بهترین کارتون های فرانسوی

15 کارتون و انیمیشن فرانسوی فوق العاده برای یادگیری زبان

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 2689 زمان مطالعه: 6 دقیقه
انیمیشن فرانسوی برای یادگیری زبان

مشاهده کارتون فرانسوی یکی از راه های بسیار فوق العاده و کاربردی برای آموزش زبان فرانسه می باشد. البته گوش دادن به پادکست ها و آهنگ های فرانسوی نیز در این مسیر اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت. با آموزشگاه زبان ملل همیشه مسیر برای شما هموار خواهد شد. ما برای راحتی شما بهترین کارتون های فرانسوی را معرفی می کنیم. شما بر اساس سلیقه خود می توانید گزینه مناسب را انتخاب و مشاهده نمایید.

اهمیت مشاهده کارتون فرانسوی

سوال این جاست که چرا در راه یادگیری زبان فرانسه، مشاهده کارتون های فرانسوی اهمیت دارد. گفتنی است که انیمیشن ها سرشار از اصطلاحات و لغات کاربردی هستند. واژگان و ادبیات کودکان در این انیمیشن ها به گونه ای جذاب آموزش داده می شود. همچنین شما این فرصت را دارید که با فرهنگ و زبان عامیانه آن کشور به خوبی آشنا شوید. 

مقاله پیشنهادی: برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

چگونگی بهره بردن از کارتون های فرانسوی

اما برای این که بتوان بهترین بهره را از کارتون ها برد چه کار باید کرد؟ در این قسمت چندین نکته مهم را درباره کارتون فرانسوی به شما توضیح خواهیم داد. بهترین کار این است که برای اولین بار یک انیمیشن آشنا که قبلا دیده اید را مشاهده نمایید. حتی می توانید انیمیشن هایی که از انگلیسی به فرانسه دوبله شده اند را انتخاب نمایید. زمانی که با داستان انیمیشن آشنا باشید می توانید درک بهتری از زبان فرانسه در آن داشته باشید.

برای این که زبان را بهتر متوجه شوید سعی کنید کارتون فرانسوی با زیرنویس فارسی مشاهده نمایید. اما باز هم توصیه می کنیم که استفاده زیاد از زیرنویس امکان دارد سرعت آموزش شما را قدری کم کند. اما برای انتخاب زیرنویس هم‌ باید دقت لازم را داشته باشید چرا که برخی از زیرنویس ها دقیق نیستند. 

بهترین کارتون های فرانسوی

در مسیر یادگیری زبان فرانسه استفاده از انیمیشن ها، فیلم‌ ها و سریال ها، پادکست ها و آهنگ های فرانسوی تاثیر بسیار زیادی دارند. به همین منظور در ادامه چند کارتون فرانسوی جذاب را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

1. انیمیشن Corneil et Bernie

داستان این کارتون فرانسوی درباره یک‌ سگ نابغه و سخنگو می باشد.‌ این سگ از هوش خود برای محافظت از زندگی نازپرورده خود استفاده می نماید. برنی نیز پرستار سگ است که در ابتدا از این قضیه بی اطلاع است و بعد آن را متوجه می شود. این دو ابتدا بیشتر با هم بحث می کنند اما در ادامه با هم دوست می شوند. این کارتون به انگلیسی نیز ترجمه شده است. 

  • رده سنی: 6 الی 10 سال
  • ژانر: کمدی
  • سال ساخت: 2003 / 2 فصل

   ==> لینک دانلود
 

بهترین انیمیشن فرانسوی

2. کارتون فرانسوی Titeuf

این کارتون در اصل سوئیسی است اما در فرانسه نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این کارتون فرانسوی درباره شخصیتی است که سر او شبیه به تخم مرغ است. در واقع رسیدن به سن بلوغ در این شخصیت را در این داستان نمایش می دهند. دوستان او‌ مانو، هوگو و فرانسوا هم در این داستان وجود دارند. این داستان برای کودکان بسیار پر محتوا بوده و موضوعاتی از جمله اغوا، عشق های زودگذر و موارد این چنینی مورد بحث می باشد. اصطلاحات عامیانه فرانسوی زیادی در این کارتون وجود دارد و منبع خوبی برای یادگیری محسوب می شود. 

  • ژانر: طنز، خانوادگی
  • سال ساخت:  1992 / 4 فصل

   ==> لینک دانلود

مقاله پیشنهادی: بهترین سریال فرانسوی زبان

3. کارتون Astérix

کارتون فرانسوی آستریکس درک زیادی از فرهنگ را نشان می دهد و می تواند تاثیر فرهنگی زیادی داشته باشد. شخصیت آستریکس یک جنگجو می باشد که قصد دارد از روستای خود محافظت کند. سزار ژولیوس شخص مقابل او می باشد و آستریکس با استفاده از معجون جادویی با او مقابله می کند.‌ دوست خوب او اوبلیکس و سگ وفادارش ایدفیکس همیشه همراه او هستند. 

  • رده سنی: 8 الی 16
  • ژانر: کمدی، طنز
  • سال ساخت: 1959

   ==> لینک دانلود

4. کارتون فرانسوی Les Zinzins de l'espace Les

این کارتون فرانسوی را می توان پر کاربردترین و پر طرفدارترین انیمیشن به شمار آورد. نمونه مشابه این داستان به زبان انگلیسی « ماجراهای رن و استیمپی» می باشد. در این انیمیشن پنج بیگانه به زمین می آیند و برای برگشت به سیاره خود نقشه های بسیار احمقانه می کشند. این نقشه ها همیشه عواقب بدی برای آن ها دارد. 

  • رده سنی: نوجوانان
  • سال ساخت:  1997 / 2 فصل

   ==> لینک دانلود

بهترین کارتون فرانسوی

5. انیمیشن Les Malheurs de Sophie

این کارتون فرانسوی یکی از یهترین انیمیشن ها می باشد که در واقع باید آن را یکی از آثار هنری به حساب آورد. این کارتون برای تقویت زبان فرانسه بسیار قوی بوده و می توان آن را از بهترین ها در این زمینه شمرد. قهرمان داستان یک دختر بچه هفت ساله به نام سوفی می باشد که در یک قلعه خانوادگی با مادرش و پسر عمویش پل زندگی آرام و باصفایی دارند. دوستان او مادلین و کامیل نیز در این داستان او را همراهی می کنند و مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید. سوفی با سختی های وصف ناپذیری مواجه می شود و این حوادث او را تبدیل به یک فرد بالغ و همچنین مسئولیت پذیر می کند. 

  • رده سنی: 9 الی 12
  • ژانر: کمدی
  • سال ساخت: 1998 / یک فصل

   ==> لینک دانلود

6. انیمیشن Les Aventures de Tintin

این کارتون در واقع یک داستان کمدی بلژیکی است که به زبان فرانسه منتشر شده است. در این کارتون فرانسوی ماجراهای شخصی به نام تن تن را مشاهده می‌کنید که یک خبرنگار است و به دور دنیا سفر می کند. سگ او میلو یا برفی  می تواند معماهای مختلف را حل کند. سفرهای تن تن خارق العاده می باشد و مکان های واقعی و تخیلی در این انیمیشن وجود دارد. شخصیت تن‌ تن‌ به گون ای است که بسیار خوش ذات بوده و همیشه به دنبال کارهای خوب می باشد. این خصوصیات اخلاقی او را تبدیل به یک قهرمان می سازد. 

  • ژانر: ماجراجویی/اکشن
  • سال ساخت: 2011

   ==> لینک دانلود

7. آشنایی با کارتون فرانسوی La Famille Barbapapa

این کارتون فرانسوی در سال ۱۹۷۰ ساخته شده و استقبال زیادی از او شده است. در واقع این انیمیشن را در رده بهترین کارتون ها به حساب می آورند. صدای این انیمیشن بسیار آهسته بوده و زبان آموزان می توانند به راحتی صحبت ها را تشخیص دهند. در این انیمیشن با شخصیت هایی به نام بارباپاپاها آشنا می شویم که می توانند به راحتی تغییر شکل دهند. بارباپاپا تنها بوده و در سفر خود با بارباماما آشنا می شود و خانواده خود را تشکیل می دهند. هفت فرزند حاصل تشکیل این خانواده می شود که هر کدام شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. این خانواده به انسان ها و حیوانات کمک می کنند و پیام های خوبی دارند. 

  • رده سنی: 6 الی 8
  • ژانر: کمدی، ماجراجویانه
  • سال ساخت: 1970

   ==> لینک دانلود

8. کارتون Miraculous, Les Aventures de Ladybug et Chat Noir

این کارتون نتیجه همکاری فرانسه و ژاپن و چند کشور دیگر می‌باشد و در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شده است. داستان این کارتون فرانسوی درباره دو‌ دانش آموز دبیرستانی به نام های مارینت و آدرین است. این دو شخصیت قرار است پاریس را از دست هاک ماث نجات دهند. این شخصیت موجوداتی به نام آکوما دارد که با استفاده از آن ها مردم عادی را به افراد شرور و شیطانی تبدیل می کند. مارینت به دختر کفشدوزکی تبدیل می شود و آدرین نیز در نقش گربه سیاه با این موجودات مبارزه می کنند و مردم و پاریس را نجات می دهند.

این دو شخصیت باید موقعیت ابرقهرمانی خود را مخفی نگه دارند و هیچ کس از آن ها اطلاعی ندارد. حتی خود این دو نفر هم نمی دانند که دوست هستند. مارینت علاقه پنهانی زیادی به آدرین دارد و همین گاهی اوقات اوضاع را پیچیده می کند. در واقع این انیمیشن داستان بسیار جذابی دارد و طرفداران زیادی را در سر تا سر دنیا به خود جذب نموده است. 

  • ژانر: ماجراجویانه
  • سال ساخت: 2015 / 5 فصل

   ==> لینک دانلود

بهترین کارتون فرانسوی برای یادگیری زبان

9. انیمیشن فرانسوی Trotro

این کارتون فرانسوی برای مخاطبان خردسال تهیه شده است. گفتگوها و موقعیت ها در این داستان بسیار ساده می باشد و برای افرادی که تازه قصد دارند زبان فرانسه را یاد بگیرند منبع بسیار خوبی می باشد. یک خر کوچک به نام تروترو شخصیت اصلی این داستان است و با مادر، پدر و خواهر کوچک خود ماجراجویی های زیادی دارند. فضای این انیمیشن بسیار با نشاط، جذاب و ساده می باشد و ادبیاتی بسیار کودکانه و طبیعی دارد. 

  • رده سنی: 6 الی 8
  • سال ساخت: 2004 / 2 فصل

   ==> لینک دانلود

10. کارتون فرانسوی Le Petit Nicolas

این مجموعه در ابتدا به صورت کتاب بوده و سپس تبدیل به کارتون شده است. این داستان درباره نیکولا یک دانش آموز بی انضباط ابتدایی می باشد. اصطلاحات کودکانه زیادی در این داستان وجود دارد و منبعی بسیار غنی به حساب می آید. این شخصیت ماجراهای طنز زیادی با دوستان خود دارد که برای شما بسیار جذاب می باشد. 

  • رده سنی: 5 الی 10
  • ژانر: کمدی
  • سال ساخت: 2009 / دو فصل

   ==> لینک دانلود

11. کارتون فرانسوی Voltron: Le Défenseur Légendaire

این کارتون از برنامه های نتفلیکس است و می توانید آن را به زبان فرانسه تغییر دهید و از آن استفاده نمایید. این کارتون فرانسوی درباره امپراطوری شیطانی گالرا می باشد که در سراسر کهکشان می جنگد. تنها امید جهان برای مقابله با او یا ربات افسانه ای می‌باشد. 

  • ژانر: اکشن تخیلی
  • سال ساخت: 2016 / 8 فصل

   ==> لینک دانلود

مقاله پیشنهادی: الفبای زبان فرانسوی

12. انیمیشن She-Ra: Et Les Princesses Au Pouvoir

این کارتون نیز از گروه نتفلیکس می باشد. این انیمیشن می تواند گزینه بسیار خوبی برای آموزش زبان فرانسه باشد. داستان درباره آدورا می باشد که یتیمی است که در امپراطوری بین کهکشانی بزرگ شده است و نقش یک سرباز مشتاق را دارد. داستان و جریان های جذاب زیادی در این انیمیشن وجود دارد. 

  • ژانر: ماجراجویانه
  • سال ساخت: 2018 / 5 فصل

   ==> لینک دانلود

بهترین انیمیشن فرانسوی برای یادگیری زبان

13. کارتون Avatar, Le Dernier Maître De L' air 

این کارتون فرانسوی در واقع از کارتون های نیکلودئون می‌باشد که به زبان فرانسه دوبله شده است. آواتار درباره چهار قوم زمین، آب، آتش و هوا می باشد که با هم هماهنگ هستند و به همین شیوه زندگی می کنند. 

  • ژانر: اکشن/ماجراجویی
  • سال ساخت: 2005 / 3 فصل

   ==> لینک دانلود

14. انیمیشن لوک خوش شانس

این کارتون فرانسوی درباره یک گاوچران به نام لوک خوش شانس است که دشمنانی دارد. خانواده دالتون ها در این داستان وجود دارند و ماجراهای جالبی را به وجود می آورند. 

  • رده سنی: +13
  • ژانر: اکشن، کمدی، ماجراجویی
  • سال ساخت: 1983 / 2 فصل

   ==> لینک دانلود

15. کارتون فرانسوی روزی روزگاری

این کارتون زیاد شادی بخش و با نشاط نیست و در فیلم اصلا از موسیقی استفاده نشده است. در واقع می توان گفت که این انیمیشن حالت کمدی فیزیکی دارد. 

  • رده سنی: 8 الی 10
  • سال ساخت: 1987

   ==> لینک دانلود

سخن پایانی
در این مقاله که آموزشگاه زبان ملل ترتیب داده است، چندین کارتون فرانسوی را معرفی نمودیم که می توانید به واسطه آن‌ ها به تقویت زبان فرانسه خود بپردازید. در این انیمیشن ها اصطلاحات زیادی برای یادگیری وجود دارد و کودکان با این داستان های جذاب و در محیطی با نشاط به آموزش این زبان می پردازند. به صورت مداوم این انیمیشن ها، فیلم و سریال و پادکست و موسیقی را به زبان فرانسه گوش کنید.

 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران