تفاوت us و we در زبان انگلیسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 994
تفاوت us و we در زبان انگلیسی

برای بررسی تفاوت us و we در زبان انگلیسی، باید با هر کدام از این دو ضمیر آشنا شد. در این دانشنامه از آموزشگاه زبان ملل این موضوع را در نظر گرفته و بررسی و تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. آموزش زبان انگلیسی و به کار بردن آن ظرافت ها و نکات مهم و کلیدی دارد که باید همگی مورد توجه زبان آموزان و علاقمندان قرار بگیرد.

فرق us و we چیست؟

برای یادگیری تفاوت us و we در انگلیسی باید در ابتدا این دو ضمیر را به خوبی یاد بگیرید و تشخیص دهید که هر کدام از این ضمیر ها در چه شرایطی استفاده می شوند. هر دو این ضمیر در واقع حالت اول شخص جمع را نشام می دهند. اما بسیاری از افراد آن ها را در موقعیت های اشتباه استفاده می کنند. برای این که بتوان به طور دقیق آن ها را شناخت و استفاده صحیح کرد، هر دو را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. 

آشنایی با ضمیر we

در راستای تشخیص تفاوت us و we در زبان انگلیسی، ابتدا با ضمیر we آشنا خواهیم شد. کلمه "we" یک ضمیر فاعلی می باشد. در ساختار جمله های انگلیسی این ضمیر فاعلی را قبل از فعل استفاده می کنند. این ضمیر در آغاز جمله یا در برخی موارد در آغاز یک ترکیب مورد استفاده قرار می گیرد. به این مثال ها توجه فرمایید:
- We want to go to the park. 
ما می خواهیم به پارک برویم. 
- We saw the beautiful sunset last night. 
ما دیشب غروب آفتاب زیبایی را مشاهده نمودیم. 
- If you'd like, we can wash your car. 
اگر شما بخواهید ما می توانیم ماشین شما را بشوییم. 
- We play soccer every day. 
ما هر روز  فوتبال بازی می کنیم. 
- We help our teacher. 
ما به معلم خود کمک می کنیم. 
- We can't believe your ideas. 
ما نمی توانیم عقاید شما را باور کنیم. 
در این جمله ها متوجه خواهید شد که ضمیر "we" به عنوان ضمیر فاعلی در جمله به کار رفته است. در واقع این ضمیر در جایگاه فاعل و کننده کار قرار گرفته است و می تواند جایگزین اسم شود. پس باید گفت که کلمه "we" یک ضمیر فاعلی می باشد و در ابتدای جمله و قبل از فعل در ساختار جمله خواهد آمد. 

مقاله پیشنهادی: ضمایر انگلیسی و انواع آن

آشنایی با کلمه "us"

در این قسمت از مقاله و قبل از پرداختن به موضوع تفاوت us و we در زبان انگلیسی، کلمه "us " را مورد بررسی قرار می دهیم. این کلمه در واقع ضمیر مفعولی می باشد و در ساختار جمله در جایگاه مفعول قرار می گیرد. این ضمیر مفعولی را اصولا بعد از یک فعل یا بعد از یک حرف اضافه در جمله به کار می برند.

تا این جا توانستید تا حدودی با عملکرد این ضمیر در جمله آشنا شوید. در ادامه مثال هایی را برای شما عزیزان‌ می آوریم. با مشاهده این مثال ها بیشتر با کاربرد این ضمیر آشنا می شوید. 
- All of us can help our teacher. 
همه ما می توانیم به معلم خود کمک کنیم. 
- Have a nice day and don't worry about us. 
روز خوبی داشته باشید و نگران ما نباشید. 
- You can tell us the truth. 
شما می توانید حقیقت را به ما بگویید. 
- My father introduced us. 
پدرم ما را معرفی کرد. 
- You can believe us. 
شما می توانید به ما اعتماد کنید. 
- Let us ( let's) fix this problem. 
اجازه دهید این مشکل را حل کنیم. 
با مطالعه این مثال ها می توانید با عملکرد ضمیر مفعولی "us" بیشتر آشنا شوید. این ضمیر در واقع کننده کار نیست، بلکه عمل یا فعالیتی در مورد آن اتفاق افتاده است‌. در مورد جایگاه این ضمیر در جمله نیز صحبت شده است و شما با آن آشنا شده اید. 

مقاله پیشنهادی: ضمایر مفعولی در انگلیسی

بررسی تفاوت های us و we در زبان انگلیسی

اکنون با دو ضمیر "us" و "we" در ساختار جمله های انگلیسی آشنا شده ایم. در این قسمت به بررسی تفاوت us و we در زبان انگلیسی می پردازیم. برای درک بهتر تفاوت بین این دو ضمیر فاعلی و مفعولی باید به محل قرارگیری آن ها در ساختار جمله و ارتباط هر کدام از آن ها با فعل جمله یا حرف اضافه دقت نمود.

با این حال می توان به راحتی تشخیص داد که این ضمیرها درست یا اشتباه استفاده شده‌ اند. ضمیر فاعلی در جایگاه فاعل جمله و به جای آن قرار می گیرند و همیشه قبل از فعل واقع می شوند. تمام کارها و فعالیت هایی که یک فاعل می تواند انجام دهد از این ضمیر بر می آید. اما ضمیر مفعولی بعد از فعل یا حرف اضافه در جمله قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر: تفاوت صفات ملکی و ضمایر ملکی در انگلیسی

نقش این ضمیر در جمله همانند مفعول بوده و کاری بر او واقع خواهد شد. با بررسی این تفاوت واضح و مشخص می توانید تشخیص دهید که کدام یک را در جمله استفاده نمایید. به این صورت اشتباهی صورت نمی گیرد و شما می توانید جمله ای واضح و روشن و بدون اشتباه داشته باشید.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران