خدمات آموزشی

آموزش زبان مالایی با اساتید برجسته و حرفه با آموزشگاه زبان ملل

آموزش زبان مالایی

زبان مالایی (/məˈleɪ/;[6] مالایی: bahasa Melayu) یک زبان استرالیایی است که به طور رسمی در اندونزی، برونئی، مالزی و سنگاپور و در بخش‌های تایلندی از تیمور شرقی به طور غیررسمی صحبت می‌شود. 290 میلیون نفر (حدود 260 میلیون نفر فقط در اندونزی در استاندارد ادبی خود به نام "اندونزیایی") در سراسر جهان مالایی صحبت می‌کنند.

درباره زبان مالایی

قبل از اقدام برای آموزش زبان مالایی بهتر است درباره این زبان اطلاعات مفید و مهمی را در اختیار داشته باشید. با مطالعه این بخش از مقاله می توانید به این اطلاعات مفید دست پیدا کنید. گفتنی است که این زبان در کشورهای مالزی، سنگاپور و اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع در سرتاسر دنیا حدود ۲۷۰ میلیون نفر زبان مالایی را برای صحبت کردن به کار می برند.

درباره زبان مالایی

گسترش جغرافیایی این زبان را می توان از شبه جزیره مالای تا شرق سوماترا اندونزی تا برونئو به حساب آورد. اسم های مختلفی برای این زبان به کار برده می شود که شامل Bahasa و Bahasa Malaysia می باشد اما همین زبان ها هم زبان Persatuan تلقی می شوند‌. ورود اسلام به جنوب شرقی اسلام خط را برای این زبان به عربی تغییر داد اما پس از حضور کشورهای انگلیس و هلند در قرن هفدهم، سیستم نوشتاری در این زبان کاملا تغییر یافت و از آن پس این زبان را با خط لاتین به نگارش در می آوردند.

در زبان مالایی ۲۶ حرف وجود دارد که همین حروف نیز در زبان لاتین مشاهده می شود. جالب است بدانید که در تایلند و فیلیپین نیز برخی از مردم این زبان را برای مراودات خود به کار می برند. اما نکته مهم در مورد زبان های رایج در کشور مالزی این است که با وجود این که در سال ۱۹۶۸ زبان مالایی به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شد و قانون اساسی آن را تایید کرد، باز هم در محیط های رسمی و تجاری زبان انگلیسی به کار برده می شود. استفاده از زبان انگلیسی در این کشور بسیار گسترده و کاربردی می باشد.

نکته جالب دیگر این است که در برونئی برتی نوشتن مثلا نام یک موسسه از سه الفبا شامل الفبای لاتین، عربی و انگلیسی استفاده می شود. اولین دست نوشته با این زبان Tanjong Tanah است که درباره قانون مربوط به قومی است که در آن منطقه زندگی می کرده اند. باید گفت که زبان های سانسکریت و هندی به میزان زیادی روی این زبان تاثیر گذاشته اند.

نکات تدریس زبان مالایی در آموزشگاه زبان ملل

در آموزشگاه زبان ملل ما برای تدریس زبان مالایی از اساتید باتجربه و حرفه‌ای بهره میبریم. زمان برگزاری کلاس های در هر هفته 3 جلسه 90 دقیقه ایست. برای اطلاع از برگزاری زمان کلاس ها میتوانید با شما 02137651 در تماس باشید.

همچنین اگر شما فرد پرمشغله ای هستید و یا برای یادگیری زبان مالایی زمان محدودی دارید، می توانید به صورت خصوصی اقدام به ثبت نام کنید. در این شرایط زمان کلاس ها متناسب با زمان خالی شما و استاد تعیین میشود.

نکات مهم در مورد آموزش زبان مالایی

نکاتی که در این قسمت به شما عزیزان تقدیم خواهد شد، برای آموزش هر زبانی مهم است. اما در این مقاله قرار است آموزش زبان مالایی را مورد بررسی قرار دهیم. مهم ترین نکته این است که از ابتدای مسیر سعی کنید برای صحبت کردن و ابراز عقیده های خود زبان مالایی را به کار ببرید. تمام تمرکز خود را روی این زبان بگذارید و سعی کنید از همان ابتدا با تلفظ خوب و صحیح صحبت کنید تا بتوانید از این لحاظ به افرادی شبیه شوید که مالایی زبان مادری آن ها می باشد.

نکات مهم در مورد آموزش زبان مالایی

نکات اصلی و پایه ای این زبان را با اطمینان دنبال کنید و سعی کنید به خوبی آن ها را یاد بگیرید. تمام نکات گفته شده را به خوبی مدیریت کرده و به ذهن خود بسپارید. نکات مهم گرامری مخصوصا مسائل مربوط به زمان های گذشته، حال و آینده را به خوبی یاد بگیرید. برای خود هدفی مشخص کنید و طبق آن انگیزه به آموزش زبان مالایی ادامه دهید. اگر به این کشور سفر کرده اید می توانید از طریق هم صحبتی با افراد مالزیایی قدرت صحبت کردن خود را به خوبی تقویت نمایید.

تمام مهارت های خود را در این ارتباطات تقویت کرده و قدرت گفتاری، نوشتاری، خواندنی و شنیداری خود را توسعه دهید. سعی کنید از مراودات روزانه استفاده کرده و تمام لغات و اصطلاحات مربوطه را فرا بگیرید. حتی اگر دانش زبانی شما صفر باشد باز هم جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. اگر در کلاس های آموزشی آموزشگاه زبان ملل شرکت نمایید می توانید از دوره مبتدی تا پیشرفته آموزش ببینید و گام‌ به گام با ما به پیش بروید. 

خط و زبان مردم مالزی برای آموزش

یکی از قانون های مهم در سیستم آموزشی کشور مالزی این است که در تمام موسسه های آموزشی، آموزش زبان مالایی را در دستور کار خود قرار دهند. به همین دلیل از مدارس ابتدایی تا راهنمایی و برخی از دانشگاه های محلی این زبان مورد استفاده قرار می گیرد.

الفبای زبان مالایی

به صورت کلی باید گفت که در کشور مالزی آموزش به صورت بومی می باشد. حتی باید گفت که به جز افراد محلی و بومی، جوامع چینی و هندی نیز در این کشور این زبان را به کار می برند. در تمام مکان های عمومی مثل رستوران ها، مغازه ها و اداره ها از خط و زبان مالایی استفاده می شود. 

مقاله پیشنهادی: زبان اندونزیایی | آموزش زبان اندونزی به فارسی + نکات

جایگاه زبان انگلیسی در جامعه اندونزی

اما همه می دانید که در کشور مالزی، زبان انگلیسی جایگاه ویژه ای دارد. باید گفت که زبان دوم مردم در کشور مالزی، زبان انگلیسی محسوب می شود. در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش این زبان را به صورت اجباری در برنامه آموزشی قرار می دهند. همچنین دانشجویان برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود باید این زبان را یاد بگیرند و مورد استفاده قرار دهند. پس مشاهده می کنید که دانش آموزان در این کشور در کنار آموزش زبان مالایی، زبان انگلیسی را نیز از ابتدا فرا می گیرند.

شایان ذکر است که در این کشور فعالیت های تجاری، آموزشی و کلیه موقعیت ها و شرایط رسمی و غیر رسمی با زبان انگلیسی صورت می گیرد. امروزه شهروندان مالزیایی تبار خیلی گسترده تر از همیشه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. گفتنی است که کوالالامپور پایتخت این کشور در واقع قطب مالی، فرهنگی، اقتصادی، چند ملیتی و بین المللی بوده و انگلیسی در آن به میزان چشمگیری رواج پیدا کرده است. 

آموزش زبان مالایی با اصطلاحات ساده برای برقراری ارتباط

در این بخش از مقاله آموزش زبان مالایی، برخی از کلمات و واژه ها و عبارت های مهم اما ساده را برای برقراری ارتباط با شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.‌

Helo سلام Selamat pagi صبح بخیر
Selamat tengah hari عصر بخیر Selamat petang  شب بخیر
Selamat malam شب خوش Siapa nama awak? نام شما چیست؟
Nama saya ialah اسمم .... است. Maaf, saya tidak dengar. ببخشید، نشنیدم چی گفتید. 
Di mana awak tinggal کجا زندگی می کنید؟ Awak berasal dari mana? اهل کجا هستید؟
Apa khabar? حال شما چطور است؟ Khabar baik, terima kasih. خوبم، متشکر.
Awak pula? و شما؟ Selamat berkenalan. از ملاقات شما خوشبختم.
Gembira berjumpa dengan awak. خوشحالم تو رو می بینم.  Salam sejahtera روز خوبی داشته باشید. 
Jumpa lagi. بعدا می بینمت.  Jumpa kamu esok. فردا می بینمت. 
Selamat tinggal.  خداحافظ  

همان گونه که می بینید برای مراودات معمولی روزانه یادگیری این عبارت ها بسیار لازم و ضروری می باشد و اولین گام در آموزش این زبان محسوب می شود. 

یادگیری لغات و عبارت های مربوط به احساسات و عواطف

این قسمت از مقاله آموزشی را به یادگیری لغات و اصطلاحات مربوط به احساسات اختصاص می دهیم. این عبارت ها نیز بسیار مهم هستند و مطمئنا باید در مسیر آموزش زبان مالایی، به آن ها بپردازید.

Gembira: خوشحال Sedih : غمگین Marah : عصبانی
Takut : ترسیده Keseronokan: شاد Terkejut: متعجب
Tenang: آرام Hidup: زنده Mati: مرده
Bersendirian: تنها Bersama-sama: با هم Bosan: بی حوصله
Mudah: راحت Sukar: مشکل Buruk: بد
Baik: خوب Saya minta maaf: متأسفم Jangan bimbang : نگران نباش 

در ادامه موضوعات دیگر را در این زبان مورد بررسی قرار داده و شما را با واژه های بیشتری آشنا می کنیم.

عبارات مهم درباره تشکر و خواهش کردن

آموزش زبان مالایی و سایر زبان ها از واژه ها و اصطلاحات روزمره و کاربردی آغاز خواهد شد. به همین منظور در این مقاله مهم به این عبارت ها پرداخته ایم. این قسمت را به موضوع مهم و کاربردی خواهش و تشکر اختصاص داده ایم.

آموزش زبان مالایی

  • Silakan: لطفا
  • Terima kasih: متشکر
  • Ya : بله
  • Tidak : خیر 
  • Bagaimana awak kata?: شما چطور می گویید؟
  • Cakap perlahan - lahan : آرام صحبت کنید.
  • Sila ulang: تکرار کنید، لطفا. 
  • Sekali lagi: دوباره 
  • Perkataan demi perkataan: کلمه به کلمه 
  • Perlahan - lahan: به آرامی 
  • Apa yang awak cakap?: چه گفتید؟
  • Saya tidak faham: متوجه نمی شوم.
  • Adakah anda faham?: متوجه شدید؟
  • Apa maknanya?: به چه معنی است؟
  • Saya tidak tahu: نمی دانم
  • Awak boleh bertutur Bahasa inggeris?: آیا، شما انگلیسی صحبت می کنید؟
  • Ya, sedikit : بله، یک کمی

آشنایی با روزهای هفته در آموزش زبان مالایی

برای آموزش هر زبانی باید حتما در قدم های ابتدایی با روزهای هفته آشنا شد. چون در تمام مکالمه ها امکان دارد این کلمه ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این بخش از آموزش زبان مالایی شما را با روزهای هفته به این زبان آشنا می کنیم. 

- Hari dalam seminggu: روزهای هفته
- Isnin: دوشنبه 
- Selasa: سه شنبه 
- Rabu: چهار شنبه 
- Khamis: پنج شنبه 
- Jumaat: جمعه 
- Sabtu: شنبه 
- Ahad: یک شنبه 
- Hari: روز
- Minggu: هفته 
- Hujung minggu: آخر هفته 

آموزش اعداد به زبان مالایی

اعداد را به ترتیب از یک تا ده در این قسمت به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. در آموزش زبان مالایی و سایر زبان ها، اعداد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. 

  1. Satu: یک
  2. Dua: دو 
  3. Tiga: سه 
  4. Empat: چهار
  5. Lima: پنج
  6. Enam: شش
  7. Tujuh: هفت 
  8. Lapan: هشت 
  9. Sembilan: نه
  10. Sepuluh: ده 

آموزش زبان مالزی و یادگیری رنگ ها

رنگ‌ ها به زندگی جلای خاصی می دهند. در مکالمات روزانه بدون تردید از رنگ ها استفاده های زیادی خواهد شد. به همین دلیل باید یادگیری آن‌ ها را در برنامه آموزش زبان مالایی قرار دهیم که بتوانید آن ها را در جملات خود به کار ببرید. 

  • Warna: رنگ 
  • Hitam: سیاه
  • Biru: آبی
  • Coklat: قهوه ای
  • Hijau: سبز
  • Oren: نارنجی 
  • Ungu: بنفش 
  • Merah: قرمز
  • Putih: سفید 
  • Kuning: زرد 
  • Kelabu: خاکستری 
  • Emas: طلایی 
  • Perak: نقره ای 
  • Apakah warnanya?: چه رنگی است؟
  • Warnanya merah : رنگ قرمز است

این رنگ ها را می توانید در جملات خود به کار ببرید و رنگ و جلای بیشتری به آن ها بدهید. 

آشنایی با اعضای خانواده در زبان مالایی

مطمئنا در به کار بردن زبان مالایی در محاوره نیاز است که از اعضای خانواده نیز استفاده شود. پس باید این واژه ها را در فرایند آموزش زبان مالایی قرار دهید. در این قسمت اعضای خانواده و نسبت های فامیلی را تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد. 

Ibu مادر Bapa پدر Adik lelaki برادر
Adik petempuan خواهر Anak lelaki پسر Anak perempuan دختر
Ibu bapa والدین Anak - anak فرزندان Anak  فرزند
Ibu tiri نامادری Bapa tiri ناپدری Adik tiri perempuan خواهر ناتنی
Adik tiri lelaki برادر ناتنی Menantu داماد  Menantu perempuan عروس
Isteri زن Suami شوهر Datuk dan nenek پدر بزرگ و مادر بزرگ
Datuk پدر بزرگ Nenek مادر بزرگ Cucu lelaki نوه پسری
Cucu perempuan نوه دختری Cucu نوه  Ibu saudara عمه 
Bapa saudara عمو Sepupu دختر عمو، پسر عمو Anak saudara lrlaki پسر برادر
Anak saudara perempuan دختر برادر Bapa mertua  پدر زن Ibu mertua  مادر زن
Adik ipar lelaki برادر زن Adik ipar perempuan خواهر زن  Relatif فامیل

 

دانلود رایگان فایل آموزش زبان مالایی

سخن پایانی

در این دانشنامه فرایند آموزش زبان مالایی را برای زبان آموزان و علاقمندان به این زبان مورد بررسی قرار داده ایم. یادگیری این زبان برای زندگی در این کشور امری ضروری به شمار می رود. هرچند که در کشور مالزی زبان انگلیسی نیز بسیار مهم و کاربردی می باشد. برای شرکت در دوره های آموزشی در آموزشگاه زبان ملل می توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام نمایید. مشاوره نیز توسط مشاوران مجرب در این موسسه امکان پذیر می باشد.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران