کشورهای انگلیسی زبان|بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای زندگی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/03 1160
کشورهای انگلیسی زبان

شناختن کشورهای انگلیسی زبان به این دلیل اهمیت دارد که در زمینه مهاجرت اکثر افراد به دنبال چنین کشورهایی هستند. طبق آمار زبان چینی و زبان اسپانیایی دو زبانی هستند که بیشتر مردم دنیا به آن صحبت می کنند. اما زبان انگلیسی نیز پرکاربردترین زبان در بین همه زبان های خارجی جهان می باشد. این زبان بین المللی برای تجارت، سفر و تمام ارتباطات بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. در سفرهای خارجی به کشورهای دیگر برای مراودات کاری و تجاری و تحصیل از زبان انگلیسی زیاد استفاده می شود. آموزشگاه زبان ملل به همین منظور شما را با این کشورها آشنا می سازد. 

مقاله پیشنهادی: چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی است؟

انگلیسی زبان اصلی کدام کشورها است؟

در بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان انگلیسی زبان رایج و اصلی به شمار می رود. کانادا یکی از این کشورها است که اتفاقا از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت در بین ایرانیان می باشد. در برخی از کشورها، انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می شود و در واقع برای ارتباطات بین قومی زبان انگلیسی را به کار می برند. از جمله این کشورها می توان هند و نیجریه را نام برد. اما کشورهای انگلیسی زبان زیاد هستند و در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 
امروزه باید گفت که بی چون و چرا و بدون شک و تردید زبان انگلیسی زبان بین المللی در سراسر جهان می باشد. قابل ذکر است که همه پروازهای دنیا به زبان انگلیسی انجام خواهد شد اما در کنار زبان های دیگر دنیا می باشد. تمام هتل های بین المللی و معروف در کنار سایر زبان ها از زبان انگلیسی استفاده می نمایند. گفتنی است که در سرتاسر دنیا دانشگاه های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می کنند و درخواست ویزا و فرم های رسمی مورد نیاز باید به زبان انگلیسی پر شوند. اما باز هم باید گفت که از سایر زبان ها نیز استفاده می شود. 

آموزش زبان انگلیسی

در برخی از کشورها زبان‌ انگلیسی را به عنوان زبان رسمی انتخاب کرده‌اند. در واقع در این گونه کشورها به طور قانونی در امور اداری، دولتی و آموزشی از این زبان استفاده خواهد شد‌. به عنوان مثال در وزارت خانه ها، مراجع قضایی، مدارس، دانشگاه ها و سایر مکان ها زبان انگلیسی رایج می باشد. شاید این تصور را داشته باشید که در کشورهای انگلیسی زبان حتما باید آن زبان‌ به عنوان زبان مادری باشد. در صورتی که در برخی از کشورها این زبان در واقع زبان رسمی محسوب می شود‌. اما لزوما نمی توان گفت که تنها همان زبان را باید به کار برد. امکان دارد در بعضی کشورها دو یا چند زبان رسمی وجود داشته باشد و باید گفت که تنها یکی از این زبان ها زبان ملی آن کشور محسوب می شود.

در قاره آسیا کشورهای هند، پاکستان، سریلانکا، سنگاپور و فیلیپین کشورهای انگلیسی زبان‌ به حساب می آیند و زبان رسمی آن ها انگلیسی می باشد. همه می دانیم که هندوستان چندین سال مستعمره انگلستان بوده و به همین دلیل از نظر زبان انگلیسی پیشرفت زیادی داشته و همچنین باعث شده که این زبان در قاره آسیا نیز رواج پیدا کند. در قاره اقیانوسیه کشورهای استرالیا، نیوزیلند، فیجی زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند. انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و جنوبی و اسکاتلند در قاره اروپا نیز زبان رسمی انگلیسی دارند‌.

مقاله پیشنهادی: بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

در قاره آفریقا بیشتر کشورها از زبان انگلیسی استفاده می نمایند چون مستعمره انگلستان بوده اند‌‌. آفریقای جنوبی، نیجریه، کامرون، کنیا، اوگاندا، زیمبابوه، غنا و رواندا جزء این کشورها می باشند. در قاره آمریکا، ایالات متحده و کانادا زبان مادری و رسمی انگلیسی دارند‌. اما در آمریکای جنوبی و مرکزی زبان رسمی محسوب نمی شود.

قاره کشورهای انگلیسی زبان
قاره آمریکا ایالات متحده و کانادا
قاره اروپا انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و جنوبی و اسکاتلند
قاره اسیا هند، پاکستان، سریلانکا، سنگاپور و فیلیپین
قاره اقیانوسیه استرالیا، نیوزیلند، فیجی
قاره آفریقا آفریقای جنوبی، نیجریه، کامرون، کنیا، اوگاندا، زیمبابوه، غنا و رواندا

آمار به کار بردن زبان انگلیسی در دنیا

کشورهای انگلیسی زبان مقصد بسیار خوبی برای مهاجران و دانشجویان می باشند. برای فعالیت های تجاری نیز زبان انگلیسی پر کاربرد ترین زبان‌ به شمار می روند. در کل باید گفت که زبان رسمی حدود ۵۹ کشور در دنیا انگلیسی می باشد. زبان مادری ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر نیز زبان انگلیسی می باشد. اما به طور کلی در دنیا بیش از یک میلیارد نفر به این زبان صحبت می کنند.

اگر قصد سفر به کشوری دارید که غیر انگلیسی زبان می باشد، بهتر است زبان بومی آن را فرا بگیرید. به عنوان مثال برای مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین بهتر است زبان اسپانیایی و پرتغالی را یاد بگیرید. برخی از کشورهای دنیا اصلا به انگلیسی صحبت نمی کنند و برای مهاجرت حتما باید زبان بومی همان منطقه را آموخت.

به عنوان مثال کشورهایی مثل چین، ترکیه یا ایتالیا تنها با زبان بومی خود صحبت می کنند. در کنار انگلیسی، باید گفت که فرانسوی و اسپانیایی نیز جزء زبان های بین المللی مهم در دنیا محسوب می شوند‌. انتخاب کشور برای مهاجرت به دیدگاه شما و انتظاراتی که در نظر دارید بستگی دارد. شما باید چشم انداز و اهداف مالی و استراتژی خود را مشخص سازید و با توجه به آن کشور مناسب را برای مهاجرت انتخاب نمایید. با معرفی کشورهای انگلیسی زبان به شما کمک خواهیم کرد که برای مهاجرت و تحصیل کشور دلخواه خود را انتخاب نمایید. 

آموزش زبان فرانسه

لیست کشورهای انگلیسی زبان

مهم ترین کشورهای انگلیسی زبان در دنیا

در این قسمت نام ده تا از کشورهای انگلیسی زبان را آورده ایم. در این کشورها انگلیسی، زبان اصلی به شمار می رود. کشورهای ایالات متحده آمریکا،  انگلستان، استرالیا، ایرلند، کانادا، نیوزیلند، مالزی، آفریقای جنوبی و ترینیداد و توباگو از این کشورها به شمار می رود. 

بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای زندگی

طبق آمار و اطلاعات لازم بهترین کشورهای انگلیسی زبان‌ برای مهاجرت و زندگی کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و نیوزیلند می باشند. اما دلیل این انتخاب و ویژگی های این کشورها چیست؟ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام نموده است که کانادا بالاترین کیفیت زندگی را در جهان دارد. به همین دلیل از سرتاسر دنیا و همچنین ایران افراد زیادی برای اقامت در این کشور اقدام می نمایند؛ برای تحصیل و کار به این کشور رفته و به پیشرفت های زیادی دست پیدا می کنند‌.

آمریکا از نظر فناوری و تکنولوژی از پیشرفته ترین کشورهای انگلیسی زبان می باشد و افراد زیادی رویای زندگی در این کشور را دارند‌. همچنین بزرگ ترین شرکت های جهان همچون اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون در این کشور وجود دارند و مهد تکنولوژی به شما می رود‌. درباره استرالیا باید گفت که فرهنگ های متنوعی در این کشور وجود دارد و برای مهاجران و مردم خود آن کشور فرصت های شغلی زیادی دیده می شود. از این رو افراد زبادی از ایران به دنبال اقامت در این کشور هستند. از نظر زیبایی های مناظر طبیعی باید گفت که نیوزیلند در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. همچنین خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور بسیار با کیفیت بوده و به راحتی در اختیار ساکنان این کشور قرار می گیرد. 

مقاله پیشنهادی: آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

سخن پایانی
برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان بسیار مطلوب می باشد. همچنین این افراد می توانند به راحتی برای تجارت، تحصیل و هر گونه ارتباطات دیگر به راحتی این زبان را به کار ببرند‌. به همین دلیل و برای آگاهی بیشتر شما عزیزان، آموزشگاه زبان ملل این مقاله را ترتیب داده و کشورهای مختلف انگلیسی زبان را به شما معرفی کرده است. با توجه به انتظارات خود می توانید هر کدام را برای مهاجرت انتخاب نمایید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (10 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران