المللی تبدیل شده است. 

زبان یونانی قرون وسطی Medieval Greek

درباره این زبان باید گفت که زبان یونانی قرون وسطی در امپراتوری روم شرقی متداول بوده است. در واقع این زبان تا زمان سقوط این امپراتوری یعنی قرن پانزده بعد از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می گرفته است. 

زبان یونانی مدرن Modern Greek

این زبان هم اکنون در کشور یونان مورد استفاده قرار می گیرد و زبان رسمی محسوب می شود. در واقع زبان مدرن یک زبان توسعه یافته از زبان مرسوم یونانی می باشد. 

ویژگی های مهم زبان یونانی

در مسیر آموزش زبان یونانی سعی داریم ویژگی های این زبان را برای شما بیان کنیم. حدود یازده میلیون نفر در کشور یونان با زبان یونانی صحبت می کنند و همچنین در قبرس نیز در کنار زبان ترکی مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور آلبانی نیز حدود پانزده هزار نفر این زبان را صحبت می کنند. مهاجران یونانی در بسیاری دیگر از کشورها این زبان را مورد استفاده قرار می دهند و همین امر باعث شده که بسیاری از مردم در کشورهای دیگر با این زبان آشنا شوند. در واقع این زبان یکی از ۲۳ زبان رسمی در اتحادیه اروپا محسوب می شود‌. 

آشنایی با سه لهجه از زبان یونانی

حال که تصمیم داریم درباره آموزش زبان یونانی صحبت کنیم بهتر است بدانید که این زبان دارای سه لهجه متداول می باشد. لهجه dhimotiki در سال ۱۹۷۶ به عنوان زبان رسمی یونان معرفی شده است‌. از قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم لهجه katharévusa را برای ادبیات، حقوق و قضاوت و همچنین در مکان های اداری و حوزه های علمی مورد استفاده قرار می دادند. اما یک لهجه دیگر وجود دارد که در واقع تلفیقی از دو لهجه قبل می باشد. نام‌ این لهجه همان لهجه کوینه koine می باشد که در تمام شرایط و حتی در مدارس و برای آموزش و تعلیم مورد استفاده قرار می گیرد. 

آموزش زبان یونانی و شناخت الفبای یونانی

در قرن دوازدهم دیگر نحوه نوشتار میسنی مورد استفاده قرار نمی گرفته و باید گفت که تا مدتی سوادآموزی در یونان با مشکلاتی مواجه شده بود. بسیاری از افراد در این برهه از زمان سواد خواندن و نوشتن نداشتند. یونانی ها در اواخر قرن هشتم سعی کردند الفبای Phoenicians را در ارتباطات تجاری خود به کار ببرند.

یادگیری زبان یونانی

این الفبا ۲۴ حرف دارد که گاهی به صورت لاتین نیز به نگارش در می آید. حروف در زبان یونانی به این صورت خوانده می شود. آلفا، بتا، گاما، دلتا، اپسیلن، زتا، اتا، تتا، یوتا، کاپا، لاندا، موو، نوو، کی سی، امیکرون، پی، رو، سیگما، تاو، آپسیلن، فی، خی، سای، امگا از حروف زبان یونانی می باشند. همان گونه که گفته شد این حروف را به صورت لاتین نیز به نگارش در می آورند. این حروف بیشتر در مناطق یونانی نشین جمهوری ونیز و یونانی های کاتولیک مورد استفاده قرار می گیرد. 

جنسیت در زبان یونانی

این جنبه از آموزش زبان یونانی بسیار اهمیت دارد. زبان آموزان باید بدانند که در زبان یونانی اسامی به دو صورت مفرد و جمع وجود دارند. به صورت کلی در این زبان سه جنسیت مذکر، مونث و خنثی مشاهده خواهد شد. صفت ها را همراه با اسامی می آورند و قادر هستند کیفیت، جنس، تعداد و نوع آن اسم ها را بیان نمایند. 

استفاده از فعل در زبان یونانی

در مورد آموزش زبان یونانی و فعل ها در این زبان باید گفت که استفاده از فعل در زبان یونانی بر اساس فاعل جمله به کار می رود. فعل را در زبان یونانی به سه صورت اول شخص، دوم شخص و سوم شخص مورد استفاده قرار می دهند. و هر کدام از این حالت ها به سه شکل مفرد، دابل و جمع می آیند. افعال در دو حالت صرف خواهند شد و در دو حالت حال و گذشته می باشند. 

ساختار جمله در زبان یونانی

در بحث آموزش زبان یونانی باید گفت که نحوه ساختار جمله بسیار اهمیت دارد. این زبان هم ساختاری همانند سایر زبان ها دارد و در جمله ها از فاعل، فعل و مفعول استفاده خواهد شد. اما این امکان وجود دارد که جمله ها با ساختاری دیگر نیز ساخته شوند. صفات را باید بعد از اسم آورد اما برای بیان مالکیت بعد از اسامی می آیند. 

آموزش زبان یونانی و آگاهی درباره لغت ها

گفتنی است که در زبان یونانی میزان زیادی از لغت ها را از زبان proto-Greek گرفته اند و این زبان منشا اصلی برای تمام لهجه ها و گویش های یونانی محسوب می شود. در زبان یونانی مدرن به وفور می توان کلماتی را از زبان های فرانسه، آلمانی و زبان انگلیسی مشاهده نمود. اما به این نکته نیز باید توجه داشت که حدود ده درصد از کلمات در زبان انگلیسی ریشه در زبان یونانی دارد و از این زبان ریشه گرفته است.

چرا یونانی آموزش ببینیم؟

برخی افراد آموزش زبان یونانی را به دلیل علاقه خاص فردی خود به این زبان آن را برای آموزش و یادگیری انتخاب می کنند. علاقه به فرهنگ و تمدن یونانی در بین بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا وجود دارد و همین امر علاقه بعد یادگیری زبان یونانی را افزایش خواهد داد. زبان یونانی از جنبه ادبی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از افراد این زبان را برای شرکت در دانشگاه یاد گرفته اند.

زبان یونانی نوین

لغت های این زبان به میزان زیادی وارد زبان های دیگر شده است و در زمینه های ریاضیات، اختر شناسی، فلسفه و سایر زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دو زبان یونانی مدرن و کهن تقابل زیادی با هم ندارند و افراد زیادی هستند که نمی توانند به زبان یونانی کهن صحبت کنند.

اروپایی ها علاقه زیادی به آموزش زبان یونانی مدرن دارند و دوست دارند با افراد بومی و محلی ارتباط برقرار کنند. یونان کلا میزبان مهاجران زیادی می باشد و اغلب آن‌ ها از حوزه بالکان و همچنین از کشورهای حوزه خاورمیانه به شمار می روند. این افراد سعی می کنند زبان یونانی را برای برقراری ارتباط روزانه یاد بگیرند. از نظر سختی زبان یونانی را هم رده با زبان انگلیسی قرار می دهند. 

سخن پایانی

در این دانشنامه درباره آموزش زبان یونانی سعی کردیم که نکات مهمی را درباره این زبان ارائه دهیم. آشنایی با تاریخچه زبان یونانی و هر زبان دیگری در مسیر یادگیری آن، راه را بسیار هموار تر می سازد. در آموزشگاه زبان ملل مبنا را بر آموزش زبان های رایج و متداول دنیا گذاشته ایم و شما را با بسیاری از این زبان ها آشنا خواهیم کرد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
4.8/5 (5 امتیاز)
نظرات
saman (یکشنبه 29 مرداد 1402 14:57:27)

کلاس خصوصی یونانی دارید؟


خانم مشهدی (یکشنبه 05 شهریور 1402 11:28:25)

سلام جناب سامان
بله آموزشگاه ملل کلاس های زبان یونانی رو به صورت گروهی، خصوصی و آنلاین برگزار میکند.

زهرا سادات (یکشنبه 29 مرداد 1402 14:55:27)

ممن.ن از سایت خوبتون. شما اموزش زبان یونانی آنلاین هم دارید؟


خانم مشهدی (یکشنبه 05 شهریور 1402 11:31:26)

سلام زهرای عزیز
بله آموزشگاه ملل کلاس های زبان یونانی رو به صورت گروهی، خصوصی و آنلاین براساس نیاز شما برگزار میکنه.


خانم مشهدی (یکشنبه 05 شهریور 1402 11:29:36)

سلام به شما زهرای عزیز
بله آموزشگاه ملل کلاس های زبان یونانی رو به صورت گروهی، خصوصی و آنلاین براساس نیاز شما برگزار میکنه.

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران