اکسسوری به انگلیسی + عکس

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/12/13 654
اکسسوری به انگلیسی

بدون تردید دوست دارید که معنی کلمه اکسسوری به انگلیسی را بدانید چرا که امروزه استفاده از این واژه بسیار کاربرد پیدا کرده است. به کار بردن اکسسوری در تمام صنایع و زمینه های مختلف رواج زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل باید با مفهوم این کلمه به خوبی آشنا شوید. بنابراین بهتر است این کار را به آموزشگاه زبان ملل بسپارید و از مطالب نگارش شده توسط این موسسه بهترین استفاده را ببرید‌. 

آموزش زبان انگلیسی

اکسسوری چیست؟

به صورت کلی اکسسوری ها را می توان برای طراحی دکور و رنگ و جلادادن به هر چیزی استفاده نمود. برخی این اعتقاد را دارند که بدون استفاده از اکسسوری ها نمی توانند خوش تیپ به نظر برسند. همچنین استفاده از اکسسوری ها در خانه، محل کار و اتومبیل نیز کاربرد زیادی دارد. البته این را نیز باید در نظر داشته باشید که منظور ما از اکسسوری ایده های گران قیمت و خاص و ویژه نمی باشد. بلکه می توان با به کار بردن سلیقه و با امکانات کم تر از اکسسوری های بسیار زیبایی استفاده نمود.

اما بهتر است افرادی که قصد مهاجرت دارند با کلمه اکسسوری به انگلیسی نیز آشنا شوند. در زبان انگلیسی برای واژه اکسسوری معادل عبارت " accessory" را به کار می برند. در تعریف کلی باید گفت که اکسسوری شی یا جسمی است که به جسم اصلی ما اضافه می شود و آن را جذاب تر و شیک تر می سازد و باعث می شود که بهتر و زیبا تر دیده شود‌.

کلمه اکسسوری از واژه "accessory" در زبان انگلیسی گرفته شده است اما در زبان فارسی آن را به عنوان لوازم جانبی ترجمه نموده اند. البته لغت اکسسوری نیز در زبان فارسی و بین مردم جا افتاده است. 


اکسسوری به انگلیسی چی میشه؟
 

تلفظ کلمه اکسسوری به انگلیسی

در این بخش از مقاله نحوه تلفظ کلمه اکسسوری به انگلیسی را برای شما عزیزان می آوریم. نکته مهم در مورد اکسسوری ها این است که آن ها را به صورت درست و مناسب استفاده نمایید. در غیر این صورت ظاهر و تیپ شما، اتومبیل، منزل، اتاق خواب و هر چیز دیگری نامنظم و نازیبا به نظر می رسد. در ادامه تلفظ این کلمه را متوجه خواهید شد. 

مطالعه بیشتر: لطفا به انگلیسی

Acceccory / accessories
/æk'sesəriz/ 
/ ək'sesəriz/ 
به این صورت می توانید این کلمه را به درستی تلفظ نمایید. 
مثال از کلمه اکسسوری به انگلیسی و کاربرد آن
- Automobile accessories such as spotlights and safety locks. 
ابزار اضافی ( لوازم جانبی ) اتومبیل مانند نور افکن و قفل های ایمنی
- Kitchen accessories
وسایل آشپزخانه 
- Jazz the dress up with some bright accessories. 
با اکسسوری های روشن و براق، لباس را زیبا کنید. 
- These are indispensable accessories. 
این ها لوازم جانبی ( اکسسوری های ) ضروری هستند. 
- Accessories for the top-of-the_range car include leather upholstery, a CD player, electric windows and a sunroof. 
لوازم جانبی برای ماشین مدل بالا، عبارتند از روکش چرم، سی دی پلیر، شیشه های برقی و سانروف. 
- Children are not fashion accessories that can be pushed aside. 
کودکان اکسسوری های مد نیستند که بتوان آن ها را کنار زد. 

مقاله پیشنهادی: انواع لباس به انگلیسی

بدلیجات به انگلیسی

واژه اکسسوری به انگلیسی یا همان " accessory " کاربردهای زیادی دارد و می توان در زمینه‌ های مختلف از آن ها استفاده نمود. در زبان انگلیسی واژه بدلیجات معانی مختلفی دارد و می توان کاربردهای زیادی از آن داشت. در زبان انگلیسی بین طلا و بدلیجات تفاوت های زیادی وجود ندارد. برای این که معنای این واژه ها را برسانیم می توانیم با کلمات بازی کرده و از طریق آن ها معنای متفاوتی را از آن ها نشان دهیم. واژه های زیر را می توان به عنوان بدلیجات در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار داد. 

  • Rehinstone 
  • Custom jewelry
  • Bubles
  • Fashion jewerly
  • Trinkets 
  • Junk jewerly
  • Fake jewerly
  • Accessories

از بین واژه های ارائه شده بالا، دو واژه را بیشتر برای بدلیجات و زیور آلات به کار می برند. این دو عبارت " rhinestone" و " custome jewelry" می باشند. البته واژه " rehinstone" را برای محصولات فلزی و کریستالی رنگ و ریز مثل سنگ های رزینی کوچک و انواع پولک نیز به کار می برند و اگر در کنار این واژه از کلمه هایی مثل گوشواره یا دستبند و موارد مشابه استفاده شود، به معنای دستبند یا گوشواره ساخته شده از این فلزات می باشد. 


اکسسوری به انگلیسی تلفظ
 

واژه Bubles چیست؟

این واژه را می توان برای بدلیجات در زبان انگلیسی به کار برد. همچنین این واژه به معنای آویزهای رنگی می باشد که برای تزیین درخت کریسمس از آن‌ ها استفاده می شود. 

عبارت Fashion jewerly چیست

در راستای معرفی انواع اکسسوری به انگلیسی، به این واژه می رسیم که برای زیور آلاتی مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار فانتزی و اسپرت هستند. این نوع از اکسسوری ها تنها بدلیجات را در بر نمی گیرند و البته برای طلا و نقره هم مورد استفاده قرار می گیرند. 

آشنایی با واژه trinkets

واژه دیگری که در واقع اکسسوری به انگلیسی را نشان می دهد، کلمه "trinkets" می باشد. این واژه برای بدلیجاتی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل مجسمه ها و عناصر و ابزار بسیار ظریف و ریز و کوچک هستند. این اکسسوری ها بیشتر از جنس فلز تولید می شوند و حتی می توان این اکسسوری ها را با جنس طلا و نقره هم پیدا نمود. 

مقاله پیشنهادی: خوشتیپ به انگلیسی

عبارت های " junk jewerly" و " fake jewerly"

این دو عبارت در واقع مربوط به جواهرات تقلبی و به اصطلاح فیک هستند و کیفیت بسیار پایینی دارند. پس نمی توان آن ها را به عنوان بدلیجات به کار برد. البته اگر جنس این بدلیجات برای شما مهم نمی باشد، می توانید از این واژه استفاده نمایید. در کل آشنایی با انواع اکسسوری به انگلیسی یا " accessories" می تواند شما را در زمینه انتخاب و خرید کمک کند‌.


 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (1 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران