یادگیری زبان فرانسه در خانه

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1403/01/27 426
یادگیری زبان فرانسه در خانه

برای یادگیری زبان فرانسه باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که بتوان آموخته ها را به خاطر سپرد و در واقع مسیر درست یادگیری را سپری کرد. در این دانشنامه قصد داریم با توجه به علاقه زیاد زبان آموزان‌ به زبان فرانسه نکات بسیار مهمی را برای شما عنوان نماییم. در دوره های آموزشی در آموزشگاه زبان ملل می توانید با بهترین و رایج ترین متدها و تحت نظارت اساتید برجسته این زبان را فرا بگیرید. 

روش های یادگیری زبان فرانسه در منزل

برخی از افراد فرصت این را ندارند که در کلاس های حضوری جهت یادگیری زبان فرانسه شرکت نمایند. این افراد اصولا ترجیح می دهند که در منزل خود به یادگیری این زبان بپردازند‌. اما بدون تردید این کار باید با روش های اصولی انجام شود. مهم ترین راهکار برای یادگیری هر چه بهتر این زبان گوش دادن مداوم به فایل های صوتی می باشد. توصیه ما این است که به هیچ عنوان از این کار غافل نشوید.

مطالعه بیشتر: روزهای هفته به فرانسوی

گوش دادن به فایل های صوتی یکی از راه حل های مهم برای یادگیری زبان می باشد. همیشه سعی کنید مهارت های زبانی مختلف را در خود تقویت نمایید. نکته مهم دیگر این است که حتما برای پیشرفت خود با دیگران در ارتباط باشید. افرادی که به این زبان تسلط دارند می توانند کمک زیادی به شما کنند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که سعی کنید از ترجمه فرانسه به فارسی اجتناب نمایید. سعی کنید در ابتدای راه به جای ترجمه کردن کلمه ها، از تصاویر مختلف استفاده نمایید. حتی می توانید از احساسات خود برای یادگیری هر چه بهتر این زبان استفاده نمایید. به کار بردن فلش کارت ها نیز روشی بسیار مهم و کاربردی به شمار می رود. برخی از کلمه ها بین زبان فرانسه و فارسی مشترک هستند و‌ باید دقت لازم را به کار ببرید و هنگام تلفظ آن ها در زبان فرانسه، تلفظ دقیق فرانسه را به کار ببرید.

بهترین راهکار برای یادگیری لغت ها در زبان فرانسه این است که کلمه ها را در جمله یاد بگیرید. با این کار کلمه ها ملکه ذهن شما خواهد شد. برای این که کلمه ها را بهتر به خاطر بسپارید، واژه های مرتبط را در یک گروه قرار دهید. برای آموزش و یادگیری بهتر الویت بندی نمایید. در نهایت این توصیه ما را جدی بگیرید و برای این که آموخته ها در ذهن شما بماند‌، مرور و تکرار مداوم را در برنامه آموزشی خود قرار دهید. 

خدمات پیشنهادی: آموزش زبان فرانسه آنلاین

بهترین سایت ها برای یادگیری زبان فرانسه در خانه

این روزها همه برای یادگیری زبان فرانسه و سایر زبان ها از سایت های مختلف استفاده می نمایند. در این بخش شما را با وب سایت های مختلف آشنا می کنیم. 

1. وب سایت Bonjour de France

برای یادگیری زبان فرانسه می توانید از وب سایت Bonjour de France استفاده نمایید. این برنامه آموزشی می تواند شما را در یادگیری نکات گرامری کمک کند. نکات گرامری کاربردی در این وب سایت به خوبی آموزش داده می شود. این برنامه دارای سطوح مختلف آموزشی می باشد. این سطوح شامل A1، A2، B1، B2 و C1 می باشند‌. 

 

سایت Bonjour de France برای یادگیری زبان فرانسوی در خانه

 

2. وب سایت Learn French Lab برای یادگیری زبان فرانسه در خانه

در این وب سایت آموزشی برنامه یادگیری زبان فرانسه شامل مفاهیم مختلف، دستور زبان و لغت های جدید می باشد. نکته های گرامری به صورت کامل و جامع در این برنامه آموزش داده می شود و افرادی که در سطح مبتدی هستند می توانند استفاده بهینه ای از این برنامه داشته باشند. در کل می توان وب سایت Learn French Lab را یک برنامه بسیار عالی برای آموزش زبان فرانسه در منزل به حساب آورد. 

3. آشنایی با وب سایت آموزشی La Connasse

افرادی که‌ در سطح متوسط یا پیشرفته در زبان فرانسه قرار دارند، می توانند از این وب سایت استفاده نمایند. یادگیری زبان فرانسه با وب سایت La Connasse همراه با فایل های صوتی با کیفیت بسیار بالا می باشد و به همین صورت مهارت شنیداری را در زبان آموزان محک زده و تقویت می نمایند. تمرین های خوبی برای یادگیری هر چه بهتر زبان در این برنامه گنجانده شده است. 

مقاله پیشنهادی: جدیدترین متد آموزش زبان فرانسه

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان فرانسه در منزل

در این بخش از مقاله سعی ما بر این است که شما را با بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان فرانسه آشنا سازیم. این اپلیکیشن ها شما را یاری می دهند که زبان فرانسه را به بهترین صورت ممکن یاد بگیرید. در ادامه این اپلیکیشن ها را مورد مطالعه قرار دهید.

✔ اپلیکیشن MosaLingua

این اپلیکیشن برای افرادی که قصد دارند یادگیری زبان فرانسه را در منزل دنبال کنند، بسیار مناسب است. با این برنامه می توان لغت ها و دستور زبان فرانسه را همراه با تمرین های عالی و عبارت های صوتی آموزش دید. روش های مختلفی از جمله روش SRS برای یادآوری لغت های آموزش دیده در این اپلیکیشن گنجانده شده است. با این روش ها لغات ملکه ذهن خواهد شد و پس از مدتی دامنه لغات شما گسترش چشمگیری پیدا می کند. همچنین می توان در کوتاه ترین زمان ممکن زبان فرانسه را با بهترین کیفیت و متد یاد گرفت. 

✔ آشنایی با اپلیکیشن Memrise

در این اپلیکیشن از روش های بسیار سرگرم کننده برای آموزش و یادگیری زبان فرانسه استفاده شده است. عبارت ها و تصویرهای بسیار جالب و طنز آمیز در این برنامه طراحی شده اند و باعث سرگرمی شما خواهند شد؛ همچنین این که‌ با روشی بسیار جالب مفاهیم و عبارت های زبان فرانسه را یاد می گیرید. در این اپلیکیشن سطوح مختلف زبانی برای کاربران وجود دارد. 


یادگیری زبان فرانسوی در منزل
 

✔ اپلیکیشن Rosetta Stone جهت یادگیری زبان فرانسه در خانه

این اپلیکیشن روش متفاوتی را برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می دهد. در واقع طراحی این اپلیکیشن به گونه ای است که یادگیری زبان همانند زبان مادری برای کودکان باشد‌. در واقع با این اپلیکیشن تمام مهارت های زبانی همانند کودکان مورد توجه می باشد و با این روش تمام آموخته ها ملکه ذهن خواهد شد. این روش برای آموزش بهتر زبان به اثبات رسیده است. 

✔ معرفی اپلیکیشن بیاموز

این اپلیکیشن یک برنامه آموزشی ایرانی است و در واقع از نظر کیفیت و روش های استاندارد آموزشی هیچ تفاوتی با اپلیکیشن های خارجی ندارد. شما با این نرم افزار می توانید به راحتی در منزل زبان فرانسه را بیاموزید و لغت ها و نکات گرامری کاملا ملکه ذهن شما خواهد شد. 

مقاله پیشنهادی: گرامر زبان فرانسه

✔ اپلیکیشن دولینگو

در این اپلیکیشن تمام مفاهیم آموزشی برای یادگیری زبان فرانسه گنجانده شده است. در این برنامه می توانید تمرین های زیادی داشته باشید و مدام درس های خوانده شده‌ را تمرین کنید. با این کارها تمام مواردی که یاد گرفته اید ملکه ذهن شما خواهد شد. تمرین و تکرار رمز موفقیت در آموزش زبان می باشد. 

✔ اپلیکیشن Busuu

شما با این اپلیکیشن می توانید به راحتی و در منزل برای یادگیری زبان فرانسه برنامه ریزی کنید. در این اپلیکیشن یک قابلیت بسیار جالب طراحی شده است و شما می توانید با کاربران دیگر که در حال آموزش زبان فرانسه هستند، ارتباط برقرار کنید. شما این فرصت را دارید که با این افراد تبادل نظر داشته باشید. 


روش های یادگیری زبان فرانسه در خانه
 

✔ اپلیکیشن Speak Easy جهت یادگیری زبان فرانسه در خانه

اگر قصد سفر به کشور فرانسه را دارید می توانید از این اپلیکیشن علاوه بر یادگیری زبان فرانسه، برای استفاده از لغت ها در سفر نیز بهره ببرید. با این نرم‌افزار شما به حدی از زبان فرانسه می رسید که می توانید نیازهای خود را در سفر برطرف سازید.

مطالعه بیشتر: آموزش مکالمه فرانسوی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه در منزل

امروزه پادکست های زیادی در زمینه های مختلف وجود دارند که می توان برای کارهای گوناگون از آن‌ ها استفاده نمود. یادگیری زبان فرانسه از جمله کارهایی است که با گوش دادن به پادکست ها به راحتی امکان پذیر می باشد. در این قسمت بهترین پادکست ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. 

* پادکست French Podcasts

این پادکست برای یادگیری زبان فرانسه توسط زبان آموزان مبتدی بسیار مناسب است. در این پادکست از مکالمه های فرانسوی استفاده شده است. برای این پادکست نسخه متنی نیز وجود دارد و همین امر کمک زیادی به زبان آموزان مبتدی خواهد کرد. 

مطالعه بیشتر: رشته زبان فرانسه خوبه؟

* پادکست One Minute French برای یادگیری زبان فرانسه در خانه

در این پادکست هر قسمت تقریبا یک دقیقه به طول می انجامد و در همین مدت زمان زبان فرانسه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. سناریوهای معمولی از جمله مسافرت و مکالمه های روزمره در این پادکست وجود دارد. 


یادگیری سریع زبان فرانسه در خانه
 

* پادکست JeFrench.com

این پادکست برای افرادی مناسب است که قصد دارند یادگیری زبان فرانسه را از طریق واژگان فرانسوی انجام دهند. مکالمه‌ های کوتاه در هر قسمت برنامه ریزی شده است و در ادامه بخش های مختلف از یادگیری و آموزش زبان طراحی شده است. این پادکست برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

مطالعه بیشتر: اعداد در زبان فرانسه

چه مدت طول می کشد تا به فرانسه مسلط شویم؟

یکی از سوال ها و دغدغه های مهم زبان آموزان و خانواده ها مسئله مدت زمان یادگیری زبان فرانسه می باشد. اگر شنیده اید که یادگیری این زبان بسیار مشکل است، نگران نباشید. قبل از هر اقدامی بهتر است معیارها و انگیزه های خود را از این کار مشخص نمایید. این بازه زمانی به خود زبان آموزان بستگی دارد به همین دلیل نمی توان به طور بسیار دقیق زمان را شمرد. میزان علاقه و تلاش و پشتکار هر شخصی تاثیر مستقیم بر این مدت زمان دارد.

در کل طی تحقیقات متعدد به این نتیجه دست یافته اند که حدود ۲۳ تا ۲۴ هفته طول می کشد تا زبان فرانسه را تا حدودی یاد گرفت. با گذراندن این مدت زمان می توان به سطح B2 رسید و می توانید گلیم خود را از آب بکشید. اما برای این که بتوانید بر این زبان تسلط کامل داشته باشید مدت زمان بیشتری مورد نیاز است.

برای گذراندن سطح A1 یا مبتدی حدود ۶۰ ساعت زمان لازم می باشد. در سطح مقدماتی یا A2 حدود ۱۶۰ ساعت زمان مورد نیاز است. برای گذراندن سطح B1 باید چیزی حدود ۳۱۰ ساعت وقت گذاشت. برای طی کردن سطح B2 می توانید ۴۹۰ ساعت را در نظر بگیرید. سطح C1 را در مدت زمان ۶۹۰ ساعت و سطح C2  را در مدت زمان ۸۹۰ ساعت می توان طی کرد. 

مقاله پیشنهادی: هفت کتاب برتر برای یادگیری زبان فرانسه

نکات مهم برای یادگیری سریع زبان فرانسوی در خانه

برای این که بتوانید در منزل به مطالعه زبان فرانسه بپردازید و این زبان را به خوبی یاد بگیرید، باید یک سری نکات مهم را در نظر گرفته و رعایت نمایید. قبل از هرکاری برای یادگیری زبان فرانسه یا سایر زبان ها برای خود یک‌ انگیزه مهم در نظر بگیرید. سعی کنید این زبان را به میزان زیاد و با روش های مختلف گوش دهید یا فیلم های زبان اصلی را مشاهده نمایید.

همچنین انجام تمرین های کتبی با توجه به درس ها، از نکات مهم به شمار می رود. استفاده از فلش کارت ها روش بسیار خوبی برای یادگیری زبان فرانسه و همچنین بالا بردن دامنه لغات می‌باشد. گوش‌دادن به موسیقی های زبان اصلی راهکاری بسیار مهم‌ به شمار می رود. 

سخن پایانی

این مقاله به صورت کلی بر روی یادگیری زبان فرانسه تمرکز دارد. راهکارهای بسیار مهمی در این مقاله توضیح داده می شود. انواع اپلیکیشن ها، سایت ها و برنامه های آموزشی در این مقاله توضیح داده شده است. آموزشگاه زبان ملل همیشه آمادگی این را دارد که با برگزاری دوره های آموزشی شما را در یادگیری و آموزش این زبان کمک کنتد. پس با ما باشید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران