بهترین مترجم آنلاین | معرفی 13 برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/19 4934 زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین برنامه مترجم متن

در گذشته ای نه چندان دور، هنگام سفر به کشورهای مختلف، نیاز بود زبان آن کشورها را بلد باشیم تا بتوانیم ارتباط برقرار کرده و سفری لذت بخش را تجربه کنیم؛ اما با پیشرفت های صورت گرفته، مترجم های آنلاین زیادی روی کار آمدند که سفر و برقراری ارتباط در سایر کشورها را برایمان آسان نموده اند. در این بین بهترین مترجم آنلاین متن کدام است؟

بهترین مترجم متن

در ادامه لیستی از بهترین مترجم آنلاین متن را معرفی کرده ایم که با توجه به توضیحات داده شده و ویژگی های هر یک می توانید، بهترین مترجم آنلاین را انتخاب نمایید. 

1. Google Translate

اگر نیاز دارید با شخصی صحبت کنید که درکی از زبان شما ندارد، این برنامه بهترین مترجم متن بوده و به شما این امکان را می‌دهد هرآنچه که می‌خواهید بگویید را تایپ کنید و متن ترجمه شده را ببینید؛ همچنین می تواند متن ترجمه شده را برایتان بخواند. پرکاربردترین و بهترین مترجم متن آنلاین، گوگل ترنسلیت است که معمولا اکثر کاربران به عنوان اولین گزینه از آن استفاده می‌کنند.

Google Translate زبان موجود در کادر ورودی را بر اساس متن، صفحه وب یا سندی که در کادر وارد می‌کنید شناسایی می‌کند و فوراً آن را در جعبه خروجی به زبان مورد نظر شما ترجمه می‌کند. اگر متن طولانی دارید یا می‌خواهید کل یک صفحه وب را ترجمه کنید، Google Translate می‌تواند ترجمه انگلیسی به فارسی از روی عکس را هم برای شما انجام دهد؛ بدین صورت که عکس صفحه را در این برنامه بگیرید و ترجمه متن را مشاهده کنید.

یکی از مزیت های گوگل ترنسلیت به عنوان بهترین برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی، این است که افزونه مخصوص دارد که در صورت نصب آن می‌توانید در فضای وب، تنها با کلیک روی کلمه مورد نظر، ترجمه آن را مشاهده کنید. برای دانلود این افزونه می‌توانید اینجا کلیک کنید یا عبارت google translate extension را سرچ کنید.

با همه این تفاسیر ترنسلیت گوگل، برای ترجمه اسناد حرفه‌ای، محتوای بسیار حساس با داده‌های شخصی یا پروژه‌های بزرگ زبان انگلیسی به‌ ویژه برای شرکت‌هایی که باید از ارزش‌های برند، یکپارچگی و داده‌های مشتری خود محافظت کنند، ایده‌آل نیست. 

   🔰 لینک سایت Google Translate
 

ترجمه انگلیسی به فارسی آنلاین
 

2. Bing Microsoft Translator

این مترجم متن به طور خودکار هر متنی را که در کادر ورودی وارد می‌کنید، تشخیص می‌دهد و آن را به زبان شما ترجمه می‌کند. اگر میکروفون شما فعال باشد، می‌توانید کلمه، عبارت یا جمله‌ای را که می‌خواهید ترجمه کنید، بیان کنید و ترجمه را با صدای بلند بشنوید، کپی کنید، به اشتراک بگذارید یا از Bing برای جستجو در وب استفاده کنید.

برخلاف مترجم گوگل که بیش از 100 زبان را ارائه می‌دهد، مترجم مایکروسافت بینگ حدود 60 زبان را برای حداکثر 5000 کاراکتر ارائه می‌دهد.

   🔰 لینک سایت Bing Microsoft Translator
 

بهترین ترجمه انگلیسی به فارسی
 

3. Deepl Translate

این یک مترجم آنلاین رایگان دیگر است که می‌توانید از آن برای ترجمه کلمات، عبارات، جملات و حتی اسناد به 12 زبان استفاده کنید. Deepl Translate از یادگیری ماشینی برای ترجمه سریع، دقیق‌ و ظریف‌ متون نسبت به سایر مترجمان آنلاین استفاده می‌کند.

Deepl Translate همچنین تعاریف و گزینه‌‌هایی را برای تکمیل خودکار جمله ارائه می‌دهد و می‌توانید ترجمه را به صورت یک فایل متنی کپی، به اشتراک بگذارید یا حتی ذخیره کنید. اگر جزئیات بیشتری در مورد یک کلمه می‌خواهید، کافی است روی آن دوبار کلیک کنید تا کادر بازشو با گزینه‌ها و تعاریف بیشتر، به علاوه نمونه‌هایی از نحوه استفاده کلمه در هر دو زبان ورودی و خروجی ظاهر شود.

   🔰 لینک سایت Deepl Translate
 

ترجمه انگلیسی به فارسی رایگان
 

4. Translatedict

Translatedic یکی دیگر از گزینه های رایگان در لیست بهترین مترجم آنلاین است که کلمه، عبارت یا بخشی از متن را وارد می‌کنید و بسته به اینکه می‌خواهید آن را به چه زبانی ترجمه کنید، 51 گزینه پیش روی شما است (51 زبان مختلف). استفاده از این برنامه به آسانی سه مورد اول در این لیست نیست زیرا برای دریافت ترجمه در کادر خروجی باید گزینه Translate را بزنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

گفتنی است شما می‌توانید ترجمه را با صدای بلند بشنوید، آن را کپی یا دانلود کنید. همچنین اگر در زمینه ترجمه حرفه‌ای به کمک نیاز دارید، می‌توانید فرم آنلاین را پر کنید و بر اساس نیاز خود، قیمت خدمات را دریافت کنید.

   🔰 لینک سایت Translatedict

 

ترجمه ی انگلیسی به فارسی
 

5. Yandex Translate

Yandex Translate مانند سایر مترجم های آنلاین فقط به ترجمه متن عادی ختم نمی‌شود. این برنامه از عهده ترجمه تصاویر و وب‌سایت‌ها برای ۹۹ زبان برمی‌آید و ب همین دلیل جزء بهترین ترجمه گر انگلیسی به فارسی برای استفاده‌های متعدد قرار می گیرد. کار با این مترجم ساده و سریع است و می‌توانید از آن برای یادگیری زبان‌های جدید استفاده کنید. شاید بتوان این برنامه را بهترین مترجم آنلاین متون تخصصی رایگان به شمار آورد.

همچنین Yandex Translate تا 10000 کاراکتر، ورودی و خروجی صدا را پشتیبانی می‌کند، تایپ پیش‌بینی‌کننده، فرهنگ لغت با رونویسی، تلفظ، مثال‌هایی برای استفاده از کلمه یا عبارت را ارائه می‌دهد و راه‌حل‌هایی را برای تصحیح ترجمه‌های نامناسب پیشنهاد می‌کند.

   🔰 لینک سایت Yandex Translate

 

بهترین مترجم آنلاین انگلیسی به فارسی
 

6. Babylon Online Translator

بابیلون با نزدیک به دو دهه تجربه در زمینه لغت نامه‌ها و اصطلاحات، ارائه دهنده پیشرو راه حل‌های زبانی است. مترجم آنلاین آن یک پلتفرم همه کاره ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید کلمات و جملات کامل را ترجمه کنید همچنین متضادها و مترادف‌ها را بیابید. پایگاه داده آن 1700 فرهنگ لغت، اصطلاح نامه، واژه نامه و دایره المعارف را پوشش داده و به شما امکان می‌دهد میلیون‌ها واژه را در بیش از 77 زبان جستجو کنید. این پلتفرم بهترین مترجم آنلاین متون تخصصی می باشد.

بهترین بخش در مورد این مترجم آنلاین این است که می‌توانید آن را با اسنادی که می‌خواهید ترجمه کرده، بارگیری کنید و در رایانه خود استفاده نمایید. اگر یک مترجم حرفه‌ای می‌خواهید، به سادگی بر روی دکمه Human Translation در مترجم آنلاین Babylon کلیک کنید و تمام جزئیات را در اختیار داشته باشید.

   🔰 لینک سایت Babylon Online Translator

7. Reverso

Reverso بهترین مترجم متن برای اندروید است که کاربری راحتی دارد؛ همچنین افعال را در تمام حالت‌ها و زمان‌ها در 13 زبان مختلف ترکیب می‌کند. در این برنامه می‌توانید مهارت‌های شفاهی خود را در زبان‌های دیگر با گوش دادن به نحوه تلفظ متون توسط افراد بومی بهبود ببخشید و ترجمه‌ها را در فعالیت‌های روزانه‌تان کپی، چاپ یا استفاده کنید.

   🔰 لینک سایت Reverso
 

بهترین مترجم آنلاین اندروید
 

8. Internet Slang Translator

این مترجم آنلاین به طور خودکار متنی را که در کادر وارد می‌کنید به زبان عامیانه یا انگلیسی مناسب تبدیل می‌کند، بنابراین بیشتر یک مترجم غیررسمی برای سرگرمی است تا استفاده عملی. اگر با برخی از اصطلاحات اینترنتی آشنا نیستید، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد مترجم خود را ایجاد کنید، قوانین ترجمه را اضافه کنید و از آن در وب سایت خود استفاده کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. 
 

دانلود ترجمه انگلیسی به فارسی
 

9. PROMT

نمونه ای دیگر از بهترین مترجم آنلاین "PROMT Online Translator" است. این ابزار بهترین مترجم متن رایگان است که به طور خودکار زبان‌ها را شناسایی می‌کند و موضوعاتی را برای ترجمه انتخاب می‌کند. این برنامه حداکثر 20 زبان را با فناوری‌های ترجمه عصبی، تحلیلی، آماری و ترکیبی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید عبارات، کلمات، اصطلاحات و متون کامل و موضوعات مناسب مانند مکاتبات شخصی یا عشق و دوستیابی را ترجمه کنید و ترجمه را به سبک غیر رسمی دریافت کنید.

یک فرهنگ لغت آنلاین با جستجو، تلفظ و رونویسی در دسترس است. همچنین یک بخش Word Forms با تمام زمان‌های افعال در پنج زبان اصلی وجود دارد: انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، و روسی و یک بخش Contexts که به شما کمک می‌کند نمونه‌هایی از عبارات یا کلمات را در زمینه‌های مختلف پیدا کنید.

   🔰 لینک سایت PROMT
 

دانلود بهترین مترجم آنلاین
 

10. Translate.com

اگر نیاز به ترجمه اسناد شخصی یا کاری، ایمیل‌ها، کلمات یا بخش‌های کوتاه متن دارید، Translate.com بیش از 90 زبان را ارائه می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. مانند سایر مترجم های آنلاین متن، Translate.com به شما امکان می‌دهد از صدای خود برای وارد کردن متن، خواندن و گوش دادن به ترجمه استفاده کنید.

از الگوریتم‌های ترجمه ماشینی، ویرایش انسانی و سایر خدمات ترجمه برای ترجمه قابل اعتماد، واجد شرایط و سفارشی استفاده می‌کند. به‌علاوه، اگر می‌خواهید ترجمه بررسی شود، بیش از 30000 مترجم خبره وجود دارد که می‌توانند ترجمه‌های ایجاد شده را از طریق غربال کردن پیش‌نویس‌ها، بررسی‌های عمیق، ویرایش و تصحیح کنند تا اطمینان حاصل کنید که ترجمه‌های منطقی و ثابتی دریافت می‌کنید.

   🔰 لینک سایت Translate.com

مقاله پیشنهادی: 16 تا بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی (اندروید و آیفون)

11. Collins Dictionary Translator

وب سایت دیکشنری کالینز چیزهای بیشتری از تعاریف و مترادف کلمات را ارائه می‌دهد و دارای یک ابزار مترجم آنلاین با بیش از 60 زبان است که می‌توانید یک کلمه، عبارت یا جمله را وارد کنید و متن شما را به راحتی ترجمه کند. ترجمه‌های آن از مایکروسافت می‌آیند، بنابراین به اندازه سایر مترجمان آنلاین موجود در این لیست، ویژگی‌های متعددی دریافت نخواهید کرد. این گزینه برای ترجمه‌های سریع مفید است و یک دکمه مناسب برای متن ترجمه شده دارد.

   🔰 لینک سایت Collins Dictionary Translator
 

بهترین مترجم آنلاین صوتی
 

12. ImTranslator

این مورد مجموعه‌ای از ابزارهای چند زبانه مبتنی بر وب برای ترجمه و مقایسه است که برای حذف موانع زبان طراحی شده است. لغات، متن، عبارات و صفحات وب انتخاب شده را به بیش از 100 زبان ترجمه می‌کند، زیرا با ارائه دهندگان ترجمه مانند Bing Microsoft Translator، PROMT و Google پیوند دارد.

   🔰 لینک سایت ImTranslator
 

بهترین مترجم آنلاین فارسی به انگلیسی
 

13. ChatGPT یک مترجم شخصی

کاربرد چت جی پی تی در ترجمه چیست؟ ChatGPT ابزاری است که مبتنی بر هوش مصنوعی است بنابراین کار ترجمه را بهتر و دقیق تر از دیگر ابزارها انجام می‌دهد. شما می‌توانید با ChatGPT مکالمه داشته باشید و از آن بخواهید متن خود را به هر زبانی ترجمه کند و یا اصلاحات گرامری، نگارشی و املایی متن مورد نظر را انجام دهد. در نتیجه این ابزار علاوه بر بهترین مترجم آنلاین، برای دیگر زبان ها نیز پیشنهاد می‌شود. البته ChatGPT هم مانند دیگر ابزارها دارای محدودیت هایی است که با خرید این ابزار می‌توانید به صورت کامل از ویژگی های آن استفاده کنید. 

مقاله پیشنهادی: لکچر انگلیسی ساده با ترجمه فارسی
 

ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

کلام آخر

قطعا شما نیز میدانید ترجمه هر متن در آموزش زبان انگلیسی نقش پررنگی را ایفا می‌کند. هر یک از این مترجمان آنلاین ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، اما برخی از آنها چند عملکرد اضافی دارند که برقراری ارتباط را آسان‌تر می‌کنند. در این مقاله تعدادی از بهترین برنامه مترجم آنلاین و برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی بدون اینترنت معرفی شده که متناسب با نیازتان می توانید هر یک را انتخاب نمایید، به خاطر داشته باشید که ما بسیار مشتاق هستیم تا تجربه شما درباره استفاده از موارد پیشنهادی را بشنویم.

>> آموزش آنلاین زبان انگلیسی <<

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (12 امتیاز)
نظرات
صابر محمودزاده (شنبه 18 فروردین 1403 15:02:27)

برای دانلود نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل باید بزنم روی همین لینکا؟


خانم مشهدی (شنبه 18 فروردین 1403 15:09:31)

سلام به شما کاربر گرامی، لینک های موجود مربوط به سایت موارد نام برده شده می باشد که برخی از آن ها شامل لینک دانلود اپلیکشن هم می باشند.
جهت دانلود اپلیکیشن ها می توانید به app store یا google play مراجعه نمایید.

mmadreza (سه شنبه 22 اسفند 1402 14:50:54)

www.deepl.com هم سایت خوبیه... اما فارسی رو پشتیبانی نمی کنه

صابر (شنبه 19 اسفند 1402 14:39:17)

یعنی بهترین ترنسلیت واسه متنا همون گوگله؟ بقیه گزینه ها از این بدترن؟


خانم مشهدی (شنبه 19 اسفند 1402 14:41:03)

سلام به شما کاربر گرامی،
بله بهترین گزینه گوگل ترنسلیت هست
ولی توصیه می کنیم اگر بنا بر تجربه شخصی، نظر دیگه ای دارید
با ما به اشتراک بزارید.

سارا بهرام زاده (شنبه 13 اسفند 1401 14:59:36)

بهترین مترجم زبان انگلیسی چیست؟


خانم مشهدی (شنبه 13 اسفند 1401 15:13:46)

سلام به شما کاربر گرامی
گوگل ترانسلیت معروف ترین و بهترین مترجم است.

علی اکبر (چهارشنبه 12 بهمن 1401 18:16:58)

بهترین مترجم متن انگلیسی به فارسی چیه؟

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران