فصل ها به انگلیسی

فصل های سال به انگلیسی + فیلم

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 7189
فصل های سال به انگلیسی

یکی از ساده ترین دروسی که در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی می توانید یاد بگیرید، فصل های سال است. در زبان انگلیسی کلمه season را فصل می نامند و هر فصل شامل 4 ماه است. فصل ها در زبان انگلیسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین برای یک مکالمه خوب و ابتدایی، دانستن ماه ها و روزهای هفته به انگلیسی مهم است تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. در این آموزش در مورد فصل های سال به انگلیسی صحبت می کنیم و با مثال های فراوان یادگیری آن‌ها را برای شما آسان می کنیم. در ادامه با معرفی چهار فصل به انگلیسی با آموزشگاه زبان ملل همراه ما باشید:

فصل ها به انگلیسی

فصول دوره هایی از سال هستند که هر کدام آب و هوا و دمای متفاوتی دارند. در بیشتر نقاط جهان، چهار فصل در سال وجود دارد که شامل بهار، تابستان، پاییز و زمستان می شوند. همچنین هر فصل از سه ماه تشکیل شده است که هر کدام یک ویژگی فصلی دارند.
 

فصل ها به انگلیسی


نام فصل ها در زبان های آمریکایی و انگلیسی تغییر نمی کند، فقط پاییز در لهجه آمریکایی Fall و در زبان و لهجه انگلیسی Autumn نامیده می شود. در کشورهای مختلف مکان، طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی و غیره با هم تفاوت دارند.

آب و هوای همه کشورها یکسان نیست. اگر کانادا در نیمکره شمالی تابستان باشد، در استرالیا پاییز است. اگر در آرژانتین در نیمکره جنوبی تابستان است، در انگلستان، در نیمکره شمالی، فصل زمستان است.

چهار فصل به انگلیسی

چهار فصل به انگلیسی در زیر آمده است:

  • فصل بهار:   Spring 
  • فصل تابستان:   Summer 
  • فصل پاییز(بریتانیایی):   Autumn
  • صل پاییز(آمریکایی):   Fall
  • فصل زمستان:   Winter

حرف اضافه مرتبط با فصل ها در زبان انگلیسی in است. برای مثال:

in spring_in summer_in winter

فصل های سال در زبان انگلیسی در وسط جمله با حروف کوچک شروع می شوند. 
برای مثال: I was born in winter 

شما اگر علاقمند به آموزش زبان انگلیسی هستید، با فیلم آموزشی همراه شوید:
 


زمستان به انگلیسی

زمستان اولین فصل در تقویم میلادی، بین پاییز و بهار است. زمستان در ماه های ژانویه، فوریه و مارس در نیمکره شمالی رخ می دهد. زمستان به دلیل هوای سرد و زمانی از سال است که مردم زمان زیادی را در داخل خانه می گذرانند. گاهی اوقات کلمه زمستان (winter) مستقیما در اصطلاحات مربوط به زمستان استفاده نمی شود، بلکه کلمات سرد، برف و یخ واژه هایی هستند که به نوعی به هوای سرد زمستان اشاره دارند. 

آموزش فصل های سال به انگلیسی

برای مثال اصطلاح Cold hands, warm heart ( دست های سرد قلب گرم )
این اصطلاح برای توصیف کسی است که ظاهری سرد و خشک دارد، اما قلبی گرم و مهربان دارد.
فصل زمستان به انگلیسی : The season between autumn and spring (فصل بین پاییز و بهار )
ماه های فصل زمستان به انگلیسی شامل فوریه (February)، دسامبر (December) و ژانویه (January) می شوند.

بهار به انگلیسی

یکی دیگر از فصل های سال به انگلیسی بهار است. بهار دومین فصل در تقویم میلادی است و بین زمستان و تابستان قرار دارد. فصل بهار روزهای طولانی تر و شب های کوتاه تری دارد. در زبان انگلیسی بر خلاف فصول دیگر، صفت خاصی برای اشاره به فصل بهار وجود ندارد. به همین دلیل می توان از عبارت like Spring ( مانند بهار) استفاده کرد.

در میان فصول سال در زبان انگلیسی، فصل بهار یکی از تأثیرگذارترین فصل‌ها است. به عنوان نمایشی از تجدید و انرژی طبیعت، در اصطلاحات انگلیسی، یکی از فصل های الهام بخش سال است. تب بهاری (spring fever) در واقع تغییرات مربوط به خلق و خو یا رفتار است که با شروع فصل گرما و فرا رسیدن فصل بهار رخ می دهد و اغلب با احساس هیجان همراه است.

برای مثال To be full of the joys of spring در لغت به معنی لبریز از شادی بهار و در اصطلاح برای افرادی که با نشاط و پرانرژی هستند بکار می رود. 

فصل بهار به انگلیسی: Spring is the season of new beginnings ( بهار زمان شروع های جدید است)
ماه های بهار به انگلیسی: March (مارس یا مارچ)، (می) April ,  May (آوریل)

فصل های سال به زبان انگلیسی چه می شوند؟

تابستان به انگلیسی

تابستان سومین فصل سال است و بین بهار و پاییز است. در این مدت روزها بسیار طولانی و شب ها بسیار کوتاه هستند. اصطلاح One swallow doesn’t make a summer به معنی یک بدن به تنهایی تابستان را نمی سازد، است.

این واژه در اصطلاح بطور معمول زمانی استفاده می شود که منظور ما این است که در صورت وجود یک رویداد خوب نمی توان انتظار داشت روند مثبت ادامه یابد. در زبان فارسی عبارت «بهار از یک گل نمی شود» به همین معنا به کار می رود.

فصل تابستان در انگلیسی: The season between spring and autumn ( فصل بین بهار و پاییز)
ماه های تابستان به انگلیسی: June، (ژوئن) July (ژولای) و August (آگوست)

مقاله پیشنهادی: ماه های میلادی | معادل ماههای میلادی به فارسی و شمسی + فیلم

پاییز به انگلیسی

The season after summer and before winter (فصل بعد از تابستان و قبل از زمستان یعنی فصل پاییز)
ماه های فصل پاییز به انگلیسی عبارتند از: September(سپتامبر) ، (نوامبر) October   November (اکتبر)

پاییز در تقویم میلادی آخرین فصل بین تابستان و زمستان است. این فصل روزهای کوتاه تر و شب های طولانی تری دارد. در اصطلاحات پاییزی در انگلیسی، همه چیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به این فصل است. برداشت،

ریختن برگ درختان و آماده سازی حیوانات برای خواب زمستانی از مهمترین مفاهیمی است که در پاییز استفاده می شود. اصطلاح fall guy برای اشخاصی بکار می رود که در شرایط قربانی شدن قرار گرفته اند. عبارت Autumns years سال های پاییز در واقع نشان دهنده دوره پایان عمر و پس از بازنشستگی افراد است.

Fall | پاییز

Winter  | زمستان

Spring | بهار

Summer | تابستان

سخن آخر
یادگیری ماه ها و فصل ها به زبان انگلیسی مانند یادگیری حروف الفبای انگلیسی است. به همان اندازه دانستن ماه ها و فصول سال نیز مهم و پرکاربرد است. یادگیری این مبحث نیاز به تکنیک خاصی ندارد، فقط یک لیست کامل داشته باشید و با مشاهده آن ها به خاطر بسپارید.

حتی اگر ماه ها را فراموش کرده اید، می توانید با این لیست و مرور کلی آن ها را به خاطر بسپارید. نام فصل های سال به انگلیسی و ماه ها برای همه کشورهای انگلیسی زبان یکسان است، اما آب و هوای همه کشورها لزوما در هر فصل یکسان نیست. به عنوان مثال، ژانویه ممکن است در یک کشور زمستان باشد، اما همان ماه ممکن است در کشور دیگر تابستان باشد.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساعت به انگلیسی (نوشتن و خواندن)

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (13 امتیاز)
نظرات
صهبا (چهارشنبه 11 مرداد 1402 20:29:08)

مرسی مرسی فصل های سال به انگلیسیو خیلی خوب توضیح دادید

نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران