خدمات آموزشی

آموزش زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته | حضوری، آنلاین و خصوصی

آموزش زبان ژاپنی

آموزش زبان ژاپنی می تواند برای زبان آموزان و علاقمندان به این زبان چالش های زیادی در پیش داشته باشد. می توان گفت که زبان ژاپنی از سخت ترین زبان های دنیا محسوب می شود و برای یادگیری آن حتما باید زمان زیادی گذاشت و تمرین فراوانی را در برنامه خود قرار داد. به همین دلیل آموزشگاه زبان ملل برنامه های آموزشی کاربردی را برای زبان آموزان خود طراحی نموده و با کادر مجرب و اساتید برجسته این مسیر را برای زبان آموزان خود هموار می سازد.

با زبان ژاپنی بیشتر آشنا شویم

قطعا آموزش زبان ژاپنی نسبت به زبان هایی مثل انگلیسی و سایر زبان های روز دنیا مشکل تر می باشد. زبان ژاپنی ( 日本語 ) در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان تسلط دارند و به کار می برند. سیستم نوشتاری ژاپنی همچنین از دو خط هجایی (یا مورائیک) استفاده می‌کند:

  • هیراگانا (ひらがな یا 平仮名)
  • کاتاکانا (カタカナ یا 片仮名)

راه های یادگیری زبان ژاپنی

ژاپنی زبان ملی کشور ژاپن است اما در کره و ایالات متحده و کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حتی اگر شما به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید نمی توانید این زبان را راحت تر یاد بگیرید. تفاوت زیادی بین این زبان ها وجود دارد و باید برای یادگیری زبان ژاپنی تلاش زیاد و تمرین مداوم را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. پیشنهاد می کنیم برای یادگیری راحت تر این زبان، راه های زیر را انجام دهید:

1. یادگیری هیرگانا یا الفبای زبان ژاپنی

احتمالا کنجکاو شده اید که هیرگانا Hirgana چیست؟ در واقع هیرگانا همان حروف الفبای ژاپنی است که شامل ۵۱ نشانه آوایی می باشد. هر نشانه دقیقا یک صدا را نشان می دهد. این نکته را می توان وجه تمایز بین این زبان و زبان انگلیسی دانست. چرا که در زبان انگلیسی برخی از حروف در شرایط مختلف امکان دارد صدای متفاوتی از خود نشان دهند. یادگیری هیرگانا به شما کمک خواهد کرد که کلمات ژاپنی را بیان نمایید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید یا این که کلا به زبان ژاپنی علاقه دارید در ابتدای کار باید مسیرتان را با یادگیری هیرگانا آغاز نمایید. 

2. یادگیری کاتاکانا یا نشانه های خاص

همه می دانیم که در هر زبانی یک سری از کلمات وجود دارند که متعلق به آن زبان نیستند و در واقع اقتباسی محسوب می شوند. به عنوان مثال در زبان ژاپنی کلمه هات داگ یا اینترنت کاملا اقتباسی و غیر ژاپنی می باشند. برای ادای این گونه واژه های وارداتی از مجموعه نشانه هایی به نام کاتاکانا استفاده می شود. شما باید برای یادگیری و اموزش زبان ژاپنی حتما این نشانه‌ ها را یاد بگیرید. 

3. یادگیری کانجی Kanji یا علامت های چاپی

کانجی ها علامت هایی چاپی هستند که برای کلمات و واژه ها و عبارت های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این کانجی ها با هیرگانا این است که در واقع هیرگانا شبیه به حروف انگلیسی به نگارش در می آیند و نشانگر صداهای ساده هستند. اما نشانه های کانجی کاملا متفاوت هستند و با آن ها می توان کلمات کامل را نشان داد. نکته جالب این است که اگر برخی از کانجی های اصلی را بدانید، قادر خواهید بود زبان اصلی ژاپنی را درک کرده و تا حدودی صحبت نمایید. 

4. یادگیری روماجی ها Romaji

شایان ذکر است که در زبان ژاپنی برای تلفظ کلمات سیستمی از حروف انگلیسی استفاده می شود. نکته مهمی که باید درباره روماجی ها بدانید این است که شما می توانید از آن ها برای یادگیری عبارت های اولیه و اصلی استفاده نمایید و یا این که در ارتباطات آنلاین خود آن ها را به کار ببرید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر به صورت مداوم و در تمام پاسخ دادن ها از روماجی ها استفاده نمایید، نمی توانید از زبان ژاپنی به درک درست برسید و این امر آموزش زبان ژاپنی را برای شما طولانی تر و مشکل تر می سازد.


آموزش الفبای ژاپنی
 

اپلیکیشن های برتر یادگیری زبان ژاپنی
 

34 اصطلاحات ژاپنی رایج و پرکاربرد
 

نحوه سلام و احوالپرسی به زبان ژاپنی 
 
   

آموزش زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته

برای آموزش زبان ژاپنی به بهترین نحو مراحل زیر را طی نمایید:

✅ یادگیری و تمرین دستور زبان ژاپنی

از آن جایی که ابتدای یادگیری هر زبانی سخت است، افراد ترجیح می دهند از تلفظ فارسی کلمات استفاده کنند؛ برای آموزش زبان ژاپنی با تلفظ فارسی هم می توان از اصول اولیه که در اول راه باید یاد گرفته شوند شروع کرد. یادگیری گرامر و دستور زبان ابتدایی ترین مواردی هستند که باید مورد یادگیری قرار گیرند.

قابل ذکر است که برای آموزش نکات گرامری در زبان ژاپنی بهتر است که کلا تمام نکات گرامری که تا به حال می دانستید را کنار گذاشته و تمرکز خود را روی این زبان بگذارید. حتما به یاد داشته باشید که نباید به هیچ عنوان قوانین، مفاهیم و گرامر زبان مادری خود را در یادگیری این زبان مورد استفاده قرار دهید. برای موفقیت در آموزش زبان ژاپنی باید گرامر دستور زبان را با ارزش ظاهری آن و به صورت اصولی یاد بگیرید.

✅ آموزش زبان ژاپنی با یادگیری عبارت های اصلی

یکی از راه ها برای شروع آموزش زبان ژاپنی این است که برخی از عبارت های اصلی و مهم این زبان را فرا گرفته و به کار ببرید. شک نداشته باشید که با یادگیری این عبارت ها در ابتدای راه می توانید با یک شخص ژاپنی گفتگوی لذت بخشی داشته باشید. در ابتدای این کار می توانید به صورت محدود از روماجی ها نیز استفاده نمایید و تمرکز خود را روی اصول درست بگذارید. در این قسمت تعدادی از عبارت های مهم‌ را برای شما به نگارش در آورده و ترجمه فارسی را نیز در اختیار شما قرار می دهیم. 

  • Kon' nichiwa: سلام
  • Sayonara: خداحافظ
  • Watashiwa genki, desu Arigato: من خوبم، تشکر
  • Domoarigato gozaimasu: بسیار متشکرم
  • Hajime mash' te: از ملاقات با شما خوشحالم.

✅ استفاده از فلش کارت برای آموزش زبان ژاپنی رایگان

برای این که در مسیر آموزش زبان ژاپنی موفق شوید و بتوانید با روش های سرگرم کننده ادامه دهید، می توانید برای خود فلش کارت زبان‌ ژاپنی تهیه نموده و همیشه به همراه داشته باشید. می توانید برای یادگیری زبان با این کارت ها روش های متعدد و جالب برای خودتان طراحی نمایید. با به کارگیری این کارت ها می توانید دامنه لغات خود را گسترش دهید و در سه سیستم هیرگانا، کانجی و کاتاکانا کلمات خود را تقویت نمایید. یکی از روش ها این است که این کارت ها را در چند جای منزل به دیوار بزنید. در منزل خود نام همه چیز را به زبان ژاپنی بگویید. هرازگاهی با این کارت ها قدرت زبانی خود را محک بزنید.

✅ صحبت کردن اصولی ژاپنی

شایان ذکر است که کودکان هنگام شروع به صحبت بسیار خارق العاده هستند و مهم ترین ویژگی آن ها این است که اصلا دستپاچه نمی شوند و از هر گونه تقلید صدا هراسی ندارند. سعی کنید برای صحبت کردن همین شجاعت کودکانه را داشته باشید. به راحتی صداها و کلمات ژاپنی را ادا کرده و خجالت و ترس را کنار بگذارید.

از تلفظ نادرست نیز نترسید و با تمرین تمام مشکلات خود را رفع نمایید. سعی کنید شخصی را پیدا کنید که با این زبان آشنا است و با او تمرین کنید. در گردهمایی ها شرکت کنید و حتی می توانید به صورت آنلاین با کسی ژاپنی صحبت کنید. از اشتباه کردن هراس نداشته باشید و به دنبال تصحیح آن ها باشید. اگر در مورد واژه ای اطمینان ندارید آن را به کار نبرید. سعی کنید در دوره ها و کلاس زبان ژاپنی ثبت نام کنید و برای این کار وقت بگذارید. 

✅ مشاهده فیلم ها و سریال های زبان اصلی برای آموزش زبان ژاپنی

یکی از روش های بسیار مهم و کاربردی برای آموزش زبان ژاپنی مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی می باشد. با این کار دریایی از لغات را خواهید داشت و مکالمات روزمره را نیز به راحتی یاد خواهید گرفت. همچنین می توانید از برنامه های رادیویی و پادکست ها نیز استفاده نمایید. 

✅ مطالعه مکرر

برای تقویت مهارت های اصلی آموزش زبان ژاپنی در کنار تمام نکاتی که در این مقاله صحبت شد، حتما مطالعه را در برنامه خود قرار دهید. کتاب های مختلف با موضوعات مورد علاقه خود تهیه فرمایید و حتما مطالعه کنید. مجله ها کمک زیادی به شما خواهند کرد. لغات جدید را یادداشت کرده و به دنبال معنا و کاربرد آن باشید. این روش ها، تلاش و تمرین مداوم، شما را به موفقیت می رساند. موضوعات و مطالب مرتبط با این زبان را می توانید در سایت آموزش زبان ژاپنی ملل مشاهده و مطالعه نمایید. 

دانلود کتاب آموزش زبان ژاپنی pdf

   🔰 فایل pdf کتاب a history of the japanese language

   🔰 فایل pdf کتاب an elementary grammar of the japanese language
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (7 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران