رنگ ها به زبان روسی + ترجمه فارسی

مقاله تاریخ به روزرسانی: 1402/10/07 341
رنگ ها به زبان روسی

در این مقاله آموزشگاه زبان ملل به موضوع آموزش رنگ ها به زبان روسی می پردازیم. در مسیر یادگیری هر زبان باید شناخت رنگ ها را در اولویت قرار داد. در مکالمه های روزانه در بیش تر موارد از واژه های مربوط به رنگ ها استفاده خواهد شد چرا که دنیا سرشار از پدیده های رنگارنگ می باشد.

آموزش زبان روسی

آموزش رنگ ها به روسی

زمانی که تصمیم می گیرید یک زبان را یاد بگیرید، نیاز نیست از همان ابتدا خود را در دریای مواج نکات گرامری غرق کنید. همچنین یادگیری لغات پیچیده هم نباید در برنامه آموزشی شما قرار بگیرد. شما می توانید با مباحث ساده تر و البته کاربردی تر فرایند یادگیری زبان مورد نظر خود را آغاز نمایید. جمله ها و عبارت های کاربردی روزانه اهمیت زیادی در یادگیری دارند. سعی کنید لغات جدید را در قالب جمله های روزمره یاد بگیرید.

آموزش رنگ ها به روسی از این جهت اهمیت دارد که در مراودات و مکالمه های روزانه بدون تردید از نام رنگ‌ ها استفاده خواهد شد. از سوی دیگر کشور روسیه در همسایگی ایران قرار دارد و ارتباط زیادی بین این دو کشور وجود دارد. افراد زیادی از کشور ما برای مهاجرت تحصیلی یا کاری و همچنین برای زندگی به این کشور می روند.

مطالعه بیشتر: روزهای هفته به روسی

علاوه براین مسافرت و تفریح به این کشور نیز رشد چشمگیری داشته است‌. با این توضیحات یادگیری نام رنگ‌ ها می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. در لیست زیر نام رنگ ها را به زبان روسی و معنای فارسی برای شما عزیزان به ارمغان می آوریم. 

Bezhevy: بژ  Belyee: سفید  Bordovyee: شرابی 
Veyshniovyee: آلبالویی Goluboy: آبی Zheltyee: زرد 
Zelenyee: سبز  Zolotoy: طلایی Korichnevyee: قهوه ای
Krasnyee: قرمز Lilovyee: بنفش  Orangevyee: نارنجی 
Pestry: چند رنگ  Rozovyee: صورتی Svetlyee: روشن 
Serebryanyee: نقره ای  Seryee: خاکستری Seenyee: آبی تیره
Sereneyvyee: یاسی  Temnyee: تیره  Fioletovyee: بنفش
Chernyee: مشکی  Yarkyee: روشن 

در زبان روسی انتهای نام رنگ ها بر اساس جنسیت، تعداد و نقشی که در جمله دارند، تغییر می کند. شاید اکنون این مسئله برای شما قدری گیج کننده باشد اما زمانی که یادگیری زبان روسی را شروع کردید، این نکته ها جا افتاده و کاملا متوجه خواهید شد. 


آموزش رنگ ها به زبان روسی
 

رنگ مورد علاقه روس ها

در کشور پهناور روسیه، هر کدام از رنگ ها نماد چیزی هستند و این در فرهنگ مردم این کشور ریشه دارد. مثلا در فرهنگ روس ها رنگ سفید نماد نور و خلوص می باشد اما از رنگ مشکی معنای شب یا مرگ برداشت می شود. در کشور روسیه در مورد رنگ ها گفته ها و باورهای زیادی وجود دارد و سخت است که بتوان رنگ خاصی را به عنوان رنگ مورد علاقه این افراد انتخاب نمود.

رنگ آبی، صورتی و بنفش، قرمز یا زرد و هر کدام از رنگ های دیگر می تواند در دل این مردم جا پیدا کند. اما نکته جالب و البته مهم این است که در فرهنگ روسی با نماد رنگ ها، پیام های مختلف و احساسات پیچیده ای عنوان می شود. به عنوان مثال با استفاده از رنگ‌ ها می توان عشق، احترام، افتخار و پیروزی را نشان داد. در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد و موضوع آموزش رنگ ها به زبان روسی را تکمیل می کنیم. 

رنگ آبی در فرهنگ روسی

در مسیر آموزش رنگ ها به زبان روسی، از معنی و مفهوم رنگ آبی شروع می کنیم چرا که رنگ آسمان است و نماد تمیزی و پاکی می باشد. همچنین از این رنگ می توان قدرت، ثبات، اعتماد به نفس و هوش را برداشت نمود. روس ها از دیرباز علاقه زیادی به رنگ آبی داشته اند و دارند‌. در فرهنگ کشور روسیه، آبی را نماد شفافیت می دانند و همان گونه که مشاهده می نمایید از این رنگ در پرچم این کشور هم استفاده شده است.

نکته جالب دیگر که بهتر است حتما در مورد آن بدانید، این است که در فرهنگ این کشور و در طول تاریخ آن، رنگ‌ آبی را نماد اشرافیت می دانند. در واقع این افراد را با عنوان « خون آبی » می شناختند. از این رو این رنگ نشان دهنده اقتدار در این کشور است. همچنین لباس افسران پلیس در این کشور به رنگ آبی تیره است و همین امر نشان دهنده اقتدار این افراد می باشد. 

مقاله پیشنهادی: پرچم کشورها | پرچم کشورهای جهان با اسم+عکس و رنگ پرچم کشورها

نظر روس ها در مورد رنگ قرمز

در فرهنگ کشور روسیه، رنگ‌ قرمز بیش ترین بار معنایی مثبت را دارد و نگاه مردم به این رنگ بسیار ویژه و خاص است. نکته جالب این است که در مسکو، میدان اصلی این شهر را «میدان سرخ» نام گذاری نموده اند. مردم این کشور، رنگ قرمز را نماد قدرت و شجاعت می دانند. نکته دیگر در مورد رنگ قرمز در کشور روسیه این است که رنگ قرمز حزب کمونیست را در این کشور معرفی خواهد کرد.

همچنین در فرهنگ کشور روسیه، رنگ‌ قرمز به عنوان نماد عشق نیز به کار می رود. به عنوان مثال یکی از نشانه‌ های دوست داشتن کسی و البته ابراز عشق، هدیه دادن یک دسته گل رز قرمز می باشد.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ فیلم برای یادگیری زبان روسی + لینک دانلود


 

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
5/5 (2 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
تماس با ما مشاوره رایگان

آموزشگاه زبان ملل: تنها مرکز آموزش تمامی زبان ها در ایران