آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/27 368
آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که آسان ترین زبان دنیا را برای خود مشخص سازند و برای یادگیری آن قدم بردارند. اما نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد. کارشناسان آموزشگاه زبان ملل در این مقاله قصد دارند که این مسئله را مورد بررسی قرار داده و این زبان ها را مشخص سازند.

آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری

قابل ذکر است که تشخیص آسان ترین زبان دنیا بستگی به زبان مادری شخص و همچنین انگیزه و پشتکار وی دارد. در این مورد باید در کنار انگیزه، شباهت ساختار گرامری آن زبان با زبان مادری، میزان کاربرد و پویایی آن زبان، زیاد بودن و در دسترس بودن منابع آموزشی، میزان سختی و آسانی الفبا و نحوه نگارش و املای کلمه ها، شیوه تلفظ و نکات نوشتاری از مهم ترین عوامل برای سختی یا آسانی هر زبان به شمار می رود. در ادامه با تعدادی از زبان های ساده تر برای یادگیری آشنا خواهید شد. 

1. زبان اسپانیایی، آسان ترین زبان دنیا

زبان اسپانیایی از زبان های بسیار مهم و پرکاربرد و‌ در عین حال آسان به شمار می رود. این زبان در خانواده زبان های رومی قرار دارد و شباهت زیادی به زبان های فرانسوی، پرتغالی و ایتالیایی دارد. برای یادگیری این زبان که آن را در زمره آسان ترین زبان دنیا قرار داده اند، منابع آموزشی زیادی وجود دارد.

این زبان در ۲۰ کشور جهان به عنوان زبان رسمی مورد قبول است و به کار می رود. پس با این حساب منابع آموزشی، فیلم و سریال و پادکست های زیادی از آن در دسترس قرار می گیرد. گرامر زبان اسپانیایی بسیار ساده بوده و استثناهای بسیار کمی در آن وجود دارد. همچنین تلفظ واژه ها در این زبان بسیار راحت تر از سایر زبان ها می باشد. 

2. زبان انگلیسی در زمره آسان ترین زبان دنیا 

بدون تردید می توان زبان انگلیسی را آسان ترین زبان دنیا و همچنین رایج ترین و پرکاربردترین زبان به شمار آورد. این زبان محبوبیت بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد و از زبان انگلیسی موسیقی، فیلم و سریال، انیمیشن، پادکست و ادبیات در دسترس می باشد. این زبان با الفبای لاتین به نگارش در می آید و از نظر شیوه نگارش و املای واژگان آسان می باشد.

یکی دیگر از دلایل آسان بودن این زبان وجود استثناهای کم می باشد. گرامر زبان انگلیسی نیز در رده گرامرهای بسیار ساده قرار دارد و می توان به راحتی آن را درک نمود و در کل می توان گفت که زبان پیچیده ای به شمار نمی رود. از این زبان منابع آموزشی زیادی وجود دارد و همین امر فرایند آموزش را بسیار راحت و دلنشین ساخته است‌. 

3. زبان ایتالیایی

از دیگر زبان های ساده برای یادگیری که البته این روزها طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، زبان ایتالیایی می باشد. این زبان با زبان انگلیسی شباهت های زیادی دارد و کلمه های زیادی بین این دو زبان مشترک می باشند. همچنین ساختارهای گرامری این زبان همانند زبان انگلیسی بوده و نقاط مشترک زیادی با هم دارند.

مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

نحوه نگارش و املای کلمه ها نیز چندان مشکل نمی باشد. به دلیل محبوبیت کشور ایتالیا، افراد زیادی به دنبال یادگیری این زبان هستند و همین امر انگیزه یادگیری را افزایش خواهد داد. به همین دلیل می توان این زبان را جزء آسان ترین زبان دنیا قرار داد. 


آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری
 

4. زبان فرانسوی

پس از زبان انگلیسی می توان زبان فرانسه را نیز آسان ترین زبان دنیا نامید. زبان فرانسه جذابیت های زیادی برای آموزش دارد چرا که فرهنگ بسیار غنی دارد. گرامر این زبان ساده بوده و می توان به راحتی آن را فرا گرفت. البته افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، بسیار راحت تر می توانند زبان فرانسه را یاد بگیرند‌. منابع آموزشی از جمله کتاب، اپلیکیشن، پادکست و فیلم و سریال های زیادی در زمینه آموزش زبان فرانسه وجود دارد که مسیر را بسیار هموار تر می سازد. 

5. زبان هلندی

زبان هلندی به واسطه قدرت کشور هلند، از اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار است. نکات گرامری این زبان بسیار منظم بوده و استثناهای بسیار کمی را در خود جای داده است. شیوه املای کلمه ها بسیار راحت می باشد‌. واژه های مشترک زیادی بین زبان هلندی و انگلیسی وجود دارد و به همین دلیل یادگیری آن برای افرادی که بر زبان انگلیسی تسلط دارند کاری راحت خواهد بود. 

آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

در قسمت قبل در مورد آسان ترین زبان های دنیا جهت آموزش صحبت کردیم و البته زبان های نام برده برای اروپاییان راحت است. ما در این بخش از مقاله تمرکز خود را بر روی فارسی زبانان قرار خواهیم داد و زبان های ساده را معرفی خواهیم کرد. نکته مهمی که از همین جا باید به شما عزیزان یادآوری کنیم این است که برای یادگیری زبان دوم باید تلاش و تمرین را در برنامه خود قرار داده و مرتب آن را تکرار نمایید. در کل باید هر زبان مورد نظر را به صورت کاملا اصولی یاد گرفت. هر چه زبان مورد نظر شباهت بیشتری با زبان مادری داشته باشد، یادگیری آن آسان تر خواهد بود. در ادامه با آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان آشنا خواهید شد. 

  • زبان ترکی استانبولی

آموزش زبان ترکی استانبولی برای فارسی زبانان بسیار راحت تر از سایر زبان ها می باشد. این دو زبان از نظر ساختار گرامری شباهت های بسیار زیادی با هم دارند‌. از آن جایی که کشور ترکیه همسایه ایران است، رفت و آمد و مراودات زیادی بین این دو کشور صورت می گیرد و به همین دلیل زبان ترکی استانبولی طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است.

همچنین برخی از آواها و صداها در زبان ترکی استانبولی شبیه به زبان فارسی می باشد. ناگفته نماند که در گذشته شیوه نگارش زبان ترکی استانبولی همانند زبان فارسی بوده است اما اکنون از الفبای لاتین برای نگارش این زبان استفاده می شود. نکته بعد این است که شباهت زیادی از نظر آداب و رسوم و فرهنگ بین این دو کشور وجود دارد. لغت ها و واژه های زیادی بین این دو زبان به صورت مشترک استفاده می شود. 

  • زبان عربی

زبان دیگری که تقریبا آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری فارسی زبانان به شمار می رود، زبان عربی است. شیوه نگارش این دو زبان بسیار به هم شبیه بوده و همچنین واژه های زیادی را از هم‌ وام گرفته اند. اما در زبان عربی مسئله جنسیت وجود دارد. اسم ها در زبان عربی دارای جنسیت می باشند. از آن جایی که فارسی زبانان اکثرا مسلمان هستند و کتاب قرآن را به عنوان کتاب آسمانی خود قبول دارند، بیشتر به این زبان علاقه نشان می دهند.

از دیگر دلایل برای یادگیری این زبان، وجود کشورهای همسایه عرب زبان است. مراودات و رفت و آمدهای زیادی بین ایران و این کشورها وجود دارد و به همین دلیل برخی این زبان را فرا می گیرند. 

  • زبان انگلیسی

گفتنی است که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و از پرطرفدارترین زبان ها در سرتاسر دنیا به شمار می رود. این زبان کاربردهای بسیار زیادی دارد و البته که یادگیری آن زیاد مشکل نمی باشد. منابع آموزشی زیادی از این زبان در ایران وجود دارد و زبان آموزان و علاقمندان می توانند به راحتی به این منابع دسترسی داشته باشند. همچنین امکان یادگیری این زبان و سایر زبان ها در آ»وزشگاه زبان ملل با شیوه ای نوین و سریع مهیا گشته است. کافی است با شماره پشتیبانی 02137651 تماس حاصل کنید. 
همچنین زبان های ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی و نروژی نیز در رده آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان قرار می گیرند.
 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (3 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران