روزهای هفته به ایتالیایی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 596
روزهای هفته به ایتالیایی

یادگیری زبان ایتالیایی یکی از مواردی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در خلال یادگیری زبان ایتالیایی باید روزهای هفته را نیز یاد بگیرید. این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم توجه به آن شما را با چالش هایی روبرو خواهد ساخت. در این مطلب آموزشگاه زبان ملل به بررسی روزهای هفته به ایتالیایی می پردازیم، پس اگر شما هم می خواهید روزهای هفته به زبان ایتالیایی یاد بگیرید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. 

یادگیری روزهای هفته به ایتالیایی

شاید این سوال برای شما ایجاد شده که یادگیری روزهای هفته به زبان ایتالیایی چه اهمیتی دارد. در واقع شما برای آنکه بتوانید برای یک هفته خود برنامه ریزی داشته باشید باید روزهای هفته را به این زبان بدانید‌. شما برای فهمیدن گفتگوها و صحبت در مورد برنامه های مختلف باید این روزها را به طور کامل یاد گرفته باشید. در واقع فرقی ندارد که با چه هدفی در این کشور هستید، چه دانشجو باشید چه توریست یا تاجر در هر صورت اطلاع از روزهای هفته به این زبان، ضروری است. 

مطالعه بیشتر: بهترین آموزشگاه زبان ایتالیایی در تهران

حتی اگر به این کشور سفر نکرده اید و به تازگی یادگیری زبان ایتالیایی را آغاز نموده اید، باید در مورد روزهای هفته اطلاعات جامعی داشته باشید. در واقع یادگیری روزهای هفته به ایتالیایی چندان سخت و دشوار نیست که شما را نگران کند. بلکه به آسانی می توانید این روزها را یاد بگیرید و در امور روزانه و در خلال آموزش های دیگر، از آن استفاده کنید. اگر علاوه بر موارد گفته شده می خواهید کار ترجمه متون و کتب را به زبان ایتالیایی انجام دهید پس بهترین کار برای آغاز یادگیری ترجمه، شناخت روزهای هفته به زبان شیرین ایتالیایی است.

نکات مهم در یادگیری روزهای هفته به ایتالیایی 

پیش از شناخت روزهای هفته در این زبان، باید بدانید که زبان ایتالیایی در بین تمام زبان های رومی، به زبان لاتین نزدیک تر است. به همین دلیل یادگیری این زبان برای کاربران مانند آموزش زبان انگلیسی شیرین و دوست داشتنی است. در کل دنیا تعداد افرادی که به زبان ایتالیایی صحبت می کنند بیش از ۶۶ میلیون نفر است و این عدد فوق العاده ای است. زمانی که شما زبان ایتالیایی یاد بگیرید، در واقع با فرهنگ این ملت آشنا شده و این موضوع به شما کمک می کند که نه تنها برای اطلاع از روزهای هفته بلکه برای سایر مباحث نیز اشتیاق و انگیزه پیدا کنید. 

اطلاع از این زبان برای شما منافع دیگری نیز دارد و می تواند شما را از نظر سطح شغلی نیز ارتقا دهد. در مراحل ابتدایی و مقدماتی بهتر است روزهای هفته را یاد بگیرید زیرا در ادامه از این روزها در مکالمات خود بسیار استفاده خواهید کرد.

یکی دیگر از نکات جالبی که در مورد روزهای هفته به ایتالیایی وجود دارد این است که این روزها با حروف بزرگ آغاز نمی گردند. روزهای هفته در این زبان برگرفته از اسامی سیارات می باشند و این موضوع برای افرادی که می خواهند آموزش زبان ایتالیایی را آغاز کنند بسیار جالب توجه است. روزهای هفته در این زبان دارای جنسیت هستند و به عنوان مذکر محسوب می شوند. پنج روز از روزهای هفته در زبان ایتالیایی به dì ختم می شوند.

آموزش روزهای هفته به زبان ایتالیایی

سوالات رایج مربوط به روزهای هفته به ایتالیایی 

در ابتدا شما باید بدانید که کلمه هفته در زبان ایتالیایی چیست. کلمه هفته در این زبان تحت عنوان settimana شناخته می شود. هفته نام خود را از sette که به معنای عدد هفت است گرفته است. برای سوال پرسیدن در مورد این روزها باید به شکل زیر عمل کنید: 

  • کدام روز؟ : Che giorno è؟
  • کدام روز؟ (به صورت رسمی) : Qual giorno è؟
  • امروز چه روزی است؟ : Che giorno è oggi؟ 

هفته در این زبان از روز دوشنبه آغاز می گردد اما بسیاری از مدارس و بعضی از ادارات از شنبه باز هستند. 

مقاله پیشنهادی: اعداد ایتالیایی

آموزش روزهای هفته به ایتالیایی

دوشنبه در زبان ایتالیایی به عنوان lunedì شناخته می گردد. تلفظ این روز در زبان انگلیسی به صورت LOON-eh-DEE می باشد. روز سه شنبه در زبان ایتالیایی به صورت martedì می باشد. این روز در زبان انگلیسی به شکل MAHR-teh-DEE تلفظ می گردد. برای بررسی روزهای هفته به ایتالیایی به سراغ روز بعدی یعنی چهارشنبه می رویم. چهارشنبه در این زبان mercoledì است. تلفظ چهارشنبه ایتالیایی در زبان انگلیسی به صورت MERH-Kohl-eh-DEE می باشد. 

روزهای هفته تلفظ ترجمه فارسی
lunedì LOON-eh-DEE دوشنبه
martedì MAHR-teh-DEE سه شنبه
mercoledì MERH-Kohl-eh-DEE چهارشنبه
giovedì JOH-veh-DEE پنجشنبه
venerdì VEHN-ehr-DEE جمعه
sabato SAH-bah-TOH شنبه
domenica DO-meh-nee-KAH یکشنبه

پنجشنبه در ایتالیایی giovedì است که در زبان انگلیسی به صورت JOH-veh-DEE تلفظ می گردد. آخرین روزی که در انتهای خود dì دارد روز جمعه است. این روز به صورت venerdì در این زبان شناخته می شود. تلفظ جمعه ایتالیایی به صورت انگلیسی به شکل VEHN-ehr-DEE است. شنبه اگرچه برای ما ایرانی ها روز آغازین هفته است اما در ایتالیا چنین نیست.
در این کشور شنبه به صورت sabato نگارش می گردد. تلفظ این روز در زبان انگلیسی به صورت SAH-bah-TOH است. آخرین روز، روز یکشنبه می باشد که به شکل domenica است. این روز در زبان انگلیسی به شکل DO-meh-nee-KAH مطرح می شود. یادگیری این روزها با تکرار و تمرین برای شما بسیار آسان می گردد. 

ارتباط سیارات و خدایان روم با روزهای هفته به ایتالیایی

روزهای هفته به ایتالیایی برگرفته از نام سیارات و خدایان رومی می باشند. روز دوشنبه به عنوان سیاره ماه شناخته می شود. سه شنبه مربوط به خدای جنگ در روم می باشد. چهارشنبه برگرفته از نام سیاره عطارد است. پنجشنبه به سیاره ژوپیتر یا همان سایره مشتری تعلق دارد. روز جمعه به عنوان ونوس یا روز عشق شناخته می شود. ششمین روز، روز استراحت است و یکشنبه روز خداوند می باشد. این نام گذاری هم برای مردم ایتالیایی زبان و هم برای مردم سایر کشورها بسیار جالب است. 

مقاله پیشنهادی: غذاهای ایتالیایی
کلام آخر 
یادگیری زبان ایتالیایی یکی از مواردی است که این روزها به آن بیش از پیش توجه می شود. افرادی که می خواهند این زبان را یاد بگیرند باید به این موضوع توجه داشته باشند که یادگیری روزهای هفته از جمله موارد ضروری است که باید در همان ابتدای کار به آن توجه شود. در این مطلب تمام نکات مربوط به روزهای هفته به ایتالیایی را بررسی کرده ایم. شما با مرور این مطالب می توانید به خوبی با این زبان و روزهای هفته آشنا شوید. 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران