زبان سوئدی ها چیست؟ | زبان رسمی کشور سوئد

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/11/04 440
زبان سوئدی ها چیست؟

در مقاله پیش رو در مورد زبان رسمی کشور سوئد صحبت خواهیم کرد. سوئد کشوری در شمال اروپاست که افراد زیادی در سر تا سر دنیا تمایل دارند برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت نمایند. کشور سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است و از نظر مساحت چهارمین کشور بزرگ در اروپا محسوب می شود.

از آن جایی که تقاضا برای مهاجرت به این کشور زیاد است، توصیه می شود با زبان رسمی این کشور بیشتر آشنا شوید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که در آموزشگاه زبان ملل دوره های آموزش زبان سوئدی دایر می باشد و می توانید با شرکت در کلاس ها به موفقیت دست پیدا کنید و رویاهای خود را محقق سازید.

زبان رسمی کشور سوئد

زبان سوئدی که در واقع زبان رسمی کشور سوئد می باشد، متعلق به خانواده زبان های هند و اروپایی و از شاخه ژرمنی است. این زبان شباهت زیادی به زبان های نروژی و دانمارکی دارد. با وجود این که گفته شد در کشور سوئد، زبان سوئدی رسمی می باشد اما در برخی از مناطق شمالی این کشور، زبان فنلاندی را مورد استفاده قرار می دهند.

زبان رسمی کشور سوئد

در کل باید گفت که در این کشور چهار زبان به کار می رود. این چهار زبان شانل فنلاندی، تورندال، رومانی و ییدیش می باشد. زبان رومانی در واقع زبان کولی ها و ییدیش زبان یهودیان می باشد.

مقاله پیشنهادی: آیا زبان سوئدی سخته؟

اما زبان رسمی کشور سوئد که اکثریت مردم این کشور به آن صحبت می کنند، زبان سوئدی است و زبان رسمی و مشترک جامعه محسوب می شود و در مراودات بین المللی نیز از همبن زبان استفاده می شود. 

توضیح در مورد کشور سوئد

همه می دانیم که کشور سوئد بسیار خوش نام و عالی در قاره اروپا می باشد. این کشور در بخش شمالی این قاره واقع شده و یکی از سرزمین های سرد شمالی محسوب می شود. به دلایل زیادی از جمله زیبایی و امنیت، این کشور مورد توجه مهاجران بوده و تقاضای زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان تمایل دارند در این کشور به تحصیل بپردازند.

زبان سوئدی ها چیست

این کشور در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی از ایران برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت نموده اند و پس از اتمام تحصیلات خود همان کشور را برای زندگی برگزیده اند. این کشور از نظر شرایط جوی و آب و هوایی همانند قطب شمال می باشد و نکته جالب این است که در کشور سوئد شش ماه از سال شب بوده و شش ماه نیز روز می باشد.

مقاله پیشنهادی: آموزش گرامر زبان سوئدی

مردم در کشور سوئد در اکثر ماه های سال تجربه یخبندان و سرما را دارند. در مورد فن آوری و پبشرفت در تکنولوژی باید گفت که این کشور در رده های بالای جهانی قرار دارد. شاید یکی از دلایل مهم جذابیت این کشور در نظر دانشجویان، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های سطح بالای آن می باشد.

نقطه قوت مردم این کشور صبوری و آرامش آن ها می باشد و باعث شده که این کشور از بهترین کشورهای اروپا به شمار برود. جذابیت این کشور به حدی است که مهاجران و دانشجویان با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت، باز هم آن را ترجیح می دهند و به عنوان محل زندگی خود انتخاب می نمایند. 

سوئد و دانشگاه‌های برتر

قدمت دانشگاه های این کشور بسیار زیاد است و در واقع در رده قدیمی ترین دانشگاه های قاره اروپا می باشند. یکی از این دانشگاه ها به نام دانشگاه اوپسالا حدود چندین صد سال قدمت دارد و در رده بیست دانشگاه برتر جهان جای گرفته است. مردم این کشور بسیار پرتلاش و باسواد هستند و همین امر باعث پیشرفت این کشور زیبا شده است.

مطالعه بیشتر: جملات عاشقانه به زبان سوئدی

خدمات آموزشی در این کشور با کمک هزینه های قابل قبولی همراه می باشد و به همین دلیل آموزش در سطح بسیار بالایی قرار دارد. می توان گفت که حدود صدها هزار ایرانی در این کشور زندگی می کنند و در شهر های مختلف به تحصیل، کار و زندگی مشغول می باشند.

نکته ای که شاید برای شما جالب باشد این است که در شهر اوپسالا، دانشکده زبان های ایرانی وجود دارد و از سر تا سر جهان برای تحصیل به این دانشکده می روند. آموزش زبان فارسی و ادب و هنر ایرانی در این دانشگاه انجام خواهد شد و هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از همه جای دنیا است. اما باز هم در مورد زبان رسمی کشور سوئد در قسمت بعد صحبت خواهیم کرد. 

در سوئد به چه زبانی صحبت می شود؟

مطمئنا تا این بخش از مقاله آشنایی نسبی با کشور سوئد پیدا کرده اید. افرادی  که تمایل دارند برای زندگی و کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند، باید با زبان رسمی کشور سوئد بیشتر آشنا شوند. زبان رسمی این کشور، سوئدی است و حدود ده میلیون گویشور دارد. نام این زبان در کشور سوئد، "Svenska" است.

زبان سوئدی ها چیست

گفتنی است که این زبان از زبان های رسمی کشور فنلاند نیز به شمار می رود. قبلا هم گفته شد که زبان سوئدی از زبان های هند و اروپایی می باشد. ساختار جمله در این زبان به صورت فاعل، فعل و مفعول است که از این نظر شباهت به زبان انگلیسی دارد.

مطالعه بیشتر: زیباترین شهر جهان

در این زبان دو جنسیت وجود دارد و الفبای آن همان الفبای لاتین می باشد که در زبان انگلیسی استفاده می شود. طبق آمار ارائه شده حدود ۹.۲ میلیون نفر در کشور سوئد، از زبان مادری خود یعنی سوئدی استفاده می نمایند.

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند بسیار راحت تر از دیگر افراد زبان سوئدی را یاد بگیرند و دلیل آن وجود شباهت های زیاد بین این دو زبان می باشد. در سایت آموزشی موسسه ملل مقاله های دیگری در این زمینه به نگارش در آمده و بارگذاری شده است. با مطالعه آن ها اطلاعات بسیار زیادتری در مورد این موضوع به دست می آورید.

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (4 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران