بررسی فواید یادگیری زبان کره ای

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/05 408
فواید یادگیری زبان کره ای

یادگیری زبان کره ای همانند دیگر زبان های رایج و پر کاربرد در سر تا سر دنیا، مزیت هایی دارد که شاید شما کمتر با آن ها آشنا باشید. این زبان در گویشوران زیادی در مناطق مختلف جهان دارد و به همین دلیل می توان آن را در زمره بهترین زبان ها به حساب بیاوریم‌.

با شرکت در کلاس های آموزشی در آموزشگاه زبان ملل می توانید مهارت های زبانی خود را تقویت نموده و به نتیجه ای بسیار مطلوب دست پیدا کنید. با این پیش‌ فرض در مورد زبان کره ای مطالبی را برای شما تنظیم نموده ایم که با آگاهی بیشتری در کلاس ها شرکت نمایید. 

زبان کره ای را بیشتر بشناسیم

این زبان در کشورهای کره جنوبی و کره شمالی به عنوان زبان رسمی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که حدود ۷۳ میلیون گویشور در این دو کشور دارد. البته در کشورهایی مثل چین، ژاپن، آسیای میانه و ایالات متحده آمریکا نیز مجامع بزرگی از افراد بومی کره ای وجود دارند که به این زبان صحبت می کنند.

فواید عمده یادگیری کره‌ای

کره از لحاظ فرهنگی و سنت های مربوط به آن بسیار غنی بوده و در تاریخ آسیای شرقی نقش بسزایی داشته است. یکی از موارد مهم در مورد فرهنگ این کشور موج عظیم فیلم های درام است که به صورت کامل فرهنگ را به تصویر می کشد. با یادگیری این زبان در آموزشگاه زبان کره ای می توان با فرهنگ و سبک زندگی این افراد بیشتر آشنا شد. 

مزایای یادگیری زبان کره ای چیست؟ 

در این مقاله تمرکز خود را بر روی مزایای یادگیری زبان کره ای قرار خواهیم داد و از جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم. بدون تردید با مطالعه این مطالب و بررسی دقیق این زبان، می توانید با در دست داشتن اطلاعات زیاد و پیشینه ذهنی بهتر به یادگیری این زبان بپردازید.

مقاله پیشنهادی: چقدر طول میکشه زبان کره ای یاد بگیریم؟

قبل از این که قدم در این مسیر بگذارید حتما برای گذراندن این دوره انگیزه ای قوی در نظر داشته باشید. انگیزه و هدفی که بتواند عزم شما را جزم نموده و اجازه ندهد دلسردی و خستگی در وجود شما رخنه کند. مطمئنا اگاهی از این مزایا می تواند انگیزه ای بس قوی برای شما ایجاد نماید. 

تعداد زیاد گویشوران زبان کره ای

از دیگر فواید یادگیری زبان کره ای میتوان به تعداد افرادی که به این زبان مکالمه میکنند، اشاره کرد. شاید یکی از مهم ترین مزایای یادگیری در آموزشگاه زبان کره ای تعداد زیاد گویشوران آن باشد. می توان گفت که حدود هشتاد میلیون نفر و حتی بیشتر این زبان را به کار می برند. در کشور کره جنوبی حدود ۴۸ میلیون نفر و در کشور کره شمالی حدود ۲۴ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند و در اصل زبان رسمی این کشور ها می باشد.

فواید یادگیری کره‌ای

حتی در کشورهای دیگر از جمله چین، آمریکا و ژاپن و شاید مناطق دیگر جهان نیز این زبان مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار این تعداد گویشور در جهان، باید جنبه های اقتصادی، تکنولوژی و سایر پیشرفت های این کشور را نیز در نظر گرفت. 

عظمت کره جنوبی در امور جهانی 

کشور کره جنوبی محبوبیت زیادی در سر تا سر جهان دارد و همین امر باعث شناخته شدن هر چه بیشتر این زبان خواهد شد. موفقیت در صحنه بین المللی می‌ تواند باعث کاربرد بیشتر زبان در سطح جهان باشد. کشور کره جنوبی از نظر اقتصادی بسیار رو به رشد و پیشرفت است و می توان گفت که در رده پانزده کشور برتر جهان از نظر اقتصادی قرار گرفته است و ششمین صادر کننده بزرگ جهان محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی: الفبای کره ای

این کشور با اقتصاد های بزرگ جهان از جمله چین، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، هند، ویتنام، سنگاپور و سایر کشورهای جهان روابط قوی دو جانبه دارد. صادرات، واردات و سرمایه گذاری این کشور با تمام کشورهای بزرگ دنیا می تواند دلیل بسیار محکم برای یادگیری زبان کره ای باشد. در کشور آمریکا، چین و ژاپن تعداد زیادی گویشوران به این زبان زندگی می کنند. از سوی دیگر این سه کشور شرکتی بزرگی برای کره می باشند. 

موقعیت های شغلی عالی در کشور کره 

علیرغم رکود اقتصادی در اواسط قرن بیستم در کشور کره جنوبی، این کشور توانست خود را به رده های بالا در اقتصاد جهانی برساند و هم اکنون در دوازدهمین رده اقتصادی قرار گرفته است. پس می توان گفت که اقتصاد این کشور به طرز چشمگیری رو‌ به رشد است. همین امر می تواند نوید فرصت های شغلی زیادی را در این کشور بدهد.

فواید یادگیری کره ای

کیفیت محصولات کره ای در سر تا سر جهان زبانزد است و در صنایع مختلف می توان فرصت های شغلی را مشاهده نمود. در زمینه های صنایع فولاد، منسوجات، تولید خودرو، الکترونیک، فناوری، سرگرمی، مهمانداری، آر اس دی، گردشگری، نیمه رساناها، امور مالی، کشتی سازی و دولت گزینه های زیادی برای کار و فعالیت وجود دارد.

مطالعه بیشتر: اعداد به زبان کره ای

برای فعالیت و کار در این کشورها باید به زبان کره ای تسلط داشت. یادگیری زبان کره ای و پیشرفت در نحوه صحبت کردن عاملی مهم در رزومه شخص محسوب می شود. 

کار در شرکت های بزرگ کره ای

قطعا نام شرکت های بزرگ کره ای را شنیده اید. سامسونگ، ال جی و هیوندای و البته سایر شرکت های بزرگ کره ای در سر تا سر جهان به نام هستند. حضور قابل توجه این شرکت ها در بسیاری از کشورهای جهان، می تواند موقعیت بسیار شغلی ایجاد نماید.

مقاله پیشنهادی: احوال پرسی به زبان کره ای

شما می توانید با یادگیری زبان کره ای چشم انداز شغلی خوبی برای خودتان ایجاد کنید. این شرکت های کره ای مزیت های شغلی زیادی برای شخص خواهند داشت. در شرایط یکسان با سایر افرادی که قصد دارند در این شرکت ها مشغول به کار شوند، مطمئنا اولویت با شخصی است که تسلط بر زبان کره ای در رزومه او باشد. 

منطقی بودن زبان کره ای

یکی دیگر از دلایل مهم برای یادگیری زبان کره ای منطقی بودن آن است. در کره جنوبی، این زبان از سیستم هانگول استفاده خواهد کرد که یکی از منطقی ترین و علمی ترین سیستم های زبانی در سر تا سر جهان می باشد. یادگیری الفبا با این سیستم در کمترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت.

با این سیستم کلمات بیشتری آموزش داده می شود. تلفظ صحیح کلمه ها، عبارت ها و جمله ها بسیار ساده و راحت صورت می گیرد. در کره شمالی همین سیستم وجود دارد و نام آن چوشونگول می باشد. 

یادگیری زبان کره ای ورود به دنیای زبان چینی و ژاپنی

در ابندا باید گفت که زبان کره ای، چینی و ژاپنی از خانواد های زبانی متفاوت نشات گرفته اند. اما چون این سه کشور نزدیکی جغرافیایی دارند و از نظر اجتماعی و تاریخی شباهت زیادی به هم دارند، رابطه بین آن ها بسیار قوی می باشد. گویشوران زبان کره می توانند بسیار راحت تر زبان چینی و ژاپنی را فرا بگیرند.

فواید آموزش زبان کره ای

این زبان ها از نظر واژگان، ساختار جمله، دستور زبان، صداهای گفتاری، تن ها و آواشناسی کاملا متمایز هستند. با وجود این که زبان کره ای بسیار به زبان چینی شبیه به نظر می رسد، اما تفاوت های زیادی با هم دارند. این اطمینان را به شما بدهیم که یادگیری زبان کره ای ارزش تمام تلاش ها را دارد. 

آشنایی با فرهنگ و مفاهیم کره ای

شاید یکی از مهم ترین دلایل برای یادگیری زبان کره ای آشنایی با فرهنگ این کشور می باشد. آهنگ ها، فیلم ها و سریال های کره ای منبعی بسیار غنی از فرهنگ این کشور می باشد. درام های تلویزیونی به زبان کره ای جذابیت بسیار زیادی دارد و فرد را با فرهنگ این کشور بسیار آشنا می سازد.

مقاله پیشنهادی: معرفی کتاب آموزش زبان کره ای

یادگیری این زبان به شما کمک خواهد کرد که درک عمیق تری از آهنگ ها و فیلم و سریال های زبان اصلی داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید آن گونه که برخی تصور می کنند، این زبان سخت نیست و با تلاش و پشتکار می توان از سد آن گذشت. 

تقویت قدرت مغزی 

یادگیری زبان دوم می تواند رشد فکری و تقویت ذهنی شما را به همراه داشته باشد. در کل با یادگیری زبان کره ای می تواند مغز را بسیار فعال نگه دارد و همین امر سلامت مغز را باعث می شود. با یادگیری هانگول و پس از آن واژگان کره ای دانش و درک در شما رشد چشمگیری خواهد داشت. 

بهبود روابط شخصی و شغلی

با یادگیری زبان کره ای و استفاده از آن در محل کار خود، می توانید تعامل زیادی با افراد کره ای زبان داشته باشید. شما می توانید برای شرکت هایی که در آن ها کار می کنید، بسیار ارزشمند باشید. در صورتی که به زبان کره ای تسلط داشته باشید می توانید در یک بازار پر از چالش و رقابتی موفق تر عمل کنید. شما می توانید در زمینه روابط با دوستان کره ای خود بسیار موفق تر و حرفه ای تر باشید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران